LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verwerking belasting

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
joze1985
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 mar 2013 21:40

verwerking belasting

Ongelezen bericht door joze1985 »

Goede dag,

:D ik heb maar een klein vraagje en heel belangrijk is hij nu ook weer niet maar via google word ik niet veel wijzer misschien weten jullie het?

Ik ben zzp-er/ starter en ik heb een boekhouder dus alles word netjes voor mij geregeld.
Nu krijg ik geld terug :) altijd leuk. Nu staat er online op de belasting site dat het is verwerkt, betekend dit dat ik dan ook snel de brief ontvang? Of maakt dat niks uit? Overigens vind ik het vrij snel allemaal gaan en als ik moet wachten is het prima maar toch wel fijn als je weet hoe het zit :) Alvast bedankt voor de reacties

FRIESE
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2013 18:15

Re: verwerking belasting

Ongelezen bericht door FRIESE »

Bij de belasting is nooit iets zeker, verwacht er niks van, als het op uitbetalen aankomt dan vinden ze altijd nog wel iets dat openstaat en trekken ze dat af v het bedrag dat je toekomt.

Heb altijd slechte ervaring met deze instantie, momenteel wederom : mn oudste zoon die altijd baantjes heeft op minimumloon bedacht zich dat hij misschien wel wat te veel aan hun had afgedragen....dus vulde hij voor de 5 afgelopen jaren aangiftes in, uitkomst...hij zou iets v 1000 euro terug krijgen, afgelopen week zou zn loon v parttime baan komen plus vakantiegeld, samen 1800 euro, dat kan hij goed gebruiken want heeft achterstallige betalingen aan andere bedrijven.....wat doet de BELASTINGDIENST....beslag leggen , 1400 harde euros hebben ze ingepikt.
Ze weten zelf ook wel dat het onwettig is, nu kan mn zoon dus niet de huur betalen en word over 2 weken op straat gezet.
Hij was daar vanochtend voor gesprek, werd zeer neerbuigend behandeld, gesprek werd voortijdig beeindigd , hij moet a.s. donderdag terug komen...op zijn opmerking dat hij geld nodig heeft voor huur en eten, werd hem meegedeeld : nou en we hebben zolang op jouw gewacht, nu wacht je maar op ons!!!!!! Wat is dat voor een arrogante neerbuigende houding, het is dat we ver van elkaar afwonen, anders was ik meegegaan en had dit figuur op zn plaats gezet!!!!
Dat ze beslag hebben gelegd komt doordat hij op 2 v zn aangiftes het woordje JA had aangeklikt i.p.v. het woordje NEE!!!!!!
Vind het in en in gemeen, ze weten v beslagvrije voet en houden zich daar niet aan, onwettig handelen...PLUS ZIJ MOETEN HEM BETALEN EN NIET ANDERSOM..
De lui die daar werken voelen zich almachtig, en vinden het fijn iemand die niet welbespraakt is de stront in te trappen!!!!!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: verwerking belasting

Ongelezen bericht door moederslink »

joze1985 schreef:Goede dag,

:D ik heb maar een klein vraagje en heel belangrijk is hij nu ook weer niet maar via google word ik niet veel wijzer misschien weten jullie het?

Ik ben zzp-er/ starter en ik heb een boekhouder dus alles word netjes voor mij geregeld.
Nu krijg ik geld terug :) altijd leuk. Nu staat er online op de belasting site dat het is verwerkt, betekend dit dat ik dan ook snel de brief ontvang? Of maakt dat niks uit? Overigens vind ik het vrij snel allemaal gaan en als ik moet wachten is het prima maar toch wel fijn als je weet hoe het zit :) Alvast bedankt voor de reacties
Ja hoor , dat kan vrij snel gaan gelukkig! Aangifte IB van mij was verwerkt , had ik gelezen op de site , en
14 dagen later stond het op de rekening. Dus het kan snel - maar ik had de aangifte dan ook al op 23 maart gedaan. Het is nu drukker....

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: verwerking belasting

Ongelezen bericht door GJvdZ »

FRIESE schreef:Bij de belasting is nooit iets zeker, verwacht er niks van, als het op uitbetalen aankomt dan vinden ze altijd nog wel iets dat openstaat en trekken ze dat af v het bedrag dat je toekomt.
Dan zal er ook wel wat open hebben gestaan. Ze verzinnen echt niet zelf iets.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: verwerking belasting

Ongelezen bericht door moederslink »

FRIESE schreef:Bij de belasting is nooit iets zeker, verwacht er niks van, als het op uitbetalen aankomt dan vinden ze altijd nog wel iets dat openstaat en trekken ze dat af v het bedrag dat je toekomt.

