LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kinderopvangtoeslag

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
acceber
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2007 14:04

kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door acceber »

ik heb dit jaar bij de belasting kinderopvangtoeslag aangevraagd.
rekening houdend met de gebruikelijke acht weken verwerk termijn, was alles nog redelijk te overzien. Ineens na vier weken krijg ik een beschikking( wel twee blauwe enveloppen, spannend!) bij de eerste brief was alles in orde, nou keurig toch?? Bij de tweede envelop had ik zogenaamd een wijzing ingestuurd en stond er een wildvreemd kind op de brief en een ander rekeningnummer. :?:
Later kreeg ik weer bericht, dat mijn kind uitgeschreven is en er geld werd overgemaakt voor dat vreemde kind op een ander rekeningnummer.
Ik bellen naar de belastingtelefoon, nou mevrouw u heeft wijzegingen ingestuurd. euhh.....
Ik naar het belastingkantoor, het zou fraude zijn en het fruadeteam word erop gezet. weken verstrijken, ik kom in de financiele problemen, ik hoor niks van ze en bel geregeld naar de bel. telefoon. Waar de bureaucraatjes er niks meer van snappen en ik nog minder.
weer langs bij het kantoor, uiteindelijk hebben ze ontdekt dat ze intern een fout hebben gemaakt. Om te oefenen heeft een medewerker mijn sofietjes nummer gebruikt en zogenaamd wijzegingen ingevoerd, maar heeft dit dus echt ingestuurd, met alle gevolgen van dien. Dit was al bekend bij een medewerker en deze mannelijke heikneuter (zijn naam is op magische wijze verdwenen) zou het rechtzetten.
Ze bellen me dinsdag terug, wanneer ik het geld ga krijgen, ben benieuwt....
Dit is voor mij het toppunt van de nederlandse bureaucratie- idioterie en als instanties hun eigen admin niet meer begrijpen hoe kan ik dat dan. Deze overheisinstantie zou je op moeten vertouwen, helaas is het tegendeel waar, mensen word wakker en blijf scherp of misschien moeten ze iets veranderen.

heho
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:46

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door heho »

Erg vervelend allemaal, des te meer omdat zonder blikken of blozen werd gezegd dat het allemaal wel goed komt en dat de belastingdienst het prima aan kan. Terwijl denk velen toen dat werd gezegd al we iets hadden van ahum ja ja....
Het meest vervelnde is ook nog dat het voor veel mensen om hoge bijdragen gaat wb toeslag. dus kom je in 'hoge'problemen.

lheijstek
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2005 19:23

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door lheijstek »

Nou acceber, ik ken het probleem, helaas. Ik heb in januari kinderopvangtoeslag aangevraagd en op de dag van vandaag heb ik nog geen schikking gekregen. Ik kreeg wel een brief dat ik mijn rekeningnummer zou hebben veranderd dus ja ik meteen gebeld want ik had niets veranderd. Helaas heb ik in de maanden na mijn spoedbetaling niets meer uitbetaald gekregen. Ze hebben wel geld gestort op 6 aug. maar waar dat is gebleven dat weet niemand. Ik word er zo moe van.

PatriciaMv3Kids
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 sep 2007 14:50

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door PatriciaMv3Kids »

ze betalen elke maand voor niets, en de kinderopvang int dit geld, ik heb een stopzettings formulier NOGMAALS aangevraagd en dit tot op heden niet ontvangen, ditr bedrag loopt al op tot duizenden euro's
en bven bang ik ze ooit eens betalen zal moeten, maar heb zelf nooit een cent onvtangen.
De kinderdagverblijf willen die centen terug boeken naatr de belastingsdienst maar het LIJKT alsof ze het niet eens willen.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Mendoza »

Patricia waarom zet je het niet stop via internet?

http://www.toeslagen.nl/download/59.html

Scheelt weer wachten op een formulier.

PatriciaMv3Kids
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 sep 2007 14:50

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door PatriciaMv3Kids »

Ik kreeg die digid niet geactiveerd toe

yaris30
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2007 16:21

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door yaris30 »

Nou ik heb hetzelfde gehad hoor heb het 10 keer stopgezet maar belasting toch gewoon blijven betalen aan opvang nu moet ik 5000 euro terug betalen opvang zeg dat ze er maar 3296 hebben gehad dus de rest moet ik mooi zelf betalen is niets tegen in te brengen heb al zo veel mensen benaderd en gebeld maar je draai met de belasting overal zelf voor op zeggen ze

sienna
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2007 15:15

Re: kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door sienna »

Ik snap er ook de ballen niet meer van. Binnen 1 week krijg ik drie beschikkingen over 2005 (sneller kunnen ze het niet maken?), met drie totaal verschillende uitkomsten (te ontvangen of te verrekenen 0 euro, 1400 te betalen, en 4300 te ontvangen). Nou heb ik al een hele stapel beschikkingen liggen van 2005, en van 2006 en van 2007, en ik heb geen flauw idee meer waar ik nu vanuit moet gaan.

De belasting betaalt aan de KOVorganisatie, maar dat loopt niet altijd even lekker, helemaal niet na contractaanpassingen op de opvang. Dus de KOVorganisatie schrijft af en toe wisselende bedragen bij mij af, of stort juist terug, en dan komt de belasting er weer tussendoor met extra stortingen op mijn rekening, of op de kovorganisatierekening, en af en toe wordt er weer van mij een terugstorting geeist richting belastingdienst..O en dan heb je ook nog de gemeente, die een deel opvangkosten vergoedt omdat ik binnen een bepaalde doelgroep val, en dat gaat ook rechtstreeks naar de kovorganisatie zonder dat mij daar inzicht in gegeven kon worden. Of nee, ging, sinds juli krijg ik om onduidelijke redenen dat bedrag weer op mijn eigen rekening gestort..

Ik kan het gewoon niet meer herleiden, het is een grote chaos. Ik heb geen flauw idee meer of ik óp schema'lig, of ik teveel eigen bijdrage heb betaald, of dat ik juist onterecht belastinggeld heb opgemaakt. Ik zou de hele papierenstapel dolgraag bij iemand op zn bureau gooien om het uit te laten zoeken, maar ik zou niet weten waar ik terecht zou kunnen. Ik weet wel dat ik die gasten van de belastingtelefoon echt niet meer vertrouw, die hebben elkaar al zo vaak tegengesproken en onjuiste informatie verstrekt dat ik daar niet meer van uit durf te gaan.

Maar als de belastingdienst zelf mij geen duidelijk overzicht kan geven, en mijn vragen kan beantwoorden, wie kan het dan nog wel? Weet echt niet meer wat ik er mee aan moet. Ik zou eigenlijk een week vakantie op moeten nemen, om alles uit te puzzelen op mijn eigen rekening, elke betrokken instantie met aangetekende brieven te bombarderen, en mn oren roodgloeiend gaan bellen :roll: .

Gesloten