LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PrimeLine en LaserCards

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
vinnie123
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2009 13:18

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door vinnie123 »

primeline is een oplichter je kom er nooit meer vanaf door die hoog rente.s
als je 100 betalen dan gaat er 50 euro naar de rente.s toe het zijn oplichter
ik zit al 5 jaar te betal en ik zie het geldbedrag nog niet zakken rot rente.s
afz vincent

sydy
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2009 11:36

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door sydy »

Ook ik ben de dupe geworden van primeline!!!!!

ik heb vorige jaar een brommer gekocht met uitgesteld betalen.
ik wist dat je aan belachgelijke rentes vast zou zitten maar daar maakte ik me geen zorgen over want ik betaalde gewoon elke maand geld en zou het hele bedrag optijd betalen. 17 september was de uiterste betaaldatum.
In july kreeg ik een brief van primeline (dit is trouwens de eerste brief/post wat ik ooit van primeline had ontvangen) om mij te waarschuwen dat de laatste datum in zicht was. ik heb daarom na mijn vakantie eind augustus menteen het resterende bedrag overgemaakt naar primeline!! en hierna niet meer naar op of om gekeken want ik had immers mijn brommer afbetaald. totdat ik gister een telefoontje kreeg van primeline dat ze een automatische incasso niet van mijn rekening konden afhalen!!! en tot mijn schrik bleek er een bedrag van €650 euro open te staan!!!!! wat bleek nou ik heb waarscheinlijk een optelfout gemaakt en er stond nog een bedrag open van 180 euro! waar ik nu bijna 500 euro rente over moet betalen!!!!!!

Nou is mijn vraag valt hier iets aan te doen??? want primeline hoort jou toch netjes een brief te sturen dat de vervaldatum is verlopen en dat dit en dat bedrag nog oopen staat en dat ze dat gaan incasseren met rente. want dan had ik het gewoon kunnen betalen!!!! en mogen ze zomaar rente vragen over het hele aankoopbedrag!!! dat is toch belachelijk! ik had 180 niet betaald daar hoor ik toch rente over te betalen???

kan iemand mij helpen !! is hier iets tegen te doen??? want ze horen je toch gewoon afschriften/rekeningen te sturen om te weten waar je aan toe bent?

jannes88
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2009 00:09

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door jannes88 »

Beste Sydy

Het probleem voor jou is dat ze dat dus wel mogen. In het contract dat je in de winkel getekend hebt staat dit namelijk allemaal vermeld. Ze maken gebruik van het feit dat de meeste mensen in de winkel niet het hele contract tot in de kleine lettertjes gaan doorlezen.

In het contract staat dat na verloop van de betaaltermijn het bedrag samen met de rente die over de hele periode betaald had moeten worden, als er wel rente had gelopen, wordt overgezet naar een doolopend krediet waar inderdaad 18% rente loopt.

Zolang er in het contract niet staat dat zou jou op de hoogte moeten houden van je betalingen zijn ze daar niet toe verplicht. Dit komt door het product dat ze gecreeërd hebben. Het is een uitgestelde betaling. Hiervoor gelden niet de regels als voor een doorlopend krediet. Voor mensen die op dit moment zo'n uitgestelde betaling hebben is het belangrijk je eigen betalingen goed bij te houden en te bellen als je er van van overtuigd bent dat je alles hebt betaald. Voor de zekerheid of alles wel goed is aangekomen.

De 18 % rente is in dit geval legaal omdat zij naast de wettelijke max van 16% rente 2% andere kosten lopen waardoor ze tegenover de AFM kunnen verantwoorden 18% rente te rekenen.

Voor mensen die hun schuld op het doorlopend krediet niet zien slinken. Dit komt omdat er automatisch 2% van het uitstaande bedrag wordt geincasseerd per maand. Dit is vaak net genoeg om de rente te innen over die maand is gerekend.
Verhoog dus je incasso!

