BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door newmikey »

HandigeHarrie schreef:
01 aug 2021 11:50
Tja, een manco in de regeling; er is geen systeem opgetuigd om de btw van retourzendingen te regelen. Dit zou kunnen door bijvoorbeeld het terugontvangen van de aankoopsom als bewijs te accepteren?
Natuurlijk is dat systeem er wel! Dat u dat niet kunt zien betekent nog niet dat het er niet is.
PJ 66 schreef:
02 aug 2021 19:34
Dat bedoel ik maar er is niks geregeld bij dat zooitje in Den Haag die willen alleen patsen. De Nederlander die betaalt. Het is gewoon fraude bij die gasten in Den Haag. Gewoon dubbele BTW ontvangen. Shame on you zou ik zeggen. Het enige waar ik op hoop is dat ZAVVI want daar koop ik wel eens wat vind de BTW in voren zelf gaat betalen. Dat heet geloof ik IOSS. Dan ben je hopelijk van alle gezeik af. Nu komt het pakketje aan in Nederland en dan begint het gezeik. Je kunt weken extra wachten want het ligt te stoffen in Den Haag totdat alle papieren klaar zijn. Dan zie je al weken van te voren bij je post. app dat het pakketje binnen is, maar je moet nog wel heel lang wachten. En niet meer in je brievenbus, maar op het postkantoor. Rijbewijs inleveren . Ja lekker zijn die gasten van Den Haag. Krijg er steeds meer de schijt van. Je privacy gaat er ook nog tegenaan. Word tijd dat we keiharde acties gaan voeren tegen die gasten in Den Haag.
"Die gasten in Den Haag" gaan al héééééĺ lang niet meer over hoe de BTW regels worden toegepast, dat zijn die gasten in Brussel! Ook pakketjes liggen niet "te stoffen in Den Haag", hoe kòmt een mens op die onzin? En "keiharde acties"? Laat me toch niet lachen!

Waarom je trouwens recht zou hebben op teruggaaf van de afhandelingskosten ontgaat mij ook volkomen. Er moet door de vervoerder twee keer een inklaring worden geregeld en dat kost dus twee keer geld. Zoiets moet u niet afwentelen op Den Haag, of zoals in uw eerdere posts, op PostNL, maar gewoon op de verkoper. Dáár heeft u een afspraak mee. Als uw verkoper u laat zitten met die dubbele kosten is dat niet de schuld van die "gasten in Den Haag" noch van die "lui van PostNL". U kiest helemaal zèlf bij wie u koopt.

Met zo'n wereldbeeld kom je niet erg ver meer.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Voortaan in een gewone winkel kopen is DE oplossing, dan kan je het artikel meteen beoordelen en zien of het is wat je wilt aanschaffen.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door witte angora »

PJ 66 schreef:
02 aug 2021 19:34
Dat bedoel ik maar er is niks geregeld bij dat zooitje in Den Haag die willen alleen patsen. De Nederlander die betaalt. Het is gewoon fraude bij die gasten in Den Haag. Gewoon dubbele BTW ontvangen. Shame on you zou ik zeggen.
Groot gelijk om in actie te komen, PJ. De staatsschuld bedraagt momenteel 502 miljard euro. (502.000.000.000 euro) Dat moet ergens van betaald worden. Ieder dubbeltje is er één, en twee tientjes (20 euro) frauduleus inpikken is dé manier om eind van dit jaar ervan af te komen. Daarom doen ze dat. En Mark wil graag eens trakteren op een ijsje. Of een biertje. Ook dat nog.

Toch? :wink:

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door PJ 66 »

