LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lang wachten na bezwaar tegen parkeerboete

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lang wachten na bezwaar tegen parkeerboete

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
30 dec 2018 17:19
Moneyman schreef:
30 dec 2018 14:58
Wat is je punt? Ik geef juist aan dat TS niet mocht parkeren, maar slechts mocht stoppen.
Je gaf hierboven ook aan dat je fout zit als je uit je auto stap, maar dat is iets dat nodig is voor laden en lossen.
Wel contextueel blijven lezen hé :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Lang wachten na bezwaar tegen parkeerboete

Ongelezen bericht door kweenie »

k2p schreef:
30 dec 2018 14:01
Alleen is denk ik L52B geen officieel bord. Dus moet er bijvoorbeeld een bijkomend bord E4 bij met beperkende onderbord.
En pas dan zou parkeren verboden zijn geweest, waardoor de gemeente dan NIET mag naheffen.

Is er geen bijkomend bord, dan mag je er WEL parkeren, maar mag de gemeente naheffen als er betaald parkeren geldt.
De L-serie gaat over informatieborden, borden waarop alleen dingen staan die je eigenlijk al zou moeten weten. Bijvoorbeeld ook het verkeersbord dat aangeeft dat er een zebrapad is: alleen het bord heeft weinig wettelijke basis, het heeft alleen een extra waarschuwing dat er een zebrapad is, waarvoor wel van alles is geregeld.

Zo ook bij de kiss&ride borden: die geven een herhaling dat de op straat 'beschikbare ruimte' geen parkeerplaats is. En dat je daar dus niet mag parkeren. Het is immers geen parkeerplaats. Ook zonder kiss&ride bord zou je daar dus niet mogen parkeren. Maar het bord geeft wel een 'hint' dat je in de regel ook zonder parkeerplaats wel mag stoppen om iemand in of uit te laten, zolang je het overige verkeer niet hindert.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Lang wachten na bezwaar tegen parkeerboete

Ongelezen bericht door k2p »

kweenie schreef:
30 dec 2018 18:03
Zo ook bij de kiss&ride borden: die geven een herhaling dat de op straat 'beschikbare ruimte' geen parkeerplaats is. En dat je daar dus niet mag parkeren. Het is immers geen parkeerplaats. Ook zonder kiss&ride bord zou je daar dus niet mogen parkeren. Maar het bord geeft wel een 'hint' dat je in de regel ook zonder parkeerplaats wel mag stoppen om iemand in of uit te laten, zolang je het overige verkeer niet hindert.
Ja en nee. En dat is eigenlijk best wel verwarrend. De L-borden in de RVV staan maar vermeld tot en met L21. Dus ik weet op dit moment nog steeds niet wat L52R nu officieel betekent.

De K+R lijkt overal wel iets anders te betekenen.
Hier in Amsterdam, bij het CS is bijvoorbeeld een K+R bij het station. Deze is voorzien van een gele onderbroken lijn op de stoeprand. Dat betekent in feite dat alleen in- en uitstappen en laden en lossen is toegestaan. Bij een andere K+R zou zo maar een max. 10 minuten bord+onderbord kunnen staan.

De verwarring is nu zodanig dat TS denkt, nou K+R ..., terwijl wij nu niet weten welk ander bord er bij stond.

heerschap
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 nov 2018 16:47

Re: Lang wachten na bezwaar tegen parkeerboete

Ongelezen bericht door heerschap »

kweenie schreef:
30 dec 2018 18:03
Zo ook bij de kiss&ride borden: die geven een herhaling dat de op straat 'beschikbare ruimte' geen parkeerplaats is. En dat je daar dus niet mag parkeren. Het is immers geen parkeerplaats. Ook zonder kiss&ride bord zou je daar dus niet mogen parkeren. Maar het bord geeft wel een 'hint' dat je in de regel ook zonder parkeerplaats wel mag stoppen om iemand in of uit te laten, zolang je het overige verkeer niet hindert.
Ik vermoed dat er een bord vooraf is gegaan die parkeren expliciet verbiedt. Er zijn namelijk heel veel plekken waar je mag parkeren, terwijl dat geen geduide parkeerplaats betreft.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Lang wachten na bezwaar tegen parkeerboete

Ongelezen bericht door kweenie »

De K+R lijkt overal wel iets anders te betekenen.
Hier in Amsterdam, bij het CS is bijvoorbeeld een K+R bij het station. Deze is voorzien van een gele onderbroken lijn op de stoeprand. Dat betekent in feite dat alleen in- en uitstappen en laden en lossen is toegestaan.
Dat is dus precies wat ik bedoel. Het bord zelf geeft geen extra rechten of verboden, het attendeert je er slechts op dat je daar kunt stoppen om iemand te laten in of uitstappen. Een dat dat ook de meest logische plek is om dat te doen. Dus door die lijn op de stoeprand weer je al dat je er mag stoppen maar niet mag parkeren, en door het k&r bord weet je meteen dat het ook de meest logische plek is om daarvoor te stoppen. Op een andere plek is er bijvoorbeeld een kruis op de weg, als teken dat het geen parkeerplaats is, of je bent bijvoorbeeld in een zone waarin je niet mag parkeren.

