LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Defam

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
jiping

Defam

Ongelezen bericht door jiping »

Hallo,
Bij mijn zoektocht naar een lening om wat dingen aan mijn huis te verbeteren kwam een financieel adviseur met een lening via DEFAM.

Echter als ik Defam hier op het forum of google intyp komen er veel onderwerpen over legiolease tevoorschijn en dat Defam destijds soortgelijke praktijken toepaste.

Is dat enkel specifiek voor die constructie of is Defam sowieso niet te vertrouwen?

Ik heb nog niets afgesloten of zo, dit is ter oriéntatie, dus sugesties zijn welkom!

jiping

Re: Defam

Ongelezen bericht door jiping »

Is dit forumonderdeel niet meer? :(

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Defam

Ongelezen bericht door Bailey »

Als je echt wilt gaan lenen kan je dat het beste via een bank doen. Je betaalt misschien wat meer, maar het is wel wat betrouwbaarder.

Je wilt wat dingen aan je huis verbeteren? Is het een koophuis? Dan kan je beter je hypotheek verhogen, want dan is de rente ook nog aftrekbaar.

MeningOverLening.nl
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jan 2007 17:21

Re: Defam

Ongelezen bericht door MeningOverLening.nl »

MeningOverLening.nl is in het leven geroepen om uw mening of waardering te geven over uw lening, hypotheek, krediet of ander geld gerelateerd onderwerp en natuurlijk de meningen te lezen van andere mensen. Het is immers van groot belang dat indien u leent of wilt gaan lenen, u een goed gefundeerde beslissing kunt maken bij welke aanbieder u dat dan gaat doen.

Persoonlijk heb ik geen goede ervaringen met Defam. Mede om die reden is MeningOverLening.nl opgericht. Ik zou u willen oproepen uw mening op die website te geven.

Helaas zijn er maar al te veel aanbieders van financiele producten als een lening, hypotheek of krediet. Vaak lijken de leningen, hypotheken en kredieten die zij aanbieden interessant, maar in de praktijk blijkt al gauw dat het heel anders uitpakt.

U kunt MeningOverLening vinden op www.MeningOverLening.nl

MeningOverLening.nl: geef uw mening of waardering over geld, lening, hypotheek of krediet.

jiping

Re: Defam

Ongelezen bericht door jiping »

Dan kan je beter je hypotheek verhogen,
Ja maar dan moet je dus wel behoorlijk veel notariskosten betalen.

Ik denk inderdaad ik de lening maar bij een bekende bank ga afsluiten.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Defam

Ongelezen bericht door Bailey »

De notariskosten kan je meenemen in de hypotheek en hoef je nu dus niet uit eigen zak te betalen. En volgend jaar krijg je die kosten terug van de belasting. Net als de taxatiekosten. Met de lagere rente die je betaalt kost het je dus uiteindelijk veel minder.

jiping

Re: Defam

Ongelezen bericht door jiping »

En volgend jaar krijg je die kosten terug van de belasting.
Krijg je de volledige notariskosten terug?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Defam

Ongelezen bericht door SJZ »

Je wilt wat dingen aan je huis verbeteren? Is het een koophuis? Dan kan je beter je hypotheek verhogen, want dan is de rente ook nog aftrekbaar.
Als je het aan je huis besteedt is de rente sowieso aftrekbaar, ongeacht of het nu via een hypothecaire lening loopt of dat je van Pietje Puk geld geleend hebt.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Defam

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Verbazend

dat er nooit eens iets wordt gezegd over de mogelijkheden die Stadskredietbanken bieden.

De laagste rente die men krijgen kan.

Over de totaalsom het totale rentebedrag bij aanvaarding er gelijk af dus wat de bank uitkeerd kan ten volle worden gebruikt.

Een sociaal vangnet als er toch onverhoopt iets mis gaat omdat een stadskredietbank een gemeentelijke instelling is.

Grootvader

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Defam

Ongelezen bericht door particulier »

Kanovaarder, je hebt helemaal gelijk. Wat me wel opvalt, is dat Stadsbanken niet te koop lopen met hun kredieten.

Je moet goed zoeken naar een vermelding dat voor lage inkomens terecht kunnen bij de Stadsbank. Welke eisen hieraan worden gesteld en welke rentepercentages worden gehanteerd, kan ik nergens vinden. Best wel jammer eigenlijk.

jiping

Re: Defam

Ongelezen bericht door jiping »

Een stads krediet om je huis te verbouwen? :? [/quote]

allroundchauffeur
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2007 22:35

Re: Defam

Ongelezen bericht door allroundchauffeur »

Waarom lenen? Je bent altijd duurder uit... en vanwaar die begeerte om boven je stand te leven?



http://www.geocities.com/maranatha_beverwijk/

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Defam

Ongelezen bericht door Bailey »

Als ik het goed heb krijg je de notariskosten volledig van de belasting terug, maar dat zou je dan even na moeten vragen/kijken.