Veel succes allemaal

sydy
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2009 11:36

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door sydy »

dat is het punt juist in mijn contract staat wel dat ik rekeningoverzichten hoor te ontvangen!!! dit heb ik nooit gehad! van hun adminestratie klopt geen bal! ik heb nu al 3 keer aan de telefoon een ander bedrag gehoord wat er nog open staat! ik weet het nu ook niet meer en als ik om een schriftelijk overzicht vraag zeggen ze deze te versturen maar krijg ik deze niet binnen! Dit kan toch allemaal niet waar ze mee bezig zijn! ik ben van plan dit onder de aandacht te brengen desnoods in kranten en televisie maar dan heb ik wel mensen nodig die mee willen doen! dus wie doet er mee?

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Webbie »

Ja ik heb ook maanden problemen gehad met primeline, helaas heb ik via de advocaat die ik heb ingeschakeld niets bereikt want deze vond dat de regeltjes duidelijk waren opgesteld ZOALS zij altijd al deed voor dit soort bedrijven.
Dus ik had dikke pech met mijn toegewezen advocaat, ze rekenen zichzelf superrijk daar bij primeline.

Ten eerste vertikte primeline het om een overzicht te sturen en hebben mij bijna 2 jaar aan het lijntje gehouden.
Nu dit jaar kreeg ik eindelijk toegang op een website waar ik kon kijken hoe het er voor stond, en daar bleek ik niets te kunnen zien over de stand van zaken.
Maar men bleef maar geld afboeken van mijn rekening, dus ik nogmaals gevraagd hoe dat dan kon.
Kreeg ik van een af andere brutale griet te horen dat ik nooit had afgelost.
Ik betaalde toen al 2 jaar ruim 20 euro over een bedrag van amper 800 euro
Die oplichters gaan maar door want na enkele maanden met die waardeloze advocaat getracht verder te komen gaf ik het op.
En heb de hele ellende in een keer betaald en nu een maand na dato durven die boeven ook nog eens een incasso te sturen voor ZOGENAAMDE achterstallige rente a 14,90 terwijl die boevenbende al 60 euro rente had gerekend.
Jullie weten toch wel wie de scepter zwaait bij deze boevenbende ??
Dit is een volle dochter van ABN gerund door beroepsboef Zalm aka mister DSB.

PS, Zorg dat je snel van die boevenbende afkomt leen het desnoods bij een andere bank waar je wel normale rente betaald, en niet zoals deze boeven beweren alleen maar rente en beveiligings bijdragen.
Dit is nog erger dan DSB geloof mij je betaald meer aan rente en bijdragen dan je lief hebt.
Je bent beter af met wehkamp/neckermann daar betaal je 20% rente maar je lost wel af.
Bij primeline/laser/sygma/directa los je NIETS af, nog sterker je schulden worden alleen maar groter als je niet zelf extra bedragen betaald.

Marjooo
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2009 21:21

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Marjooo »

Het is echt een schande dit bedrijf, Ik betaal GVD alleen maar rente, en aan de telefoon helpen ze je niet verder en kappen ze het gesprek af met een smoes. Dit bedrijf zou moeten aangegeven worden bij je politie EEN SCHANDE IS HET

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door gtp »

de maximale rentevergoeding is tegenwoordig wettelijk geregeld en is max.16%

toetie80
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 okt 2009 16:43

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door toetie80 »

Ten eerste snap ik nog steeds niet waarom mensen zich nog steeds laten overhalen voor uitgestelde betaling of betaling in termijnen. Ja ik weet dat sommige van ons niet in een keer iets kunne kopen maar als je het geld er niet voor hebt zijn er nog zoveel andere opties b.v. een kringloop winkel of internet. Ok het is dan niet nieuw maar wel een stuk voordeliger dan primeline.

In het verleden is de rente van Primeline 21% op jaarbasis geweest dat is onwijs hoog. Wat Primeline je niet verteld als ze je een kaart toe sturen is dat deze creditcard een limiet geregistreerd heeft staan bij het BKR voor € 2500,00 en dat dit alleen eraf gaat als je een aangetekende opzegging naar primeline doet waarin je de creditcard stop zet. Nu is niet gegarandeerd dat dit in een keer gaat lukken natuurlijk.

Veel mensen denken dat ze na betaling van het "geleende" bedrag voor b.v. een televisie of droger al dan niet in termijnen of in een keer van het hele primeline gebeuren af zijn niet dus.