Heb altijd slechte ervaring met deze instantie, momenteel wederom : mn oudste zoon die altijd baantjes heeft op minimumloon bedacht zich dat hij misschien wel wat te veel aan hun had afgedragen....dus vulde hij voor de 5 afgelopen jaren aangiftes in, uitkomst...hij zou iets v 1000 euro terug krijgen, afgelopen week zou zn loon v parttime baan komen plus vakantiegeld, samen 1800 euro, dat kan hij goed gebruiken want heeft achterstallige betalingen aan andere bedrijven.....wat doet de BELASTINGDIENST....beslag leggen , 1400 harde euros hebben ze ingepikt.
Ze weten zelf ook wel dat het onwettig is, nu kan mn zoon dus niet de huur betalen en word over 2 weken op straat gezet.
Hij was daar vanochtend voor gesprek, werd zeer neerbuigend behandeld, gesprek werd voortijdig beeindigd , hij moet a.s. donderdag terug komen...op zijn opmerking dat hij geld nodig heeft voor huur en eten, werd hem meegedeeld : nou en we hebben zolang op jouw gewacht, nu wacht je maar op ons!!!!!! Wat is dat voor een arrogante neerbuigende houding, het is dat we ver van elkaar afwonen, anders was ik meegegaan en had dit figuur op zn plaats gezet!!!!
Dat ze beslag hebben gelegd komt doordat hij op 2 v zn aangiftes het woordje JA had aangeklikt i.p.v. het woordje NEE!!!!!!
Vind het in en in gemeen, ze weten v beslagvrije voet en houden zich daar niet aan, onwettig handelen...PLUS ZIJ MOETEN HEM BETALEN EN NIET ANDERSOM..
De lui die daar werken voelen zich almachtig, en vinden het fijn iemand die niet welbespraakt is de stront in te trappen!!!!!
Uw zoon wordt pas na 3 maanden huurachterstand op straat gezet . Hij heeft ook een fout gemaakt bij het aangifte doen....dus niet alles bij de BD leggen svp.
Als uw zoon dezelfde schreeuwattitude als u heeft wordt het gesprek beëindigd kan ik me voorstellen , dan is een normale conversatie niet meer mogelijk. U schreeuwt ook bij dat bikiniverhaal .... :x

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: verwerking belasting

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Friese, ik denk dat het handiger is dat je je eigen topic opent, anders gaan twee zaken hier gigantisch door elkaar lopen, en dat is niet de bedoeling.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: verwerking belasting

Ongelezen bericht door moederslink »

Heel goed vogels en wa : dat is idd kapen vh topic ; gelukkig had ik TS Joze 1985 al als eerste beantwoord ....

joze1985
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 mar 2013 21:40

Re: verwerking belasting

Ongelezen bericht door joze1985 »

thanks moederlink :) en indd vond ook een aparte reactie want had niks met mijn vraag te maken. Maar indd even zelf een topic maken vind ik een goed idee.
Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren moest vandaag toch even bellen met de bd kreeg namelijk een brief helaas was het over iets anders. maar dan krijg je alleen ja binnen 3 maanden kan ook eerder ;) dacht dat weet ik zelf ook wel. We wachten rustig af en anders krijg ik een leuke rente mij ook goed.

hidr
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jan 2015 19:01

Re: verwerking belasting

Ongelezen bericht door hidr »

Ja, belastingdienst zijn rare jongens. En wellicht ook meiden. Zelf ben ik ook tegen een beslag aangelopen. Ongelooflijk, je hebt geen cent te makken en je moet maar betalen. Terwijl er slechts een uitkerinkje binnenkomt. Wat een land, betalen, betalen en wat je krijgt is een habbekrats.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: verwerking belasting

Ongelezen bericht door Julie4444 »

hidr schreef:Ja, belastingdienst zijn rare jongens. En wellicht ook meiden. Zelf ben ik ook tegen een beslag aangelopen. Ongelooflijk, je hebt geen cent te makken en je moet maar betalen. Terwijl er slechts een uitkerinkje binnenkomt. Wat een land, betalen, betalen en wat je krijgt is een habbekrats.
Zucht. :roll:
Wat dacht je van geen geld uitgeven dat niet van jou is? Iedereen betaalt belasting, en velen meer dan jij, als je van een uitkering leeft. Jij ontvangt dan ook meer dan je betaalt, terwijl veel mensen alleen maar betalen en niets ontvangen... Zo slecht heb je het dus niet.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: verwerking belasting

