LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorschotje.nl

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
boterbloempje
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2008 14:00

Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door boterbloempje »

Gisteren zag ik een advertentie van www.voorschotje.nl. Kent iemand dit produkt?

604ssb

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door 604ssb »

Ben even wezen kijken,
wordt je niet vrolijk van: men zegt geen rente te berekenen, wel hanteert men Behandelingskosten. En die bedragen minimaal 20% van het te lenen bedrag......
En geen toetsing BKR....heb ik zo mijn vraagtekens over of dit toegestaan is.

Ik zou er niet aan beginnen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door SJZ »

Bij een looptijd van 30 dagen betaal je 25,- euro extra, oftewel 25% rente!
NEE! want die 25 euro is voor 1 maand. De rente is dus (12 x 25%) ofwel 400% rente!

Woekeraars in Afrika zouden nog jaloers zijn dat zulke woekerpraktijken hier kunnen.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door Jan1 »

NEE! want die 25 euro is voor 1 maand. De rente is dus (12 x 25%) ofwel 400% rente!

Het is wel veel, maar volgens mij is 12 x 25 € 300,00 behandelingskosten voor een lening van slechts € 100,00 De mensen die hier op ingaan worden wel tot op het bot uitgekleed.

Jos1957
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jun 2005 19:40

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door Jos1957 »

Voor zover ik kan nagaan heeft voordeeltje.nl geen vergunning van de AFM. Op commerciele basis geld uitlenen is dan denk ik zelfs verboden.

chloe
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2008 23:11

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door chloe »

Mag dit??!! Dat is het enige wat ik me afvraag...

(was opzoek naar een tweedehandse jongensfiets op de markt... :wink: en stuit op deze website..)

Ben blij te zien dat er hier al over gesproken wordt...

Vooral hun algemene voorwaarden zijn hilarisch !

Ze vragen om deze gegevens:
Bedrag , Voorletters , Achternaam , Geboortedatum , Rekeningnummer
Adres met huisnummer , Postcode & plaats

Riekt naar oplichting als je het mij vraagt....

NicoPet
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2008 12:24

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door NicoPet »

Roodstaan is zelfs goedkoper. En als het om die kleine bedragen gaat, denk dat bijna iedereen het in je omgeving het je wel wilt lenen. Helemaal voor die vergoedingen die de genoemde site in rekening brengt.

Juultjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2009 15:55

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door Juultjes »

Net gebruik van gemaakt en tevreden. Het is logisch dat ze vragen om je gegevens. Jij geeft toch ook niet een vreemde 100 euro en gelooft hem op z'n woord als ie zegt dat ie het morgen weer terug geeft...

En tja hoge rente.. maar het is ook voor kleine dingen.

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door Jack747 »

En tja hoge rente.. maar het is ook voor kleine dingen.
Als je dat geld nu al niet hebt om die kleine dingen te kopen, wat bezielt je dan om het te gaan lenen en eneorme rente en kosten te betalen om het over een maand terug te moeten betalen?

Dat is niet het paard achter de wagen spannen, maar deze op 5 kilometer er achter zetten.

Ik kan het niet anders betitelen dan bijzonder dom om daar mee in zee te gaan.

groet,

Jack

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door __oi__ »

Dat het niet slim is om van dit product gebruik te maak daar zijn we het allemaal snel overeens lijkt me.
Toch is er blijkbaar een doelgroep voor dit product die op korte termijn, en voor een korte periode, gebaat is bij leningen tot 400 euro.

Bedrijf is volkomen legaal, en werkt binnen de kaders die door de nederlandse wetgevers zijn gesteld. Dus op dat vlak is er niets mis mee en er is zeker geen sprake van oplichting.

Moi1
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2009 18:40

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door Moi1 »

Ik heb mijn vraagtekens over dit bedrijf als ze hun administratie niet eens goed bijhouden.
Ik kreeg namelijk een mail van hen dat ik een bedrag terug moest betalen terwijl ik helemaal niets van ze geleend heb.

mythicism
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2010 15:01

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door mythicism »

Vandaag hoorde ik weer de reclame van voorschotje.nl op de radio. Maar wat eigenlijk best vreemd is. Is dat de tekst met "Let op geld lenen kost geld" er niet achteraan kwam terwijl dit verplicht is voor reclames over krediet verstrekking.
Eigenlijk zou er een klacht bij de AFM ingediend moeten worden. Of vergis ik me hierin?

mieke1974
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2010 10:27

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door mieke1974 »

ik zat op facebook en daarnaast heb je ook zo'n reclamebalk. Klikte toen daar per ongeluk op, bleek dus www.ff.extraatje.com te zijn. Daar weten ze het helemaal te maken. Voor 14 dagen 300 euro lenen kost 165 euro, plus nog 2 keer 3 euro aan SMS kosten. Dus in totaal 171 euro!! Echt niet te geloven zeg, dan is voorschotje enzo nog een 'goedkoop' alternatief!!

