TNT Post / Inklaring / Douane / TNT pakketservice / OPTA
Geplaatst: 07 dec 2010 19:27
KLACHTEN:
- ACHTERSTAND !!!
- BEREIKBAARHEID: zijn onmogelijk te bereiken
- ONZIN ADMINISTRATIE: houden zich nog wel bezig met bezig met brieven te sturen (hoewel inhoud en waarde duidelijk aangegeven en notabene bijgevoegd)
"u ontvangt deze brief, omdat wij de inhoud en waarde van het pakket niet kunnen bepalen. Dit heeft tot gevolg dat wij voor uw zending geen douaneaangifte kunnen doen" ter bepaling van de waarde en dan duurt het opnieuw weken (de terugzendingsdienst, weliswaar niet "ïn overleg met de afzender" zoals zou moeten, lijkt overigens prima te funtioneren)
- BETALING: (als ze wel in staat zijn een waarde te bepalen, dan krijg je hiervan geen bericht maar) je dient 32,28 (of zoiets) euro aan de postbode betalen (die overigens geen wisselgeldd bij zich mag hebben) als die het pakketje met weken vertraging komt afleveren
GEWENSTE OPLOSSINGEN:
- WEGWERKEN ACHTERSTAND en BINNEN EEN REDELIJKE TERMIJN 'INKLAREN' m.a.w. binnen 1 week en MAXIMAAL 2 weken,
- BEREIKBAARHEID: het mogelijk maken om informatie in te winnen als een pakket weer eens niet op tijd arriveert
- ONZIN ADMINISTRATIEVE HANDELINGEN VERBIEDEN
- BETALING: mogelijkheid het te betalen bedrag over te schrijven
OPROEP !!!
aangezien ik en deze klachten nu bij de OPTA geregistreerd zijn, maar ik er aan twijfel dat er naar aanleiding van enkel mijn klacht een onderzoek naar het functioneren van "TNT Post Pakketservice Inlaring" wordt ingesteld,
hierbij een oproep de OPTA (http://www.opta.nl) te contacteren (0703153501; via consuwijzer tel. 0880707070 wordt je ook doorverbonden en wordt je klacht geregistreerd).
- ACHTERSTAND !!!
- BEREIKBAARHEID: zijn onmogelijk te bereiken
- ONZIN ADMINISTRATIE: houden zich nog wel bezig met bezig met brieven te sturen (hoewel inhoud en waarde duidelijk aangegeven en notabene bijgevoegd)
"u ontvangt deze brief, omdat wij de inhoud en waarde van het pakket niet kunnen bepalen. Dit heeft tot gevolg dat wij voor uw zending geen douaneaangifte kunnen doen" ter bepaling van de waarde en dan duurt het opnieuw weken (de terugzendingsdienst, weliswaar niet "ïn overleg met de afzender" zoals zou moeten, lijkt overigens prima te funtioneren)
- BETALING: (als ze wel in staat zijn een waarde te bepalen, dan krijg je hiervan geen bericht maar) je dient 32,28 (of zoiets) euro aan de postbode betalen (die overigens geen wisselgeldd bij zich mag hebben) als die het pakketje met weken vertraging komt afleveren
GEWENSTE OPLOSSINGEN:
- WEGWERKEN ACHTERSTAND en BINNEN EEN REDELIJKE TERMIJN 'INKLAREN' m.a.w. binnen 1 week en MAXIMAAL 2 weken,
- BEREIKBAARHEID: het mogelijk maken om informatie in te winnen als een pakket weer eens niet op tijd arriveert
- ONZIN ADMINISTRATIEVE HANDELINGEN VERBIEDEN
- BETALING: mogelijkheid het te betalen bedrag over te schrijven
OPROEP !!!
aangezien ik en deze klachten nu bij de OPTA geregistreerd zijn, maar ik er aan twijfel dat er naar aanleiding van enkel mijn klacht een onderzoek naar het functioneren van "TNT Post Pakketservice Inlaring" wordt ingesteld,
hierbij een oproep de OPTA (http://www.opta.nl) te contacteren (0703153501; via consuwijzer tel. 0880707070 wordt je ook doorverbonden en wordt je klacht geregistreerd).