LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beschermingsbijdrage Primeline

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Goldengirl
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2007 00:56

beschermingsbijdrage Primeline

Ongelezen bericht door Goldengirl »

Vorig jaar juli/augustus werd ik gebeld door PL met de vraag of ik wilde deelnemen aan het Plan Beschermingsbijdrage. Hierop heb ik geantwoord dat ik dat niet wilde (erg duur!) Kom ik er op een gegeven moment achter dat er toch maandelijks een bedrag voor die bijdrage wordt afgeschreven. Ik heb PL gebeld, waarop mij verteld werd dat omdat dit al langer liep dan 3 maanden (problemen met internet, zodat ik 1 en ander niet kon controleren) moest ik een brief schrijven om dit af te zeggen! Dit gelijk gedaan. Krijg een brief terug met de mededeling dat dit per september 2007 wordt stopgezet. Maar dat wil ik niet!Ik wil dat alles teruggedraaid wordt naar sept. 2006, omdat ik nooit toestemming heb gegeven! Inmiddels zijn de afschrijvingen voor die Beschermingsbijdrage opgelopen naar ca. € 250,--. Dit mogen ze wat mij betreft omzetten naar een extra aflossing.
Zijn er mensen die ook deze ervaring hebben of misschien een suggesties hebben over hoe nu verder te handelen?

bert0570
Berichten: 69
Lid geworden op: 25 feb 2007 12:27

Re: beschermingsbijdrage Primeline

Ongelezen bericht door bert0570 »

Beste goldengirl,

Vraag eerst telefonisch waar ze het bewijs hebben, dat jij hebt getekend voor deze beschermingsbijdrage. Hebben ze niet dus dat antwoord gaan ze je waarschijnlijk gewoon telefonisch geven. Vraag vervolgens om de naam van de callcentermedewerker en noteer datum en tijdstip.

Vervolgens schrijf je een aangetekende brief of verstuur je een fax aan primeline waarin je aangeeft dat je vanaf het begin telefonisch hebt gemeld niet van deze dienst gebruik te willen maken. Dat naderhand bij telefonische navraag bleek (naam plus datum), dat zij geen papieren met jouw handtekening ter goedkeuring kunnen overleggen en dat je met terugwerkende kracht de uitbetaalde premie inclusief extra rentekosten door het niet aflossen gerestitueerd wilt hebben.

Vervolgens geef je PL een periode van zeg 14 kalenderdagen om e.e.a. in orde te maken en hierop te reageren zoniet dat je vervolgens juridische stappen zult overwegen (overwegen is wat anders dan nemen, heb je een rechtsbijstand, kun je die pakken, zo niet kun je mischien naar een rechtsbijstandswinkel gaan).

Succes,

Bert

Sanaa2
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2008 01:33

Re: beschermingsbijdrage Primeline

Ongelezen bericht door Sanaa2 »

Dag mensen,
Ik heb helaas bijna hetzelfde probleem.

Ik heb sinds 2003 een lening lopen (doorlopend krediet) ik heb daar toen getekend voor een erg hoog bedrag, wat ik toen ook helemaal heb opgenomen.

Waar ik niet voor heb getekend is de zogenaamde beschermings bijdrage (PPP) Er is tot nu toe wel elke maand een bedrag van rond de 300 euro afgeschreven voor die onzin. Een aantal maanden geleden, heb ik ze een brief gestuurd waarin staat dat ze het per direct stop moeten zetten, wat toen netjes is gedaan. Daarna heb ik een brief gestuurd dat ik dat geld terug wil in een vorm van aflossing.

Ik kreeg een brief terug dat ze het in behandeling nemen. Maar na 1 maand nog niets, ik heb ze gebeld met het verzoek mij iets te sturen waar ik voor getekend heb maar nog niets erg vaag dus. Nu heb ik een advocaat in geschakeld. Alleen vraag ik me af doe ik hier goed aan en wat denken jullie hierover? Gaan ze hier mee akkoord denken jullie? En heeft iemand hier ervaring mee?

Maarten1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2009 16:02

Re: beschermingsbijdrage Primeline

Ongelezen bericht door Maarten1980 »

Hallo,

Ik ben in 2003 een regeling voor uitgestelde betaling aangegaan voor de aanschaf van een motor. Stom genoeg heb ik hier niet aan voldaan en is het omgezet in een lening. Ik heb toen ik een creditcard kreeg deze doorgeknipt en weggegooid.

