LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Machtigingsregistratie Servicebericht Aanslag intermediair

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
nkliffen
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jul 2012 08:02
Locatie: Amersfoort

Machtigingsregistratie Servicebericht Aanslag intermediair

Ongelezen bericht door nkliffen »

3 dikke enveloppen van de belastingdienst.

Het betreft: Aanvraag activeren machtigingsregistratie Servicebericht Aanslag door uw intermediair.
Verstuurd door Servicecentrum Logius. Het gaat om de jaren 2016, 2017 en 2018. Ik moet reageren voor 17 januari 2018 als de machtigingen niet correct zijn om deze in te laten trekken, de omgekeerde wereld?.
De naam van de intermediair "van den Hul & Luigjes Assurantiën V.O.F. te Voorthuizen" is mij totaal niet bekend.
Even gekeken op Mijnbelastingdienst.nl, inloggen met DigId, "U hebt niemand gemachtigd om uw belastingzaken te regelen." nu wordt het natuurlijk moeilijk.

De belasting telefoon gebeld. Zij weten van niets, het advies is om Logius te bellen.

Logius weet meer, in de documenten die ik had ontvangen staat voor iedere machtiging (betreffende jaren) een intrekkingscode, door deze te vermelden aan de medewerker van Logius zijn de machtigingen ingetrokken. Pppfffff gelukkig geregeld (is dit zeker?, kunnen we dit vertrouwen?)
Logius weet echter niet hoe deze machtigingen zijn verleend ! ! ! ! vreemd. Voor deze vraag werd ik geadviseerd om van den Hul & Luigjes even te bellen.
Ik heb bij Logius wel een klacht ingediend over deze werkwijze. Zo ook een melding gedaan op klacht.nl

van den Hul & Luigjes gebeld. Zij hebben mijn naw gegevens in hun bestand staan omdat ik 2 jaar geleden gescheiden ben en mijn ex heeft bij hun de belasting aangifte voor 2016 laten doen en daar zijn mijn gegevens genoemd. Ik heb van den Hul & Luigjes gesommeerd om mijn gegevens uit hun bestand te verwijderen. Dus nu is het verhaal wel compleet, echter. . . .

Hoe is het mogelijk dat van den Hul & Luigjes op basis van mijn naw gegevens machtigingen kan activeren bij de belastingdienst ? ? ?

Wordt vervolgd. . . . .

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Machtigingsregistratie Servicebericht Aanslag intermediair

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien hebt u hier wat aan, zodat u weet hoe de gang van zaken geweest is.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... termediair

fisbel
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:22

Re: Machtigingsregistratie Servicebericht Aanslag intermediair

Ongelezen bericht door fisbel »

In de ilnk van Lady1234 is het volgende te lezen:
◦Als u niet akkoord gaat, hoeft u niets te doen. De machtigingsregistratie van uw intermediair wordt dan niet actief: hij kan de gegevens van de vooraf ingevulde aangifte niet gebruiken.

M.a.w.: er kan geen aangifte worden gedaan zonder uw toestemming. Er is zonder deze toestemming geen gebruik mogelijk van de VIA-gegevens.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Machtigingsregistratie Servicebericht Aanslag intermediair

Ongelezen bericht door kweenie »

Hoe is het mogelijk dat van den Hul & Luigjes op basis van mijn naw gegevens machtigingen kan activeren bij de belastingdienst ?
Het lijkt mij dat dit ook niet met alleen je naw-gegevens kan. Maar ik heb het sterke vermoeden dat je ex gegevens zoals je BSN en geboortedatum heeft opgegeven. En dan zal het wel kunnen.

stofzuigertje

Re: Machtigingsregistratie Servicebericht Aanslag intermediair

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Jou Ex mag een adviseur nemen.... maar ze mogen niet jou erbij nemen als klant.

Er is niets met jou besproken dus ongeldig contract.
Als je kosten kreeg wegens hun ongewenste gedrag kun je schadeclaim indienen.

Alleen als zij alleen maar beiden namen noemde en gegevens gaf, en niet vertelde van de scheiding en dit niet te vinden was gaan zij vrijuit..
Stuur ze eens een mail want nu zullen vele via Google vinden hoe betrouwbaar ze niet zijn!
Laat ze hun kant van het verhaal ook eens vertellen, graag met excuus en bloemetje?

nkliffen
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jul 2012 08:02
Locatie: Amersfoort

Re: Machtigingsregistratie Servicebericht Aanslag intermediair

Ongelezen bericht door nkliffen »

Lady1234 schreef:Misschien hebt u hier wat aan, zodat u weet hoe de gang van zaken geweest is.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... termediair
Bij punt 1 gaat dit al verkeerd. Die intermediair ken ik niet, nooit van gehoord, nooit iets mee gedaan enz. . .
Dus dat dit zo maar kan is echt ongelofelijk.

nkliffen
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jul 2012 08:02
Locatie: Amersfoort

Re: Machtigingsregistratie Servicebericht Aanslag intermediair

Ongelezen bericht door nkliffen »

fisbel schreef:In de ilnk van Lady1234 is het volgende te lezen:
◦Als u niet akkoord gaat, hoeft u niets te doen. De machtigingsregistratie van uw intermediair wordt dan niet actief: hij kan de gegevens van de vooraf ingevulde aangifte niet gebruiken.

M.a.w.: er kan geen aangifte worden gedaan zonder uw toestemming. Er is zonder deze toestemming geen gebruik mogelijk van de VIA-gegevens.
Dank voor je reactie.

Dit is onjuist. In de brief staat dat ik het formulier moet opsturen naar Servicecentrum Logius om de "Registratie machtiging intermediair afwijzen of intrekken". Het gaat ook niet om het aangifte doen maar om te voorkomen dat de intermediair mijn gegevens gaat ontvangen. Daar heb ik immers geen toestemming op opdracht voor gegeven.

stofzuigertje

Re: Machtigingsregistratie Servicebericht Aanslag intermediair

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Moeten inloggen voor afwijzen?

Ik vermoed dat ze daar de fout mee in gaan en mailtje dat je niet gaat inloggen en afmelden omdat je nooit aangemeld bent.
Als je online zelf aangifte wilt doen, zonder kosten hoef je nooit te betalen.

De EX, ja die mag daar best klant worden maar jou er ook gelijk bij zetten mag nooit.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Machtigingsregistratie Servicebericht Aanslag intermediair

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u in 2016 gescheiden bent, had uw ex uw gegevens van 2016 nodig. U hebt het over “drie dikke enveloppen van de belastingdienst”, maar de belastingdienst weet van niets? Dat is toch wonderlijk?

En hoe is die aangifte van 2016 dan afgewikkeld? Hebt uzelf de gegevens verstrekt?

Marco63
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2018 10:36

Re: Machtigingsregistratie Servicebericht Aanslag intermediair

Ongelezen bericht door Marco63 »

Exact dezelfde brieven gekregen, om maar even een voor mij volstrekt onbekende, stilzwijgend te machtigen tot inzage in mijn belastinggegevens. Ook een klacht achter gelaten bij de Logius club. Op de site voor de belastingdienst staat zelfs dat de werkwijze andersom is, n.l. dat ik uitdrukkelijk toestemming moet geven voor het delen van mijn gegevens. Ik heb er helaas ook een post van gemaakt, die wordt dan hopelijk hier aan gehnagen.

Lijkt me een nogal inbraak op privacy......

Gesloten