LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al 5 maanden geen KOT ontvangen!!!!!

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Wietskeenzo
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2011 20:28

Al 5 maanden geen KOT ontvangen!!!!!

Ongelezen bericht door Wietskeenzo »

Wij hebben al 5 maanden geen KOT ontvangen na 2 wijzigingen die we doorgevoerd hebben. Het gaat om 900 (!!!!) euro in de maand!! De oudste gaat een dag extra naar het kinderdagverblijf en de jongste is net gestart. Iedereen zal begrijpen dat 900,- missen elke maand iedereen een keer op gaat breken.
Aan de telefoon kunnen ze ons alleen vertellen dat het om een systeemfout gaat. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een systeemfout 5 maanden duurt. We zijn door ons geld heen, kunnen niet gaan trouwen zoals we gepland hadden wel te doen, we kunnen niet op vakantie en gezellig een dagje naar het zwembad met de kinderen zit er ook niet in. Maar de belastingdienst kan er allemaal niks aan doen, zelf een voorschotje kunnen ze niet geven!!
Zijn er meer met dit probleem?
gr. Wietske

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Al 5 maanden geen KOT ontvangen!!!!!

Ongelezen bericht door JtC »

900 Euro per maand?

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Al 5 maanden geen KOT ontvangen!!!!!

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Wij gebruiken geen kinderopvang toeslag meer voor 2011. Voor 2010 moest ik geld terug betalen, maar ik kreeg geen betaal verzoek. Na bellen met de belastingdiesnt bleek mijn wijziging vastgelopen te zijn. Dus bel even hoe het ervoor staat.

Wietskeenzo
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2011 20:28

Re: Al 5 maanden geen KOT ontvangen!!!!!

Ongelezen bericht door Wietskeenzo »

ja bijna 900,- in de maand ja.
We hebben al ongeveer 50 keer gebeld, maar ze kunnen alleen maar vertellen dat er geen veranderingen zijn.
We hebben nu een klacht ingediend. We wilden namelijk weten wat er precies aan de hand is. De supervisor (die ook erg moeilijk te pakken te krijgen is) die we aan de telefoon hadden zei dat we dan een klacht in moesten dienen om antwoord te krijgen. Absurd toch?? Dat zo iemand niet kan onderzoeken binnen hetzelfde bedrijf wat er aan de hand is?? Dat we eerst een klacht moeten indienen om erachter te komen waar ons geld blijft en dat we dat dus ZELF moeten doen?? Service van niks daar.

groetjes!

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Al 5 maanden geen KOT ontvangen!!!!!

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Je kan de Ombudsman vragen om een interventie. De medewerker van de belastingtelefoon heeft immers geweigerd de klacht door te geven. Indien je nog geen beschikking hebt ontvangen van de wijzigingen, heb je de mogelijkheid als er te veel tijd is verstreken na indienen van de wijzigingen om de belastingdienst in gebreke te stellen. Daarna hebben ze nog twee weken de tijd om dat alsnog te doen. Als je na afloop van die periode nog geen beschikking hebt, kan je beroep indienen bij de rechtbank.
Laatst gewijzigd door zalmmetwijn op 24 apr 2011 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Al 5 maanden geen KOT ontvangen!!!!!

Ongelezen bericht door piet jagers »

domme vraag natuurlijk???
maar komt er op die 900 eurootjes ook nog kinderbijslag.. :oops:

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Al 5 maanden geen KOT ontvangen!!!!!

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Kinderopvang is hardstikke duur. Even een berekening om je wegwijs in de kosten te geven.

Je neemt dagdelen van 10 uur af a 6,35 per uur. Alle vakantie/ziekte dagen moet je door betalen. Wat neerkomt op +/- 1600 p.m. voor 2 kinderen 3 dagen in de week opvang. In ons geval betaald de belastingdienst +/- 1250 euro. 350 euro p.m. was voor onze eigen rekening.

Die 1250 euro in ons geval is natuurlijk fijn dat deze wordt betaald de belastingdienst. Maar helaas mag je dit niet in eigen zak steken. Dit gaat direct naar de kinderopvang + jouw eigen bijdagen (in ons geval 350 euro). Dit staat dus los van de kinderbijslag. Zonder deze belasting bijdrage is de opvang in het geheel niet betaaldbaar zoals je aan de bedragen kan zien.