Er kunnen dus allerlei manieren zijn waardoor je al weet, of zou moeten weten, dat je er niet mag parkeren. Het kiss&ride bord maakt het dan niet ineens tot een parkeerplaats, of andersom, het zorgt zelf ook niet voor een parkeerverbod.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Lang wachten na bezwaar tegen parkeerboete

Ongelezen bericht door k2p »

Kruis op een parkeerplek heeft overigens zelf ook geen betekenis. Zelfs een gehandicaptensymbool op een parkeerplek heeft geen betekenis. Voor beiden zal een parkeerbord nodig zijn.

(Kruis op de weg daarentegen, zoals bij een kruizing, overgang of bij een slagboom betekent dat je die ruimte moet vrijlaten en daar niet mag stoppen. Dus móét je stoppen vanwege bijvoorbeeld een stoplicht? Stop er dan vlak voor of na. Maar dit heeft niks met parkeren of laden en lossen te maken.)

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Lang wachten na bezwaar tegen parkeerboete

Ongelezen bericht door taxikemperman »

https://vvn.nl/node/5193
Kiss & Ride zones

'Kiss & Ride'-zones zijn parkeerstroken bedoeld om passagiers van personenauto's af te zetten of op te halen (o.a. bij treinstations en scholen) en meteen weer verder te rijden. De wettelijke basis voor ‘Kiss & Ride' ligt in [url-https://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/ ... _Artikel24]artikel 24, eerste lid, onderdeel d van het RVV1990[/url]. Daarin staat dat het verboden is te parkeren op een parkeergelegenheid, op een andere wijze of met een ander doel dan op het bord of op het onderbord is aangegeven. In de toelichting bij dit artikel wordt expliciet vermeld dat het afzetten en ophalen van passagiers (Kiss & Ride) hieronder valt.

Deze 'Kiss & Ride'-zones worden bij scholen ook wel 'Zoen en Zoef'- of 'Kiss en Go'-zones genoemd. Al vele scholen hebben hiermee geëxperimenteerd en naar wij weten zijn de reacties daarover meestal positief.

Desondanks wijzen wij er op dat 'Kiss & Ride'-zones alleen goed werken onder een aantal voorwaarden:

De kinderen moeten aan de kant van de school kunnen uitstappen
De ouders die de 'Kiss & Ride'-strook gebruiken, moeten ook echt direct weer doorrijden
Voor ouders die even mee naar binnen willen, is - liefst wat verder van de school - parkeerruimte beschikbaar
Het werkt vooral bij het brengen. Bij het halen moeten ouders vaak even wachten en dan krijg je toch weer opstoppingen
Daarnaast is het verstandig de 'Kiss & Ride'-strook niet direct voor de schoolingang aan te leggen. Anders wordt er namelijk veel autoverkeer voor de schoolingang opgeroepen. Liever wordt de strook op enige afstand van de ingang aangelegd, zodat kinderen het laatste stukje naar school veilig en zelfstandig over de stoep kunnen lopen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Lang wachten na bezwaar tegen parkeerboete

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zonder bord nummer of foto + tekst onderbord is het een loterij voor vele die niet bekend zijn.

Ik brand vandaag mijn handen liever niet aan foute uitspraak.
De Topic starter zal daar wel vaker komen en K&R zegt mijn niets, en is wazig begrip... Schiphol heeft wel aangegeven als laden & lossen en niet mee naar binnen lopen want dan word het parkeren, uitladen, knuffel en wegwezen.... en vermoedelijk wil de school dat ook want bij uitladen en naar binnen brengen duurde langer en dan is er tekort ruimte voor de iets later komende!

