LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] leningen oversluiten lukt niet... logisch??

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Porto
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 feb 2007 03:51

leningen oversluiten lukt niet... logisch??

Ongelezen bericht door Porto »

Hallo,

Ik wil al een poosje meerdere leningen met een gezamenlijk bedrag van rond de 35000 euro oversluiten naar 1 lening, dit om maar 1 schuldeiser te hebben en uiteraard een lagere rente te hebben en veel aflossing. (Gat in de hand, lang leve de lol, 5 auto's in 8 jaar, het bekende verhaal....). Eigen schuld, dikke bult, helaas, pindakaas.

Nu heb ik al meerdere pogingen ondernomen om bij bv. de DSB bank, Becam etc. dit te bewerkstelligen maar krijg het niet voor elkaar.
BTW: nu ik meerdere verhalen heb gelezen over hun zg. 'lage rentes' en snel opklimmende percentage etc ben ik achteraf wel blij dat ze me hebben afgewezen.

Mijn situatie:

Ik ben nog thuiswonend en alleenstaand omdat ik gedeeltelijk voor m'n 77-jarige moeder zorg, ik werk via een UZB in de nachtdienst onder een 40-uurs contract in fase B, vanaf augustus zit ik in Fase C, dus een vast contract. Ik ben beroepschauffeur met zo'n 1900 euro bruto in de maand excl. overwerk wat snel neerkomt op zo'n 10 a 15 uur per week. Mijn brutosalaris gaat nog eenmaal met circa 100 euro omhoog. Ik zit netto tussen de 1400 en 1800 euro per maand. Ik betaal 100 a 150 euro kostgeld en heb zo'n 250 euro aan vaste lasten (auto, zorgpremie, rechtsbijstandverzekering).

Ik ben maandelijks zeker zo'n 800 euro kwijt aan hoge rentes (13-17%) en bescheiden aflossingen. Tot nog toe geen achterstanden opgelopen, los netjes elke maand boven het minimum bedrag af en neem verder niets meer op; je wordt toch ouder en (hopelijk) wijzer, niet? :)
Mocht nu m'n moeder komen te overlijden moet ik verkassen omdat het huis op haar naam staat en ik deze niet kan overnemen en zeker niet de overige familieleden kan afkopen; ik kan met m'n schulden en inkomen sowieso nooit een hypotheek nemen, maar daar heb ik me allang bij neergelegd. Een appartement huren zou een probleem gaan worden, ik zou dan nog meer werkuren moeten maken. Liever ben ik die lening/schulden kwijt.

Affijn, ze vragen een maandbedrag van 600 euro waarvan zo'n 200 euro rente is en de rest aflossing. Ik betaal nu dus een stuk meer per maand en toch word ik meermaals afgewezen. Ik weet dat ik variabele inkomsten heb en een proefcontract maar dat ik al jarenlang wel dit bedrag kan ophoesten en nooit een achterstand heb gehad (dus geen punt bij het BKR heb) vergeten ze en ben ik zg. niet in staat die 600 euro op te hoesten.... ben ik nou gek of wat??

Een heel verhaal, beetje warrig misschien maar hopelijk begrijpen jullie m'n situatie en wat ik nu eigenlijk wil: Met mijn persoonlijke situatie de lening/schulden oversluiten naar 1 eiser met een aflossing van minstens 600 tot 800 euro per maand.

Kan iemand me tips geven welke bank me wel een kans zou kunnen geven want nu betaal ik meer dan de helft aan rente dan aan aflossing. :(

Bedankt voor je tijd en tot ziens!

Porto

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: leningen oversluiten lukt niet... logisch??

Ongelezen bericht door Sometimes »

Probeer het eens bij de Gemeentelijke Krediet Bank (www.gkb.nl). Die hebben vaak nuttige oplossingen voor niet-standaard problemen.

Porto
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 feb 2007 03:51

Re: leningen oversluiten lukt niet... logisch??

Ongelezen bericht door Porto »

Hallo,

Site (www.gkb.nl) werkt niet.
Moet het niet anders zijn?

Mvg... Porto

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: leningen oversluiten lukt niet... logisch??

Ongelezen bericht door Sometimes »

Hij wil inderdaad niet echt. Voorheen was dit de overkoepelende site voor de regionale gkb's.

Welke plaats / regio gaat het om?

Porto
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 feb 2007 03:51

Re: leningen oversluiten lukt niet... logisch??

Ongelezen bericht door Porto »

Het gaat om de gemeente Ede

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: leningen oversluiten lukt niet... logisch??

Ongelezen bericht door Sometimes »

Ede:
Bureau Schuldhulp en Budgetadvies Ede
Raadhuisplein 1
postbus 116
6710 BC EDE
0318-680111
[email protected]

Het heet dus anders in Ede, maar komt op het zelfde neer.

Porto
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 feb 2007 03:51

Re: leningen oversluiten lukt niet... logisch??

Ongelezen bericht door Porto »

Sometimes,

Dank je, ik ga er eens achteraan.
Heb me al laten informeren door de gkb en die gaven me op voorhand een goede kans, maar eerst zien dan geloven he? :)

Bedankt! Porto

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: leningen oversluiten lukt niet... logisch??

Ongelezen bericht door Sometimes »

Succes en wijsheid gewenst!

Gesloten