Pagina 1 van 1

TNT Post / Inklaring / Douane / TNT pakketservice / OPTA

Geplaatst: 07 dec 2010 19:27
door tiess
KLACHTEN:

- ACHTERSTAND !!!
- BEREIKBAARHEID: zijn onmogelijk te bereiken
- ONZIN ADMINISTRATIE: houden zich nog wel bezig met bezig met brieven te sturen (hoewel inhoud en waarde duidelijk aangegeven en notabene bijgevoegd)
"u ontvangt deze brief, omdat wij de inhoud en waarde van het pakket niet kunnen bepalen. Dit heeft tot gevolg dat wij voor uw zending geen douaneaangifte kunnen doen" ter bepaling van de waarde en dan duurt het opnieuw weken (de terugzendingsdienst, weliswaar niet "ïn overleg met de afzender" zoals zou moeten, lijkt overigens prima te funtioneren)
- BETALING: (als ze wel in staat zijn een waarde te bepalen, dan krijg je hiervan geen bericht maar) je dient 32,28 (of zoiets) euro aan de postbode betalen (die overigens geen wisselgeldd bij zich mag hebben) als die het pakketje met weken vertraging komt afleveren


GEWENSTE OPLOSSINGEN:

- WEGWERKEN ACHTERSTAND en BINNEN EEN REDELIJKE TERMIJN 'INKLAREN' m.a.w. binnen 1 week en MAXIMAAL 2 weken,
- BEREIKBAARHEID: het mogelijk maken om informatie in te winnen als een pakket weer eens niet op tijd arriveert
- ONZIN ADMINISTRATIEVE HANDELINGEN VERBIEDEN
- BETALING: mogelijkheid het te betalen bedrag over te schrijven


OPROEP !!!

aangezien ik en deze klachten nu bij de OPTA geregistreerd zijn, maar ik er aan twijfel dat er naar aanleiding van enkel mijn klacht een onderzoek naar het functioneren van "TNT Post Pakketservice Inlaring" wordt ingesteld,
hierbij een oproep de OPTA (http://www.opta.nl) te contacteren (0703153501; via consuwijzer tel. 0880707070 wordt je ook doorverbonden en wordt je klacht geregistreerd).

Re: TNT Post / Inklaring / Douane / TNT pakketservice / OPTA

Geplaatst: 08 dec 2010 16:10
door Rebellian
Onzin administratie = het vragen om een factuur om de douane afhandeling te voltooien? Lijkt mij meer een nuttige administratie.

Betalen aan de deur zou wel makkelijker zijn met een mobiele pin inderdaad.

Re: TNT Post / Inklaring / Douane / TNT pakketservice / OPTA

Geplaatst: 09 dec 2010 19:41
door tiess
De mogelijkheid te betalen met mobiele pin lijkt mij inderdaad een zeer goede optie (een factuur hebben ze al gemaakt; daar heeft TNT post afdeling douane geen enkel probleem mee)

Re: TNT Post / Inklaring / Douane / TNT pakketservice / OPTA

Geplaatst: 20 sep 2011 13:38
door parabo
Eens met zowel de klachten als de oplossingen.

Ik wacht momenteel op een pakketje dat al een week bij de douane ligt met bericht "Customs retention reason : Awaiting presentation to customs commissioner". Gebeld met de inklaringsdienst, 10 minuten in de wachtlijn zonder informatie over hoeveel wachtenden voor me (€0,45/min), en vervolgens zonder enige tijds- of kostenindicatie doorverwezen naar de douane. Daar werd me doodleuk verteld dat de douane er tot 30 dagen over mag doen om pakketjes vrij te geven en verder geen indicatie of ook maar erkenning dat dit naar is (a la "computer says no..."). Dat ondermijnt volledig het nut van iets per EMS snel verzenden (en daar ook voor betalen). Totale kosten van het pakketje zijn rond de €60, en daar mogen nog eens €12,50 en 19% BTW over betaald worden. De belasting gaat ook over de eventuele verzendkosten, wat ik enigszins vreemd vind. Bijna 40% kosten bovenop je bestelling betalen vind ik best wel veel, en het gepast contant aan de deur afrekenen is iets prehistorisch.