LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp als geldverstrekker

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Wehkamp als geldverstrekker

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Vandaag ontvingen wij, en waarschijnlijk duizenden andere Nederlanders, een brief van Wehkamp met een "money@home" pas.
Een nieuw initiatief waarbij je tegen de bekende woekerrente zo maar tot (in ons geval) 1250 euro contant geld kunt lenen.

Leuk voor de werkdruk bij de schuldhulpverlening! :twisted:

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Wehkamp als geldverstrekker

Ongelezen bericht door particulier »

Ik betwijfel of dit 'zomaar' mag. Bij een krediet van meer dan 1000 euro moet sprake zijn van een kredietovereenkomst. Eveneens zal het krediet aangemeld worden bij het BKR. Op zich niets mis mee, maar kan problemen geven bij het verkrijgen van een hypotheek.

Bovendien, het rentepercentage is 18 %. Ik zou deze "overeenkomst" maar snel ontbinden.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Wehkamp als geldverstrekker

Ongelezen bericht door particulier »

Wehkamp heeft een zorgplicht naar de klanten toe. Ze zijn verplicht de aanvraag te toetsen. Ik begrijp dat ze het e.e.a. kunnen controleren bij het BKR, maar ze zullen ook voor deze toetsing inkomensgegevens nodig hebben. Ik neem aan dat niet iedereen een kopie van een salarisstrook heeft opgestuurd.

Ik zou in ieder geval zorgen dat ik hier zo snel mogelijk van af kwam.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Wehkamp als geldverstrekker

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik zou deze "overeenkomst" maar snel ontbinden.
Er is geen overeenkomst, we staan gewoon op de mailing lijst van wehkamp omdat we er wel heel af en toe eens iets bestellen.
We hebben er nog nooit iets op krediet gekocht.

De overeenkomst is er volgens mij pas als je op hun aanbod ingaat en een pin-code aanvraagt.
Ik zal het niet in mijn hoofd halen om dat te doen, maar hoeveel zullen dat wel doen??
Ik heb de pas die bij de brief zat doorgeknipt en geretourneerd, ik denk ook niet dat we in de toekomst daar nog iets zullen bestellen, deze mentalitieit bevalt me niet zo.

Miles79
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:38

Re: Wehkamp als geldverstrekker

Ongelezen bericht door Miles79 »

edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Wehkamp als geldverstrekker

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Ze lopen je allemaal op te geilen.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Wehkamp als geldverstrekker

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ze lopen je allemaal op te geilen.
Sorry hoor, maar mij irriteren ze alleen maar, misschien ben jij daar meer vatbaar voor? :wink:

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Wehkamp als geldverstrekker

Ongelezen bericht door Martin1976 »

het enige waar zo'n aanbieding goed voor is, is om de open haard mee aan te maken. Lenen is sowieso al zeer onverstandig, maar tegen dit soort woekerrentes is bijna misdadig. Ik doe liever zelf iets leuks met m'n geld dan dat ik het naar die uitzuigers van Wehkamp ga brengen...

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Wehkamp als geldverstrekker

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Ron58, mijn enige lening is mijn hypotheek. Maar ze lopen je allemaal op te geilen met lage maandbedragen voor een auto e.d.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: Wehkamp als geldverstrekker

Ongelezen bericht door solleila »

Wat ik raar vind,als je uitzendkracht bent of een uitkering hebt,kun je hier geld lenen.
Je hebt geen andere keus,als er bijv. een belastingaanslag ligt.
Maar bij een gewone bank doet dit niet. Ik vind het raar,dat wehkamp wel geld vestrekt en een bank die maar max 9% vraagt (de helft) je geen geld leent.

Zou het niet beter zijn om mensen dan naar de gemeentekrediet toe te sturen. Dan hoeven ze in ieder geval geen 18% te betalen.

Gesloten