LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Co-ouderschap en inkomensafhankelijke combinatiekorting

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
arg
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2017 15:35

Co-ouderschap en inkomensafhankelijke combinatiekorting

Ongelezen bericht door arg »

Goedenmiddag,

Wij hebben een Co ouderschap waarbij de kinderen 2 dagen doordeweeks en om het weekend bij de vader verblijven. De rest van de dagen verblijven ze bij hun moeder. (dus de moeder heeft ze om het weekend en 3 dagen doordeweeks)
De vakanties worden door de helft gedeeld. De kinderen staan bij de moeder ingeschreven.

Ik als vader heb Inkomensafhankelijke combinatiekorting aangevraagd, aangezien ik hier recht op heb omdat we een Co ouderschap hebben.

Ik heb een brief ontvangen waarin er wordt gevraagd om aan te tonen dat we een CO ouderschap hebben. dit is geen probleem omdat wij een Ouderschapsplan hebben opgesteld.

Echter wordt het volgende criteria aangegeven in de brief:
Bent u co-ouder? En staat uw kind bij de Basisregistratie Personen ingeschreven op het woonadres van de andere ouder? Dan hebt u toch recht op de inkomensafhankelijke combinatiekorting als uw kind doorgaans ten minste 3 hele dagen per week in elk van de huishoudens verblijft. U voldoet ook aan deze eis als het kind om de week bij de ene en de andere ouder verblijft.

In mijn geval heb ik ze dus 2 dagen doordeweeks en om het weekend.
Mijn vraag is dan: voldoe ik ook aan deze eis? als je naar het gemiddelde kijkt over 2 weken, zou ik ook uitkomen op 3 dagen per week.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Mvg Arg

Nijogeth
Berichten: 9982
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Co-ouderschap en inkomensafhankelijke combinatiekorting

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Pak het tactisch aan en laat in het plan de weken op zondagen beginnen. Dan kom je iedere week op 3 dagen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Co-ouderschap en inkomensafhankelijke combinatiekorting

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik weet niet of die verdeling ook zo uitgebreid vermeld staat in het ouderschapsplan en of u dat plan ook echt moet overleggen, maar net zo goed als dat week op week af goedgekeurd wordt, zie ik niet in waarom uw regeling daar niet aan zou voldoen.

Maar of je nu zelf een week op een andere dag kunt laten beginnen?

Gesloten