LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onverantwoord leengedrag in de hand gewerkt

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
weetje007
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 aug 2007 15:09

Re: onverantwoord leengedrag in de hand gewerkt

Ongelezen bericht door weetje007 »

Mischien dat deze site u ook kan helpen mij in iedergeval wel.
http://www.belastingwinst.nl
:D

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: onverantwoord leengedrag in de hand gewerkt

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik krijg hier toch een raar gevoel bij. Je geld bij hun storten en na 3 maanden krijg je het met rente uitgekeerd? Ik vertrouw dat soort dingen nooit zo.

weetje007
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 aug 2007 15:09

Re: onverantwoord leengedrag in de hand gewerkt

Ongelezen bericht door weetje007 »

Belastingwinst.nl heeft mij geholpen uit de bkr te komen.
Neem aan dat zij dan ook die andere belofte nakomen.
Ze verdienen er zelf niets aan en je kunt het toch eerst proberen met 10 cent of zo.
bouw je dat toch op.

belle1970
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:09

Re: onverantwoord leengedrag in de hand gewerkt

Ongelezen bericht door belle1970 »

Eerlijk gezegd heb ik ook niet zo`n vertrouwen in zulke sites, sorry. In ieder geval wel bedankt voor het meedenken.

Ik heb budgetbeheer ingeschakeld, die gaan met mij op een rijtje zetten over het hoe en wat zodat er straks een goed overzicht op papier staat, budgetbeheer doe ik vrijwillig, ik ga niet mijn financiën aan hun overdragen, maar krijg begeleiding.

Bailey inderdaad wordt er niet altijd netjes gedeeld men denkt vaak wel dat alles precies door de helft gaat maar dat was niet het geval.

Gelukkig kan ik over een week aan het werk geeft in ieder geval weer ruimte om dingen goed op te lossen.

weetje007
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 aug 2007 15:09

Re: onverantwoord leengedrag in de hand gewerkt

Ongelezen bericht door weetje007 »

Ik denk ook niet dat het storten van geld aan jullie orde is.
Je zou meer aan hun hulp over je schuld hebben denk ik.
En dat is er gratis ik heb zelf ook eens bij budgethulp geweest maar daar schiet je echt geen ruk mee op die verplaatsen je schuld en willen alle bedragen incl rente afllossen terwijl je moet zien dat je ze met vermindering kwijt raakt.
Ik zou toch eens contact met hun opnemen je kunt ook chatten met hun mederwerkers krijg je best veel andwoorden .
http://www.belastingschuld.nl

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: onverantwoord leengedrag in de hand gewerkt

Ongelezen bericht door Bailey »

Mijn vriend is bij de gemeente geweest, maar omdat er een betalingsregeling afgesproken kon worden is het geen problematische schuld, dus geen schuldsanering. Hij kan nu 5 jaar 800 euro per maand betalen en na 5 jaar kwijtschelding aanvragen. Lukt dat niet dan kan hij nog 5 jaar doorbetalen. Er is wel een rentestop, maar verder kan hij de schuld helemaal zelf betalen. En het gaat hier om 100.000 euro :cry:

weetje007
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 aug 2007 15:09

Re: onverantwoord leengedrag in de hand gewerkt

Ongelezen bericht door weetje007 »

Je mag niet meer dan 25% aflossen van je totaal inkomsten.
Dus 800 euro is wel erg hoog gegrepen.
Neem eens contact op met belastingwinst die geven je hie wel andwoorden of mogelijkheden op.
Echt die hebben mij zo goed geholpen na jaren touw trekken.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: onverantwoord leengedrag in de hand gewerkt

Ongelezen bericht door Bailey »

Jawel hoor, je moet minimaal het bijstandniveau overhouden per maand. Zo gaat het ook als je in de WSNP zit. Hij houdt nu nog 950 per maand over, dus dat is volgens de wet voldoende. En ja...als hij minder per maand gaat betalen, duurt het nog langer ook.

belle1970
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:09

Re: onverantwoord leengedrag in de hand gewerkt

Ongelezen bericht door belle1970 »

Bailey waarom heeft hij dan niet voor het minnelijke traject gekozen via de gemeentelijke kredietbank?
Dan is het drie jaar afbetalen en daarna kwijtschelding, zeker omdat hij een akkoord heeft kunnen bereiken met zijn schuldeiser(s)

Weetje chatten met hun kan inderdaad geen kwaad, zal volgens week eens proberen om contact te krijgen.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: onverantwoord leengedrag in de hand gewerkt

Ongelezen bericht door NAK »

Weet je het nu wel of niet 007?

