LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onaangekondigde Voorlopig Aanslag 2017

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
martine81
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 jun 2015 17:08

Re: Onaangekondigde Voorlopig Aanslag 2017

Ongelezen bericht door martine81 »

Oh dat wist ik niet ( ik had eerder nog nooit een voorlopige aanslag gehad) maar is wellicht een goed idee voor volgend jaar, dan hoeft het ook niet allemaal op stel en sprong
Bedankt voor de tip!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Onaangekondigde Voorlopig Aanslag 2017

Ongelezen bericht door kweenie »

Misschien een karweitje voor de kerstvakantie?

martine81
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 jun 2015 17:08

Re: Onaangekondigde Voorlopig Aanslag 2017

Ongelezen bericht door martine81 »

Haha, nou liever daarvoor, dit soort karweitjes werken beter als de kinderen op school zijn, de belastingdienst heeft er vast geen boodschap aan dat mijn kinderen het ' ook leuk vinden om op knopjes te duwen', wordt de schatting wel heel grof...

stofzuigertje

Re: Onaangekondigde Voorlopig Aanslag 2017

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als de voorlopige aanslag te hoog is, kan zowel verkeerd geschat als gedaald inkomen zijn, kun je met enige bewijs, eerste maand uitkering dit aantonen en verlagen.

Verder is eenmalige uitkering vaak de oorzaak van probleem.
In 2015 gouden handdruk, dus zorgtoeslag moet terug betaald en 2016 krijg je niets.
Echter, met uitkering als werkloos na gouden handdruk heb je bewijs van lagere inkomen en moet je dus daarom zowel de voorlopige belastingaanslag corrigeren als de zorgtoeslag opnieuw aanvragen.

Ja, de automatische computer bij belastingdienst ziet alleen inkomen, niet of het permanent of eenmalige is.
Naast gouden handdruk kan ook uitbetalen saldo snipperdagen een oorzaak zijn of erfenis.

Maar meestal kun je na een dergelijke situatie met je huidige inkomen bewijs de aanslag vaak wel aanpassen naar lager bedrag.

martine81
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 jun 2015 17:08

Re: Onaangekondigde Voorlopig Aanslag 2017

Ongelezen bericht door martine81 »

of ik begrijp het niet, of het klopt niet, ik had helemaal geen bewijs nodig, ik kon gewoon aanpassen en hoef helemaal verder niets aan te leveren.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Onaangekondigde Voorlopig Aanslag 2017

Ongelezen bericht door kweenie »

Klopt, je hoeft ook helemaal geen bewijs te hebben. Je moet berichten van stofzuigertje altijd met een flinke korrel zout nemen...

stofzuigertje

Re: Onaangekondigde Voorlopig Aanslag 2017

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

In bepaalde gevallen word wel eens bewijs gevraagd.
Meestal bij gedaalde inkomens voor de zorgtoeslag.

Gesloten