LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lening laten oversluiten...maar bij wie?!

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
lening
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:24

Lening laten oversluiten...maar bij wie?!

Ongelezen bericht door lening »

Hallo allemaal,

Ik ben er onlangs achter gekomen dat ik veel te veel voor mijn doorlopend krediet betaal. Mijn jaarrente bedraagt 10,51% over een bedrag van €5400,-. Nu wil ik deze lening graag over laten sluiten, maar heb eigenlijk advies nodig over welke maatschappijen nou goedkoop en betrouwbaar zijn.

Wanneer ik contact opneem met een bank/andere maatschappij, komt het toch vaak hierop neer: "bij ons zit u goed, de rest is allemaal gedoe en duur". Dus nu probeer ik hier wat wijzer te worden over welke banken/ maatschappijen jullie de beste ervaring mee hebben. Wie o wie helpt me op weg?Bij voorbaat vriendelijk dank!

Groet,

T van Houten

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Lening laten oversluiten...maar bij wie?!

Ongelezen bericht door kweenie »

Speur eens op internet bij de normale banken/verzekeraars, of bv vergelijkingssites. Dan zul je vanzelf wel een indruk krijgen. Ik denk dat bedrijven als ohra en fbto niet extreem duur zullen zijn.

Volgens mij zijn de bedrijven van de leen-reclames vaak niet zo goedkoop. Dan heb je bv. wel een iets lagere rente, maar dan moet je er weer een aparte overlijdensdekking bij kopen, terwijl dat bij andere aanbieders vaak in het rentetarief zit 'ingebakken'.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Lening laten oversluiten...maar bij wie?!

Ongelezen bericht door Byob »

Delta Lloyd is hier wel vaker genoemd...

Op dit moment 6,5% zonder overlijdensdekking
en
6,8% met overlijdensdekking

Minimaal € 5.000,00 limiet

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Lening laten oversluiten...maar bij wie?!

Ongelezen bericht door particulier »

Banken die lagere rentes bieden zijn:

Delta Lloyd of Ohra, Centraal Beheer, FBTO, Triodos Bank en Moneyou.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Lening laten oversluiten...maar bij wie?!

Ongelezen bericht door kweenie »

Dan neem ik aan dat abn amro verzekeringen ook wel voordelig zal zijn. Zit nl. in het zelfde concern als Delta Lloyd, Ohra en (volgens mij ook) Moneyou. En Centraal Beheer en FBTO zijn achmea, dus dan zal bv. avero en misschien interpolis ook wel voordelig zijn?

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: Lening laten oversluiten...maar bij wie?!

Ongelezen bericht door solleila »

let op dat je als je geld hebt een meevaller bijvoorbeeld dat je gratis extra kunt aflossen. Bij FBTO of kruidvat moet je boete betalen als je extra wilt aflossen.

kijk ook eens bij

www.independer.nl

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Lening laten oversluiten...maar bij wie?!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Lening over laten sluiten??

Probeer dit dan eens bij de dichtstbijzijnde Gemeentelijke kredietbank.
Absoluut de allerlaagste rente en bovendien wordt die rente die men over de afgesproken looptijd zal moeten betalen al van het te lenen afgetrokken.
Wat rest zijn de in te vullen girokaarten of (tegenwoordig) per Girotel eenmalig een automatische overschrijving invoeren in uw systeem.
Dan hoeft u ook geen machtiging af te geven.

Grote bedrijven blijken steeds vaker ook al misbruik te maken van uw machtiging, nietwaar NUON Customer Care Center Arnhem?

Inderdaad 300,- euro's! en dit binnenkort maar eens zelf overgeven aan een incassobureau.
En dat I.J??
Kom nou, ik laat mij niet in met schooiers.

Grootvader

lening
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2008 12:24

Re: Lening laten oversluiten...maar bij wie?!

Ongelezen bericht door lening »

Ik heb al op verschillende sites gekeken, maar info over leningen laten oversluiten is moeilijk te vinden. Delta Loyd klinkt wel aantrekkelijk, die 6,5%, maar geldt dat dan ook voor leningne die overgesloten worden?

Groetjes en iedereen bedankt voor zijn/haar reactie

Gesloten