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Lang wachten na bezwaar tegen parkeerboete

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
30 dec 2018 17:57
Wel contextueel blijven lezen hé :wink:
Don't shoot the messenger. Als je iets anders bedoelt dan wat je schrijft, dan kan ik dat niet uit het bericht of de context halen. Dit bericht draagt daar ook niet aan bij.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lang wachten na bezwaar tegen parkeerboete

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
01 jan 2019 05:22
Moneyman schreef:
30 dec 2018 17:57
Wel contextueel blijven lezen hé :wink:
Don't shoot the messenger. Als je iets anders bedoelt dan wat je schrijft, dan kan ik dat niet uit het bericht of de context halen. Dit bericht draagt daar ook niet aan bij.
Je leest iets anders dan ik schrijf. Wat ik schreef, was dit:
Moneyman schreef:
30 dec 2018 12:45
BreejKC schreef:
30 dec 2018 09:48
In de wet is inderdaad die tienminuten regel niet omschreven. De wet is niet (altijd) compleet. Maar a.h.v. jurispudentie (en mogelijk hierdoor de aanvullingen op de wet) wordt deze regel door de rechters wel gehanteerd.

Al is het alleen maar om het verschil tussen stoppen en parketen aan te duiden móet dit dus omschreven zijn. Het is weliswaar juridisch geneuzel, maar het kan net het verschil uitmaken als het in het ten laste gelegde feit niet goed is vastgelegd.
Deze regel wordt in de rechtspraak sóms gehanteerd - maar lang niet altijd. En áls die gehanteerd wordt, gaat dat om situaties waarin je op de bewuste plek wel mag parkeren, maar dan betaald. In deze casus gaat het om plekken waar uberhaupt niet geparkeerd mag worden, maar waar slechts stilgestaan mag worden voor die tijd die nodig is om onverwijld in- of uit te stappen. Niks meer, niks minder.

Zodra je je auto verlaat, ben je mijns inziens al de pineut. Maar ik heb zo gauw nog geen jurisprudentie op dit specifieke vlak kunnen vinden, dus wie weet :wink:
Jij maakt daarvan het volgende:
alfatrion schreef:
30 dec 2018 17:19
Moneyman schreef:
30 dec 2018 14:58
Wat is je punt? Ik geef juist aan dat TS niet mocht parkeren, maar slechts mocht stoppen.
Je gaf hierboven ook aan dat je fout zit als je uit je auto stap, maar dat is iets dat nodig is voor laden en lossen.
Oftewel: ik geef (in de context van het “onverwijld in- en uit kunnen stappen”) aan dat je je auto op een stopplek niet mag verlaten. Jij maakt daarvan dat ik zeg dat je niet uit mag stappen. Het verschil is duidelijk, lijkt mij.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Lang wachten na bezwaar tegen parkeerboete

Ongelezen bericht door BreejKC »

Allereerst alle mede-reageerders een Gelukkig maar bovenal een zo gezond mogelijk Nieuwjaar toegewenst.

Dit topic heb ik na mijn laatste reactie nog gevolgd. Ergens noemde ik in één van mijn reacties de term 'juridisch geneuzel'. Maar als ik de laatste paar reacties lees dan verdagen we nu, denk ik, in geneuzel over juridisch geneuzel. Wat dit dan nog met dit Topic te maken heeft moeten we ons misschien eens afvragen.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lang wachten na bezwaar tegen parkeerboete

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:
01 jan 2019 11:06
Allereerst alle mede-reageerders een Gelukkig maar bovenal een zo gezond mogelijk Nieuwjaar toegewenst.

Dit topic heb ik na mijn laatste reactie nog gevolgd. Ergens noemde ik in één van mijn reacties de term 'juridisch geneuzel'. Maar als ik de laatste paar reacties lees dan verdagen we nu, denk ik, in geneuzel over juridisch geneuzel. Wat dit dan nog met dit Topic te maken heeft moeten we ons misschien eens afvragen.
Hetzelfde voor jou, mij waarde Breejkc.

Heb je je ook afgevraagd of jouw geneuzel over geneuzel over juridisch geneuzel dan wél iets toevoegt? De eerdere discussie ging tenminste nog over parkeren en/of stoppen, toch de oorzaak van het ontstaan van dit topic.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Lang wachten na bezwaar tegen parkeerboete

Ongelezen bericht door BreejKC »

Het verschil tussen parkeren en stoppen heb ik inderdaad redelijk uitgebreid benadrukt, en wat je er eventueel nog mee kunt als je een verkeersboete voor een PARKEERovertreding in ontvangst heb mogen nemen. Verder ben ik niet gegaan.

Nu de discussie al gaat over het verschil tussen in- en uitstappen, al dan niet tijdelijk, het stoppen, of het voertuig wel of niet verlaten, vindt ik het nu gaan over een diepgaand geneuzel ook wel haarkloverij genoemd.

Maar, dat is slechts mijn mening en vond ik wel wat toevoegen omdat het niet meer over het eigenlijke onderwerp gaat. Maar, iedereen mag dát voor mij natuurlijk best anders vinden.

Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Lang wachten na bezwaar tegen parkeerboete

Ongelezen bericht door Radar »

Moneyman schreef:
01 jan 2019 11:09
BreejKC schreef:
01 jan 2019 11:06
Allereerst alle mede-reageerders een Gelukkig maar bovenal een zo gezond mogelijk Nieuwjaar toegewenst.

Dit topic heb ik na mijn laatste reactie nog gevolgd. Ergens noemde ik in één van mijn reacties de term 'juridisch geneuzel'. Maar als ik de laatste paar reacties lees dan verdagen we nu, denk ik, in geneuzel over juridisch geneuzel. Wat dit dan nog met dit Topic te maken heeft moeten we ons misschien eens afvragen.
Hetzelfde voor jou, mij waarde Breejkc.

Heb je je ook afgevraagd of jouw geneuzel over geneuzel over juridisch geneuzel dan wél iets toevoegt? De eerdere discussie ging tenminste nog over parkeren en/of stoppen, toch de oorzaak van het ontstaan van dit topic.
Dat nieuwjaarswensen off topic zijn zien we uiteraard door de vingers ;) Maar wel graag on topic verdergaan voor wat betreft wachttijden en bezwaartermijnen - wij hebben ook de topictitel aangepast om het accent hierop wat meer te benadrukken. Over de betekenis van en regels rondom Kiss en Ride-plekken is hier bovendien al voldoende gezegd.

En natuurlijk een gelukkig nieuwjaar :)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Lang wachten na bezwaar tegen parkeerboete

Ongelezen bericht door kweenie »

k2p schreef:
30 dec 2018 23:25
Kruis op een parkeerplek heeft overigens zelf ook geen betekenis. Zelfs een gehandicaptensymbool op een parkeerplek heeft geen betekenis. Voor beiden zal een parkeerbord nodig zijn.
Goed punt. In feite geeft zo'n k&r plek dan dus weinig extra juridische rechten en plichten. Het is alleen 'sturend', om mensen ertoe te bewegen om die plek te gebruiken voor het laten in- en uitstappen. Maar zonder aanvullende geboden of verboden kun je die plek dus net zo gebruiken als iedere andere plek.

In dit geval, binnen een betaaldparkerenzone, betekent dat dus dat het in feite een gewone parkeerplaats is. Waarvoor je zult moeten betalen, ook al ben je maar vijf minuten binnen. Het is dan dus terecht dat er een naheffing parkeerbelasting komt en geen boete voor parkeren op een plek waar je niet mag staan. De bezwaartermijnen en procedures zullen dan ook moeten voldoen aan deze bestuursregels.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Lang wachten na bezwaar tegen parkeerboete

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
01 jan 2019 10:52
Oftewel: ik geef (in de context van het “onverwijld in- en uit kunnen stappen”) aan dat je je auto op een stopplek niet mag verlaten. Jij maakt daarvan dat ik zeg dat je niet uit mag stappen. Het verschil is duidelijk, lijkt mij.
Ik interpreteerde verlaten als uit je auto stappen om iets af te geven en dat valt m.i. onder laden en lossen.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lang wachten na bezwaar tegen parkeerboete

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
01 jan 2019 16:55
Moneyman schreef:
01 jan 2019 10:52
Oftewel: ik geef (in de context van het “onverwijld in- en uit kunnen stappen”) aan dat je je auto op een stopplek niet mag verlaten. Jij maakt daarvan dat ik zeg dat je niet uit mag stappen. Het verschil is duidelijk, lijkt mij.
Ik interpreteerde verlaten als uit je auto stappen om iets af te geven en dat valt m.i. onder laden en lossen.
Daarom heb ik het over contextueel lezen: het gaat in dit topic niet over een pakket, maar over het naar school brengen van een kind. Wil je dat wegbrengen, moet je naar “kort parkeren”. Wil je het alleen uit de auto zetten, ga je naar K&R.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Lang wachten na bezwaar tegen parkeerboete

Ongelezen bericht door flappie »

De gemeente heeft alles uitbesteed aan het noordelijk belastingkantoor. Helaas heeft dat kantoor een achterstand van meer dan een half jaar. En zijn telefonisch zeer slecht te bereiken en pakken de mails heel erg laat op.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lang wachten na bezwaar tegen parkeerboete

Ongelezen bericht door Moneyman »

flappie schreef:
02 jan 2019 15:56
De gemeente heeft alles uitbesteed aan het noordelijk belastingkantoor. Helaas heeft dat kantoor een achterstand van meer dan een half jaar. En zijn telefonisch zeer slecht te bereiken en pakken de mails heel erg laat op.
Maar dat is het probleem van de gemeente, niet van TS.

Gesloten