LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PrimeLine en LaserCards

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
koos&roos
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 nov 2008 13:17

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door koos&roos »

U heeft anderhalf jaar de tijd gehad om te betalen..... maar helemaal niks daarvan afgelost??

Tja als u even had gegoogeld kwam u vanzelf op de website waar je alles kan doen (betalen ,rekeningoverzicht) als u er anderhalf jaar de tijd voor hebt en geen ene cent aflost, en dan klagen over de rente dan had u die anderhalf jaar maar beter moeten gebruiken denk ik maar.


U leent geld en als u het niet voor de afgesproken tijd aflost dan gaat u zitten klagen over de rente? pfff echte hollanders 8)

En nee volgens mij zijn ze niet verplicht om iets te sturen in detussentijd, waar denk je anders dat hun hun inkomsten vandaan moeten halen..... Juist van mensen zoals jou :wink:

janice189
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2009 09:11

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door janice189 »

er hoefde in de tussentijd ook niks afgelost te worden omdat de afspraak was dat dat in 1 keer zou gebeuren in januari 2009 en daar zouden we bericht van krijgen.
Aangezien en er nergens een rekeningnummer vermeld staat was het ook moeilijk aflossen geweest denkt u niet.
Het enige lakse van ons is dat we niet in december vast eens zijn gaan zoeken. Maar verder valt ons niet te verwijten dat we tussentijds niet hebben afgelost als dat niet nodig is. Die tv is overigens al betaald hoor. Alleen de extra kosten niet
En als ik google kom ik niet op een site waar die bedragen genoemd worden, maar alleen op een site waar de creditcard kosten staan. En die hebben we zoals eerder al gezegd vorige maand pas gebruikt voor het eerst.
En volgens mij kun je daar zo gaan werken koos&roos want je klinkt hetzelfde als zij, misschien een nieuwe carroere voor je???

koos&roos
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 nov 2008 13:17

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door koos&roos »

haa misschien wel ja :evil: maar nee even serieus ik ha hetzelfde probleem hoor maar het was maar 40 rente..... maar k wijd t wel aan mijn eigen laksheid,


je moet nooit blind op bedrijven afgaan, overal op de site staat dat je zelf moet zorgdragen dat het openstaande bedrag word voldaan voor de datum... duussssss...... wie heeft u beloofd dat het automatisch zou gebeuren??

in januari beginnen ze dan wel met automatische incasso's.... maar wel van het termijnbedrag inc rente dus...


dus of U heeft het verkeerd begrepen of de verkoper heeft het verkeerd uitgelegd? in dat geval op naar de winkel en afslachten die hap :twisted:

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Cesar »

@koos en roos,

Kijk, je mag van mij ook reageren alleen niet op die manier.

Als je zelf goed had gegoogled dan had je dit probleem al eerder tegengekomen.

Wat er wordt beloofd in de advertenties is, dat je mag betalen na 1 jaar, of 3 jaar, al naar gelang wat voor zaken je doet.

Bij een auto is het zo dat je wel het geld stort maar de garage krijgt het pas na een jaar en de rente is voor jou.

Bij wit- en bruingoed werkt dat anders. Je betaald pas na 10 maanden of een jaar enz.

Er valt dus in eerste instantie hier niemand te verwijten. Er wordt iemand op het verkeerde been gezet vandaar dat ik zei: 2300 betalen en de rechter regelt de rest. Dit moet zij in haar betaling kenbaar maken. Er zijn twee regels voor mededelingen.

En waarom zou zij gaan zoeken naar een rekeningnummer. Als ze die al niet had gehad. Dat weet ik niet. Mogelijk staat dit wel op haar contract. Daar hoort ook op te staan wanneer er van haar een betaling wordt verwacht en op welke rekening. Dit zijn de vragen.
http://www.bcc.nl/shop/StaticContent/ca ... bz2Qf-ivA=
Volg deze link en dan zie je dat BCC zaken doet met Visa en niet met Primeline. Uistel van 10 maanden.
Janice 189 heeft nog wat zoekwerk te verrichten.[/quote]

janice189
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2009 09:11

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door janice189 »

Op het contract staat dat het bedrag voor 5 januari 2009 betaald moet worden, maar er staat geen rek nr bij.
De verkoper van BCC heeft ons verteld dat we een herrinering zouden krijgen. Zoals gezgd is het onze laksigheid dat we niet goed naar de datum op dat contract hebben gekeken en niet eerder contact op hebben genomen.
Anderhalf jaar geleden had BCC nog een actie met uitstel van betaling van anderhalf jaar. Zo staat het ook in het contract. Misschien is dit nu 10 maanden, maar toen was het echt 1.5 jaar.
En helaas is de BCC Visa card eigendom van Primeline. Dus Visa doet ook zaken met Primeline.
Het staat letterlijk achterop de kaart.
Dus sorry, maar ook Visa doet aan deze zaak mee.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Cesar »

Volgens mij zit je abuis.
Ik heb gekeken bij Visa en zoals ik al verwachtte, geen Primeline.

