LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] loonbeslag belastingdienst

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
dcanoniem
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2016 08:28

loonbeslag belastingdienst

Ongelezen bericht door dcanoniem »

Hallo,

Door wat gedoe heeft de belastingdienst loonbeslag gelegd, nu ben ik door een operatie ziek uit dienst. ( en ja ik val onder acture!) In ieder geval ik kreeg per week betaald, de belasting dienst hield 123 euro per week in. nu heb ik mijn laatste betaling gekregen waar ik dus 6 weken mee moet doen, en datr hebben ze allemaal ingehouden, vakantie uren vakantiegeld en nog een correctie op mn vorige week loon.

Mijn vraag mag dit, want nu heb ik dus de komende 6 weken niks! tot dat acture betaald.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: loonbeslag belastingdienst

Ongelezen bericht door sjohie »

dcanoniem schreef:Hallo,

Door wat gedoe heeft de belastingdienst loonbeslag gelegd, nu ben ik door een operatie ziek uit dienst. ( en ja ik val onder acture!) In ieder geval ik kreeg per week betaald, de belasting dienst hield 123 euro per week in. nu heb ik mijn laatste betaling gekregen waar ik dus 6 weken mee moet doen, en datr hebben ze allemaal ingehouden, vakantie uren vakantiegeld en nog een correctie op mn vorige week loon.

Mijn vraag mag dit, want nu heb ik dus de komende 6 weken niks! tot dat acture betaald.
Loonbeslag doen ze niet zomaar even voor de lol, het kost hén en anderen veel tijd en moeite om op te tuigen. :wink: Maar goed, het devies is als de donder een herberekening van de beslagvrije voet aan te vragen. Volgende telefoontje zou naar het juridisch loket moeten zijn in mijn ogen, want 6 weken zonder inkomsten betekent dat iets of iemand zijn/haar werk niet goed doet, en in het geval van acture kan je er maar beter meteen bovenop springen.

Maar acture werkt toch op aangeven van een werkgever? Hoe zijn die nog in beeld als jij uit dienst bent?

a-avk
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2016 16:51

Re: loonbeslag belastingdienst

Ongelezen bericht door a-avk »

Werkgever is voor 100% verantwoordelijk voor wat Acture wel/niet doet. Dus Acture is juridisch GEEN partij in de zaak. Advocatuur richt zich vaak onterecht tot Acture.....
Laatst gewijzigd door a-avk op 11 nov 2016 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

dcanoniem
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2016 08:28

Re: loonbeslag belastingdienst

Ongelezen bericht door dcanoniem »

Ik ben ziek uit dienst, ik had een contract bij het uitzendbureau, dit was afgelopen . en het uitzendbureau werkt met Acture. Acture heeft 6 weken de tijd om uit te zoeken wat ik zou moeten krijgen aan dagloon, dat moet dan weer opgevraagd worden aan het uwv. Uitzendbureau geeft aan dat zij nu niets meer met mij van doen hebben, acture is mijn aanspraakpunt.

Over het loonbeslag, nee dat doen ze niet zo maar, daar ben ik me van bewust. ik kreeg per week betaald, mijn beslagvrije voet 832 per maand. per week werd er 123.18 in gehouden.

Mijn eindafrekening bedroeg 553 euro dit was opgebouwd vakantiegeld, openstaande vakantie uren, en nog een betaling van 3 uur die ze de afgelopen week vergeten waren. dit is in het geheel over gemaakt naar de belasting dienst.

ik heb de belastingdienst gebeld, die gaan het uitzoeken.

Bellen naar het uit zendbureau over eventuele betalingen van acture heeft geen nut die sturen me door naar acture en het enige dat acture kan zeggen is dat het op zn minst 6 weken duurt tot ze alle gegevens hebben om me te betalen.

alvast bedankt voor jullie meedenken

Gesloten