LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Elseviers Belasting diskette stopt ermee

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
HFMREULING
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 okt 2017 16:19
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Elseviers Belasting diskette stopt ermee

Ongelezen bericht door HFMREULING »

Vandaag een brief gekregen. Elseviers belastingdiskette stopt er mee voor Particulieren! Was dit de enige belastingdiskette die belasting besparende tips gaf? De van de Belastingdienst zelf natuurlijk niet! J e mag we mee doen met de bedrijven en commerciële belasting diskette van hun, maar dan moet je meteen 120 - 180 Euro gaan betalen? Een prijsverhoging van minimaal 30 Euro !

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Elseviers Belasting diskette stopt ermee

Ongelezen bericht door newmikey »

Diskette??? Bestaan die nog dan?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Elseviers Belasting diskette stopt ermee

Ongelezen bericht door mahadma »

Wie in NL heeft er nog een pc waar een discette in past zonder geweld te gebruiken?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Elseviers Belasting diskette stopt ermee

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vraag mij af waar de laatste jaren nog de toegevoegde waarde was. Het programma van de Belastingdienst zelf is de laatste jaren steeds gebruiksvriendelijker geworden en zit ook vol met tips. Voor meer diepgaande achtergrondinformatie kun je op het internet terecht.

Confetti
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 apr 2017 15:33

Re: Elseviers Belasting diskette stopt ermee

Ongelezen bericht door Confetti »

mahadma schreef:Wie in NL heeft er nog een pc waar een discette in past zonder geweld te gebruiken?
En onder welk besturingssysteem draait die pc? :shock:
Ik kan me niet voorstellen dat je je gegevens daar nog veilig op zijn.....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Elseviers Belasting diskette stopt ermee

Ongelezen bericht door sylvesterb »

HFMREULING schreef:Vandaag een brief gekregen. Elseviers belastingdiskette stopt er mee voor Particulieren! Was dit de enige belastingdiskette die belasting besparende tips gaf? De van de Belastingdienst zelf natuurlijk niet! J e mag we mee doen met de bedrijven en commerciële belasting diskette van hun, maar dan moet je meteen 120 - 180 Euro gaan betalen? Een prijsverhoging van minimaal 30 Euro !
En wat is nu precies je vraag?

stofzuigertje

Re: Elseviers Belasting diskette stopt ermee

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ja hoor daar ben ik weer!

De oude voor XP gemaakte uit 2002 Desktop werkt nog steeds.
Maar met Linux Ubuntu 16.04 erop draaide deze elk Windows programma onder Wine dus bruikbaar en niets aan de hand.
Naast de 3.5" flop kan ook de 5.25" er in, en ja, die laatste poederde zoveel dat de meeste schijven onleesbaar zijn geworden.

Ik vermoed dat Elsevier nu op SD kaart of USB stick hetzelfde gaat aanbieden, heb nog niet gekeken, maar de ruimte op deze floppy die niet goedkoop is per Kb. en dan de lage aantallen.... maar als ik de prijzen hier lees, dan betwijfel ik of je die kosten van de Floppy wel terug kunt verdienen!
Dan betaal ik liever teveel en mis een aftrekpost!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Elseviers Belasting diskette stopt ermee

Ongelezen bericht door kweenie »

De uitgave was natuurlijk op cd-rom... Maar ik vraag mij werkelijk af waarom je als particulier die uitgave zou willen kopen. Voor zelfstandigen zie ik nog wel toegevoegde waarde, vandaar dat die uitgaves nog wel verschijnen. Maar voor particulieren...?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Elseviers Belasting diskette stopt ermee

Ongelezen bericht door renewouters »

HFMREULING schreef:Vandaag een brief gekregen. Elseviers belastingdiskette stopt er mee voor Particulieren! Was dit de enige belastingdiskette die belasting besparende tips gaf? De van de Belastingdienst zelf natuurlijk niet! J e mag we mee doen met de bedrijven en commerciële belasting diskette van hun, maar dan moet je meteen 120 - 180 Euro gaan betalen? Een prijsverhoging van minimaal 30 Euro !
Iedereen die claimt besparingstips te geven die niet uit de openbare informatie van de Belastingdienst zijn te vinden liegt. De Belastingdienst is heel open over wat wel en niet kan. Als je gewoon de boel eerlijk invult haal je alles er uit wat er in zit. En als iemand of iets zo creatief omgaat met de gegevens dat er meer aftrekposten zijn besef dan wel dat je uiteindelijk zelf verantwoordelijk blijft voor de aangifte (en eventuele rechtzaken om je gelijk te halen).

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: Elseviers Belasting diskette stopt ermee

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Moet natuurlijk zijn Belastingprogramma voor particulieren (al jaren op CD!) stopt er mee. En ja ik kan nog diskettes inlezen...

Gesloten