Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De nieuwe wet regelde dat je bedrijven toestemming kunt geven om jou bank gegevens te bekijken.
Zolang je geen toestemming geeft, krijg je van deze dubieuze geen cent.

Blijkbaar gebruiken ze dit als alternatief voor BKR, maar volgens mijn lenen hier juist mensen die regelmatig een hoge rente wegens roodstand moeten betalen!

Helaas kun je tegenwoordig dus via deze weg toestemming geven en ik vind dat het via je eigen bank moet en niet op deze manier.

Lampie01
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2020 05:00

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lampie01 »

Melbal schreef:
03 feb 2020 08:00
Lampie01 schreef:
03 feb 2020 05:17
Melbal schreef:
31 jan 2020 08:56
Heeft iemand enig idee wat ze kunnen met de trustly verificatie. Kunnen ze iets met je rekening of dat niet? Omdat je moet inloggen via je bankgegevens.
Hier kunnen ze niets mee. Trustly is slechts een betaalplatform. Het is niet zo dat Ferratum of Saldodipje nu al je gegevens heeft mbt bij-en afschrijvingen.
How does Direct Debit work?
With direct debit you give Trustly a mandate to debit funds directly from your bank account. Trustly manages these mandates and your merchant can initiate either recurring (subscriptions) or one-time (deposits, in-app purchases) charges which are then debited from your bank account. This makes it easier for you to make payments.

Kun je dit voor mij uitleggen dan. Aangezien je volgens mij hier voor tekent wanneer je een iban verificatie doet bij Saldodipje.
Ferratum/Saldodipje heeft een account bij Trustly...wanneer zij inloggen bij Trustly kunnen ze zien dat jij je bankrekening hebt geverifieerd. Zij kunnen dan vervolgens het bedrag wat jij wilt lenen gemakkelijk overmaken naar jouw rekening. Ze hebben dus geen inzage in jouw rekening zoals sommigen hier denken.

potloodje
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 sep 2018 19:47

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door potloodje »

Nog enige ontwikkelingen? Het is aardig stil rondom het onderwerp. Hebben ze de handdoek in de ring gegooid?

Japd
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2020 13:53

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Japd »

Ik heb contact gehad met trust and law. Hierin heb ik ze verteld dat mijn garantiekosten die ik afgelopen jaren heb betaald al hoger zijn dan het geld bedrag wat ze nog van mij zouden krijgen. Ik heb bewijs meegestuurd + de berekening. Hieruit kwam naar voren dat ik eigenlijk nog 113 euro van Ferratum moet krijgen. Zie onderstaande mail van mij:

Echter heb ik de totale bedragen erbij gepakt wat ik heb terugbetaald aan global guarantee:

28-10-2015 €255,30
8-9-2015 €140,88
6-8-2015 €140,88
8-7-2015 €84,33
10-6-2015 €84,33
13-5-2015 €57,55

28-12-2016 €84,33
14-10-2016 €84,33
5-9-2016 €170,82
10-8-2016 €255,30
22-2-2017 €255,30

Totaal is dit een bedrag van €1613,35.

Als ik dit zou verrekenen met de €1500 die ik geleend heb, zou ik eigenlijk nog recht hebben op €113.35. Dit hoef ik niet per se te hebben. Wel zou ik willen dat jullie erkennen dat ik geen betaling meer open heb staan bij global guarantee en trust and law.


Verrassend genoeg stuurden zij mij deze mail terug:

Dat gezegd hebbende deel ik u hierbij mede dat wij onze opdrachtgever zullen informeren dat u de vordering betwist. Het is nu aan haar om een beslissing te nemen aangaande de door haar te nemen mogelijke vervolgstappen. Wij zullen in ieder geval onze werkzaamheden inzake het zoeken naar een minnelijke passelijke oplossing staken, het dossier sluiten en aan onze opdrachtgever teruggeven.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Vervolgens niks meer van ze gehoord.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Lady1234 schreef:
25 jun 2019 01:02
@elleflowers

Als ik uw adviezen zo lees, kan ik ook mijn juristen diploma wel even gaan ophalen.

Verdiep u eens even in de mores van de buitenlandse flitskredieten zou ik zeggen.

En vergeet die onzin van Komkommertijd.
Aan een rechtenstudie heb je niet veel hoor maar de praktijk wel

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als een Firma een rechtszaak beloofde als ik niets betaalde, en binnenkort een deurwaarder kan verwachten....
en jaren later en Emigratie via Russia naar België in korte tijd dus ik ben Spoorloos.