Nu, 6 jaar later, ging ik kijken hoeveel ik afgelost heb, omdat dit bijna wel eens op het einde zou moeten zijn. Er blijkt nu op een bedrag van 5000,00 euro maar 450,00 euro (!!!) te zijn afgelost.

Ik zag nu ook dat er een beschermingsbijdrage per maand gerekend wordt die ik nooit heb aangevraagd. Ik heb deze per direct stopgezet en volgens de medewerker van primeline loopt hij al sinds 13-09-2004!

Zij kon mij niet vertellen wanneer deze bijdrage volgens hun dan is afgesloten, omdat het te lang geleden is... Ik had volgens haar maar beter op mijn overzichten moeten kijken.

Nu is mijn vraag, kan ik het bedrag betaalde aan deze bijdrage terugkrijgen? Het gaat namelijk inmiddels al om een bedrag van 2850,00 euro!

Michel83
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2009 21:52

Re: beschermingsbijdrage Primeline

Ongelezen bericht door Michel83 »

Hallo Maarten,

Ze moeten aan kunnen tonen dat jij hiermee akkoord bent gegaan. Dit kan bijvoorbeeld zijn doordat het op de kredietovereenkomst staat vermeld en jij hiervoor getekend hebt.

Als ze niets aan kunnen tonen moeten ze je dit gewoon terug betalen. Een kredietovereenkomsten moeten ze altijd op kunnen sturen. Dus ook dat je met hen bent overeengekomen dat je van dit pakket gebruik heb willen maken...

Ik zou zeggen, laat je niet afschepen totdat ze je hebben laten zien dat je hiervoor toestemming hebt gegeven.

Gr. Michel

Dru
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2009 00:42

Re: beschermingsbijdrage Primeline

Ongelezen bericht door Dru »

Ik heb hetzelfde aan de hand bij de boeven van Primeline/LaSer Serivces. Ook ik heb nooit om gevraagd om, of getekend voor een zgn. beschermingsbijdrage. Ook ik kwam er na een jaar pas achter en was ook geschokt dat er in een jaar tijd zo ontzettend weinig was ingelopen op de schuld. Ik heb gebeld met hun call center en ook mij werd verteld dat ik binnen 3 maanden na ingang van deze "beschermingbijdrage" had moeten afzeggen. Vervolgens heb ik het schriftelijk gereageerd en aangegeven dat ik nooit voor deze verzekering heb getekend en dat ik het bedrag (rond de 600 euro) terug wilde hebben. Als antwoord kreeg ik een brief dat ik nog een jaar vast zat aan de Beschermingsbijdrage en dat ik het certificaat na afloop kon vernietigen. (ik had niet eens een cerfiticaat omdat ik nooit heb getekend voor een beschermingsbijdrage) Voor mij is dit reden geweest om ergens anders een lening af te sluiten en in 1 keer de lening bij Primeline af te betalen om van ze af te zijn. Nu nog kijken welke vervolgstappen ik ga nemen om mijn geld terug te krijgen. Hebben jullie al iets bereikt?

jaslenka
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2009 20:55

Re: beschermingsbijdrage Primeline

Ongelezen bericht door jaslenka »

Wij hebben hetzelfde probleem, 5000 euro geleend en ontvangen nooit afrekeningen per post. Na check via internet (is een kunst op zich om daar in te komen) blijkt er van de 120 euro aflossing per maand meer als 50 euro te worden ingehouden. Ook voor beschermingsbijdrage waarvan we nadrukkelijk hadden aangegeven deze niet te willen! Heeft het zin om ze te gaan bellen of maar meteen een advocaat erbij? Maar we hebben helemaal geen geld voor een advocaat, of moet Directa/primeline die betalen..? Wie heeft hiermee ervaring?

michelstel
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2009 11:31

Re: beschermingsbijdrage Primeline

Ongelezen bericht door michelstel »

Ik zit er ook al jaren aan vast. Erg raar dat een bedrag van 2500 euro nog steeds niet afgelost is. Eindelijk heb ik onlangs toegang gekregen tot de site en zie dat in het verleden ik meer aan rente/beschermingsbijdrage/garantieplan betaalde dan dat ik afloste.
Nu heb ik die beschermingsbijdrage stop laten zetten via het contactformulier op de website.
Krijg ik een paar dagen later netjes een brief thuis waarin staat dat het geannuleerd is per 19 juli 2004.

