LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag over betalen van Waterschapsbelasting

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Vraag over betalen van Waterschapsbelasting

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hallo allemaal,

Sinds vorig jaar eind oktober woon ik voor het eerst zelfstandig in een sociale huurwoning.
Ik had gehoord dat ik ook in 2011 zou moeten gaan betalen aan Waterschapsbelasting en Gemeentelijke belastingen.
In maart heb ik van de Gemeente een brief gekregen dat ik de Gemeentelijke belastingen zou moeten gaan betalen en ik mocht op de bijgevoegde kaart aangeven of ik het bedrag in 10 termijnen wilde betalen.
Ik moet rond komen van een minimum inkomen vanwege arbeidsongeschiktheid.
Ik krijg maandelijks een Wajong uitkering maar helaas kom ik niet voor vrijstelling van de belastingen in aanmerking omdat ik ongeveer 3 euro boven het bedrag heb aan inkomen.

Tot nu toe heb ik nog steeds geen rekening van de Waterschapsbelasting gekregen van het Noord Hollands Noorder Kwartier.
Andere mensen die in dezelfde woonplaats wonen en die ik ken hebben wel al een rekening gekregen maar ik nog niet.
Ik heb ze een aantal maanden geleden een e-mail bericht gezonden om te vragen of dat klopt en ik zou in de loop van het jaar een rekening krijgen maar nog steeds niets gehad.
Ik woon nu sinds eind oktober 2010 in de woning maar ik heb nog helemaal geen Waterschapsbelasting betaald.
Ik ben eerlijk gezegd heel erg bang dat ik straks een enorme rekening krijg en ik deze niet zou kunnen betalen.
Ik heb er helemaal geen verstand van, omdat ik ook pas nog maar kort zelfstandig woon heb ik hier nog nooit ervaring mee gehad.

Graag zou ik willen vragen of jullie ook weten of dit klopt?

Ik heb er nog maar een e-mail bericht heen gezonden, ik ben altijd bang dat men misschien vind dat ik zeur maar eerlijk gezegd zit ik er heel erg mee omdat ik bang ben dat ik een rekening zou krijgen die ik straks niet kan betalen.

Sprietje

the_hurricane
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: Vraag over betalen van Waterschapsbelasting

Ongelezen bericht door the_hurricane »

je krijgt nog wel een aanslag voor 2010, alleen voor de periode dat je stond ingeschreven.

maar ik zou ook even gaan bellen over hoe en wat, want je moet natuurlijk wel een aanslag krijgen

superklaver

Re: Vraag over betalen van Waterschapsbelasting

Ongelezen bericht door superklaver »

over 2010 krijg je idd nog een aanslag over de periode dat je stond daar woonde. Bij mij duurde het ook erg lang. ik kreeg eerst de aanslag van 2010. (kwijtgescholden) later die van 2009 (niet kwijtgescholden) en niet veel later die van 2011. ook niet kwijtgescholden. leef ook van een wajong met een gedeelte salaris. dit terwijl ik niet meer ben gaan verdienen. volgens mij worden er telkens andere smoesjes verzonnen om het maar niet kwijt te schelden. ik heb dus in een paar maanden tijd 3 aanslagen gehad. ook niet leuk, ma ja. het kan dus nog even duren voordat je alles in huis hebt.

superklaver

Re: Vraag over betalen van Waterschapsbelasting

Ongelezen bericht door superklaver »

vogels,

Ik stond in 2009 niet op 1 januari ingeschreven maar heb moeten betalen vanaf dat ik daar woon. heb toch echt een aanslag gehad. iedereen trouwens die hier is komen wonen. het is verrekend met het aantal maanden dat je er wel woonde.

superklaver

Re: Vraag over betalen van Waterschapsbelasting

Ongelezen bericht door superklaver »

ik heb het even nagekeken. ik heb in 2009 alleen geen watersysteemheffing moeten betalen, maar de rest wel. dus ts zal wel een rekening krijgen, alleen zonder watersysteemheffing.

Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Re: Vraag over betalen van Waterschapsbelasting

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Ik heb contact gehad met het Waterschap en ik krijg de aanslag nog thuis gezonden, ik dacht dat hij rond de 163 euro zal zijn.

