LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingaangiften buitenland: duurtijd 3 jaar?!

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Krabbel
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2018 13:00

Belastingaangiften buitenland: duurtijd 3 jaar?!

Ongelezen bericht door Krabbel »

Vandaag was het weer volop in het nieuws... dien je belastingaangifte in voor 1 april, en je krijgt de eventuele teruggave nog voor de zomer terug! Heel leuk, maar als je toevallig net over de grens in het buitenland werkt, dan mag de belastingdienst er maar liefst 3 jaar over doen om de teruggave te verzorgen. Als je hierover belt met de belastingtelefoon, krijg je ook geen enkele indicatie te horen van een behandeltijd. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belastingaangiften buitenland: duurtijd 3 jaar?!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ook voor een binnenlands belastinplichtige kan het drie jaar duren.

Maar als u volgens uw aangifte geld terugkrijgt, vraagt u toch gewoon een voorlopige aanslag? Hoeft u niet lang te wachten.

Krabbel
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2018 13:00

Re: Belastingaangiften buitenland: duurtijd 3 jaar?!

Ongelezen bericht door Krabbel »

Bedankt voor de reactie en dat is zeker in theorie een goede optie, maar zo'n voorlopige teruggave via de compensatieregeling tussen Nederland en België is bijna niet te doen als jouw partner wel in Nederland werkt en wel een reguliere voorlopige teruggave kan aanvragen. Ik vraag me gewoon af waarom dit 3 jaar moet duren.

juliomariner
Berichten: 4798
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Belastingaangiften buitenland: duurtijd 3 jaar?!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Heb hetzelde probleem. Wacht nog op teruggaaf van 2015 t/m 2017. Ze hebben eenvoudig een ernstig gebrek aan personeel
Daarnaast hebben ze allerlei nieuwe onzinnige regels verzonnen. Ik woon in Duitsland en miet een inkomensverklsring inleveren van de duitse belastingdienst terwijl deze aangeven dat de NL belastingst vanwege ern belasting verdrag gewoon onzage heeft in de duitse computer. Heb een heel gewoon inkomen maar krijg wel controle terwijl de echt rijke personen en bedrijven niet eorden gecontroleerd of er wordt een afspraak met hun gemaakt. Ik vind het gewoon niet kloppen.

DBos
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2018 12:36

Re: Belastingaangiften buitenland: duurtijd 3 jaar?!

Ongelezen bericht door DBos »

Hoi,
Hier hetzelfde. Ik woon in Duitsland maar werk in Nederland. Heb geen bijzonderheden qua aangifte, slechts loon en hypotheek. Ik wacht ook nog steeds met smart op mijn teruggaaf van 2015 en 2016.
Wat ik erg vervelend vind is dat er door de belastingdienst hierover helemaal niet gecommuniceerd is. Ik woon al 16 jaar in Duitsland en tot 2015 kreeg ik gewoon keurig bericht voor 1. Juli (zoals beloofd) en de voorlopige teruggaaf. De defintieve kwam altijd wat later maar die week nooit af.
Bij de aangifte 2015 heb ik tot november 2016 gewacht, daarna maar eens gebeld. Toen zei men.. het kon een jaar duren.
Okay...in juli 2017 nog maar eens gebeld. Nee, nog niet in behandeling. tekort aan personeel. In november 2016 nog maar een keer contact. Toen kreeg ik opeens de informatie dat het wel 3 jaar kon duren en dat ze tot juli 2019 de tijd hadden.
Een briefje van de belastingdienst waarin ze dit even uitleggen zou fijn zijn geweest.

Gabriella1
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2018 09:47

Re: Belastingaangiften buitenland: duurtijd 3 jaar?!

Ongelezen bericht door Gabriella1 »

wij hebben de zelfde probleem altijd op tijd gehad .Nu moeten we 3 jaar wachten op onze geld .maar als we moeten betalen zijn ze wel snel.

Gesloten