LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telefoonnummer belastingdienst

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
dvs-weg_159
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 okt 2008 11:42

telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door dvs-weg_159 »

Weet iemand de rechtstreekse telefoonnummers van de regiokantoren van de belastingdienst, dus niet het 0900 nummer?

Harry De Dekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 mei 2010 01:22

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door Harry De Dekker »

Alle belastingkantoren hebben ook een apart inbelnummer. Deze telefoonnummers zijn verspreid via de koepelorganisaties. Belastingconsulenten die niet bij een koepelorganisatie zijn aangesloten, kunnen de telefoonnummers telefonisch aanvragen bij de BelastingTelefoon. Als het bandje van de BelastingTelefoon begint, toetst u in: de inbelcode van de CVU (Centrale Verwerking Uitstelregeling). U wordt dan doorverbonden met de afdeling Centrale Verwerking Uitstelregeling. Daar moet u uw beconnummer opgeven. Bent u de inbelcode van de CVU kwijt? Dan kunt u die opvragen bij de BelastingTelefoon.

dvs-weg_159
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 okt 2008 11:42

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door dvs-weg_159 »

Ik ben een gewone belastingbetaler/burger... :D Dus graag een normaal telefoonnummer van de regiokantoren a.u.b.

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door Amyl »

Dit is toch een grapje of niet?

dvs-weg_159
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 okt 2008 11:42

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door dvs-weg_159 »

Niet van mijn kant...

Wil gewoon een telefoonnummer en NIET het 0900-nummer

Heinrich.Hannover
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 mei 2010 00:32

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door Heinrich.Hannover »

Als je de belastingtelefoon belt dan kun je vragen of de Inspecteur bij jouw in de buurt je terugbelt dan heb je gelijk zijn nummer als je je nummerweergave aanzet. Doet onze buurman ook altijd als hij een extra aanslag krijgt.

dvs-weg_159
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 okt 2008 11:42

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door dvs-weg_159 »

bedankt voor je tip, maar het zou toch handiger zijn als die gewoon op internet zouden staan?

florijn
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 sep 2009 07:38

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door florijn »

De belastingdienst heeft helemaal geen 0900-nummer. Of je moet 0800-0543 bedoelen.

Ik heb wel een lijst met directe nummers en ook e-mail adressen, maar die zijn alleen bedoeld voor belastingadviseurs en zo. Als ze die op internet zouden zetten worden de regiokantoren helemaal gek, want meer dan 80% van de telefoontjes kunnen prima door het callcenter van 0800-0543 worden afgehandeld. Laat die regiokantoren maar een beetje doorwerken ipv de halve dag telefoneren... :)

Als je een concrete vraag hebt over je eigen aangifte en/of situatie is een briefje sturen soms ook handig. Dan krijg je of een telefoontje of een briefje (met daarop misschien een direct nummer), met in ieder geval een naam van de behandelaar erop.

stofzuigertje

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Via E mail krijg je omdat zij dan tijd hebben om iets uit te zoeken als zij tijd hebben meestal een beter antwoord dan per telefoon.

Nog gratis ook, dus geen extra 0900 kosten als je prepaid zou hebben.

dvs-weg_159
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 okt 2008 11:42

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door dvs-weg_159 »

Ik heb een brief gestuurd op 12 mei, maar tot op heden niets gehoord...wil weten of de brief is aangekomen en wat de acties van de belastingdienst verder worden. En inderdaad het is een 0800 nummer...een e-mailadres zou ook een welkome aanvulling zijn, zodat ik maar weet dat de brief is aangekomen en wanneer ik antwoord mag verwachten.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door ronald g »

De belastingdienst werkt niet met e mail, inspecteurs zouden het normale werk niet meer kunnen doen omdat ze bestookt gaan worden met berichten. Communicatie gaat per telefoon dan wel een brief. Als je een brief stuurt met de juiste gegevens komt die vrijwel altijd aan, denk niet dat je binnen een maand bericht hebt, en aankomst bevestigingen worden niet verstuurt.

dvs-weg_159
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 okt 2008 11:42

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door dvs-weg_159 »

Zou wel een welkome dienst zijn, want dan weet je dat ze het hebben en als ze bij die ontvangstbevestiging ook een indicatie doen wanneer er antwoord komt dan zou dit ook niet verkeerd zijn...

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door elmo43 »

De belastingdienst werkt niet met e mail, inspecteurs zouden het normale werk niet meer kunnen doen omdat ze bestookt gaan worden met berichten. Communicatie gaat per telefoon dan wel een brief. Als je een brief stuurt met de juiste gegevens komt die vrijwel altijd aan, denk niet dat je binnen een maand bericht hebt, en aankomst bevestigingen worden niet verstuurt.
Hier ben ik niet mee eens want zelfs aangetekende brieven die zij in ontvangst nemen raken ze nog kwijt.
En je krijgt wel een bevestiging dat de brief is aangekomen en dat deze in behandeling word genomen. Zeker als het gaat om een bezwaarschrift. :wink:

bavarian
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 apr 2010 19:07

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door bavarian »

Wilt u soms weten hoe de Inspecteur denkt over: " Waarom de ouders dan nog wel onderhoudsplichtig zijn?" :)

dvs-weg_159
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 okt 2008 11:42

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door dvs-weg_159 »

Nee!

Want ik heb bezwaar gemaakt tegen een onterechte vordering... de belastingdienst wil geld...uiterlijk 22 juni te betalen...maar het is onterecht...dus maar geduldig afwachten...

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door Waterlelie »

dvs-weg_159 schreef:Nee!

Want ik heb bezwaar gemaakt tegen een onterechte vordering... de belastingdienst wil geld...uiterlijk 22 juni te betalen...maar het is onterecht...dus maar geduldig afwachten...
Je krijgt pas nadat de beroepstermijn is verstreken een ontvangstbevestiging. En de 0800-nummer is gratis. Ik denk dat je even geduld moeten hebben en controleren of er bij het instellen van beroep dit een schorsende werking heeft.

krieties
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 okt 2007 18:02

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door krieties »

Een brief aangetekend verzenden heeft weinig zin. Ik heb meegemaakt dat een aangetekende brief ook zoekraakte. Zoek is zoek, aangetekend verzonden of niet. Gewoon een copy inzenden.
Weet je waarom de Bdst en andere grote instanties volgens mij gek van wordt?
Dat mensen een brief sturen en de volgende dag bellen (bellen bellen en nog eens bellen) of de brief is aangekomen. Daarom hebben ze natuurlijk de belastingtelefoon opgericht, kunnen de ambtenaren hun werk doen.
Doe eens gewoon.

Heinrich.Hannover
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 mei 2010 00:32

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door Heinrich.Hannover »

Neem contact auf met onderstaande zij hebben wel telefoonnummers:

Kontakt
Kantonales Steueramt
Telli-Hochhaus
5004 Aarau

Tel. Tel. 062 835 25 30 (allgemeine Auskünfte)

bavarian
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 apr 2010 19:07

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door bavarian »

Als het de bedoeling is het abonnement op te zeggen, wegens een verhoging dan kunt u dat het beste schriftelijk doen.

dvs-weg_159
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 okt 2008 11:42

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door dvs-weg_159 »

We gaan van de discussie af. Het ging mij om een telefoonnummer van de regiokantoren van de belastingdienst....

Gesloten