LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingdienst zijn prutsers

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

Belastingdienst zijn prutsers

Ongelezen bericht door snarfvz »

Hallo,

Ik kreeg afgelopen week de definitieve aangifte van de inkomstenbelasting over 2006, en daar schrok ik van, ik moet nu 2722 euro terug betalen, en op de verlopige teruggave kreeg ik 1954 euro terug, bij persoonlijk begeleidster contact gelegd met belastingdienst, nu schijnt er iets fout te zijn gegaan bij hun, want ze mochten eigenlijk helemaal niet dat bedrag op mijn rekening storten.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Zou een rechtsbijstandverzekering hierbij kunnen helpen, valt dit onder werk en inkomen?

Alvast bedankt

mvg

Frans

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Belastingdienst zijn prutsers

Ongelezen bericht door Mendoza »

Je kunt bezwaar maken tegen de aanslag als die niet klopt. Klopt de aanslag wel dan zul je hem moeten betalen.

snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Belastingdienst zijn prutsers

Ongelezen bericht door snarfvz »

Ik heb samen met mijn Persoonlijk Begeleidster contact gehad met de belastingdienst, die gaven toe dat het hun fout was,en dat ze het bedrag niet mochten storten op mijn rekening, en nu kwam er een renteheffing overheen, en volgens hun zou ik daar dan kwijtschelding voor kunnen krijgen.

Mijn PBer heeft een bezwaarschrift op papier gezet, dus nu maar afwachten

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Belastingdienst zijn prutsers

Ongelezen bericht door henduk »

welkom to the club snarfvz

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Belastingdienst zijn prutsers

Ongelezen bericht door Mendoza »

@Snarf

Houdt er wel rekening mee dat de belastingdienst per definitie een verzoek tot vermindering van de heffingsrente mag afwijzen.

snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Belastingdienst zijn prutsers

Ongelezen bericht door snarfvz »

@mendoza: en wat betekent, dat, het gaat bij mij over 2006, ik had toen deels een bijstandsuitkering en het 2de deel van het jaar een Wajong.

Mijn begeleidster heeft contact gehad met de belastingdienst, die vertelde haar dat hun een fout hadden gemaakt, en dat de voorlopige teruggave eigenlijk helemaal niet gestort mocht worden

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Belastingdienst zijn prutsers

Ongelezen bericht door Mendoza »

Gaat het om een voorlopige teruggaaf die maandelijks in 2006 is uitbetaald of om een teruggaaf naar aanleiding van de aangifte 2006?

snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Belastingdienst zijn prutsers

Ongelezen bericht door snarfvz »

het gaat om de teruggaaf van aangifte 2006 ( het hele bedrag in 1 keer)

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Belastingdienst zijn prutsers

Ongelezen bericht door Mendoza »

het gaat om de teruggaaf van aangifte 2006 ( het hele bedrag in 1 keer)
Zorg dat je PB'er goed motiveert waarom er niet eerder gereageerd is. Ik neem aan als je aangeeft dat de belastingdienst de fout heeft gemaakt je eigenlijk direct al een verschil had kunnen zien tussen de aangifte en de voorlopige aanslag.

Nemo_Tigru
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mei 2008 14:13

Re: Belastingdienst zijn prutsers

Ongelezen bericht door Nemo_Tigru »

Wat ik begrijp is dat de fout van de Belastingdienst is, dat ze geld naar jou hebben overgemaakt.

Echter is meer de vraag of de aangifte klopte of niet. Want als je aangifte nu gecorrigeerd is, zul je echt moeten betalen...

vervelend
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 mar 2004 23:14

Re: Belastingdienst zijn prutsers

Ongelezen bericht door vervelend »

Ik weet niet wat ze daar bij de belastingdienst allemaal uitvreten.

Eerst krijg ik een vl 2007 met een bedrag van 2200,€ terug hetgeen ook klopte met mijn opgave en nu moet ik ca 2000,-€ betalen omdat ze geen rekening hebben gehouden met de buitengewone uitgaven .
Uiteraard direkt bezwaar gemaakt. MAW ze kijken in het geheel niet wat er al v.lopig is uitgekeerd. Ze doen maar wat, zeker weer een typefout van een of andere stoomcursusopgeleide.