Ik heb gekeken bij Primeline en ja hoor, wel BCC


Indien jij gelijk had dan zou mijn creditcard al lang zijn geblokkeerd vanwege mijn zogenaamde achterstand en weet ik veel.
Die van mij is een Visa-worldcard. Nooit geen problemen mee gehad.

janice189
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2009 09:11

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door janice189 »

Op de voorkant van de creditcard staat BCC en het VISA teken.
Op de achterkant staat in kleine lettertjes naast de handtekening dat de kaart eigendom is van Primeline services met vervolgens alle contact informatie van Primeline.

Zoals gezegd, misschien doen ze nu geen zaken meer na slechte ervaringen, maar bij ons is het toch echt deze combinatie.
Ik moet ook inloggen op een site van lasercards om mijn creditcard gegevens op te vragen. Hier staan niet de gegevens van de tv bij, die kan ik namelijk nergens opvragen.

Rita S.
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jun 2007 14:56

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Rita S. »

Ook ik kan me aansluiten bij de club....................In juni 07 kochten we witgoed bij It's met uitgestelde betaling. Ben ook gelijk begonnen met de aflossing maar omdat ik telebankier (en dus de bankafschriften eens per jaar of later opruim) was ik niet meer zeker van het restantbedrag 104,00 of 4,00.

Ach dacht ik, conform contract krijg ik voor de eindtijd een overzicht......wachten....wachten....geen overzicht natuurlijk.
Maar zoals ik op dit forum lees DOEN ZE DAT DUS OOK NIET.
Walgelijk om op zo'n manier misbruik te maken van de consument.

Heb dus zelf begin januari maar contact opgenomen met Primeline, 2 x 10 minuten à 0,75 cent en heb uiteindelijk opgehangen, 1 x 18 minuten à 0,75 en hoorde in dit gesprek dat ik de voltallige rente moest betalen over het hele bedrag, conform contract zeggen ze dan.

Heb inmiddels 4 brieven (aangetekend) verzonden, maar tot vandaag heb ik nog steeds geen rekeningoverzicht mogen ontvangen, zelfs het
% (zal natuurlijk wel woekerrente zijn) weet ik niet.

Wel dat ze vanaf februari maandelijks (jaja ook conform contract) 10,00 van mijn rekening afschrijven.

Er zijn toch wettelijke verplichtingen om consumenten op de hoogte te houden, zeker inzake rentepercentages etc.
Ik ga dit in ieder geval wel verder uitzoeken.
Tips zijn welkom!

koos&roos
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 nov 2008 13:17

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door koos&roos »

www.primeline.nl

Kan je zelf het overzicht zien! Want aan de klantenservice heb je idd helemaal niks.

Succes

Rita S.
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jun 2007 14:56

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Rita S. »

Hallo koos@roos,

Ja dat dacht je.....ik heb in 2007 direct de creditcard stuk geknipt en terug gestuurd (en zelfs bevestiging gehad dus ze kunnen toch wel reageren) maar heb nu geen nummer meer om in te loggen!

NOOIT MEER EEN UITGESTELDE BETALING DUS!!!!!!!!!!!!!!!

lindsjuh
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2009 20:35

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door lindsjuh »

