LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingvordert niet uitgevaardigde aanslagen in.

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Swieber
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2018 13:12

Belastingvordert niet uitgevaardigde aanslagen in.

Ongelezen bericht door Swieber »

Over 2014 ontvangen wij geen voorlopige aanslag hetgeen tevens schriftelijk werd bevestigd. De aanslag over dat jaar welke aanvang 2015 op de mat viel toonde wel dat de voorlopige aanslag was verrekend t.w.v. 833 euro. We hoefden niets de betalen, het saldo was nihil.
Dat was dus niet goed en derhalve rekende ik dan ook op een naheffing maar die bleef uit.
Ik was dus nog 833 euro verschuldigd, daarover bestond geen twijfel.
Aanvang deze maand (Januari 2018) ontvingen wij een aanmaning met het betalingsverzoek binnen veertiendagen omdat het eerder aan ons verstrekte uitstel, daar is nimmer over gerept, verlopen was en of je dan maar even wilt tellen. De aanslag waarover het gaat lag op een datum waarop wij geen aanslagen hebben ontvangen. Mijn overheid alwaar onze belastingzaken worden bijgehouden laat zien dat de aanslag met dat nummer niet is uitgevaardigd. Mijn belastingen evenmin. Resultaat, een dwangbevel met de betalingstermijn van twee dagen.
Hoe achterlijk kan het nog worden in Nederland?
Wat moet ik hiermee?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Belastingvordert niet uitgevaardigde aanslagen in.

Ongelezen bericht door Brahms »

Zou de Euro 833,- gewoon betalen. Dat je moest betalen was al bekend.
Genoeg tijd gehad om te sparen!
Laatst gewijzigd door Brahms op 20 jan 2018 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Belastingvordert niet uitgevaardigde aanslagen in.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Swieber schreef:Over 2014 ontvangen wij geen voorlopige aanslag hetgeen tevens schriftelijk werd bevestigd. De aanslag over dat jaar welke aanvang 2015 op de mat viel toonde wel dat de voorlopige aanslag was verrekend t.w.v. 833 euro. We hoefden niets de betalen, het saldo was nihil.
Dat was dus niet goed en derhalve rekende ik dan ook op een naheffing maar die bleef uit.
Ik was dus nog 833 euro verschuldigd, daarover bestond geen twijfel.
Aanvang deze maand (Januari 2018) ontvingen wij een aanmaning met het betalingsverzoek binnen veertiendagen omdat het eerder aan ons verstrekte uitstel, daar is nimmer over gerept, verlopen was en of je dan maar even wilt tellen. De aanslag waarover het gaat lag op een datum waarop wij geen aanslagen hebben ontvangen. Mijn overheid alwaar onze belastingzaken worden bijgehouden laat zien dat de aanslag met dat nummer niet is uitgevaardigd. Mijn belastingen evenmin. Resultaat, een dwangbevel met de betalingstermijn van twee dagen.
Hoe achterlijk kan het nog worden in Nederland?
Wat moet ik hiermee?
Dus je wist dat je nog € 833 moest betalen, wat is nu dan het probleem? Wie is er nu achterlijk?

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Belastingvordert niet uitgevaardigde aanslagen in.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Betalingstermijn van 2 dagen?
Dat kan toch niet kloppen

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Belastingvordert niet uitgevaardigde aanslagen in.

Ongelezen bericht door grun »

juliomariner schreef:Betalingstermijn van 2 dagen? Dat kan toch niet kloppen
Jawel, een dwangbevel van de belastingen moet binnen twee dagen betaald worden.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... dwangbevel

Begin deze maand is een aanmaning ontvangen met een betalingstermijn van 14 dagen. Die termijn is voorbij en nu komen ze met grover geschut.

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Belastingvordert niet uitgevaardigde aanslagen in.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik had de 14 dagen maning even gemist. Excuus

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belastingvordert niet uitgevaardigde aanslagen in.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Had u die aangifte zelf gedaan? Waarom niet even contact opgenomen met de belastingdienst na die verkeerde definitieve aanslag?

stofzuigertje

Re: Belastingvordert niet uitgevaardigde aanslagen in.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij verrekend met en de vaak matig gelezen berichten op mijnoverheid.....

