Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus nu een boete in plaats van een externe garantsteller blijkbaar.

Secret
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jan 2020 14:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Secret »

Lady1234 schreef:
15 jan 2020 15:19
Dus nu een boete in plaats van een externe garantsteller blijkbaar.
Ja nu een boete ...

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geen een externe garantsteller gaat natuurlijk zijn hele financiële hebben en houden aan Saldodipje bekend maken.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Ik had juist de indruk, dat per 1-1-2020 zonder garantstelling, er geen krediet verstrekt zou worden.
Maar ook zonder garantstelling krediet verstrekken+ boete is natuurlijk geen enkele verbetering tov oude situatie.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als je de site leest, wordt eerst het krediet verstrekt en moet men daarna de garantsteller aanleveren. Dat gaat nooit lukken als je de voorwaarden bekijkt wat ze allemaal willen hebben, nou simpel dan, dan een “boete”. Werkt voor hen nog eenvoudiger dan een garantsteller.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door tttlocke »

Voilà, het nieuwe verdienmodel voor de Nederlandse markt.

Je vindt het niet op de website, die voorwaarden, maar als je een overeenkomst aangaat, wordt je er kennelijk op gewezen.

Secret
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jan 2020 14:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Secret »

Cro schreef:
15 jan 2020 14:59
Secret schreef:
15 jan 2020 14:49
In verleden meedere leningen gehad uiteraard met de externe garantsteller nu lees ik dat dat helemaal niet mag maar goed ik heb het wel betaald ..nu sinds vorige week lening aangevraagd kom ik via m’n account van ferratum met aanvraag van saldodipje geld gekregen en gelijk n mededeling erbij dat ik privé garantsteller moet zoeken anders boete binnen 16 dagen ...wat moet ik nu doen weer betalen of al die andere kosten van die garantstellers eraf trekken mag dat zomaar ?@sacredfour of andere mensen
Wat bedoel je met boete binnen 16 dagen? Die kan ik niet echt plaatsen, Ferratum of Saldodipje kan immers helemaal geen boetes uitdelen.

Het beste was je kan doen is natuurlijk in eerste plaats daar niet meer lenen.
Daarnaast bekijk wat je nog open hebt staan aan hoofdsom en wat je betaald hebt aan garantstellingen. Verrekenen deze en als je meer hoofdsom open heb staan dan garantkosten zal je de eerdere overeenkomsten nietig moeten verklaren en dan de hoofdsom die nog openstaat terug moeten betalen.
Heb je meer garantkosten betaald dan dat er nog openstaat aan hoofdsom, verklaar dan de overeenkomsten nietig en vraag het teveel betaalde bedrag terug. Ik geef je echter een zeer kleine kans dat Ferratum hier aan mee zal werken zonder dat je een zaak zal moeten starten.
Ik heb aan eerdere leningen bij ferratum niets openstaan maar sinds januari zijn ze overgegaan op saldo dipje blijkt ferratum zei er zijn website werkzaamheden ...dus bij m’n aflossing van de oude lening sloot ik een nieuwe af waarbij ik gewoon dacht ik betaal weet externe garantsteller maar dat bleek niet het geval ... Let op: Mocht u binnen 14 dagen geen valide garantsteller kunnen vinden of u kunt de documenten niet op tijd toesturen, dan zal er 16 dagen na uitbetaling een boete in rekening worden gebracht. Deze boete is afhankelijk van het leenbedrag dat u heeft gekozen.dit stond in de uitbetaling ik dacht wat is dit ....meedere mails gestuurd maar je hoort niets ....dus als ik het goed begrijp ik heb nu 800 geleend daar zal 260 euro boete voor zijn

Ik heb in verleden denk ik ongeveer 700 euro garantkosten betaald vorig jaar

Secret
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jan 2020 14:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Secret »

youss schreef:
15 jan 2020 11:13
sacredfour schreef:
15 jan 2020 10:08
Ferratum is verandert vanwege de nieuwe wetgeving. Ook buitenlandse aanbieders van kredieten zijn nu aan deze wet gebonden. Om nog even terug te komen op het argument wel of niet de leensom terugbetalen.
De stichting Xwiljoenen Juridisch Advies vertegenwoordigd nu al zo,n 75 Ferratum gedupeerden. De stichting onderhandelt met Ferratum over de mogelijke terugbetaling van de leningen met aftrek van alle garant- en andere kosten. We doen dit voor al onze cliënten samen. Dit heeft niks met wetgeving te maken. We houden dit immers buiten de rechtszaal.
Wat bedoel je met onderhandelen?
Als het goed is moet Ferratum alleen akkoord gaan met de hoofdsom (min de eerder betaalde garantkosten), of een bedrag terugbetalen. Willen ze hiermee akkoord gaan dan?
@sacredfour kunt u mij berichten ik zal ook
Graag hulp willen

Zwaagbol
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2020 16:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Zwaagbol »

Hallo mensen

Ik heb bij ferratum een lening afgesloten in 2018 en sinds vorige maand afbetaald via het incassobureau. Nu is er met ferratum moeilijk contact te leggen. Normaal gesproken zou het naar een maand a anderhalve maand bij alle partijen het dossier gesloten moeten zijn. Dit is dus wel het geval bij incassobureau maar ferratum zelf is niet te bereiken. Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies in elkaar zit als je dossier bij het incassobureau dus is gesloten?! Hoe gaat het daarna verder hoelang duurt het nog en bovendien wat kan ik nog meer doen dan behalve 5 mails in 3 weken sturen?! De chat op ferratum doet het overigens ook al langer dan een week niet..

