LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hond wordt niet goed behandeld

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door ciske »

ja en wij duiner hadden het over het begin van dit topic, jij zag mishandeling dus alsnog de vraag...wat doe je er aan???

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Emmy75 »

duiner schreef:Choco had het over zijn eigen hond, en daar reageerde ik op , dat ik nooit hoefde te trekken aan die riem ,
hij wel
( nu heb ik het over mijn hond )
Iedere hond is nu eenmaal anders net als ieder mens anders is. Ieder baasje die meerdere honden heeft gehad, zal zeggen dat ze allemaal wel bepaalde specifieke karaktertrekjes hadden / hebben.
Of wat choco met zijn hond doet wel of niet mishandeling is kunnen wij niet over oordelen. We kennen choco niet en hebben de situatie(s) niet gezien.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:ja en wij duiner hadden het over het begin van dit topic, jij zag mishandeling dus alsnog de vraag...wat doe je er aan???
Niks want dat durft ze niet omdat sommigen een kort lontje hebben.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Emmy75 schreef:
Choco gaf aan dat er ook een situaties zijn waarin trekken aan een riem geen mishandeling is. Niet elke vorm van trekken is mishandeling, het is gewoon per geval verschillend, dat wil choco aangeven denk ik. U heeft gezien wat er gebeurd is en wij niet. Dus wij kunnen niet over die situatie oordelen of het wel of niet mishandeling was.
Juist Emmy.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Duiner, jij geeft aan in openingspost dat een hond niet goed word behandeld en je die persoon niet durfde aan te spreken vanwege het korte lontje type, dan ben je in mijn ogen geen dierenliefhebber als je die persoon er niet over aan durft te spreken.

En nee ik mishandel geen honden of welk dier dan ook, hond heeft niet om mij gevraagd maar ik om de hond.
En zoals jij toch zou moeten weten als hondenkenner heb je tig verschillende rassen en tig verschillen karaktereigenschappen en is elke hond anders.

Maar nogmaals de vraag ,je ziet een mishandeling van een dier of mens wat doe je er aan ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:Duiner, jij geeft aan in openingspost dat een hond niet goed word behandeld en je die persoon niet durfde aan te spreken vanwege het korte lontje type, dan ben je in mijn ogen geen dierenliefhebber als je die persoon er niet over aan durft te spreken.

En nee ik mishandel geen honden of welk dier dan ook, hond heeft niet om mij gevraagd maar ik om de hond.
En zoals jij toch zou moeten weten als hondenkenner heb je tig verschillende rassen en tig verschillen karaktereigenschappen en is elke hond anders.

Maar nogmaals de vraag ,je ziet een mishandeling van een dier of mens wat doe je er aan ?

denk dat het antwoord niet komt, die vraag is al door verschillende gesteld.

ik mishandel mijn hond wel , net als choco :mrgreen: ik geef namelijk ook wel eens een ruk, dan is het nodig.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:

denk dat het antwoord niet komt, die vraag is al door verschillende gesteld.

ik mishandel mijn hond wel , net als choco :mrgreen: ik geef namelijk ook wel eens een ruk, dan is het nodig.
We wachten het maar af of Duiner de vraag gaat beantwoorden die al door verschillende mensen gesteld zijn.

Ah jou hond wil ook weleens links terwijl jij rechts wil. :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door ciske »

Ah jou hond wil ook weleens links terwijl jij rechts wil.
:lol: yeps zo nu en dan dwars tegen de draad in, moet kunnen :lol:
zo hou je leven in de brouwerij :wink:

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 22:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Emmy75 »

seconds-out schreef:Dit gaat nog veel verder, eigenlijk moet iedere hondenbezitter maar eens kijken hoe Ceasar Milan het doet.
Oh dus die mishandelt de hondjes ook want die rukt ook aan de riem... jaja ik geloof dat ik het begin te begrijpen. :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door ciske »