Nog een firma die dit doet is de Wehkamp je koopt daar een broek en betaald deze in termijnen af met een maandelijks minimum van ik geloof 5% van het totaal openstaande bedrag. Je wordt wederom voor € 2500,00 bij het BKR geregistreerd en na betaling van het totaal bedrag moet je wel de wehkamp aangetekend schriftelijk opzeggen om van de registratie af te komen.

Ik doe het niet ik spaar liever of koop iets wat misschien al een keer gebruikt is maar ga zeker geen contract aan waar alles onduidelijk of verdekt in staat beschreven.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door sjoegel »

Voor alle huilers hier.... Lenen kost geld ! Beetje zielig om hier te komen klagen. Je hebt zelf getekend. Wees een vent en betaal gewoon en leer van je fouten.

vinnie123
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2009 13:18

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door vinnie123 »

primeline is een oplicht hoe snel woord je rijk vraag het maar aan pr.......

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door ron1 »

Het is niet moeilijk, primeline en comford card, nu ondergebracht in een andere wolf.........berekenen zeer hoge rentes, U MOET dit van te voren weten inmiddels.

Normaal gesproken moet je toch altijd afschriften krijgen, wij hebben nu de paar duizendjes in 1 keer voldaan en met gods gratie was dit bedrag tot onze verbazing opeens 250 euro MINDER als wat er openstond.....spaar voor je bed, je televisie of what ever....wij trappen er nooit meer in.Onbegrijpelijk dat de overheid deze rentepercentage toestanden toelaat.Dirk was erg, maar dit is net zo ernstig.

mizab
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2011 10:26

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door mizab »

Tijdelijk geen toegang - Bel nu!
Bel onze incasso afdeling op telefoon (073) 645 97 79 (lokaal tarief). Wij hebben uw creditcard en online rekening tijdelijk geblokkeerd. Graag willen wij dit met u bespreken. U kunt ons bellen van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur,??????
M.V.G.
Mizab

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Chocomelk »

mizab schreef:Tijdelijk geen toegang - Bel nu!
Bel onze incasso afdeling op telefoon (073) 645 97 79 (lokaal tarief). Wij hebben uw creditcard en online rekening tijdelijk geblokkeerd. Graag willen wij dit met u bespreken. U kunt ons bellen van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur,??????
M.V.G.
Mizab
:?: :?: :?:

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door grun »

Vorig jaar heb ik een fiets bij Halfords gekocht. Het is een prima fiets maar wel iets duurder dan ik in gedachten had. Geen probleem, ik kon ook gespreid betalen voor slechts 19,95 euro administratiekosten. Achteraf bleek dat een Primeline lening te zijn. Behalve dat bedrag werd onverwacht nog een tientje extra afgeschreven, daar heb ik nog achteraan gebeld waar dat voor was. Ik dacht voor een of andere verzekering maar pin me daar niet op vast. Een extra kaart of iets dergelijks heb ik niet gehad.

Dus uiteindelijk heb ik in totaal, boven het aankoopbedrag, 29,95 euro extra betaald. De enige voorwaarde was dat het complete aankoopbedrag binnen een jaar betaald zou zijn. Of ik dat in een keer of in termijnen wilde doen mocht ik zelf weten, en zo ja, in hoeveel termijnen. Uiteindelijk heb ik ruim op tijd het bedrag in 3 of 4 keer voldaan en was er daarmee vanaf. Dus eigenlijk, behalve dat extra onverwachte tientje, heb ik best wel een goede ervaring hiermee.

Voor onverwachte zaken, zoals een kapotte wasmachine of koelkast, zou ik het zo weer doen. Maar niet voor luxe dingen, die kunnen ook wel wachten.