Alvast bedankt !

Secret
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jan 2020 14:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Secret »

tttlocke schreef:
15 jan 2020 11:15
Maar gezien de juridische stand van zaken heeft het alleen zin je aan te sluiten bij de club van sacredfour als je per saldo geld te goed heb van het bedrijf. Niet als je, per saldo, nog zou moeten betalen.
Ik begrijp niet goed hoe gaat dit dan ik moet nog 800 betalen maar heb van verleden 686 asn garantstelling betaald moet ik hun dan gewoon 114 euro betalen hoe die je dit dan?

Secret
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jan 2020 14:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Secret »

Kees2850 schreef:
15 jan 2020 16:23
@secret stuur sacred four PB.
Gedaan !

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Secret schreef:
15 jan 2020 15:56
Ik heb aan eerdere leningen bij ferratum niets openstaan maar sinds januari zijn ze overgegaan op saldo dipje blijkt ferratum zei er zijn website werkzaamheden ...dus bij m’n aflossing van de oude lening sloot ik een nieuwe af waarbij ik gewoon dacht ik betaal weet externe garantsteller maar dat bleek niet het geval ... Let op: Mocht u binnen 14 dagen geen valide garantsteller kunnen vinden of u kunt de documenten niet op tijd toesturen, dan zal er 16 dagen na uitbetaling een boete in rekening worden gebracht. Deze boete is afhankelijk van het leenbedrag dat u heeft gekozen.dit stond in de uitbetaling ik dacht wat is dit ....meedere mails gestuurd maar je hoort niets ....dus als ik het goed begrijp ik heb nu 800 geleend daar zal 260 euro boete voor zijn
Dit soort overeenkomsten zijn dan net zo goed te vernietigen, als de oude .
Als je niets betaalt…...stapt Ferratum evengoed niet naar de rechter. En als ze het wel doen, volgt nietigverklaring van de overeenkomst.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je geen garantstelling hebt hadden ze niet zo snel geld moeten geven.

Ik heb twijfels of de rechter die Boete mee gaat nemen.
Je komt met 13.99% + boete ook boven de 14% wettelijk toegestaan.

Ook nog een andere naam dus of dat lukte?
Heb ervaring met Telfort die beweerde dat KPN die de kabels en wijkcentrale heeft een andere firma was en even kon duren...
Dus zo gaan moeders wel vaker met hun dochter bedrijven om....

Net als een Incasso bedrijf van zelfde eigenaar van waar je nog schulden hebt regelmatig voorkomt en is toegestaan.

Als S4 dit voor jou kan regelen, zou leuk zijn.
en bedankt voor de info van de 14 dagen boete....wisten we nog geen van allen!

Secret
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jan 2020 14:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Secret »

Komkommertijd schreef:
15 jan 2020 16:51
Als je geen garantstelling hebt hadden ze niet zo snel geld moeten geven.

Ik heb twijfels of de rechter die Boete mee gaat nemen.
Je komt met 13.99% + boete ook boven de 14% wettelijk toegestaan.

Ook nog een andere naam dus of dat lukte?
Heb ervaring met Telfort die beweerde dat KPN die de kabels en wijkcentrale heeft een andere firma was en even kon duren...
Dus zo gaan moeders wel vaker met hun dochter bedrijven om....

Net als een Incasso bedrijf van zelfde eigenaar van waar je nog schulden hebt regelmatig voorkomt en is toegestaan.

Als S4 dit voor jou kan regelen, zou leuk zijn.
en bedankt voor de info van de 14 dagen boete....wisten we nog geen van allen!
Je hebt account van ferratum maar krijgt lening van saldo dipje en alles gaat via de ferratum site ...maar ik zit er nu mee!
Ik weet niet hoe ik dat moet doen openstaande saldo min eerdere garanstelkosten zal ik nu nog 110 euro moeten betalen maar hoe zeg je ferratum dat dan ?

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

Secret schreef:
15 jan 2020 16:31
tttlocke schreef:
15 jan 2020 11:15
Maar gezien de juridische stand van zaken heeft het alleen zin je aan te sluiten bij de club van sacredfour als je per saldo geld te goed heb van het bedrijf. Niet als je, per saldo, nog zou moeten betalen.
Ik begrijp niet goed hoe gaat dit dan ik moet nog 800 betalen maar heb van verleden 686 asn garantstelling betaald moet ik hun dan gewoon 114 euro betalen hoe die je dit dan?
In principe kan je dat inderdaad verrekenen, je zal dan alle overeenkomsten tussen jou en Ferratum nietig moeten verklaren, op dat moment kun je dan inderdaad €114 overmaken en ben je er in principe vanaf.

