LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorlopige aanslag 2015 gewijzigd

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Roel010
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2015 19:58

Voorlopige aanslag 2015 gewijzigd

Ongelezen bericht door Roel010 »

Beste lezers,

Eergisteren voorlopige aangifte 2015 gedaan via het programma van de belastingdienst. Helaas kwam ik er gisteren achter dat ik een foutje had gemaakt in de aangifte. Derhalve gisteren direct in het programma de gegevens gewijzigd en opnieuw verzonden.

Krijg ik van de belastingdienst nu 2 voorlopige aanslagen/brieven? Of wordt de eerste aangifte overschreven door de 2e gezien er minder dan 24 uur tussen beide aangiftes zat?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Voorlopige aanslag 2015 gewijzigd

Ongelezen bericht door tenormin »

Misschien maakt dit u iets wijzer? http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... lag_nieuw/
Succes.

Roel010
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2015 19:58

Re: Voorlopige aanslag 2015 gewijzigd

Ongelezen bericht door Roel010 »

Nee maakt me helaas niet wijzer. Uiteraard had ik zelf ook al op de belastingdienstwebsite gekeken, maar daar staat alleen iets algemeens over de voorlopige aangifte doen en wijzigen. Maar niets over mijn vraag.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Voorlopige aanslag 2015 gewijzigd

Ongelezen bericht door F.van Holten »

De laatst verzonden wordt in behandeling genomen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Voorlopige aanslag 2015 gewijzigd

Ongelezen bericht door tenormin »

@Roel010, jammer dat er niets te vinden is. Denk zelf dat u zich ietwat angstig maakt met het invullen van "dubbele" aangifte. Maar pleeg maandag een telefoontje met de Belastingdienst (BSN nr. bij de hand); mijn ervaring is dat, als u de juiste: "kies 1,2,3, of 4" indrukt u correct antwoord krijgt en men u kan geruststellen. Kan soms even duren (telefoon) maar aan de andere kant, het is een gratis nummer.

Roel010
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2015 19:58

Re: Voorlopige aanslag 2015 gewijzigd

Ongelezen bericht door Roel010 »

F.van Holten schreef:De laatst verzonden wordt in behandeling genomen.
Hoe weet je dat? Ik ben bang dat 1 en ander elkaar gekruisd heeft.

Roel010
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2015 19:58

Re: Voorlopige aanslag 2015 gewijzigd

Ongelezen bericht door Roel010 »

vogels schreef:
Roel010 schreef:
F.van Holten schreef:De laatst verzonden wordt in behandeling genomen.
Hoe weet je dat? Ik ben bang dat 1 en ander elkaar gekruisd heeft.
Moeten mensen nou ook al uit gaan leggen hoe ze dat weten? Als je geen vertrouwen hebt, moet je de vraag niet stellen. Morgen lekker bellen met de BD en vraag dan aan die medewerker hoe hij dat weet.
Met het verkeerde been uit bed gestapt? Ik mag toch gewoon vragen om een onderbouwing bij zo'n korte, stellige uitspraak?
BD had ik al gebeld, maar daar kreeg ik geen bevredigend antwoord. Mevr aan de telefoon gaf aan dat ze beide aangiftes kon zien. En dat ik maar even moest afwachten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Voorlopige aanslag 2015 gewijzigd

Ongelezen bericht door tenormin »

@Roel010, dan bel je morgen toch nog een keer, lijkt me sterk dat je dezelfde dame aan de lijn krijgt. En komt er dan weer hetzelfde antwoord: wacht u het even af, wel, dan zit er niets anders op de "even" te wachten.

Roel010
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2015 19:58

Re: Voorlopige aanslag 2015 gewijzigd

Ongelezen bericht door Roel010 »

tenormin schreef:@Roel010, dan bel je morgen toch nog een keer, lijkt me sterk dat je dezelfde dame aan de lijn krijgt. En komt er dan weer hetzelfde antwoord: wacht u het even af, wel, dan zit er niets anders op de "even" te wachten.
Ja Tenormin dat zal ik dan maar doen.

Alleen als iemand een uitspraak doet dan lijkt me dat dat ergens op gebaseerd is... Dan mag ik toch om onderbouwing vragen. Scheelt morgen weer veel ergenis en wachttijd bij het bellen naar BD;)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Voorlopige aanslag 2015 gewijzigd

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Voor een voorlopige aanslag maakt dat toch niet uit? Die kan je altijd wijzigen. Uiteindelijk wordt de balans opgemaakt in 2016.

Roel010
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2015 19:58

Re: Voorlopige aanslag 2015 gewijzigd

Ongelezen bericht door Roel010 »

GJvdZ schreef:Voor een voorlopige aanslag maakt dat toch niet uit? Die kan je altijd wijzigen. Uiteindelijk wordt de balans opgemaakt in 2016.
Dat is de discussie niet. En is ook geen antwoord op mijn vraag. Maar bedankt voor je toevoeging. Ik bel morgen de bd nogmaals en anders wacht ik het wel gewoon af.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Voorlopige aanslag 2015 gewijzigd

Ongelezen bericht door F.van Holten »

http://www.dezaak.nl/-kan-een-eenmaal-v ... 20817.html

@Roel010
u heeft gelijk, ik was wat kort,maar wel duidelijk, dus hierboven dan de onderbouwing, maar wat zelfstudie/Google zou u sieren, ik heb dus maar de moeite genomen om het voor u op te zoeken. "Google-(2x aangiften ib)"
Het staat ook ergens op de digitale aangiften pagina, die u heeft ingevuld, maar voor u gemoeds-rust zou ik even met de BD contact opnemen.

suc6

Gesloten