Hallo iedereen,


Ook wij hebben echt een probleem met Primeline.
in 2007 hebben wij een computer gekocht en ook dus betaling op termijnen.
De eerste paar maandjes ging dit netjes. We betaalde netjes af het alles ging prima.
Tot we een creditcard thuis krijgen met een totaal verkeerde naam er op. Mijn vriend zijn naam met als achternaam zijn geboorte plaats erg vreemd dus. Wij zijn hiervoor gaan bellen maar naar meerdere keren te bellen kregen wij geen normaal bericht terug.
We zijn naar de winkel geweest en daar gevraagt hoe of wat. Die hebben het voor ons uitgezocht en die zeiden dat we de kaart gewoon door konden knippen. wat hun zelf nog voor ons gedaan hadden.
enkele weken later krijgen we post van primeline met dus jaja als achternaam de geboorteplaats. wij weer bellen naar primeline waardoor we dus ook echt op een verschrikkelijke manier behandeld worden.
Alsof wij er iets aan konden doen dat die naam verkeerd was.
Maar goed het was voor elkaar alleen het inloggen op internet bij primeline konden ze niet veranderen dus dat namen we dan maar voorzich.
Na nog veel meer problemen met primeline dachten we in september 2008 weet je wat we betalen alles in een keer af en dan is het gedaan. dit hebben we dus gedaan. We kregen hiervan geen gehoor dus dachten we na een paar weken laten we is bellen. De mevrouw aan de telefoon zei ons dat het geen probleem was en dat alles nu in orde was. We hadden gevraagt dat ze hier ook nog even een schrijven over wilde geven. Dus dit is ook gedaan. We hoorde na die brief gelukkig niets meer...Eindelijk dachten we..!! we zijn eraf!!...Maar nee hoor in januari 2009 jawel 4 maanden later...kregen we een mailtje met u rekening overzicht en ook wij konden deze niet meer bekijken aangezien er deen gegevens meer zijn. ook gaat er in januari 10,00 af en nu februari krijgen we weer een rekeningoverzicht en word er weer geld afgeschreven. Mijn vriend heeft 2 keer 20 minuten aan de telefoon gehangen met een wachtlijn...met vervolg dat ze eindelijk opnemen en na nog geen minuut de telefoonlijn word verbroken..

wij hebben vandaag een mailtje verstuurt...
Maar eerlijk gezegt vraag ik me af of dat hier bericht van komt.
We zullen afwachten en houden jullie op de hoogte..

Voor ons zeker te weten geen primeline meer.!!!

Wij zijn het zo zat!!!!!

Nutsu
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 apr 2009 16:37

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Nutsu »

Wat baal ik ervan dat ik dit allemaal te laat lees! Ook ik en mijn vader zijn de klos!

Ook wij hebben bij BCC spullen gekocht met uitstel van betaling. Hebben wij in het verleden ook gedaan en dit is altijd zonder enige problemen verlopen.

Wij wachten dus netjes op een bericht van PrimeLine dat de uitgestelde betaling bijna verlopen is om met een rekeningnummer alles in een keer te betalen. Vorige keer hebben wij netjes een acceptgiro ontvangen en is alles zonder probleem verlopen. Deze keer dus niet!

Het schoot me vorige week binnen, en ja hoor het termijn voor uitgesteld betalen is verlopen. Geen bericht niets! Heb gebeld met deze gasten. Nu moet ik dus € 353,16 aan extra rente betalen omdat ik welgeteld 8 dagen te laat ontdek dat er betaald had moeten worden.

Ik vind dit schandalig, aan de telefoon zeggen ze gewoon wij zijn dit niet verplicht om u te melden, het contract geeft het aan. Op het contract staat vermeld dat er een herinnering wordt verzonden, op de prospectus staat dit ook gemeld! Zijn dit dan gewoon leugens? Kan dit zomaar in Nederland?

Heeft een burger geen rechten meer? Ze geven in elke correspondentie aan dat zij een herinnering zullen versturen. Dit gebeurt niet, dus alles wordt omgezet naar een doorlopend krediet! Dit is gewoon legale diefstal!

Ik heb hun inmiddels betaald, een betaling met de oorsprokelijke bedrag en een voor de kosten met de melding onder protest.

Ik ga nu kijken of ik hier iets tegen kan doen, zal een klacht deponering bij de AFM, kijken of een andere instantie iets kan betekenen voor mij. Ik wil de extra (rente) kosten gewoon terug!

PRIME LINE BELAZERD DE BOEL GEWOON!!!

Ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die daar werken! Ze weten gewoon dat ze oplichters zijn, we zijn niet verplicht om een herinnering te versturen. BAH zet het dan niet in elke overeenkomst en in de prospectus! Als bedrijven zo met klanten omgaan dan kijk ik er niet raar van op als werknemers van dergelijke bedrijven zonder pardon straks zonder werk zitten! Ik zou er geen medelijden mee hebben!

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Nu moet ik dus € 353,16 aan extra rente betalen omdat ik welgeteld 8 dagen te laat ontdek dat er betaald had moeten worden
U heeft dus voor ruim € 22.000 aan spullen gekocht via Primeline ?
Lijkt mij erg sterk

koos&roos
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 nov 2008 13:17

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door koos&roos »

uuuhm.....

Bij mij werd er iets boven de 50 euro rente gerekend voor een bedrag van 500 euro...

Dus in mijn berekening kom je dan toch uit op een lening van +- 3500


:twisted:

Nutsu
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 apr 2009 16:37

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Nutsu »

Het ging maar om een bedrag van € 1250,00. Het ging om 18 maanden uitgestelde betaling. Dieven zijn het!

