LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Aangezien jezelf ook wel van enig cynische humor bent voorzien. Geef ze een schep en laat ze het "bewijs" uitgraven.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door tennis »

ciske schreef: nou ja het dier is wel overleden , alleen blijven ze hondenbelasting innen, je moet bewijs leveren.
Ik denk, dit is in iedere gemeente zo, dat je moet aangeven/bewijzen, wat met de hond is gebeurd.
Ik had van de dierenarts de verklaring, maar zij is ook daar ingeslapen.
Als een mens overlijd, moet jij dit ook kunnen aantonen, middels een overlijdensakte.
Regels zijn regels, maar helaas worden deze dan nog misbruikt, daarom deze controles.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Teunbosseman, dat vindt ik op zich een prima idee, mits ze achteraf de boel weer achterlaten zoals ze het aantroffen. Bel ik vooraf een lokale krant om er een aardige reportage over te maken..........

Nogmaals: ik wacht nu maar af wat de reactie van de gemeente zal zijn. Zal ook mede afhangen van de persoon die mijn afmelding krijgt te lezen.
Uiteraard meld ik hier nog wat de reactie van de gemeente was op deze kwestie.
Ik voel op dit moment geen behoefte meer om te gaan gissen wat er nu gaat gebeuren.

De reden dat ik het topic gestart ben was tweeledig: ik moest wat gevoelens kwijt aangaande het verlies van het dier en mijn grote woede over gemeentelijk beleid aangaande het afmelden voor hondenbelasting.

Jaren geleden had ik ook al een aanvaring met de gemeente. Mijn belofte zijn ze waarschijnlijk al lang vergeten.... Dat ging om de kliko's. Dezen mogen niet zwaarder zijn dan 75kg want anders laat men deze ongeledigd staan.
Ik heb toen de gemeente gebeld met het verzoek om elk huishouden te voorzien van een kliko weegschaaltje om vast te kunnen stellen dat de kliko niet te zwaar was beladen. Daar kon men niet aan beginnen; het gewicht moest maar worden geschat.
Ik heb ze toen beloofd, dat wanneer mijn kliko niet zou worden geledigd omdat ie te zwaar zou zijn ik persoonlijk met de kliko naar het gemeentehuis kom om deze in de centrale hal te ledigen in het bijzijn van de lokale pers.

Van bovenstaande kun je zeggen dat dit overdreven is. Persoonlijk denk ik dat je soms zo moet handelen. Vooral als je tegen de bekende muur aanloopt bij instanties als gemeenten.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Misschien moeten gemeentes eens iets nuttigs gaan doen van alle hondenbelasting die zij ontvangen?? Sneu dat iemand zo een strijd moeten leveren als je dier net is overleden.........Lekker democratisch allemaal......

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door ciske »

boertje van buuten schreef:Misschien moeten gemeentes eens iets nuttigs gaan doen van alle hondenbelasting die zij ontvangen?? Sneu dat iemand zo een strijd moeten leveren als je dier net is overleden.........Lekker democratisch allemaal......
gemeentes weten alleen maar inkomsten te halen.

eerlijk gezegd vind ik dat van TS een beetje bizar om de hond eventueel weer op te graven, laat je DA een bewijs geven dan ben je van het gezeur af en heeft je dier rust.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wat een gemauw dat de gemeente bewijs wil hebben, is hier in de gemeente heel normaal hoor en niemand die er over mauwt.
Is er gekomen doordat teveel mensen onder de hondenbelasting uit wilde komen en zeiden dat hun hond gestorven was en zodoende geen hondenbelasting meer hoefden te betalen het volgende jaar.

Bewijs dat hond overleden is kan me zo halen bij je eigen dierenarts, tenminste als je die hebt.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door manondoris »

manondoris schreef:het is heel simpel,u hoeft alleen maar naar uw dierenarts te bellen en te vertellen dat uw hondje overleden is.aangezien uw hond ernstig ziek was ,zullen ze daar van alles op de hoogte zijn! u krijgt dan een verklaring van overlijden thuis gestuurd.deze laat u zien bij het afmelden van uw hondje ,bertefende de honden belasting. alles word dan keurig verrekend.
nogmaals,, mijn reactie hierop.ik vind dat er erg overdreven gereageerd word,regels zijn regels .zo hebben ze dagenlijks mensen bij het gemeente loket die hun overleden hond komen afmelden.we kunnen moeilijk met zn alle daar komen met een doode hond in de armen.en nogmaals u sprak over een doodzieke hond ,dus lijkt het mij dat er een dierenarts van op de hoogte was! een belletje en klaar ben je.zo heeft u meer tijd en rust om het overlijden van uw viervoeter te verwerken.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door Chocomelk »

manondoris schreef: nogmaals,, mijn reactie hierop.ik vind dat er erg overdreven gereageerd word,regels zijn regels .zo hebben ze dagenlijks mensen bij het gemeente loket die hun overleden hond komen afmelden.we kunnen moeilijk met zn alle daar komen met een doode hond in de armen.en nogmaals u sprak over een doodzieke hond ,dus lijkt het mij dat er een dierenarts van op de hoogte was! een belletje en klaar ben je.zo heeft u meer tijd en rust om het overlijden van uw viervoeter te verwerken.
Hier hoef je niet persoonlijk naar gemeente toe, je kan het bewijs van dierenarts gewoon opsturen naar het gemeentehuis.
En je krijgt dan een bevestiging thuis gestuurd.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door manondoris »

oke kan ook ,ik heb het gemeente huis om de hoek dus ik ben er even naartoe gelopen. maar het is in beide gevallen ,zo opgelost.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Nogmaals: een DA geeft geen verklaring zonder dat deze het dode lichaam heeft gezien. Dat vind ik ook niet meer dan terecht: hij/zij zou achteraf mogelijk van fraude beschuldigd kunnen worden.

