LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belasting aangifte 2017

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
angel1978 schreef:
Lady1234 schreef:Het gaat echt niet op volgorde van binnenkomst.
Heb wel het idee dat terugbetalen aan de belastingdienst en/of op 0 uit komen voorrang lijkt te hebben voor (substantiele) bedragen terugkrijgen van de belastingdienst.. Maar dat is puur een idee, geen vaststaand feit. Hier zijn we eigenlijk altijd laat aan beurt ( eind juni ), terwijl de aangifte al vrij snel is ingediend. Kunnen de vroege ontvangers van de definitieve aanslag dit bevestigen?
Ik denk dat je gelijk hebt, en dat is ook wel logisch. Ik kan me voorstellen dat de opgaven die over relatief kleine bedragen gaan, minder fraudegevoelig zullen zijn en dus sneller/ makkelijker goedgekeurd zullen worden. Bij grotere bedragen is de fraudekans hoger, dus de controlegraad ook. Denk ik.
Klinkt niet onlogisch, maar wonderlijke is wel dat we niets hebben hoeven aanpassen of invullen.
Alles was al vooringevuld en hoefden we alleen maar te controleren ( en klopte ).
Oftewel, de belastingdienst beschikte al over alle info. Lijkt me juist snel te moeten kunnen dan, maar goed.. We wachten het nog even af ..

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, ook die grotere bedragen terug doen er niet toe. Om mij heen bedragen terug van een flutje en ook flinke bedragen. En bij de meeste dat er juist nog aftrekposten opgevoerd moesten worden die niet vermeld konden staan. Zoals medische kosten.

Volgens mij wordt er gewoon willekeurig van de stapel “getrokken”.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zijn ieder jaar wel een paar onderwerpen waar de Belastingdienst extra op let. Het ene jaar bijvoorbeeld de ziektekosten, het andere jaar eigen woning etc. Als jij toevallig net bij dat onderwerp posten hebt opgevoerd, dan zul je waarschijnlijk niet heel snel de aanslag krijgen.

Daarnaast komt iedereen om de paar jaar aan de beurt voor een extra goede controle.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Om de paar jaar voor een extra goede controle? Ondernemers komen niets eens om de tien jaar aan de beurt voor een controle, en gewone aangiften al helemaal niet.

Taatje
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2018 16:05

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door Taatje »

Lady1234 schreef:Nee, ook die grotere bedragen terug doen er niet toe. Om mij heen bedragen terug van een flutje en ook flinke bedragen. En bij de meeste dat er juist nog aftrekposten opgevoerd moesten worden die niet vermeld konden staan. Zoals medische kosten.

Volgens mij wordt er gewoon willekeurig van de stapel “getrokken”.
Dat begin ik ook te denken
1 maart om 9 uur alles ingestuurd en bevestiging ontvangst maar nog geen bericht terwijl vrienden die later waren al bericht hebben en het bedrag al op rekening.
Je kunt terugkijken in je correspondentie wanneer er bericht was en waren nog nooit zo laat geweest.

Vind dat wel apart...en vraag me af wat de volgorde van behandelen is.
Als je bij de bakker als eerste binnenkomt is het ook apart als je als laatste geholpen wordt.
Vroeg aangifte doen heeft dus weinig zin.
Overigens bij vrienden geen verschil in de aanslag qua grote bedragen of niet en moeten terug be.talen dus ook daarin zie ik geen patroon.
Heel benieuwd op basis waarvan ze behandelen. Kreeg er geen antwoord op toen ik voor een andere zaak belde.
is ook meer nieuwsgierigheid.

ConGioment
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2018 08:02

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door ConGioment »

Wij hebben ook belasting op 1 maart ingevuld. Echter tot op heden nog geen bericht terug, terwijl bij ons in de omgeving mensen die 2 weken of later wel al bericht hebben en geld terug hebben ontvangen. Misschien heeft het te maken met de Ddos aanval die iets later is geweest bij de belastingdienst

Taatje
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2018 16:05

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door Taatje »

ConGioment schreef:Wij hebben ook belasting op 1 maart ingevuld. Echter tot op heden nog geen bericht terug, terwijl bij ons in de omgeving mensen die 2 weken of later wel al bericht hebben en geld terug hebben ontvangen. Misschien heeft het te maken met de Ddos aanval die iets later is geweest bij de belastingdienst
Maar als dat zo is, waarom zegt de belastingdienst dat dan niet eerlijk?
Heb nog geen digitale post en als je die krijgt, duurt het nog een of twee weken eer je je geld hebt.
Kortom, nog minimaal 2 weken en dan zit je alweer in juni.
Toch bijzonder dat niemand ook antwoord geeft waarom het niet op volgorde is en of er iets mis is met 1 maart.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het enige wat de belastingdienst heeft toegezegd is, dat als u de aangifte vóór 1 april hebt ingestuurd, dat u dan vóór 1 juli iets hoort. Prima toch?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door kweenie »

Toch bijzonder dat niemand ook antwoord geeft waarom het niet op volgorde is en of er iets mis is met 1 maart.
De aangiftes zullen ongetwijfeld op volgorde worden behandeld. Maar die volgorde is waarschijnlijk niet de chronologische volgorde.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door Lady1234 »

kweenie schreef:
Toch bijzonder dat niemand ook antwoord geeft waarom het niet op volgorde is en of er iets mis is met 1 maart.
De aangiftes zullen ongetwijfeld op volgorde worden behandeld. Maar die volgorde is waarschijnlijk niet de chronologische volgorde.
Overigens ook niet alfabetisch. :lol:

Kruimeldiefjes
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 jun 2018 15:00

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door Kruimeldiefjes »

Moneyman schreef:
Lady1234 schreef:Gaat iedereen hier nu vermelden wanneer hij de aangifte ingestuurd heeft en wanneer de aanslag ontvangen?
Super interessant.
Geen idee wat het nut ervan is. Maar het is wél de vraag van TS en dus het enige juiste antwoord in dit topic.