Trouwens wel enorm dom van Ferratum dat ze je gewoon 800 geven zonder garantstelling. Dat lijkt me niet echt heel erg handig. Mogelijk wel een mooie manier voor mensen die nog geld terug krijgen van Ferratum om te verrekenen.

Secret
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jan 2020 14:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Secret »

Cro schreef:
15 jan 2020 16:57
Secret schreef:
15 jan 2020 16:31
tttlocke schreef:
15 jan 2020 11:15
Maar gezien de juridische stand van zaken heeft het alleen zin je aan te sluiten bij de club van sacredfour als je per saldo geld te goed heb van het bedrijf. Niet als je, per saldo, nog zou moeten betalen.
Ik begrijp niet goed hoe gaat dit dan ik moet nog 800 betalen maar heb van verleden 686 asn garantstelling betaald moet ik hun dan gewoon 114 euro betalen hoe die je dit dan?
In principe kan je dat inderdaad verrekenen, je zal dan alle overeenkomsten tussen jou en Ferratum nietig moeten verklaren, op dat moment kun je dan inderdaad €114 overmaken en ben je er in principe vanaf.

Trouwens wel enorm dom van Ferratum dat ze je gewoon 800 geven zonder garantstelling. Dat lijkt me niet echt heel erg handig. Mogelijk wel een mooie manier voor mensen die nog geld terug krijgen van Ferratum om te verrekenen.

En dat kan ik hun gewoon via de mail mededelen dat ik al m’n contracten nietig wil verklaren en dan 114 euro overmaken ?

Secret
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jan 2020 14:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Secret »

Hallo is er hier misschien ook iemand die me precies kan helpen wat ik nu moet doen ...hoofdsaldo 800 euro uit vorige garantstellers kosten 687 blijft saldo van 113 over bij ferratum
Hoe verklaar ik m’n vorige contracten nietig kan dat door n mail ze sturen naar ferratum ik heb echt geen flauw idee hoe ik dit moet doen ...ieder hulp zal zeer welkom zijn!
@sacredfour heeft hij misschien n mail adres die iemand me ook nog kan sturen privé
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jan 2020 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: e-mailadres verwijderd

Secret
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jan 2020 14:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Secret »

Komkommertijd schreef:
15 jan 2020 16:51
Als je geen garantstelling hebt hadden ze niet zo snel geld moeten geven.

Ik heb twijfels of de rechter die Boete mee gaat nemen.
Je komt met 13.99% + boete ook boven de 14% wettelijk toegestaan.

Ook nog een andere naam dus of dat lukte?
Heb ervaring met Telfort die beweerde dat KPN die de kabels en wijkcentrale heeft een andere firma was en even kon duren...
Dus zo gaan moeders wel vaker met hun dochter bedrijven om....

Net als een Incasso bedrijf van zelfde eigenaar van waar je nog schulden hebt regelmatig voorkomt en is toegestaan.

Als S4 dit voor jou kan regelen, zou leuk zijn.
en bedankt voor de info van de 14 dagen boete....wisten we nog geen van allen!
https://nl.trustpilot.com/review/ferratum.nl Deze site staat er vol mee over de nieuwe gang van zaken

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

Secret schreef:
15 jan 2020 17:25
Hallo is er hier misschien ook iemand die me precies kan helpen wat ik nu moet doen ...hoofdsaldo 800 euro uit vorige garantstellers kosten 687 blijft saldo van 113 over bij ferratum
Hoe verklaar ik m’n vorige contracten nietig kan dat door n mail ze sturen naar ferratum ik heb echt geen flauw idee hoe ik dit moet doen ...ieder hulp zal zeer welkom zijn!
@sacredfour heeft hij misschien n mail adres die iemand me ook nog kan sturen privé
Mijn mail adres is [email protected]
Ik meende dat eerder in dit topic wel ergens een voorbeeld brief / e-mail staat.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

Secret schreef:
15 jan 2020 17:25
Hallo is er hier misschien ook iemand die me precies kan helpen wat ik nu moet doen ...hoofdsaldo 800 euro uit vorige garantstellers kosten 687 blijft saldo van 113 over bij ferratum
Hoe verklaar ik m’n vorige contracten nietig kan dat door n mail ze sturen naar ferratum ik heb echt geen flauw idee hoe ik dit moet doen ...ieder hulp zal zeer welkom zijn!
@sacredfour heeft hij misschien n mail adres die iemand me ook nog kan sturen privé
Mijn mail adres is [email protected]
Ik meende dat eerder in dit topic wel ergens een voorbeeld brief / e-mail staat.

Plaats reactie