Wij zijn dit jaar gestopt met de kinderopvang. Puur om wat meer rust in huis te creeren. Maargoed 1 inkomen minder is natuurlijk wel een aardig gemis. Bovendien moet dat financieel wel kunnen. Maargoed er zijn ook mensen die vinden dat je moeder thuis hoort te zitten. Maar zolang je in deze tijd geen kinderen hebt vind ik dat je geen oordeel van vellen.

Dus ja 900 euro is een vrij normaal bedrag.
Laatst gewijzigd door evdbeek99 op 24 apr 2011 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Al 5 maanden geen KOT ontvangen!!!!!

Ongelezen bericht door piet jagers »

vraag me nu alleen nog af hoeveel er gemiddeld in zon kinderopvang zitten per dag

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Al 5 maanden geen KOT ontvangen!!!!!

Ongelezen bericht door piet jagers »

zijn er dat 10 of 20 of zo of 30????

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Al 5 maanden geen KOT ontvangen!!!!!

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

piet jagers schreef:vraag me nu alleen nog af hoeveel er gemiddeld in zon kinderopvang zitten per dag
Gemiddeld 2 leidsters + soms een stagiere per groep van 10 a 12 kinderenen. Bij de opvang waar wij zaten waren 7 groepen. Dus schat zo'n 70 a 80 kinderen op topdagen.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Al 5 maanden geen KOT ontvangen!!!!!

Ongelezen bericht door tiptoo »

piet jagers schreef:domme vraag natuurlijk???
:

die heb je nogal vaak :mrgreen:

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Al 5 maanden geen KOT ontvangen!!!!!

Ongelezen bericht door piet jagers »

liever een domme vraag. dan slim en een domme vraag

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Al 5 maanden geen KOT ontvangen!!!!!

Ongelezen bericht door piet jagers »

en zou je bij het topic willen blijven ???

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Al 5 maanden geen KOT ontvangen!!!!!

Ongelezen bericht door tiptoo »

piet jagers schreef:en zou je bij het topic willen blijven ???
:lol: probeer het chocomelk :mrgreen:

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Al 5 maanden geen KOT ontvangen!!!!!

Ongelezen bericht door piet jagers »

gaat grof geld in om dan

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Al 5 maanden geen KOT ontvangen!!!!!

Ongelezen bericht door tiptoo »

piet jagers schreef:gaat grof geld in om dan

voor een nieuweling ben je wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vaak off topic choco :lol:

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Al 5 maanden geen KOT ontvangen!!!!!

Ongelezen bericht door piet jagers »

gaat over kinderopvang taptoe dat er grof geld in omgaat

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Al 5 maanden geen KOT ontvangen!!!!!

Ongelezen bericht door tiptoo »

piet jagers schreef:gaat over kinderopvang taptoe dat er grof geld in omgaat

die grote bek komt zo bekend voor :mrgreen:

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Al 5 maanden geen KOT ontvangen!!!!!

Ongelezen bericht door piet jagers »

raar wereldje dan als je niets krijgt

Wietskeenzo
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2011 20:28

Re: Al 5 maanden geen KOT ontvangen!!!!!

Ongelezen bericht door Wietskeenzo »

Hey,

Ja ik heb al gekeken naar de ombudsman, maar dan moet je eerst een klacht indienen en de termijn die ervoor staat dat de bb kan reageren afwachten (is 6 weken!!! ze krijgen de tijd daar). Je moet dus eerst zelf alles proberen, wat ik opzich wel begrijp. Inmiddels is de klacht de deur uit, ik ben benieuwd hoe lang het duurt eer we antwoord krijgen.
Dat in gebreke stellen heb ik ook al naar gekeken, maar dat geld niet voor kinderopvangtoeslag. Pas vanaf 2012 hebben ze een regeling dat dat bij KOT ook kan. Blijkbaar waren ze bij de bb in de veronderstelling dat ze nooit in gebreke zouden komen met het uitkeren van KOT, naief...
En ja 900,- is een normaal bedrag voor KOT, maar niet als je het elke maand moet missen...we kunnen bijvoorbeeld niet op vakantie dit jaar door de belastingdienst :( Gelukkig zijn onze kinderen nog zo jong dat ze dat niet zo erg vinden.

groetjes!

Gesloten