Dat is de groep die vaak te laat betaalde en dan krijg je dit soort achteraf verrekende en rommelige administratie.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Belastingvordert niet uitgevaardigde aanslagen in.

Ongelezen bericht door Brahms »

stofzuigertje schreef:Bij verrekend met en de vaak matig gelezen berichten op mijnoverheid.....
Dat is de groep die vaak te laat betaalde en dan krijg je dit soort achteraf verrekende en rommelige administratie.
Rommelige tekst ook, snap je zelf nog wel wat je allemaal typt ?

juliomariner
Berichten: 4821
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Belastingvordert niet uitgevaardigde aanslagen in.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Brahms schreef:
Rommelige tekst ook, snap je zelf nog wel wat je allemaal typt ?
Helaas het stofzuiger daar wel vaker last van en zijn de bijdragen aoms toaal onleesbaar

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Belastingvordert niet uitgevaardigde aanslagen in.

Ongelezen bericht door grun »

Lady1234 schreef:Waarom niet even contact opgenomen met de belastingdienst na die verkeerde definitieve aanslag?
Inderdaad. Ik mag toch hopen dat TS inmiddels contact gezocht heeft met de BD. Zo niet, meteen vandaag doen. Ook al omdat de kosten nu razendsnel gaan oplopen.

Aanmaningen en dwangbevelen zijn helaas niet gratis en de kosten zijn afhankelijk van de hoogte van de aanslag. In het geval van TS is de aanslag 833 euro. Dan komt een aanmaning op 16 euro en het betekenen van een dwangbevel op, schrik niet, 41 euro voor de eerste 45 euro en 4 euro voor elke volgende volle 45 euro. In totaal 16+41+(17x4)=125 euro, alleen al aan kosten.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Belastingvordert niet uitgevaardigde aanslagen in.

Ongelezen bericht door witte angora »

Swieber schreef:Over 2014 ontvangen wij geen voorlopige aanslag hetgeen tevens schriftelijk werd bevestigd.

De aanslag over dat jaar welke aanvang 2015 op de mat viel toonde wel dat de voorlopige aanslag was verrekend t.w.v. 833 euro. We hoefden niets de betalen, het saldo was nihil.

Dat was dus niet goed en derhalve rekende ik dan ook op een naheffing maar die bleef uit.
Ik was dus nog 833 euro verschuldigd, daarover bestond geen twijfel.

Aanvang deze maand (Januari 2018) ontvingen wij een aanmaning met het betalingsverzoek binnen veertiendagen omdat het eerder aan ons verstrekte uitstel, daar is nimmer over gerept, verlopen was en of je dan maar even wilt tellen. De aanslag waarover het gaat lag op een datum waarop wij geen aanslagen hebben ontvangen. Mijn overheid alwaar onze belastingzaken worden bijgehouden laat zien dat de aanslag met dat nummer niet is uitgevaardigd. Mijn belastingen evenmin. Resultaat, een dwangbevel met de betalingstermijn van twee dagen.
Hoe achterlijk kan het nog worden in Nederland?
Wat moet ik hiermee?
Even de zinnetjes uit elkaar getrokken, zo is het voor mij duidelijker. Je was er in 2015 al van op de hoogte dat je 833 euro moest betalen, maar je hebt zelf niet aan de bel getrokken, en je hebt, volgens jouw zeggen, geen enkel bericht gehad van de belastingdienst?

Vervolgens ontvang je een verzoek om binnen 14 dagen te betalen, waar je niets mee doet ( :roll: ), en nu ligt er een dwangbevel dat je binnen 2 dagen moet betalen.

Eerlijk gezegd vind ik je erg passief overkomen. Zeg ik het heel netjes.

Wat je hiermee moet is wat anderen vóór mij ook al gezegd hebben: vandaag nog betalen. Dat kun je toch zelf wel bedenken?

Gesloten