Eerst geef je het advies
http://www.belastingwinst.nl

En een daglater
http://www.belastingschuld.nl

Ik denk dat belle 1970 met deze antwoorden weinig kan beginnen.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: onverantwoord leengedrag in de hand gewerkt

Ongelezen bericht door Bailey »

Bailey waarom heeft hij dan niet voor het minnelijke traject gekozen via de gemeentelijke kredietbank?
Dan is het drie jaar afbetalen en daarna kwijtschelding, zeker omdat hij een akkoord heeft kunnen bereiken met zijn schuldeiser(s)
Belle, dat kon niet omdat het geen problematische schuld is. De gemeente heeft er alles aangedaan om er onderuit te komen. Eerst moest hij zelf een betalingsregeling treffen. Zou dat niet lukken dan zou het problematisch zijn. Dat lukte niet, maar toen zeiden ze bij de gemeente dat hij moest proberen 1 lening ongeldig te laten verklaren via de sociale raadslieden. Dit ondanks dat er aangifte gedaan was wegens valsheid in geschrifte (ex heeft een lening gekregen dmv het vervalsen van zijn handtekening) en dat die aangifte geseponeerd werd. Het Bureau van Sociale Raadslieden zag meteen dat het niks zou worden.

Toen zou het dus problematisch zijn, maar daar wilde de gemeente niet aan. Dus hebben ze zelf de 3 schuldeisers aangeschreven voor een betalingsregeling. In die brieven werd gedreigd met schuldsanering. Als leningverstrekker krijg je meer geld met een betalingsregeling dan als iemand de schuldsanering ingaat, dus zijn ze accoord gegaan. Dus geen minnelijk traject, want de schulden zijn niet problematisch.

En dat doet pijn hoor. Sommige mensen lenen en kopen maar en betalen niks en worden geholpen. Mijn vriend is belazerd, maar heeft sinds hij dat weet altijd netjes betaald. En dan wordt je niet geholpen. Hij kan nu dus minstens 5 en in het ergste geval 10 jaar betalen. Geld voor een advocaat is er niet, dus we zullen ons erbij neer moeten leggen. Helaas.

belle1970
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:09

Re: onverantwoord leengedrag in de hand gewerkt

Ongelezen bericht door belle1970 »

Bailey ik weet niet hoelang je vriend al de schulden betaald, maar kijk eens op zelfjeschuldenregelen.nl daar vind je voorbeeldbrieven hoe je de schulden eventueel kan afkopen, je vind er ook nuttige tips, misschien hebben jullie er iets aan.
Inprincipe kan, als de schuld niet te hoog is en binnen drie jaar afgelost kan zijn, door de gemeentelijke krediet bank een geldlening worden verstrekt, zodat je alles in één hebt en alleen maar aan hun hoeft te betalen.
Weet niet of je met de gemeente de gemeentelijke kredietbank bedoeld, maar de sociale raadslieden of een maatschappelijk werkster kan hem al doorverwijzen, zonder tussenkomst van de gemeente.
In ieder geval heel veel succes en ik hoop voor jullie op een goede afloop!

NAK ik neem aan dat weetje belastingwinst bedoeld want die andere website bestaat niet :wink:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: onverantwoord leengedrag in de hand gewerkt

Ongelezen bericht door Bailey »

Zo, nu pas een reactie, want we zijn een weekje op vakantie geweest.

Hij heeft nu anderhalf jaar betaald. Bij 100.000 is dat dus niet veel. Een ton los je ook niet binnen 3 jaar af, daar gaat 10 jaar overheen. De gemeente geeft hiervoor geen lening af, want het bedrag is te hoog. Het enige wat nu kan is over 5 jaar kwijtschelding aanvragen. Dus we hebben helaas nog even te gaan.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: onverantwoord leengedrag in de hand gewerkt

Ongelezen bericht door ron1 »

Wij kunnen bij de Postbank 125.000 euro lenen volgens de "leentest", hebben nu lening lopen van 1.000 euro bij diezelfde postbank, wij zijn gewoon modaal inkomens. :?: :?: Snapt u het nog ?
Laatst gewijzigd door ron1 op 23 nov 2009 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Amie
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:56

Re: onverantwoord leengedrag in de hand gewerkt

Ongelezen bericht door Amie »

De **** is voor u, de glorie voor de banken. Wanneer zij in de problemen komen, door wanprestaties, worden zij door Bos geholpen. En u..........? Weet u eigen verantwoording en ga alleen met een bank in zee wanneer het echt niet anders kan.