Maine
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 sep 2008 22:49

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door Maine »

Jaren geleden ben ik door nare omstandigheden in de wsnp terecht gekomen Prime-line van Laser bv was toen één van de schuldeisers.
Dat heb ik geweten, elke dag ! werd ik gebeld, echt bizar.
Elke dag ook het zelfde verhaal, om gek van te worden.
Comfort card, een concurrent van dit bedrijf was ook één van de schuldeisers, hier heb ik nooit nare ervaringen mee gehad.
Na de wsnp periode, is alle schuld ingelost. Nu ruim 5 jaar later, staat laser bv nog steeds vermeld op mijn bkr....als enige! Ik heb ze hierover gebeld, maar ze weigeren de vermelding weg te halen. Ik ga nu een klacht indienen, puur uit principe.
Ook zij horen zich aan de regels te houden van het bkr, iets wat ze duidelijk niet doen.
Tegen de tijd dat de klacht behandeld word, is de vermelding al verwijdert...( na 5 1/2 jaar :evil: )maar het is het me waard.
Ik begrijp het bedrijf niet, ik lees zoveel slechte ervaringen over laser bv, dat wil je toch niet als bedrijf zijnde... :roll:

bloem77
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 apr 2012 16:34

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door bloem77 »

Ik heb net ook een new topic gestart over laser maar hier nogmaals dat verhaal:

Een aantal jaar geleden heeft mijn ex (waar ik niet mee getrouwd was op dat moment) een lening bij laser nederland b.v. afgesloten. Ik ben het daar nooit mee eens geweest. Toen ik erbij was en het contract buiten op een bankje in de felle zon werd afgesloten (hij leende het voor een jacuzzi en bij dat bedrijf in Uddel) werd mijn naam geboortedatum en beroep gevraagd. Wat ik overigens niet heb omdat ik volledig afgekeurd ben. Ik zei dat ik het er niet mee eens was dat mijn ex een lening afsloot. De verkoper garandeerde mij dat ik er ook niets mee te maken had, dat ik niet verantwoordelijk was en dat ze alleen die sumiere gegevens van mij en mijn handtekening wilde hebben zodat ze zijn situatie beter konden inschatten. Hij was een betrouwbare investering voor hen met een eigen bedrijf en als niet-alleenstaande. Een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig en aangezien ik de lettertjes echt niet kon lezen en mij gegarandeerd werd nergens iets mee te maken te hebben heb ik getekend. Op de leesbare letters van dat contract staat niet dat het een geldlening betreft maar dat het een aankoopnota en overeenkomst is. Mijn relatie is beeindigd, mijn ex heeft zijn lening nooit afbetaald en jaren later probeert Laser Nederland B.V. toch doormiddel van rechtszaken het geld bij mij op te eisen. Ik schijn als partner hoofdelijk aansprakelijk (wat is dat???) te zijn. Dat is dus zo klein geschreven dat ik het zelfs nu nog niet kan lezen, dan zal ik echt eerst een loep moeten aanschaffen. En mij is beloofd door de verkoper dat dit alleen zijn lening was en ik nergens iets mee te maken zou hebben. Ik ben een alleenstaande moeder met 3 kinderen die van een minimum WAO- tje moet rondkomen. Mijn ex heeft meerdere brieven geschreven dat het zijn lening was en dat ik er niks mee te maken heb, vanaf het moment dat we uit elkaar gingen tot nu toe denk ik dat hij wel een keer of 6 contact met ze opgenomen heeft. Maar zelfs daar heeft Laser Nederland maling aan. De eerste rechtszaak is geweest, daar ben ik zonder advocaat heen gegaan omdat ik zo stellig geloof dat dit onrecht zal worden rechtgezet. De rechter gaf mij ook gelijk. Nu is Laser in hoger beroep gegaan. Wat ik geheel onterecht vind.

Ik wil graag andere klanten informeren over de gang van zaken zodat niemand meer overkomt wat ik nu meemaak. En ik zou graag zien dat Laser Nederland mensen in de toekomst eerlijker bejegend. Dat er duidelijk wordt dat het geen aankoopnota's zijn maar geldleningen. En dat er duidelijk te lezen zal worden dat deze voor beide personen geld.

bloem77
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 apr 2012 16:34

Re: PrimeLine en LaserCards

Ongelezen bericht door bloem77 »

En dan nog zo'n tegenstrijdig punt van hen. Toen mijn ex de lening afsloot werd zijn inkomen gecontroleerd, want je moest wel genoeg vast inkomen hebben om zo'n lening te kunnen aangaan. Als je daar niet aan voldeed was het niet mogelijk. IK zou daar niet eens aan voldoen met mijn wao'tje. Maar nu ben ik ineens wel degene die het tegen alle beloftes in moet afbetalen? Beetje krom.

Gesloten