LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontslagvergoeding

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
ejwedje
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 sep 2004 17:49

Ontslagvergoeding

Ongelezen bericht door ejwedje »

Stel ik wordt 1 december a.s. ontslagen waarbij ik een ontslagvergoeding krijg. Is het dan mogelijk dat ik deze vergoeding pas in januari volgend jaar laat uitbetalen. Voor de werkgever maakt het niets uit wanneer hij betaald.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ontslagvergoeding

Ongelezen bericht door olaf79 »

ejwedje schreef:Stel ik wordt 1 december a.s. ontslagen waarbij ik een ontslagvergoeding krijg. Is het dan mogelijk dat ik deze vergoeding pas in januari volgend jaar laat uitbetalen. Voor de werkgever maakt het niets uit wanneer hij betaald.
Dat mag je afspreken, maar waarom zou je dat doen? Wat als het bedrijf ondertussen failliet gaat?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Ontslagvergoeding

Ongelezen bericht door kokka »

en je mag toch al je inkomsten over drie jaar middelen. dus je schiet er niet heel veel mee op.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Ontslagvergoeding

Ongelezen bericht door Jantje7 »

kokka schreef:en je mag toch al je inkomsten over drie jaar middelen. dus je schiet er niet heel veel mee op.
Moet er wel een voordeel te behalen zijn van minimaal € 500,-.
Anders wordt de middeling niet toegepast.

ejwedje
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 sep 2004 17:49

Re: Ontslagvergoeding

Ongelezen bericht door ejwedje »

Middelen heeft geen zin omdat huidig salaris al te hoog is. Echter als ik nu in december de vergoeding krijg betaal ik het volle pond aan vermogensbelasting en dat voor de laatste maand van het jaart. Uitstel tot january geeft zo voor een jaar een voordeel. Vandaar de overweging.

Gesloten