Kortom ze geven aan dat het per 19 juli 2004 gestopt is. Wat is hier mee te doen.
Ik bedoel, het gaat nu toch om een bedrag wat dan al 6 jaar te veel is betaald. Wat zijn mijn kansen om dit geld terug te halen?

miecal
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2010 15:09

Re: beschermingsbijdrage Primeline

Ongelezen bericht door miecal »

hoi ik heb het zelfde met primeline ik heb een doorlopend krediet en mijn man is nu 65 jaar ik betaal 300 euro in de maand waarvan 75 euro aan aflossing de rest is rente en heb ik gevraagt of ze daar niks aan kunnen doen krijg je andwoord dat kan wel maar dan moet je 700 euro in de maand betalen maar dat kan ik niet met een in komen van1600 euro in de maand en ik moet nog 23000 betalen en hun doen echt niks hoor is er nog iemand.en als je ze beld krijg je ook nog een aso andwoord van ze gr miecal :oops:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: beschermingsbijdrage Primeline

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Overeenkomsten:
- Niemand heeft ervoor getekend
- Niemand heeft een 'certificaat' danwel bevestiging gekregen
- Men zegt dat je er aan vast zit.

Vraag:
- Waarvoor is die bijdrage?

Dan:
- als je niet getekend hebt, is er geen overeenkomst.
Alleen al op deze grond kan je het teveelbetaalde of terugvorderen, of eisen dat ze dit als aflossing zien. Doen ze dit niet, dan word het tijd of je rechtsbijstand te bellen, of bij het juridisch loket langs te gaan.

Dit klinkt als een 'woekerpolis' of overbodige verzekering bij een lening.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: beschermingsbijdrage Primeline

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

miecal schreef:hoi ik heb het zelfde met primeline ik heb een doorlopend krediet en mijn man is nu 65 jaar ik betaal 300 euro in de maand waarvan 75 euro aan aflossing de rest is rente en heb ik gevraagt of ze daar niks aan kunnen doen krijg je andwoord dat kan wel maar dan moet je 700 euro in de maand betalen maar dat kan ik niet met een in komen van1600 euro in de maand en ik moet nog 23000 betalen en hun doen echt niks hoor is er nog iemand.en als je ze beld krijg je ook nog een aso andwoord van ze gr miecal :oops:
wat wil je dan.. je hebt wel een schuld van 23.000 euro.. Dat geeft idd een flinke rente per maand. Als je er sneller vanaf wil, moet je dus meer geld aflossen.

yamaha6
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:34

Re: beschermingsbijdrage Primeline

Ongelezen bericht door yamaha6 »

:?

ze moeten zich schamen daaro :oops: ik heb alles afbetaald en ze blijven maar doorgaan met aanmanen en zeggen er komt een deurwaarder en dat alles al sinds de laatste betaling in 2006
het worde tijd dat ze eens alles gaan nakijken daar en het teveel betaalde terugbetalen.
Als je belt kunnen ze nooit wat vinden in de administratie nu sms ze en bellen tijdens werk hebben ze een betonnen hoofd daar????????????????????????
leen of lease nooit wat daar

quattro
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2010 01:05

Re: beschermingsbijdrage Primeline

Ongelezen bericht door quattro »

hey allemaal!!! heb ooit wielen gekocht voor mijn auto. kosten waren 1000 euro.
dat kan. na een tijd is het afgelost, (paar jaar geleden)

maar tot mijn grote verbazing!!!!!!! ben ik nu met een hypotheek bezig en dacht ik wil alle zekerheid, ik vraag me ff een bkr aan!

tot vandaag, kreeg post van hun wist wel dat het er op stond.
maar zie ik ineens 1 (nog niet beeindigd) van laser nederland!! (samen met primeline ga ik vanuit) van een slordig bedrag van 5000 euro!!!
serieus ik snap echt niks van!!! wat moet ik doen?

mvg

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: beschermingsbijdrage Primeline

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij de BKR staat alleen de leen-limiet, niet je werkelijk openstaande bedrag. Voor je wielen heb je blijkbaar een krediet moeten aanvragen, waarop dan ene limiet van 5000 is komen te staan. Na het volledig aflossen heb je blijkbaar de lening nog niet opgezegd en is de leencapaciteit 'slapend' blijven bestaan.

Waarschijnlijk is een briefje naar laser genoeg om die leencapaciteit op te zeggen.

Gesloten