En deze Deurwaarder heeft zijn geld al binnen!

Maar of we hem er mee terug krijgen?

Jaeminee
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2018 09:08

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door Jaeminee »

Ik heb voor 1 april de aanvraag gedaan. Nu blijkt dit voorlopige aanvraag
met teruggave van 74 euro. Is al uitbetaald. zeg 2 weken geleden. Nu krijg
ik brief. of ik de aanvraag wil indienen. Huh denk ik. Oh ja gekopieerde
brief van de belastingdienst gekregen??? Ik bel nee meneer dat is
voorlopige aanvraag. U moet de inkomstenbelasting invullen. Dat kan online.
Ik kijk online. Moet ik € 880.00 betalen???? IK bel weer. Mijn inkomen is
met 500 euro verhoogd in dit formulier. Mijn 2 uitkeringen van de WW en
aanvullende bijstand is verdeeld in 4 componenten. Ik vraag waarom weet de
de medewerkster niet. Ja we werken hier met 2 systemen. Say What??? Ze biedt mij
afspraak aan op kantoor in Arnhem Ik krijg binnen een halve minuut een
mailbevestiging van deze afspraak. Dan zegt de medewerkster. Ja u krijgt nog een
mail Of ik een machtiging wil geven en de inkomstenbelasting wil bevestigen
online. Ik zeg Nou dat doe ik niet voordat ik antwoorden heb gekregen op
mijn vraag. De machtiging heb ik geweigerd. Ik ga niet meedoen nu al met
juridische indekking van de belastingdienst. Ja dan kan de afspraak niet
door gaan. Hoezo chantage??? Dit is toch de belastingdienst. Begint nu echt
op een andere organisatie te lijken die ik niet wil benoemen. Ik wil het
netjes houden hoe moeilijk het ook wordt. Dan vraag ik een bevestiging van
de cancelling van de afspraak. Ja die kunnen we niet versturen meteen
althans. Doen we iets later. Heb nog 2 keer terug gebeld en nog steeds geen
schriftelijke cancelling. De eerste keer toen ik hiervoor belde nam een andere medewerker op. Toen ik aan het einde van het gesprek zijn naam
vroeg gaf hij een andere naam dan in het begin van het gesprek. Huh geven ze nu ook al
valse namen op. De gesprekken worden opgenomen. 2 dagen later bel ik weer
voor de schriftelijke cancelling van de afspraak. Ja u belt net te vroeg U
kan nog gebeld worden vandaag. 's Middags word ik gebeld door ene mevrouw
uit Amsterdamlocatie. Ja zo zei ze het letterlijk wat ik dus niet geloof.
Ze zegt letterlijk. Nee wij versturen onze patienten geen cancelling over
afspraken. Ik heb gezegd. Wat zei u nu patienten. Wow. Ik ben er klaar mee.
Ik word doorverbonden met een heer die het me wel kan vertellen we zijn nu
60 minuten in gesprek aan de telefoon. Ik vraag gaat u hem inlichten. Ja
natuurlijk meneer. Word ik koud doorverbonden met een meneer die doodleuk
zegt nou dan past u het toch gewoon aan. Heb ik gedaan. Wat blijkt terug te
betalen bedrag is dan ineens 817 euro. Lijkt mij nog steeds niet goed maar
goed. Ik vraag verder hangt deze man doodleuk op joh.
Heb klachtenbrief verstuurd. Ben benieuwd.

Conclusie. Na 3 uur bezig te zijn met de belastingdienst nog steeds geen
antwoord op mijn vragen.
waarom verdeling diverse inkomsten en uitsplitsing als dit gevolge heeft
voor de teruggave of betaalde bedrag.

Waarom is mijn inkomen ineens met 500 euro verhoogd. Waarom dekt de
belastingdienst juridisch meteen in bij aanvraag op kantoor. Aangezien dit
de andere jaren ook is gedaan hoeveel heb ik de afgelopen jaren teveel
betaald. En ga ik dit nog terugkrijgen? Zo kan ik nog doorgaan.

Kan je hier iets mee? Succes. Ik ga nu de klacht opsturen en ben van plan
heel ver te gaan als het moet. Desnoods artikel in dagbladen.

fisbel
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:22

Re: belasting aangifte 2017

Ongelezen bericht door fisbel »

U heeft kennelijk eerst een Voorlopige Aanslag 2017 ingediend. Met een kleine teruggave. Kennelijk zijn in deze VA2017 niet alle inkomensgegevens opgenomen. Er is nog een extra inkomen waardoor u aangifte 2017 moet doen. Met voor u een teleurstellend resultaat, want u moet bijbetalen. Hier zal weinig aan te doen zijn. De Belastingdienst krijgt de gegevens door van de instanties zoals werkgevers, gemeente, UWV.

U voelt zich onheus bejegend door de Belastingdienst. U kunt een klacht indienen over de manier waarop u te woord bent gestaan. Deze brief kunt u sturen naar het Klachtenteam Arnhem, Postbus 4660, 6803 EP Arnhem

Gesloten