PeterPeters1966 schreef:
02 aug 2021 20:19
PJ 66 schreef:
02 aug 2021 19:34
HandigeHarrie schreef:
01 aug 2021 11:50
Tja, een manco in de regeling; er is geen systeem opgetuigd om de btw van retourzendingen te regelen. Dit zou kunnen door bijvoorbeeld het terugontvangen van de aankoopsom als bewijs te accepteren?
Dat bedoel ik maar er is niks geregeld bij dat zooitje in Den Haag die willen alleen patsen. De Nederlander die betaalt. Het is gewoon fraude bij die gasten in Den Haag. Gewoon dubbele BTW ontvangen. Shame on you zou ik zeggen. Het enige waar ik op hoop is dat ZAVVI want daar koop ik wel eens wat vind de BTW in voren zelf gaat betalen. Dat heet geloof ik IOSS. Dan ben je hopelijk van alle gezeik af. Nu komt het pakketje aan in Nederland en dan begint het gezeik. Je kunt weken extra wachten want het ligt te stoffen in Den Haag totdat alle papieren klaar zijn. Dan zie je al weken van te voren bij je post. app dat het pakketje binnen is, maar je moet nog wel heel lang wachten. En niet meer in je brievenbus, maar op het postkantoor. Rijbewijs inleveren . Ja lekker zijn die gasten van Den Haag. Krijg er steeds meer de schijt van. Je privacy gaat er ook nog tegenaan. Word tijd dat we keiharde acties gaan voeren tegen die gasten in Den Haag.
***** man. Als dat jouw normale manier van communiceren is zal je nooit veel bereiken in het leven. Je wilt gewoon niet horen hoe het in elkaar zit. Misschien moet je gewoon weggaan uit dit land als het je allemaal niet zint. Maar toch nog een advies: ga je gewoon eerst eens in de materie verdiepen (hierboven zijn genoeg aanknopingspunten te vinden om daarmee te beginnen) voordat je jezelf nog belachelijker gaat maken. Of denk je werkelijk dat de belastingdienst veel geld ophaalt door die enkeling die denkt dat hij zo bijzonder is met de spullen die hij wil kopen die zogenaamd hier niet te krijgen zijn? Het gezeik dat ze mensen zoals jij hebben kost meer dan dat het oplevert.

Het lijkt me anders hartstikke duidelijk. Inmiddels is het al groot nieuws geworden want Post.nl komt met een statement dat ze het niet aankunnen en alles blijft liggen bij de douane. Leuk voor alle klanten in Nederland. En ja heel veel is niet duidelijk Je moet 1000.000 papieren invulllen en mailen aan de verkoper de belastingsdienst en post. nl om de onterechte btw terug te krijgen. Los van de verwerkingskosten van post.nl En zonder track en trace weet je ook niet wat in het pakket zit.

Even mijn punt. Ik bestel bij ZAVVI UK. Komt aan in Nederland en blijft onnnodig lang lang liggen bij de Douane. Dan betaal je 10.19. Dan is het produkt kapot en begint het hele gezeik. Waar krijg ik mijn geld terug. Bij wie moet ik klagen.?? Verkoper??? Postnl??? Douane??? BtW apart van verwerkingskosten??? Bewijsstukken??? Het is gewoon EEN zooitje daar. En dan zegt ZAVVI ik stuur een nieuw exemplaar. Ja leuk maar dan gaat er niks retour en gaat postnl weer moeilijk doen. pfffffffffffffffffffffffffffffffffffff

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door newmikey »

PJ 66 schreef:
04 aug 2021 22:36
Even mijn punt. Ik bestel bij ZAVVI UK. Komt aan in Nederland en blijft onnnodig lang lang liggen bij de Douane. Dan betaal je 10.19. Dan is het produkt kapot en begint het hele gezeik. Waar krijg ik mijn geld terug. Bij wie moet ik klagen.?? Verkoper??? Postnl??? Douane??? BtW apart van verwerkingskosten??? Bewijsstukken??? Het is gewoon EEN zooitje daar. En dan zegt ZAVVI ik stuur een nieuw exemplaar. Ja leuk maar dan gaat er niks retour en gaat postnl weer moeilijk doen. pfffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Jij koopt het bij een niet-EU verkoper. Die kan er voor kiezen de BTW al in de webshop in rekening te brengen, nèt als gewoon in de winkel om de hoek zodat jij nooit met BTW op invoer wordt geconfronteerd. Die verkoper is ook je enige aanspreekpunt. Niet PostNL, niet Den Haag, niet Brussel en zeker niet de douane. Als je een nieuw exemplaar krijgt worden exact dezelfde regels toegepast. Klaag bij de verkoper en eis niet alleen een nieuw product maar ook vergoeding voor je eerder geleden schade.