Een stadskrediet is volgens mij alleen maar als je schulden hebt en er niet meer uitkomt. Dan kunnen ze je een lening aanbieden tegen lage rente. Niet om je huis te gaan verbouwen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Defam

Ongelezen bericht door SJZ »

Als ik het goed heb krijg je de notariskosten volledig van de belasting terug,
Nee, je trekt het van je inkomen af, en je bespaart (maximaal) het percentage van de hoogste schijf waarin je valt maal de kosten.

jiping

Re: Defam

Ongelezen bericht door jiping »

en vanwaar die begeerte om boven je stand te leven?
Vanwaar de behoefte meteen een oordeel te vellen over uw medemens?

Verteld u mij eens hoe u mijn rang/sociale status in de maatschapij bepaald heeft om mijn stand te weten en mijn STERKE verlangen om daar boven te leven?

naar mijn mening bent u met de weinige informatie over mij en mijn motivaties helemaal niet in staat dat op een eerlijke manier te doen.

Vanwaar de aanname dat u in een positie verkeerd om op een forum waar om informatie gevraagd wordt uw oordelen kunt plaatsen,
dát is naar mijn mening de ware betekenis van boven je stand leven

Ik wil graag mijn lekkende dak vervangen door eentje die niet lekt net zo als alle andere mensen die ver boven hun stand leven als miljonairs in de ongelooflijke luxe en weelde van waterdichte huizen zoals al die ander schandalig boven hun stand levende rijke westerlingen met een dak. Natuurlijk de mensen die gewoon hun huis contant afrekenen zoals het hoort buiten beschouwing gelaten. :D

jiping

Re: Defam

Ongelezen bericht door jiping »

Bailey,
Bedankt voor de info, ik ga toch gewoon wat met de hypotheek doen, dat lijkt mij ook het beste.

zo'n financieel adviseur overspoelt je met zoveel informatie dat je gewoon verward raakt van alle gegevens en je gewoon niet meer weet wat te doen en je bijna in staat bent dan gewoon maar te doen wat diegene voorsteld terwijl zij ook hun verborgen agenda's hebben natuurlijk.

Gelukkig is er internet nog :wink:

toetsjoe
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2007 20:45

Re: Defam

Ongelezen bericht door toetsjoe »

jiping, ik heb een lening gehad bij defam, en dit verliep eigenlijk allemaal prima. geen raar gedoe, geen kleine lettertjes en ook geen extra verzekeringen waar je aan vast zit als je een contract getekend heb.
ik heb er dus positieve ervaringen mee

bert0570
Berichten: 69
Lid geworden op: 25 feb 2007 12:27

Re: Defam

Ongelezen bericht door bert0570 »

De notariskosten kan je meenemen in de hypotheek en hoef je nu dus niet uit eigen zak te betalen. En volgend jaar krijg je die kosten terug van de belasting. Net als de taxatiekosten. Met de lagere rente die je betaalt kost het je dus uiteindelijk veel minder.
Bovenstaande quote geeft in vier zinnen een aantal zaken waar ik op wil reageren:
1. Eerste zin, alles wat je in een hypotheek stopt betaal je uiteindelijk ook uit eigen zak plus de rente die weliswaar deels aftrekn\baar is. Door de notariskosten mee te nemen in je hypotheek verhoog je het leenbedrag en dus je maandlasten.
2. De notariskosten voor verwerving van een lening zijn idd aftrekbaar. Maar niet twee keer. Dus indien je de notariskosten meefinanciert, mag je deze niet nog een keer aftrekken.
3. Idem taxatiekosten.
4. Het is een feit dat lagere rente voor een lening minder kost; in dit geval zul je toch eerst het omslagpunt t.o.v. een traditionele lening moeten berekenen om te kijken of er daadwerkelijk sprake is van een voordeel.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Defam

Ongelezen bericht door particulier »

jiping,

Hoeveel wil je aan je huis verbouwen? Wil je dat "snel" aflossen (zeg in 5 jaar), of mag het ook langer blijven staan? Heeft je huis wel voldoende overwaarde?

Met wat rekenwerk kun je zelf bepalen wat voor jou de beste oplossing is.

jiping

Re: Defam

Ongelezen bericht door jiping »

Er bleek al voor dit soort zaken een voordelige mogelijkheid ingebouwd in de hypotheek zonder extra bijkomende kosten .

De adviseur wist dit natuurlijk niet te vermelden toen hij een lening adviseerde. Die heb ik dus afgewezen.
Ook toen er mogelijk een lening afgesloten zou worden werd er 3 keer per week gebeld, nu ik dat niet doe is hij niet meer vooruit te branden en duurt alles 2 weken en moet je overal achteraan bellen.

Wat een schorum die adviseurs, ik snap niet dat die mensen met zichzelf kunnen leven.
Gewoon profiteurs die bij elke uitspraak gewantrouwd moeten worden en waarbij elk advies zelf gecheked moet worden waarna het meestal niet of half waar blijkt te zijn.

Gesloten