Ik heb dus betaald, krijg wel een bericht binnen enkele dagen per mail dat de betaling is ontvangen, maar het duur tot 10 dagen voor het verwerkt is. Heb ook per aangetekende post alles opgezegd, heb vorige week bericht gekregen dat dit allemaal is gebeurt en ik afgemeld ben bij het BKR. Dus als ze hun geld hebben doen ze niet meer zo moeilijk.

yosephine_t
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2008 15:58

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door yosephine_t »

Op 2 juli 2008 heb ik hier al eens een reactie geplaatst. Intussen heb ik m.b.v. KIFID al het geld inclusief rente (ruim 1400 euro) terug gekregen (op 17-04-'09). Ik had op de site van AFM (geloof ik) gelezen dat de produkten van financiele instanties niet misleidend mochten zijn. Na eerst een klacht in te dienen bij LaSer, die natuurlijk weg gewimpeld werd heb ik KIFID aangeschreven over o.a.:

- ingewikkelde contract;
- misleidende waarschuwingsbrief;
- ongevraagd opstarten PPP.

In eerste instantie kreeg ik alleen het geld van de PPP terug, maar KIFID oordeelde dat ze in het contract moesten zetten, hoeveel je moet betalen, bij overschreiden vervaldatum, uitstel van betalen. Tevens vonden ze net als mij de herinneringsbrief misleidend. Alle gedupeerde, doe hier u voordeel mee. :D

sadettinsenturk
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2009 22:31

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door sadettinsenturk »

Ik ben ook slachtoffer. MAAR WAT IS DE OPPLOSING!!!!!!!

ZULLEN WE SAMEN IETS DOEN?
EEN ADVOCAAT? RECHTZAAK?

REAGER AUB.

MvdG
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 mei 2009 09:25

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door MvdG »

Wij hebben begin 2006 een bed gekocht via beter bed.
We mochten een jaar later betalen via prime-line.
Dezelfde week kregen wij een credit card toegstuurd. Meteen doorgeknipt en weggeooid. Nooit meer aan gedacht.

Een jaar later netjes de rekening betaald.
En toen, zomer 2008. We kochten een ander huis, nieuwe hypotheek aanvraag gedaan, en toen kwam naar voren dat wij ook ingeschreven stonden bij het BKR vanwege de credit-card.
Dat stond onze hypotheek in de weg.

We hebben een simpele brief naar het BKR gestuurd met het verzoek ons uit hun bestand te verwijderen, aangezien wij de credit-card nooit hebben gebruikt.
En ze hebben ons netjes uit het bestand gehaald.

bekoo
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2009 17:21

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door bekoo »

@ eljugador: Ik heb hulp nodig met het schrijven van een brief, kan je mij daarmee helpen?

bamsantegoets
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2009 21:31

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door bamsantegoets »

Ik voel me ook slachtoffer van deze financieringsinstelling, al moet ik bekennen zelf ook niet goed te hebben opgelet. Niettemin voel ik mij zeer slecht voorgelicht en nu 'bestolen' doordat alsnog een woeker(rente) van 18% wordt berekend vanaf de ingangsdatum contract.

In mei 2008 heb ik bij Piet Klerkx meubels gekocht t.w.v. ca. € 5.000,- en gebruik gemaakt van de mogelijkheid tot 1 jaar uitgestelde betaling. Toen ik merkte dat ik eigenlijk een lening aanging voelde het al minder goed, maar ik was op dat moment aan het scheiden, kon niet contant (alles) betalen en heb toch maar een contract getekend.
Ook mij werd kort daarna een creditcard toegestuurd, die ik teruggestuurd heb waarbij ik gevraagd heb om een bevestiging (ook gekregen). Tussen mei 2008 en mei 2009 heb ik verder niks meer gehoord van Prime Line of Laser Nederland, ik ben echter in augustus 2008 verhuisd en PL/LN geen verhuisbericht gezonden (ook nooit meer aan gedacht).
Uiterlijk 12 mei 2009 moest ik het geleende bedrag terugbetalen, dat wist ik uiteraard wel maar door omstandigheden is dat een week later gebeurd. Nu kom ik tot de ontdekking dat als je te laat betaald (ook al is het 1 dag!) je contractueel en met terugwerkende kracht 18% rente verschuldigd bent over het volledige bedrag. Het staat in het contract en ik heb dat niet goed gelezen, ook niet gecontroleerd voordat de jaartermijn verstreek helaas. Dat is niet slim van mij, desondanks voel ik mij zeer onfatsoenlijk en onrechtvaardig behandeld en worden de meubels nu alsnog erg duur! Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht nog een tip voor mij of hier nog iets aan te doen is? Laat het me dan s.v.p. weten.

Gesloten