LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toestinginkomen verkeerd

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Toestinginkomen verkeerd

Ongelezen bericht door bushalte »

Hallo,

Nu zie ik op mijn loonstrook December bij loon voor LH een x-bedrag staan.
Dit komt ook op mijn jaaropgaaf 2008 te staan. Ja.

Nu is het toch als ik mijn toetsinginkomen 2008 wil uitrekenen ik daar nog het bedrag van mijn aanvullende-verzekering af mag trekken x12?

Dit vraag ik omdat op mijn defenitieve berkning huurtoesl 2007 staat het bedrag van mijn loon voor LH precies overgenomen.
Terwijl toch ik de basisverzekering+aanvullnd van het jaar 2007 eraf mag trekken? en als conclusie het toestinginkomen verlaagt?
Of zie ik het verkeerd.

gr.

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: Toestinginkomen verkeerd

Ongelezen bericht door Kicoa »

Je kunt alleen de ziektekosten (incl. premie AV) aftrekken voor zover ze boven het drempelbedrag uitkomen. Vanaf a.s. maandag is het aangifteprogramma te downloaden van de site van de Belastingdienst. Als je deze vast invult zie je waar je verzamelinkomen (= toetsingsinkomen) 2008 op uitkomt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Toestinginkomen verkeerd

Ongelezen bericht door kweenie »

In de definitieve berekening worden volgens mij de gegevens van je belastingaangifte overgenomen. Als je over 2007 belastingaangifte hebt gedaan en er kwam een ander bedrag uit dan op het jaaroverzicht van je werkgever, dan zou dat andere bedrag genomen moeten worden.

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: Toestinginkomen verkeerd

Ongelezen bericht door bushalte »

Ooooooooooooooooooooooooh, drempelinkomen.....

Dus als ik het goed begrijp moet ik boven een drempelinkomen komen :shock: om de 2000 euro aan ziektekosten af te mogen trekken?

De aangifte laat ik een ander doen, als ik het zelf doe krijg ik geld waar ik niet recht op heb :oops: .

gr.

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: Toestinginkomen verkeerd

Ongelezen bericht door bushalte »

Vanaf het jaar 2009 zijn deze posten niet meer aftrekbaar! Dit heeft dus consequenties voor de vaststelling van de huur- en zorgtoeslag
Maar het gaat toch goedzo als je het bedrag dat op je jaaropgaaf staat overneemt als je toetsinginkomen?
Omdat, als ik het goed begrijp, er nog niks van af getrokken is.


gr.

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: Toestinginkomen verkeerd

Ongelezen bericht door bushalte »

Ik zat net op toeslagen.nl. handige link van bd waarin uitgelegd word hoe je mbv je maandloon x 12 x 1,08 = toetsinginkomen

PS:
Hoe zit het dan als ik de postcodeloterij win van 25000000 euro?
Heeft dit ook invloed op je toetsinginkomen? :lol:

gr.
8)

bushalte
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:42

Re: Toestinginkomen verkeerd

Ongelezen bericht door bushalte »

Nee, dan huur ik Moskovitch in om de termijn van 8 weken v/d BD te veranderen in 1 dag :lol:

Gesloten