Ongelezen bericht door Jefdus »

hidr schreef:Ja, belastingdienst zijn rare jongens. En wellicht ook meiden. Zelf ben ik ook tegen een beslag aangelopen. Ongelooflijk, je hebt geen cent te makken en je moet maar betalen. Terwijl er slechts een uitkerinkje binnenkomt. Wat een land, betalen, betalen en wat je krijgt is een habbekrats.
In welke landen verwacht je het beter te gaan hebben dan? Landen met een beter social stelsel dan Nederland zijn toch echt wel een schaars goed. Er zijn echter wel heel veel landen waar slechts minimale of helemaal geen sociale voorzieningen zijn.

hidr
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jan 2015 19:01

Re: verwerking belasting

Ongelezen bericht door hidr »

We moeten snel een regering hebben die de uitkeringen verhoogd. Een verhoging van 150 euro per maand zou al heel erg helpen. Beter dan dat het geld maar naar de grieken en de bankdirecteuren gaat.

Merp2000
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2014 02:15

Re: verwerking belasting

Ongelezen bericht door Merp2000 »

Jefdus schreef:
hidr schreef:Ja, belastingdienst zijn rare jongens. En wellicht ook meiden. Zelf ben ik ook tegen een beslag aangelopen. Ongelooflijk, je hebt geen cent te makken en je moet maar betalen. Terwijl er slechts een uitkerinkje binnenkomt. Wat een land, betalen, betalen en wat je krijgt is een habbekrats.
In welke landen verwacht je het beter te gaan hebben dan? Landen met een beter social stelsel dan Nederland zijn toch echt wel een schaars goed. Er zijn echter wel heel veel landen waar slechts minimale of helemaal geen sociale voorzieningen zijn.
Als deze reactie serieus is van hidr sta ik weer met mijn mond open. Ik kan bijna niet geloven dat dit serieus is, als dat zo is dan is het zeer slecht gesteld met Nederland.
Waarom? Dit soort mensen levert geen bijdrage aan het land en zal dat, samen met hun kroost waarschijnlijk ook nooit meer gaan doen. Als deze groep gaat prevaleren dan is het gedaan met Nederland.
Het moedigt de werkende en betalende Nederlander ook aan alternatieven te zoeken, waardoor de belasting inkomsten nog verder zulken dalen.
Zie daar een failliet en verziekt landje. Ik ben er weg en blijf er weg.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: verwerking belasting

Ongelezen bericht door sjohie »

hidr schreef:Ja, belastingdienst zijn rare jongens. En wellicht ook meiden. Zelf ben ik ook tegen een beslag aangelopen. Ongelooflijk, je hebt geen cent te makken en je moet maar betalen. Terwijl er slechts een uitkerinkje binnenkomt. Wat een land, betalen, betalen en wat je krijgt is een habbekrats.
Een beslag loop je niet zomaar tegenaan natuurlijk . Maar goed, doe je maatschappelijke plicht en verhuis naar Griekenland, daar is het namelijk maatschappelijk geaccepteerd dat je belasting betaald naar eigen goeddunken, of er na een etentje of borrel met de lokale belastinginspecteur gewoon wat afkletst. Jij blij, wij blij.

Maar dan moet je niet piepen als je uitkering in een jaar met 35% wordt gekort, terwijl je vaste lasten met 25% stijgen, dat soort risico's krijg je er dan wel bij.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: verwerking belasting

Ongelezen bericht door Julie4444 »

hidr schreef:We moeten snel een regering hebben die de uitkeringen verhoogd. Een verhoging van 150 euro per maand zou al heel erg helpen. Beter dan dat het geld maar naar de grieken en de bankdirecteuren gaat.
Je bent niet wijs. Wat ze zouden moeten doen is de lage LONEN omhoog, in plaats van uitkeringen.

Op je reet zitten niets doen en een beetje bijbeunen loont al meer dan minimumloon werken. Bijstand is voldoende om van te leven en als je zelf niets bijdraagt aan de samenleving heb je ook niets meer verdiend. Als je meer wil ga je maar, net als iedereen, werken.

Als de uitkeringen omhoog gaan zijn mensen nog minder geneigd te gaan werken. Werk moet beloond worden, stilzitten niet, want anders wordt het allemaal onbetaalbaar.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: verwerking belasting

Ongelezen bericht door thecure »

hidr schreef:We moeten snel een regering hebben die de uitkeringen verhoogd. Een verhoging van 150 euro per maand zou al heel erg helpen. Beter dan dat het geld maar naar de grieken en de bankdirecteuren gaat.
uitkeringen zijn hoog genoeg in nederland. aangevuld met toeslagen kun je er goed van rondkomen.

Gesloten