LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jack Donkervoort schreef:Als je in Brabant woont doen ze niet zoAfbeelding moeilijk over zulke zaken
Toevallig woon ik in Brabant en toevallig moet je hier ook een bewijs hebben voor gemeente dat je hond overleden is.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Beste chocomelk, ik hoop dat je mijn verontschuldigingen nog hebt gelezen maar bij deze wil ik nogmaals mijn verontschuldiging aanbieden voor mijn ongepaste reactie.....

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Oke dat was ook zeer ongepast.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Vandaar ook mijn oprechte verontschuldiging


L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

De stemming stijgt ten koste van het peil........ jammer.

Wij hebben samen met de DA alles gedaan om onze kleine vriend te redden. Je belt 's nachts net na 12 uur geen DA om te vertellen dat je dier is overleden.
Ben deze middag nog bij de DA geweest om dank te zeggen voor alle genomen moeite en getoond medeleven. Hij bood aan om een verklaring te geven. Ik heb het beleefd doch resoluut geweigerd en ook uitgelegd waarom. Daar kon hij zich wel in vinden.
Van de kennelclub en registratie chip heb ik per email een bevestiging ontvangen van het overlijden.
Ik heb gewoon de schurft aan bureaucratie en slik niet alles zo maar. Ben je het daar niet mee eens prima: ga lekker opzitten en pootjes geven.....

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Probleem is dus opgelost L*lletje Rozenwater.

Geef je geen bewijs aan gemeente dan betaal je gewoon de hondenbelasting door, zo is het nu eenmaal.
Doe je niets tegen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door tennis »

Van de kennelclub en registratie chip heb ik per email een bevestiging ontvangen van het overlijden.
Heb jij al antwoord van de gemeente?
Misschien is deze bevestiging voldoende.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tennis schreef:
Van de kennelclub en registratie chip heb ik per email een bevestiging ontvangen van het overlijden.
Heb jij al antwoord van de gemeente?
Misschien is deze bevestiging voldoende.
Whahaha hoe kun je nu bevestiging krijgen van de gemeente als je het nog niet hebt kunnen doorgeven aan gemeente ?
:mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door tennis »

Chocomelk schreef: Whahaha hoe kun je nu bevestiging krijgen van de gemeente als je het nog niet hebt kunnen doorgeven aan gemeente ?
:mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:

Je overtreed de gedragsregel met jouw smilies.

Stalken is jouw beste eigenschap, maar lezen blijkbaar niet zo:
L.Rozenwater schreef: Ik wacht eerst de reactie van de gemeente maar eens af.

Het dier was gechipt en een rashond: de desbetreffende instanties zijn op de hoogte gebracht van overlijden en vragen niet om bewijs...........

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door koeloejoek »

L.Rozenwater schreef:Ben deze middag nog bij de DA geweest om dank te zeggen voor alle genomen moeite en getoond medeleven.
Hij bood aan om een verklaring te geven. Ik heb het beleefd doch resoluut geweigerd en ook uitgelegd waarom.
Dan moet je niet zeuren over de gemeente dan ligt het aan jezelf.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door manondoris »

koeloejoek schreef:
L.Rozenwater schreef:Ben deze middag nog bij de DA geweest om dank te zeggen voor alle genomen moeite en getoond medeleven.
Hij bood aan om een verklaring te geven. Ik heb het beleefd doch resoluut geweigerd en ook uitgelegd waarom.
Dan moet je niet zeuren over de gemeente dan ligt het aan jezelf.
ja precies,neem die verklaring aan .dan op naar de gemeente en klaar ben je!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door tennis »

manondoris schreef:
koeloejoek schreef:
L.Rozenwater schreef:Ben deze middag nog bij de DA geweest om dank te zeggen voor alle genomen moeite en getoond medeleven.
Hij bood aan om een verklaring te geven. Ik heb het beleefd doch resoluut geweigerd en ook uitgelegd waarom.
Dan moet je niet zeuren over de gemeente dan ligt het aan jezelf.
ja precies,neem die verklaring aan .dan op naar de gemeente en klaar ben je!

Kunnen jullie niet, of willen jullie niet lezen waarom hij de verklaring niet wil aannemen?

