LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door aardjee »

@giessenboer je zegt het volgende

"Een factuur is geen betaling en @aardjee dat is je 3 jan 2012 ook al uitgelegd. Een kwitantie met handtekening wel, maar dan moet wel alles kloppen wat er op staat, anders is er getekend voor iets wat niet waar of niet volledig is!"

Mij hoeft je niet uit te leggen wat een factuur is hoor en ik snap deze mededeling niet, er is iemand die stelt dat ze kwitanties hebben van betalingen. Ik geef alleen aan dat een kwitantie alleen niet volledig is. Nou kan je er van alles bijhalen en uitleggen, uiteindelijk zeg je nu hetzelfde wat ik zeg alleen moet je er heel veel woorden aan besteden. Jij veronderstelt dat er van alles zwart op wit staat, ik haal dat niet uit het verhaal vandaar dat ik sceptisch ben en theoretische verhalen, daar schiet niemand iets mee op. Het is een praktisch verhaal dus graag praktische antwoorden.

Danielle43
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2011 20:20

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door Danielle43 »

Hoi allemaal,
Ik heb zit dus met hetzelfde probleem als jullie. Ik moet de kinderopvangtoeslag van 2008 en 2009 terug betalen omdat ik geen eigen bijdrage heb betaald.
Ik zat bij Darkom, Wijkids en daarna Gastouderland waar ik nu nog steeds zit. Voor 2008 is het bezwaar ongegrond verklaard,( begon met geen VOG) wat ik wel had en dan nu eigen bijdrage, ik ben ook naar een hoorzitting in Rijswijk geweest en de mensen van de bd hebben eigenlijk nergens naar gevraagd, alleen mij giro's gechecked of het klopte en that's it, niks over mij eigen bijdrage alleen wel over Darkom en Wijkids dat ze de mensen besodemieterd hebben en dat de bd ze voor de rechtbank dagen. Ook gaf ze aan dat ik een brief naar de belasting moest sturen omdat ze in gebreke zijn gebleven, ze hadden namelijk op mij bezwaar uitstel gevraagd en daar heb ik nee op geantwoord, ik wilde binnen 12 weken wat weten maar niks meer vernomen tot 15 maanden later, toen moest ik ineens alles opsturen, ook daar heb ik er weer een bezwaar bijgedaan dat ik er niet mee akkoord ging dat er zo lange tijd tussen zat maar daar heb ik helemaal geen antwoord op gehad. De uitslag van de hoorzitting zou ik binnen 2 weken horen maar dat zijn er ruim 3 geworden. Nu kan ik alleen nog naar de rechtbank. Darkom heeft mij verteld dat ik geen eigen bijdrage hoefde te betalen omdat ik alleenstaande ouder bent dus in mij vertrouwen ben ik daar gewoon vanuit gegaan.
2009 is ook ongegrond verklaard en inmiddels heb ik dat al voor laten komen en wacht nu op de uitslag.
De bd is heel geniepig want ze komen met zoveel cijfertjes dat je hoofd ervan gaat tollen, ze gaven aan dat ik had kunnen weten dat ik een eigen bijdrage moest betalen want ik had nadat ik het bureau had betaald het reserende bedrag moeten delen door het uurloon en ik had niet teveel moeten vertrouwen op Darkom.
Ik heb aangegeven dat ik het ook een fout van de bd en GGD vond omdat hun het bureau hadden moeten controleren of ze hun werk wel goed deden dan hadden er nu niet zoveel mensen in de problemen gezeten en ik heb gezegd dat ze aan het einde van het jaar met een defintieve berekening horen te komen maar dat dat pas een jaar later is waarop de bd aangaf dat ze het zo druk hadden waarop ik antwoorde dat ik daar niks mee te maken had waar de rechter mij gelijk in gaf. De rechter wist ook niet dat Darkom/Wijkids niet meer bestaat en ik heb gezegd dat de bd Darkom niet voor niets voor de rechter daagt dan moeten er daar toch wel veel fouten zijn gemaakt.
Ik heb ook tegen de rechter gezegd dat we het maar uit moesten zoeken met de betalingen wie wat kreeg qua bedrag (als je meer gastouders heb) dat je van het bureau alleen maar giro kreeg wat hun van je kregen.
Het is een heel gedoe allemaal waar ik zolang mee bezig ben, stress heb doordat de bd zolang op zich laat wachten, word er echt moedeloos van.