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Belastingdienst zijn prutsers

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Volgens mij hebben ze er wel naar gekeken anders hadden ze het niet teruggevraagd.

snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Belastingdienst zijn prutsers

Ongelezen bericht door snarfvz »

Ik heb nu een brief van ze gekregen, dat ze mijn bezwaarschrift hebben ontvangen, maar verder nog niet echt duidelijkheid.

Ik dacht dat mensen met een Wajong uitkering altijd wel iets terug zouden krijgen, jong gehandicapten korting.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Belastingdienst zijn prutsers

Ongelezen bericht door Mendoza »

De UWV houdt al rekening met de jonggehandicaptenkorting, zo word voorkomen dat mensen steeds een teruggaaf in moeten dienen voor die korting.

Waar heb je bezwaar tegen gemaakt?

1954 lijkt op het volledige bedrag van loonheffing wat afgedragen is bij een wajonguitkering.

Waarschijnlijk is de oorzaak dat er geen inkomen is opgegeven in de aangifte, als dit het geval is word het bezwaar afgewezen.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Belastingdienst zijn prutsers

Ongelezen bericht door sprokkel »

En het duurt nog heel lang voor de belastingdienst weer normaal werkt.
http://www.computable.nl/artikel/ict_to ... -orde.html

snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Belastingdienst zijn prutsers

Ongelezen bericht door snarfvz »

Ik heb nu plots bericht gekregen van de belastingdienst ik krijg nu plots 336 euro terug????????????

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Belastingdienst zijn prutsers

Ongelezen bericht door Mendoza »

Ik denk dat je een vermindering hebt gekregen, eerst moest je zo'n 1900 euro betalen en dat is nu vermindert met 336 euro.
Dit betekent dat je toch nog zo'n 1600 euro moet betalen.

antoinetteb42
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33

Re: Belastingdienst zijn prutsers

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

dat het niet helemaal volgens boekje , bij de belastingdienst gaat , stond onlaangs nog in de krant een minderjarig kind kreeg zorgtoeslag etc..
Ja, als je wat moet betalen dan zijn ze er als de kippen bij, en er vanaf kom je ook niet een , twee ,drie.
Jammer, het kan makkelijker, als voorbeeld de verlaging van alle loonschijven naar max 30% dan heb je bijna geen werkelozen en armoe meer, want als je dan 2 of 3 banen hebt dan houd je nog iets over.

jeepjeeps
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 aug 2008 21:44

Re: Belastingdienst zijn prutsers

Ongelezen bericht door jeepjeeps »

Belastingdienst Dienst Belasting ja Belasterring
Nu dan, heb je even ook heb ik alle feiten niet meer zo voor de geest, maar goed. Maart 06 E4400,- op mijn rek gestort. Gebeld het klopten had er recht op, had bericht gehad dat ze gingen afwijken van mijn gegevens, vond ik goed hun werk zij zullen het wel weten.
Juli 07 of ik dit even ineens terug kon betalen voor sept 07. Alles opnieuw ingevuld vanaf 2004 bij een Consulent. Bezwaarschrift ingediend deze werd ontvankelijk verklaard zo ook de aanvraag om in termijnen te betalen. Nu had ik niet alles opgemaakt omdat mensen me al hadden gewaarschuwd van dadelijk moet je alles terug betalen maar moest toch nog aan z`n E2200,- komen. Gelukkig kon ik bij de Rabo terecht, plus kon ik nog een klein pension regeling afkopen. Het ging allemaal net, Mede door dat ik er best wel wat tijd had ingestoken had sorry heb ik mijn buik echt wel van vol van die belastingdienst, Had mijzelf voorgenomen om er geen tijd of aandacht aan te besteden vandaag nu pas eigenlijk zijn ze er achter gekomen dat ik geen aangiften heb gedaan en als ik dit niet doet voor 27 Oktober een boete kan krijgen deze kan hoger zijn dan E1000,-
Nu vraag ik me af kunnen ze dat hard maken, ze zeggen tocht dat het mijn fouten zijn en houden de handen boven elkaars hoofd. Ik ben benieuwd…………………………..

snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Belastingdienst zijn prutsers

Ongelezen bericht door snarfvz »

ik ga mijn rechtsbijstand inschakelen, of iets dat heet buro heemskerk, want de bd ( zo noem ik ze nu maar) schrijft dat ik kansspelheffing heb en of loonheffing voor artiesten

Gesloten