LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 25,- pm en geen rente?

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
2bad
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2010 19:50

25,- pm en geen rente?

Ongelezen bericht door 2bad »

Hoi allen ;)

Mij dj set is kapot en wil een nieuwe gaan halen..
Nou zag ik een aanbieding en kan je per maand betalen, komt voor mij momenteel goed uit..

Nu is het zo dat je 25 euro per maand betaal en dan in 2012 de rest betaal.(dus het resterende)
Heb de man zelf gebeld en vroeg hoe dit zat.

Ik vroeg nog 0% rente ?? zit zeker een adertje onder het gras!
Nee hoor alles ok..wij hebben een contract met de bank, van daar die actie.

Ik vroeg nog kan ik het ook eerder betalen ?
Ja hoor zei de man..maar je kan het beter op de bank zetten en rente vangen en dan gewoon het resterende te betalen. daar heb je meer aan. dan hou je nog wat over ook..

Hij zei ook...
De bank zal je na die tijd ook vragen om het resterende ook in termijnen te betalen..maar dat moet je niet doen want dan betaal je het 2x....

Is dit nou veilig of wat ? doe dit normaal nooit dus vandaar het uit pluizen ;)

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: 25,- pm en geen rente?

Ongelezen bericht door tennis »

Ik weet niet, of je dit bij een particulier doet, omdat je van man spreekt.
Zo een actie heeft wel eens de Media Markt, waar je in termijnen zonder rente kunt kopen.
Maar wees toch voorzichtig, want lenen kost normaal geld!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: 25,- pm en geen rente?

Ongelezen bericht door snepke »

Zou het niet doen, klinkt te gemakkelijk.
Geld lenen kost geld.
Zo dadelijk is die nieuwe set kapot oid ,moet je weer aan een nieuwe en dan heb je die oude nog niet afbetaald.
Of er gebeurd iets,dat je het maandelijks bedrag niet kunt betalen, en dan heb je een incassoburo op je nek.
En wie weet een BKR registratie.
Spaar er gewoon voor(duurt wat langer)maar dan heb je bij niemand schuld.

berooid
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:58

Re: 25,- pm en geen rente?

Ongelezen bericht door berooid »

Sommige winkels van consumentenelektronica adverteren ook vaak met 0 % rente. Als je dan op de laatste pagina kijkt staat er in hele kleine letters:

eenmalige kosten:.......

Je betaalt dus geen rente maar wel (hoge) kosten. Dat is dezelfde truc als waarmee bedrijven als voorschotje.nl je te grazen nemen.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: 25,- pm en geen rente?

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Je moet de disipline hebben om het geld klaar te hebben staan als je in 2012 het resterende bedrag moet ophoesten.

Zelf zou ik er niet aan beginnen, doe een aantal maanden zuinig aan en spaar het bedrag bij elkaar. Misschien kan je wat onnodige spullen verkopen op Marktplaats om het bedrag bij elkaar te krijgen?

morundo
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 jun 2010 21:06

Re: 25,- pm en geen rente?

Ongelezen bericht door morundo »

Als je niet kan betalen,niet kopen.Simpel,los daarvan niets is gratis,dus zal je achteraf iets moeten betalen.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: 25,- pm en geen rente?

Ongelezen bericht door Remster »

Pas daarmee op :!:
Zeker van goedkope dj-gear heb je amper 2 jaar plezier. Beetje lullig als je straks nog aan het afbetalen bent voor iets waarvoor je alweer vervanging nodig hebt.
Dure gear afbetalen met 25,- per maand is te weinig. Dan ben je veel te lang bezig.

2bad
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2010 19:50

Re: 25,- pm en geen rente?

Ongelezen bericht door 2bad »

Duidelijk, het is zo dat ik m'n set einde vd maand nodig heb, had een set maar word door de verzekering niet vergoed....

Dan maar een andere oplossing zoeken..


Bedankt voor de reacties

Gesloten