Zo ken ik er nog wel een (gewoonweg grof maar niet ondenkbaar):

Omdat gemeenten niet eens gegevens van een hond registreren zou iemand zelfs fraude kunnen plegen door met een willekeurig hondenlijkje naar de gemeente te gaan die toch niet weet wat voor hond er was, waarmee al bewezen is dat het hele systeem aan alle kanten rammelt.

Tenslotte: laat gemeenten er gewoon voor zorgen dat afmelden even eenvoudig wordt als aanmelden of wellicht even moeilijk.....(dat laatste heb ik vaker gehoord: bureaucratie=waarom makkelijk maken als het ook moeilijk kan)

Het is trouwens ook niet wettelijk verplicht net als bij het overlijden van een mens een arts in te schakelen.

Kun je wel stellen van "doe dat nou gewoon dan ben je van het gezeik af." Sorry, zo werkt het bij mij niet. Het is gewoonweg niet zo bij wet bepaald en de regelgeving schiet bewijsbaar tekort. Dat laatste is een taak van de regelgever om daar iets nuttigs mee te doen. Zolang echter iedereen alles maar slikt gebeurt dat gewoonweg niet. En als er dan iemand opstaat en het lef heeft openlijk zo'n fout aan de kaak te stellen dan zou je verwachten dat hij/zij gesteund wordt. Maar nee hoor "doe dat nou gewoon.........."
Mompelt iets over makke schapen........
Laatst gewijzigd door L.Rozenwater op 15 mei 2011 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ L. Rozenwater
Is er gekomen doordat teveel mensen onder de hondenbelasting uit wilde komen en zeiden dat hun hond gestorven was en zodoende geen hondenbelasting meer hoefden te betalen het volgende jaar

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

@ L. Rozenwater
Is er gekomen doordat teveel mensen onder de hondenbelasting uit wilde komen en zeiden dat hun hond gestorven was en zodoende geen hondenbelasting meer hoefden te betalen het volgende jaar
Dat snap ik best en het gebeurt ook gewoon. Door een betere regelgeving (OOK bij het aanmelden gegevens hond registreren) kun je dit soort problemen voorkomen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:@ L. Rozenwater
Is er gekomen doordat teveel mensen onder de hondenbelasting uit wilde komen en zeiden dat hun hond gestorven was en zodoende geen hondenbelasting meer hoefden te betalen het volgende jaar

Dan nog ga je geen hond opgraven , maar goed als TS dat wilt...het is haar/zijn hond.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door manondoris »

@ L.rozenwater fijne dierenarts heeft u dan! u zegt mijn hond was al ernstig ziek,dus neem ik aan dat u met de hond al heel wat keren de dierenarts bezocht heeft. ik vind het een raar verhaal ook gezien uw nickname weet ik niet of ik uw topic helemaal serieus moet nemen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door snepke »

manondoris schreef: ik vind het een raar verhaal ook gezien uw nickname weet ik niet of ik uw topic helemaal serieus moet nemen.
Yep,dat was jou ook al opgevallen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Chocomelk schreef:@ L. Rozenwater
Is er gekomen doordat teveel mensen onder de hondenbelasting uit wilde komen en zeiden dat hun hond gestorven was en zodoende geen hondenbelasting meer hoefden te betalen het volgende jaar

Dan nog ga je geen hond opgraven , maar goed als TS dat wilt...het is haar/zijn hond.
Zoiets doe je inderdaad niet.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door manondoris »

in onze gemeente betaal je voor 1 hond 50 euro per jaar, deze word maandelijks samen met de gemeente belasting automatisch van je rekening geschreven, dan hebben we het hier over het mega bedrag van 4 euro en 16 cent per maand. maar L.LLETJE rozenwater maakt zich liever druk over het opgraven van zijn hond.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ L*llletje Rozenwater, waarom heb je niet gelijk de dierenarts gebeld
toen je hondje gestorven was ?
Had je nu geen probleem gehad.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door manondoris »

hij zegt zelf (al zou deze mij op mijn woord geloven want het beestje was al een tijdje ernstig ziek ). vraag mij dan ook af hoelang klungel je aan met een hondje dat ernstig ziek is?

Jack Donkervoort
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2010 16:41

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door Jack Donkervoort »

Als je in Brabant woont doen ze niet zoAfbeelding moeilijk over zulke zaken

Gesloten