Sprietje

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Vraag over betalen van Waterschapsbelasting

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Betaald u ook gemeentelijk onroerendezaak belasting? Wanneer u uw situatie op papier zet kunt u daarvoor kwijtschelding vragen. Dan worden uw waterschapslasten eveneens kwijt gescholden

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Vraag over betalen van Waterschapsbelasting

Ongelezen bericht door puma73 »

chanmaaster lees eersdt eens een keertje voorsat je onzin neerplempt.
In maart heb ik van de Gemeente een brief gekregen dat ik de Gemeentelijke belastingen zou moeten gaan betalen en ik mocht op de bijgevoegde kaart aangeven of ik het bedrag in 10 termijnen wilde betalen.
Ik moet rond komen van een minimum inkomen vanwege arbeidsongeschiktheid.
Ik krijg maandelijks een Wajong uitkering maar helaas kom ik niet voor vrijstelling van de belastingen in aanmerking omdat ik ongeveer 3 euro boven het bedrag heb aan inkomen.
stop eens een keer met mensen op een verkeerd been te zetten met je onzin

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Vraag over betalen van Waterschapsbelasting

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste mensen wat of Puma73 dan ook mag uitbazelen ik lees het niet en gaat u er altublieft ook aan voorbij.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Vraag over betalen van Waterschapsbelasting

Ongelezen bericht door puma73 »

is ook niet voor jou bedoelt chanmaster, maar een waarschuwing voor mensen dat jij hier iedere keer weer nonsens uit zit te kramen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Vraag over betalen van Waterschapsbelasting

Ongelezen bericht door ciske »

puma73 schreef:is ook niet voor jou bedoelt chanmaster, maar een waarschuwing voor mensen dat jij hier iedere keer weer nonsens uit zit te kramen.

Doe dat lekker via pb, je bent off topic.

priewjet
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2005 21:16

Re: Vraag over betalen van Waterschapsbelasting

Ongelezen bericht door priewjet »

Chanmaster schreef:Betaald u ook gemeentelijk onroerendezaak belasting? Wanneer u uw situatie op papier zet kunt u daarvoor kwijtschelding vragen. Dan worden uw waterschapslasten eveneens kwijt gescholden
TS woont in een sociale huurwoning. Huurders krijgen al jaren geen aanslag onroerende-zaakbelastingen meer.....

Wat moet er als huurder dan wel worden betaald? Welnu:
aan de gemeente is dat afvalstoffenheffing en -afhankelijk van de gemeente- rioolheffing
aan het waterschap is dat de watersysteemheffing ingezetenen en de zuiveringsheffing.
Voor al die belastingen kun je aanspraak maken op kwijtschelding, mits je aan de daarvoor geldende voorwaarden voldoet.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Vraag over betalen van Waterschapsbelasting

Ongelezen bericht door puma73 »

priewjet schreef:
Chanmaster schreef:Betaald u ook gemeentelijk onroerendezaak belasting? Wanneer u uw situatie op papier zet kunt u daarvoor kwijtschelding vragen. Dan worden uw waterschapslasten eveneens kwijt gescholden
TS woont in een sociale huurwoning. Huurders krijgen al jaren geen aanslag onroerende-zaakbelastingen meer.....

Wat moet er als huurder dan wel worden betaald? Welnu:
aan de gemeente is dat afvalstoffenheffing en -afhankelijk van de gemeente- rioolheffing
aan het waterschap is dat de watersysteemheffing ingezetenen en de zuiveringsheffing.
Voor al die belastingen kun je aanspraak maken op kwijtschelding, mits je aan de daarvoor geldende voorwaarden voldoet
.
en die kwijtschelding krijg je meestal allleen als je ook kwijtschelding gemeentelijke belasting overlegd.

priewjet
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2005 21:16

Re: Vraag over betalen van Waterschapsbelasting

Ongelezen bericht door priewjet »

puma73 schreef: en die kwijtschelding krijg je meestal allleen als je ook kwijtschelding gemeentelijke belasting overlegd.
Klopt, veel gemeenten en waterschappen werken op dat punt samen. Je hoeft dan maar bij één van hen kwijtschelding aan te vragen.

Gesloten