Kunnen wij idd niet onze krachten bundelen en Darkom/Wijkids voor de rechter dagen want uiteindelijk zijn we door hun benadeeld en zitten we in de problemen?

Gr Danielle

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door k2p »

Beste Danielle,

Hoe kan ik met jou in contact komen? Ik heb in grote lijnen hetzelfde probleem, maar waarschijnlijk veel groter.
PS. Is bij jou niet ter sprake gekomen dat het uurtarief en aantal uren op het contract ontbreekt?

groet,
k2p

Danielle43
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2011 20:20

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door Danielle43 »

Hoi K2p,

Geef mij je emaildres maar dan mail ik je persoonlijk.
Sorry voor de late reactie.

Groetjes Danielle

Fiscallure.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:00

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door Fiscallure.nl »

Heel vervelend allemaal maar ik zou toch afwachten op het antwoord van je ingediende bezwaarschrift.

Mvg,

Fiscallure
[link verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jun 2012 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door trebelski »

@fiscallure
Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven te promoten al dan niet door gebruik te maken van hyperlinks naar websites.
http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels

Maggyg
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:08

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door Maggyg »

Danielle en K2p, is het jullie gelukt met elkaar in contact te komen? Ik zit met hetzelfde gedoe over 2007, sta op het punt in beroep te gaan en dien een klacht in...

aras1976
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2012 16:15

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door aras1976 »

Ik heb ook een beschikking 2009 ontvangen van de belastingdienst van 5718 euro die ik terug moet betalen omdat de overeenkomst niet aan alle voorwaarden voldoet en omdat ik moet aantonen dat ik eigen bijdrage heb betaald. Dat de overeenkomst niet aan alle voorwaarde voldoet kan ik toch niks aan doen. Van de gastouderbureau (bebegim) kreeg een overeenkomst en die heb ik en de oppas getekend en teruggestuurd. Ik heb mijn gegevens gecontroleerd en die waren goed. Alle betalingsverkeer ging via de gastouderbureau naar de oppas. De gastouderbureau heeft mij niet geinformeerd dat ik ook eigen bijdrage moest betalen. Mijn oppas is trouwens mijn buurvrouw en dat vond ik natuurlijk makkelijk met wegbrengen normaal paste mijn ouders op mijn kinderen wat gratis was....
Wie kan mijn helpen in dit situatie...en bij wie kan ik terecht....help help...
Kunnen we niet met z'n allen in hoger beroep gaan dan staan we sterk.
Danielle , K2P en Maggyg ik zit ook met hetzelfde probleem kunnen jullie mij de wegwijzen of in contact komen.

groetjes Melisa

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door sjoegel »

Een vervelende situatie. 5718 euro is een groot bedrag. Kun je dat wel betalen ?

aras1976
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2012 16:15

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door aras1976 »

Zeker is het een groot bedrag. Na 3 jaar krijg ik een bericht dat ik het terug moet betalen. Als ik nou de enige ben die fout is ingelicht. Er zijn wel honderden mensen. Kan iemand mij zeggen of het nog wel zinvol is om een advocaat te nemen...

zoplin
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2012 09:33

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door zoplin »

Hallo Malisa,

Ik zit met nagenoeg hetzelfde probleem, nl, het bewijzen van eigen bijdrage over de gemaakte kosten mbt de opvang van mijn kind gedurende 2009.
Ik zou graag in contact willen komen met andere ouders die met hetzelfde probleem kampen. Wie weet kunnen we onze krachten bundelen en aantonen dat de gebreken aan de kant van de GOB's liggen en niet aan onze kant.

Groeten,
Alex

gwen21
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 mar 2011 01:13

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door gwen21 »

Ik vraag me af of er ouders zijn die al civiele zaken tegen de gastouderbureau's hebben aangespannen. Blijft de vraag wat er nog te halen valt, als veel van die vage bureautjes (gelukkig) al failliet zijn.

Gesloten