Aglaea
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 nov 2006 10:09

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door Aglaea »

Ik weet niet of deze "flitsleningen" onder kredietverstrekking vallen, ik vind de gevraagde kosten wel absurd hoog in relatie tot de bedragen. Vroeger noemden ze dergelijke praktijken woekeraars, nu staan er grote billboards van langs de snelweg... Ik vind dit iets om aan te pakken, ik vind het schandalige percentages die boven de percentages van de woekerpolissen uitgaan.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Aglaea schreef:Ik weet niet of deze "flitsleningen" onder kredietverstrekking vallen, ik vind de gevraagde kosten wel absurd hoog in relatie tot de bedragen. Vroeger noemden ze dergelijke praktijken woekeraars, nu staan er grote billboards van langs de snelweg... Ik vind dit iets om aan te pakken, ik vind het schandalige percentages die boven de percentages van de woekerpolissen uitgaan.
Omdat dit kortlopende leningen zijn vallen ze niet onder het consumentenkrediet, hoeft er dus geen toetsing plaats te vinden. De rente mag dus alle kanten (vaak omhoog) opgaan.
Makkelijk geld verdienen aan mensen die op korte termijn kleine bedragen willen lenen.
Ik denk zelf dat een maandje roodstand bij de bank goedkoper is.

robheus
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 mei 2010 16:58

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door robheus »

SJZ schreef:
Bij een looptijd van 30 dagen betaal je 25,- euro extra, oftewel 25% rente!
NEE! want die 25 euro is voor 1 maand. De rente is dus (12 x 25%) ofwel 400% rente!

Woekeraars in Afrika zouden nog jaloers zijn dat zulke woekerpraktijken hier kunnen.

Jij kunt echt niet rekenen! Rente berekeningen zijn exponentieel, alleen voor hele lage rente tarieven is een lineaire berekening een redelijke benadering, maar in dit geval zeker niet.

De formule voor het berekenen van de effectieve jaarrente is:


L = Leen bedrag
T= Terug betaald bedrag
P = Periode in dagen waarin moet worden terugbetaald
D = Aantal dagen in jaar (365 resp. 366 dagen, gemiddeld 365.25)

Effectieve jaar rente = ( (T/L) ^ (D/P) - 1) * 100

Je betaald 120 euro na 15 dagen dus dat is een effectieve jaarrente van:

1.20 tot-de-macht 365/20 = 1.20 tot-de-macht 24 1/3 = 84.48

En in percentage (1 van aftrekken en vermenigvuldigen met 100) is dat dus 8348 procent per jaar!!!!!!!

robheus
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 mei 2010 16:58

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door robheus »

Het kan overigens nog veel erger, kijk maar op vliegendgeld.com daar moet je in 20 dagen 157 euro terugbetalen op een lening van 100 euro.

Allemaal oplichters dus!

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door gerland »

Allemaal oplichters dus!
Hoezo oplichters?
Alles is duidelijk, niemand wordt op het verkeerde been gezet of anderszins misleid.
Niemand wordt gedwongen met dit soort organisaties in zee te gaan.

Ik zie het probleem niet.

Aglaea
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 nov 2006 10:09

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door Aglaea »

Geen oplichters, wel woekeraars. Ik vind het onbegrijpelijk dat er zo'n heisa wordt gemaakt over de leenreclames op TV voor 'reguliere' leningen, terwijl hier schofterige 'rentes' worden gevraagd. Het is vast allemaal verklaarbaar uit de administratiekosten e.d., ik vind het echter niet kunnen. Het zou verboden moeten worden.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Voorschotje.nl

Ongelezen bericht door gerland »

Het zou verboden moeten worden.
Kunt u nog aangeven waarom dit verboden zou moeten worden?

Ik kan geen zinnig argument voor een verbod bedenken.
Niemand wordt geschaad in welk belang dan ook door dit soort "aanbiedingen".

Gesloten