Op een 06 nummer staat een Voice mail, voor KVK en deze firma en mail adres werkte nog.
Als je vind dat ik moet betalen en ik weigerde moet je die beloftes wel waarmaken.

Verder is elke zaak tegen Ferratum of Saldo Dipje uniek, bedragen en afsluitdatum en hiermee voorwaarden verschillen.
Ik wil juist graag een zitting rechtbank en omdat zelf aanvragen veel werk is en geld koste, en ik niet weet in welk land ik ze kan dagvaarden.... ik wacht al meer dan 2 jaren op de beloofde Juridische mogelijkheden die zij mogen gebruiken.

en Smaad & Laster, ja ik verspreide deze info van loze beloftes van hun kant en vele hebben blijkbaar meer vertrouwen in mijn als diverse Forum leden, enkele stuurden een Pb.

Ja, ik spoor niet, heb niet eens :mrgreen: V kaart!

davedave
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mar 2019 18:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door davedave »

ik heb nog een bedrag open staan van 360 euro, en heb een brief gekregen van advocatenkantoor kerremans in belgie waarin staat dat als ik niet betaal ze gaan dagvaarden,

wat nu?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Dit heeft Ferratum ook bij een aantal cliënten van de Stichting Xwiljoenen Juridisch Advies gedaan, maar niemand is gedagvaard. Ferratum kijkt wel uit want een rechtszaak gaan ze zeker verliezen. Maak je dus geen zorgen! Kerremans stuurt de vordering naar een tijdje weer terug naar Ferratum.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Sowieso kun je dat belgische buro eraan herinneren, dat dagvaarden dient te gebeuren bij de in jouw woonplaats bevoegde rechter, en dus niet ergens in Belgie

davedave
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mar 2019 18:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door davedave »

bedankt voor de snelle reacties.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik ben nu Belg maar wanneer komen die Advocaten dan langs?

Dagvaarden mag maar ik wacht al meer dan 2 jaren op de beloofde rechtszaak die via een Deurwaarder bezorgd moet worden.
Kerremans is meer incasso bureau en ik zou die Advocaat nooit nemen voor iets te regelen.
Staat hier bekend en dat waren bepaald geen complimentjes!

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Geen Nederlands incassobureau wil hier nog zijn vingers aan branden. Vandaar dat ze het in België proberen. :mrgreen:

Jackdehulk
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 jul 2020 22:46

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Jackdehulk »

sacredfour schreef:
12 jun 2020 12:09
Geen Nederlands incassobureau wil hier nog zijn vingers aan branden. Vandaar dat ze het in België proberen. :mrgreen:
Sacredfour, kun je mij informatie geven hoe ik mij bij jou kan aansluiten? Dat heb ik gelezen in een paar posts terug. Ik ben namelijk ook in strijd met ferratum.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Stuur mij een PB.

Milan76
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 mar 2008 18:20

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Milan76 »

na lange tijd niks gehoord te hebben, van Ferratum. Laatste keer door Kerremans, heeft nu ineens Rosmalen Gerechtsdeurwaarder B.V. zich gemeld. Mocht ik binnen 14 dagen niet betalen volgen er incasso kosten van €107,22.

Gerechtsdeurwaarders moeten toch een vonnis van een rechter hebben voordat ze aan de deur kunnen komen? Zal ik deze partij te woord staan en de zelfde mail doorsturen die ik richting Kerremans stuurde waardoor Kerremans hun zaak liet vallen?

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee, een gerechtsdeurwaarder komt al aan de deur voordat er een vonnis is. Wie zou anders de dagvaarding aan je moeten betekenen?

Dit is overigens voor het eerst in lange tijd dat er een zaak bij de gerechtsdeurwaarder ligt. Ben benieuwd of ze nu gaan doorzetten.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Dat zal niet gebeuren. Gerechtsdeurwaarder klinkt wat dreigender dan incassobureau. Het zal bij dreigen blijven. Rosmalen doet ook incassowerkzaamheden.

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het kan natuurlijk zijn dat ze nu wel doorzetten, omdat ze geen nieuwe leningen onder deze naam/ werkwijze meer uitzetten.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niet die werkwijze, maar wel de naam.

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ook niet. Is nu saldodipje. De site van Ferratum verwijst daar naar door.

Plaats reactie