Een verklaring van de DA, zonder het hondje gezien te hebben, is valsheid in geschrifte, of heeft hier iemand een andere gedachte bij?
Sommige mensen hebben nog zoiets van eerlijkheid en plichtgevoel!

Eef1967
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jan 2011 19:02

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door Eef1967 »

Allereerst sterkte met het overlijden!

Ten tweede: vraag een afspraak bij de gemeente en leg het uit.
Als dit niet afdoende is, dien een klacht in bij B en W
werkt dit niet ga naar de ombudsman

Wat altijd goed werkt, is naar de media gaan, krant bellen, foto erbij etc. Op de emotie spelen. Dat wil de gemeente nl niet. Hart van Nederland bellen bv.

Ik heb zelf een geval van loslopen 1 meter van het losloopgebied. Daar krijg je dan een boete van 70 euro voor! Ondertussen wordt het park hier afgebroken door hangjongeren, gebeurt niets mee,afval brand stoken mag allemaal.
Wij hondeneigenaren letten nog wat op de buurt en betalen hier toch zo'n 1500 euro belasting per hond(enleven). En dan dat kleinzerige gedoe.
Ik ruim ontlasting altijd op en nèt voor de boete zei een gehandicapte vrouw nog ach wat een lief ding. Hij geeft mensen vreugde en dan krijg je dit.
Daar kan ik kwaad van worden.

Eef1967
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jan 2011 19:02

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door Eef1967 »

Ps als ik geen geboortebewijs of paspoort moet laten zien als ik belasting ga betalen, dan kunnen ze toch ook geen bewijs vragen als ie er niet meer is?

Juridisch loket.nl is ook nog een idee, die kunnen je zeker goede tips geven!

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Inmiddels 5 weken verder en nog steeds geen reactie van de gemeente. Volgende week eerst eens een telefoontje er aan wagen. Het zijn net ambtenaren: waarom snel als het langzaam kan of waarom makkelijk doen als het moeilijk kan. :oops:
Als de gemeente vasthoudend is aangaande bewijsvoering dan zou het zo kunnen dat er een kleine actie mijnerzijds volgt die de heren en dames ambtenaren niet echt grappig zullen vinden.

Wordt vervolgd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door ciske »

Als de gemeente vasthoudend is aangaande bewijsvoering dan zou het zo kunnen dat er een kleine actie mijnerzijds volgt die de heren en dames ambtenaren niet echt grappig zullen vinden.
wat een onzin, je kon toch een bewijs van je DA krijgen?
Hij bood aan om een verklaring te geven. Ik heb het beleefd doch resoluut geweigerd

kuniz100
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 apr 2011 10:34

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door kuniz100 »

allereerst sterkte
ik heb het zelfde meegemaakt,wat ik gedaan heb is een brief opgestelt met de regel dat de hond verkocht is mijn naam adres etc. en de naam van een kennis met adres gegevens in een gemeente waar ze geen hondebelasting betalen.hem op de hoogte gestelt van de brief (voor het geval ze controleren) 2 handtekeningen eronder en verstuurt na 2 weken kreeg ik bericht dat het in mindering zou worden gebracht op de factuur. dus opgelost.
soms moet je creatief zijn!

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door manondoris »

L.Rozenwater schreef:Inmiddels 5 weken verder en nog steeds geen reactie van de gemeente. Volgende week eerst eens een telefoontje er aan wagen. Het zijn net ambtenaren: waarom snel als het langzaam kan of waarom makkelijk doen als het moeilijk kan. :oops:
Als de gemeente vasthoudend is aangaande bewijsvoering dan zou het zo kunnen dat er een kleine actie mijnerzijds volgt die de heren en dames ambtenaren niet echt grappig zullen vinden.

Wordt vervolgd.
van mij hoef je niks te vervolgen,je maakt van een mug een olifant,spijkers op laag water zoeken ! en waarom om het principe? maak het jezelf niet zo moeilijk en overhandig die overlijdings verklaring :?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Gemeente wil bewijs dat hond overleden is......

Ongelezen bericht door ciske »

van mij hoef je niks te vervolgen,je maakt van een mug een olifant,spijkers op laag water zoeken ! en waarom om het principe? maak het jezelf niet zo moeilijk en overhandig die overlijdings verklaring
mee eens.

Gesloten