LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fout belastingdienst zorgtoeslag

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Fout belastingdienst zorgtoeslag

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Mark1992 schreef:
08 aug 2019 08:19
sylvesterb schreef:
07 aug 2019 20:15
Liszzi schreef:
07 aug 2019 16:03
Mijn vraag is nu: moet ik het geld echt terugbetalen of kan ik mijn poot stijfhouden dat zij een fout hebben gemaakt?
Stel dat u per abuis een fout maakt van € 4000 en deze stort naar mijn rekeningnummer, dan vind u ook dat ik het mag houden? Het is immers uw fout?

Het ligt wel iets anders. Het is daadwerkelijk zo dat als iemand per ongeluk €4.000 euro overmaakt na een verkeerd rekeningnummer, hij/zij afhankelijk is van de ontvanger om het geld terug te storten. De bank kan hier niets meer mee doen. Wanneer ontvanger niet reageert, heb je pech. Ik snap best dat de bank hier niet kan ingrijpen, aangezien de bank niet direct kan beoordelen of het om een fout gaat, of een geschil tussen beide personen. Het zou raar zijn dat wanneer de verzender zich misschien toch heeft bedacht over de aankoop van die auto en het maar op een ''Oeps, fout rekeningnummer'' gooit, waarbij de bank het zonder pardon terug schrijft. Dus voor de consument wordt het lastig. Wanneer de bank of overheid een fout maakt, kunnen zij dit wel altijd herstellen, want overheid en bank.
Het ging erom dat TS stelt dat ik het bedrag dan gewoon mag houden, immers maakte zij een fout. Ik zou als jij per ongeluk € 4.000 overmaakt dit gewoon terug storten, mensen maken nou eenmaal fouten.

16again
Berichten: 16093
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fout belastingdienst zorgtoeslag

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
08 aug 2019 11:54
Het ging erom dat TS stelt dat ik het bedrag dan gewoon mag houden, immers maakte zij een fout. Ik zou als jij per ongeluk € 4.000 overmaakt dit gewoon terug storten, mensen maken nou eenmaal fouten.
Maar als je jaarlijks 1000 euro teveel krijgt , zonder dit te weten, dat wordt dat geld door menigeen natuurlijk opgemaakt. En dan heb je na 4 jaar ineens een flinke schuld staan als dat geld terug moet. "Gewoon terug storten" is dan niet zo makkelijk, en ik snap de vraag van TS wel, waar men recht op heeft.

Lady1234
Berichten: 27103
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fout belastingdienst zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
08 aug 2019 12:11
sylvesterb schreef:
08 aug 2019 11:54
Het ging erom dat TS stelt dat ik het bedrag dan gewoon mag houden, immers maakte zij een fout. Ik zou als jij per ongeluk € 4.000 overmaakt dit gewoon terug storten, mensen maken nou eenmaal fouten.
Maar als je jaarlijks 1000 euro teveel krijgt , zonder dit te weten, dat wordt dat geld door menigeen natuurlijk opgemaakt. En dan heb je na 4 jaar ineens een flinke schuld staan als dat geld terug moet. "Gewoon terug storten" is dan niet zo makkelijk, en ik snap de vraag van TS wel, waar men recht op heeft.
De Ts krijgt het in één keer. Dus er hoeft niet van alles bijgesleept te worden.

Ja de belastingdienst maakt blijkbaar een fout, ja u moet dat terugbetalen. Heel simpel.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Fout belastingdienst zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Radar »

Opgeschoond en waar nodig een ban uitgedeeld. ^FG

Liszzi
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2019 15:51

Re: Fout belastingdienst zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Liszzi »

Bedankt voor het meedenken. Ik kan weer verder!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Fout belastingdienst zorgtoeslag

Ongelezen bericht door moederslink »

Lisszi , wat ga je doen?
Laat je nog de uitkomst weten ? Even terugkoppelen hoe of wat?
Misschien heeft een ander daar dan ook wat aan.

Lady1234
Berichten: 27103
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fout belastingdienst zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jammer dat er geen antwoord komt op de vragen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Fout belastingdienst zorgtoeslag

Ongelezen bericht door renewouters »

16again schreef:
08 aug 2019 08:20
renewouters schreef:
08 aug 2019 08:10
Doe gewoon wat je zelf ook graag zou zien als het andersom is.
Als het andersom is.....wordt allereerst na verjaartermijnen gekeken.

Oftewel, TS wil gewoon weten waar wettelijk aan toe te zijn, mening van moraalridders is ondergeschikt.
Ben je tegenwoordig al een moraalridder als je gewoon op een normale manier met elkaar wilt omgaan? Rare gedachtenkronkel. Of ben jij zo iemand die alleen maar dingen doet of niet doet als er een wet voor is? Hoef je zelf in ieder geval nooit na te denken en kan je je altijd laf verschuilen achter regeltjes.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Fout belastingdienst zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wordt iemand voor moraalridder uitgemaakt door degene zonder moraal.?

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Fout belastingdienst zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Radar »

Radar schreef:
08 aug 2019 14:45
Opgeschoond en waar nodig een ban uitgedeeld. ^FG
Nog maar een keertje dan ^FG

Gesloten