Joop123
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2008 21:28

Re: onverantwoord leengedrag in de hand gewerkt

Ongelezen bericht door Joop123 »

Als je 2 x modaal verdiend, heb je 1 boven modaal salaris. dus qua inkomen is dat in markttermen goed.
maar een leentest houdt vaak geen rekening met hyp/huur en andere schulden.
Waarschijnlijk krijg je bij een persoonlijk gesprek te horen dat het toch wat minder is dan 125.000

En is die 125.000 op basis van het huis of gewoon een consumptieve lening?

Als je nu een huis hebt van 250.000 en een hyp van 100.000, dan is 125.000 verstrekken op basis van de waarde van de woning niet buitenproportioneel.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: onverantwoord leengedrag in de hand gewerkt

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Als je nu een huis hebt van 250.000 en een hyp van 100.000, dan is 125.000 verstrekken op basis van de waarde van de woning niet buitenproportioneel.
Ja, we hebben een dubbel inkomen dus dat kan makkelijk, de bomen groeien tot aan de hemel!
Maar nu komt er een kink in de kabel en er valt een inkomen weg.
Uh die extra lening was toch niet zo'n goed idee achteraf en die hypotheek is eigenlijk ook wat te hoog.
Gevolg, een andere woning en een gedwongen verkoop van de oude woning.
Die brengt toch veel minder op dan we hadden verwacht, met andere woorden een probleem.
Gevolg een enorme rest schuld waar men nog jaren aan vast zit.
Ja die Mercedes die we destijds hadden gekocht gaat ook veel te duur worden, maar daar moet ook nog veel aan worden afbetaald enz. enz enz.
Gelukkig met lenen.nl kan het wel!
Dit is de dagelijkse praktijk en mensen denk eerst eens goed na voordat dergelijke verplichtingen worden aangegaan.

Vr. Gr. Hans.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: onverantwoord leengedrag in de hand gewerkt

Ongelezen bericht door Bailey »

En kijk ook eens wat je uiteindelijke terugbetaalt. Bij een lening van 20.000 euro betaal je iets van 27.000 euro terug. Nou met die 7000 euro kan je toch leuke dingen doen. Als het echt iets dringend is dan is het wat anders, maar voor een nieuwe keuken of badkamer kan je beter 2 jaar sparen. Het bedrag wat je per maand zou betalen voor de afbetaling gewoon 2 jaar iedere maand opzij zetten. Als je het vastzet krijg je nog een leuke rente ook. Maar ja tegenwoordig willen we het nieuwste van het nieuwste, wat iedereen heeft en kunnen we niet meer sparen. Ik ben blij dat mijn nieuwe keuken en onze 'nieuwe' auto gewoon contact betaald is van onze spaarcentjes. Behalve de hypotheek komt er bij ons geen lening meer!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: onverantwoord leengedrag in de hand gewerkt

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je voor je keuken of badkamer geld leent, dan kun je de rente daarvan van de belastingen aftrekken. Daardoor kan het zijn dat je meer rente op je spaargeld ontvangt dan je voor een lening zou betalen. Met name als de verbouwing redelijk duur is, dan is het algauw voordeliger om te lenen dan om je spaargeld ervoor te gebruiken.

Natuurlijk zul je dit wel even moeten berekenen. Maar als je voor het lenen bv. bruto 6% rente betaalt bij 40% IB, dan betaal je netto maar 3,6%. Krijg je op je spaargeld meer dan 3,6% rente, dan is het voordeliger om te lenen. (Natuurlijk moet je bij de berekening wel rekening houden met afsluitprovisie, vrh etc.).

Voor de aanschaf van een auto of andere consumptiegoederen is het wel zeer onverstandig om een lening aan te gaan.

Gesloten