LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verdeling aftrekposten fiscale partners bij electronische aa

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

verdeling aftrekposten fiscale partners bij electronische aa

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Zoals ieder jaar vullen wij onze belastingaangifte electronisch in. Aan het eind van alle vragen wordt ook nog eens gevraagd hoe de aftrekposten verdeeld dienen te worden over beide partners.
Wij vullen dit dan zo voordelig mogelijk in. Tot en met de aanslag van 2005 is dit altijd goed gegaan, echter dit jaar wordt hier blijkbaar niet meer rekening mee gehouden. dit heeft ons perzoonlijk enkele tientjes gescheeld, ook mijn zoon is hierdoor gedupeerd en mijn schoonzoon kreeg hierdoor het bericht ook nog eens een flink deel heffingsrente te moeten betalen. zijn aanslag is namelijk 4000,= euro terwijl mijn dochter bijna 3600,= terug zou krijgen. Dit terwijl zij zo hadden berekend dat alleen mijn dochter een klein bedrag zou moeten betalen, maar nu kan de belasting dus echtra heffinsrente berekenen. Wat moet je hiermee?? En wie heeft dit dit jaar ook?

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: verdeling aftrekposten fiscale partners bij electronische aa

Ongelezen bericht door mens »

Wij hebben dit jaar (voor het eerst) niet de aangifte software van de belastingdienst zelf gebruikt, maar die van (als ik het goed heb) Elsevier. Die is veel uitgebreider. Wij konden wel een verdeling maken.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: verdeling aftrekposten fiscale partners bij electronische aa

Ongelezen bericht door Flipipo »

Dat is vreemd, want in aangifte 2006 kun je zelf verdeling maken hoor! ik heb diverse aangiften gedaan met belastingdienstsotware... en verdelingen kun je ze;lf doen hoor.... dus 4000 betalen en 3600 ontvangen klopt niet... misschien toch nader bekijken hoe de verdeling is gegaan... en of er juiste vragen zijn afgevinkt of wat dan ook... fiscale partners bijvoorbeeld etc

noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: verdeling aftrekposten fiscale partners bij electronische aa

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Het blijkt nu dat bij de belastingaangiften behorende bij belastingkantoor Almelo, en die mij bekend zijn (Zoon,dochter en onszelf) allemaal geen rekening is gehouden met de door belastingplichtigen opgegeven verdeling van de aftrekposten. Voor de goede orde, allen hebben fiscale partners met een eigen inkomen.

Misschien is er in Almelo wat fout gegaan!

dvsweg159
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 jan 2007 16:27

Re: verdeling aftrekposten fiscale partners bij electronische aa

Ongelezen bericht door dvsweg159 »

Als je het er niet mee eens ben een bezwaarschrift indienen.

Weet iemand of de belastingdienst een briefje terugstuurt of zij het bezwaarschrift heeft ontvangen als je een bezwaarschrift opstuurt?
Anders weet je namelijk niet of zij het wel hebben ontvangen en de belastingdienst is in het algemeen niet zo vlug en dan ben je weer weken verder voor dat alles wel geregeld is.

Dus wie weet dat?

Mallory
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 mar 2007 00:41

Re: verdeling aftrekposten fiscale partners bij electronische aa

Ongelezen bericht door Mallory »

De belasting stuurt binnen max 2 weken een ontvangstbevestiging op een bezwaarscrhift.

dvsweg159
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 jan 2007 16:27

Re: verdeling aftrekposten fiscale partners bij electronische aa

Ongelezen bericht door dvsweg159 »

Ik heb 11 en 20 mei bezwaarschriften gestuurd, maar die van de 11e geen bevestiging mogen ontvangen!!

Gesloten