Er zijn dus twee partijen waar je boos op mag zijn: jij zelf en de verkoper. Alle anderen doen gewoon wat ze moeten doen. Als je de volgende keer iets koopt buiten de EU weet je wat je moet doen: eerst checken of de webshop een IOSS registratie heeft en dus de BTW afdraagt. Als dat niet zo is: naar een ander gaan.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door arvandongen »

Bij een aanschaf van € 32 is de BTW (21%): € 6,72.
Ongetwijfeld kan je die terugkrijgen als je het artikel terugstuurt omdat deze non-conform is. Dat kost uren uitzoeken, formulieren invullen en doorlooptijd totdat de belastingdienst alles verwerkt heeft..

Verder kan je overwegen (met hetzelfde resultaat):
- 20 minuten extra te werken tegen modaal salaris
- 2 drankjes minder te bestellen in de horeca
- iets vaker de fiets te pakken
- niet parkeren in het centrum van onze grote steden
- € 6,72 eur te besparen door goedkopere, concurrerende producten te bestellen voor iets dat je sowieso al wilde kopen.

...en dat kan allemaal met een grote glimlach op je gezicht :D

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ja ja vanmorgen de Douane gebeld. Je bent gewoon dubbele kosten kwijt en dubbele BTW (lekker vangen in Den Haag; ook dit is Fraude Rutten!!! ) Douane zegt dat bij ontvangst niet uitmaakt of het product goed is. Dus heb je een kapot product en je krijgt een nieuwe toegestuurd (ZAVVI verkoper) dan zul je toch de eerste kosten en de twee kosten moeten betalen. Dan krijg je inderdaad zoveel papierwerk dat je het maar beter kunt laten. Dan moeten zij ZAVVI dus een garantieverklaring gaan afgeven. Gaat dus niet gebeuren. En de belastingsdienst gaat hier weer extra spekken. Nou voorlopig bestel ik niets meer uit het buitenland. Den Haag kwam met het fabeltje dat er een eerlijke handel gecreeerd moest worden. Nou het tegendeel is dus waar. Inmiddels ligt heel Nederland vol met spullen bij Post.nl want die kunnen de werkdruk niet aan.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door PJ 66 »

arvandongen schreef:
06 aug 2021 16:52
Bij een aanschaf van € 32 is de BTW (21%): € 6,72.
Ongetwijfeld kan je die terugkrijgen als je het artikel terugstuurt omdat deze non-conform is. Dat kost uren uitzoeken, formulieren invullen en doorlooptijd totdat de belastingdienst alles verwerkt heeft..

En dat gaat dus NIET gebeuren. Nee het is een pot nat daar. Je hebt overigens wel gelijk.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door angel1978 »

newmikey schreef:
05 aug 2021 08:36
PJ 66 schreef:
04 aug 2021 22:36
Even mijn punt. Ik bestel bij ZAVVI UK. Komt aan in Nederland en blijft onnnodig lang lang liggen bij de Douane. Dan betaal je 10.19. Dan is het produkt kapot en begint het hele gezeik. Waar krijg ik mijn geld terug. Bij wie moet ik klagen.?? Verkoper??? Postnl??? Douane??? BtW apart van verwerkingskosten??? Bewijsstukken??? Het is gewoon EEN zooitje daar. En dan zegt ZAVVI ik stuur een nieuw exemplaar. Ja leuk maar dan gaat er niks retour en gaat postnl weer moeilijk doen. pfffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Jij koopt het bij een niet-EU verkoper. Die kan er voor kiezen de BTW al in de webshop in rekening te brengen, nèt als gewoon in de winkel om de hoek zodat jij nooit met BTW op invoer wordt geconfronteerd. Die verkoper is ook je enige aanspreekpunt. Niet PostNL, niet Den Haag, niet Brussel en zeker niet de douane. Als je een nieuw exemplaar krijgt worden exact dezelfde regels toegepast. Klaag bij de verkoper en eis niet alleen een nieuw product maar ook vergoeding voor je eerder geleden schade.

Er zijn dus twee partijen waar je boos op mag zijn: jij zelf en de verkoper. Alle anderen doen gewoon wat ze moeten doen. Als je de volgende keer iets koopt buiten de EU weet je wat je moet doen: eerst checken of de webshop een IOSS registratie heeft en dus de BTW afdraagt. Als dat niet zo is: naar een ander gaan.

Gesloten