LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingvoordeel werkgever bij cursus personeel

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
GroenJan
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2016 23:36

Belastingvoordeel werkgever bij cursus personeel

Ongelezen bericht door GroenJan »

Graag zou ik voor mijn werkgever extra werkzaamheden willen verrichten. Voor deze extra werkzaamheden moet ik een 2-daagde training volgen van € 400. Mijn werkgever verteld me dat hier geen budget voor is (in ieder geval dit jaar niet meer).

Wie kan mij aangeven of er voor mijn werkgever nog een interessant belastingvoordeel aan zit? Ik ben daar namelijk niet van op de hoogte. Misschien kost het mijn baas daarom per saldo veel minder dan die € 400.


stofzuigertje

Re: Belastingvoordeel werkgever bij cursus personeel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast de kosten Cursus ook 2 dagen salaris zonder te werken en dat maakt het duurder.

Niet elke opleiding of cursus is voor belasting aftrekbaar en het kan zowel budget werkgever als belastingdienst zijn die op is.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Belastingvoordeel werkgever bij cursus personeel

Ongelezen bericht door Miepje1 »

En misschien een gek idee: betaal het zelf ;-)
Als jij door deze cursus breder inzetbaar bent, kan dat alleen maar in je voordeel werken. Zie het niet als kosten maar als een investering.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Belastingvoordeel werkgever bij cursus personeel

Ongelezen bericht door tijger1 »

Uiteraard heeft uw werkgever belastingvoordeel als hij die cursus betaalt. Hij mag het totale bedrag verhoogd met 20 tot 40% ten laste van zijn winst brengen. Waardoor hij dus minder belasting betaalt.

Als u het zelf betaalt, mag u € 150,00 aftrekken bij uw aangifte. Er geldt namelijk een forfait van € 250,00.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Belastingvoordeel werkgever bij cursus personeel

Ongelezen bericht door GJvdZ »

GroenJan schreef:Mijn werkgever verteld me dat hier geen budget voor is (in ieder geval dit jaar niet meer).
Hmmm, als er in april al geen budget van 400 euro meer is, moet je misschien eens doorvragen hoe het bedrijf er financieel voor staat.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Belastingvoordeel werkgever bij cursus personeel

Ongelezen bericht door SJZ »

Hij mag het totale bedrag verhoogd met 20 tot 40% ten laste van zijn winst brengen
.

Uw fantasie is levendig.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Belastingvoordeel werkgever bij cursus personeel

Ongelezen bericht door tijger1 »

SJZ schreef:
Hij mag het totale bedrag verhoogd met 20 tot 40% ten laste van zijn winst brengen
.

Uw fantasie is levendig.
Misschien dan even bij de beladtingdienst kijken?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Belastingvoordeel werkgever bij cursus personeel

Ongelezen bericht door SJZ »

Bij de belastingdienst zal u vinden dat deze regeling van 20% en 40% afgeschaft is op 1 januari 2004 - meer dan 12 jaar geleden dus!

Gesloten