Dit gaat nog veel verder, eigenlijk moet iedere hondenbezitter maar eens kijken hoe Ceasar Milan het doet.
Hij heeft echt verstand van honden, 1 van de weinigen, maar zijn methodes zijn zo radicaal vernieuwend, dat vele "kenners" er nog nooit van gehoord hebben, laat staan om ze toe te passen
Mee eens, hij heeft er zeker verstand van.

mijn hond luistert prima, soms is die dwars maar dat is normaal.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door duiner »

seconds-out schreef:
Emmy75 schreef:
seconds-out schreef:Dit gaat nog veel verder, eigenlijk moet iedere hondenbezitter maar eens kijken hoe Ceasar Milan het doet.
Oh dus die mishandelt de hondjes ook want die rukt ook aan de riem... jaja ik geloof dat ik het begin te begrijpen. :mrgreen:
Ja klopt.
Soms doet hij dat, maar als je goed kijkt doet hij de meeste correcties wanneer de hond het niet ziet aankomen.
Vaak deelt hij ook (achterwaarts) een klein schopje uit, ook om te corrigeren, maar is uiterst effectief, want de hond verwacht dat niet, ziet dat ook niet aankomen.
Dat is het "geheim" van een goeie correctie.

ik heb het ook gezien, dit zijn wel heel erge gevallen , wat hij doet

normaal gesproken is dat allemaal niet nodig , als je beter de opvoeding gedaan had .... :wink:
.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Emmy75 »

seconds-out schreef: Soms doet hij dat, maar als je goed kijkt doet hij de meeste correcties wanneer de hond het niet ziet aankomen.
...
Dat is het "geheim" van een goeie correctie.
Dat komt ook omdat hij dat doet als de hond alleen nog maar van plan is om... en niet pas als de hond... Hij ziet aan de veranderingen van houding, uitdrukking en andere zaken de veranderingen in de gemoedstoestand en weet deze te interpreteren. Velen weten niet waarom hun hond ineens... of missen de signalen dat de hond van plan is om ...

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Emmy75 »

duiner schreef:ik heb het ook gezien, dit zijn wel heel erge gevallen , wat hij doet
Zo erg is dat niet wat hij doet en tegen de tijd dat hij om de hoek komt kijken is het ook broodnodig omdat de hond dreigt te ontsporen en wat is het alternatief ? Wachten tot de hond echt de fout in gaat en moet worden afgemaakt als gevaarlijk ? Lijkt me toch ook niet echt diervriendelijk. Of wachten tot deze afgedankt wordt naar een asiel als zijnde onhandelbaar ? ook niet het toppunt van diervriendelijkheid.
duiner schreef: normaal gesproken is dat allemaal niet nodig , als je beter de opvoeding gedaan had .... :wink:
Dat ben ik met u eens. De mensen in deze voorbeelden hebben de hond zelf laten ontsporen door gebrek aan opvoeding, ze zijn vaak onhandelbaar geworden door totaal gebrek aan leiderschap. Daarnaast zijn er een aantal rassen die zeker niet geschikt zijn voor beginnende hondeneigenaren omdat ze in het begin een strakke hand nodig hebben qua opvoeding.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door ciske »

normaal gesproken is dat allemaal niet nodig , als je beter de opvoeding gedaan had ....
.
Wie zegt dat? het ken ook een herplaatser uit het asiel zijn, maar alsnog wat doe je duiner?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door ciske »

Daarnaast zijn er een aantal rassen die zeker niet geschikt zijn voor beginnende hondeneigenaren omdat ze in het begin een strakke hand nodig hebben qua opvoeding.
dat ben ik met je eens, maar heb je die kleine kloothondjes wel eens gezien :lol: die worden behandelt als een kind, en zo erg dat de man niet eens naast de vrouw ken zitten :lol:

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door duiner »

Emmy75 schreef:
duiner schreef:ik heb het ook gezien, dit zijn wel heel erge gevallen , wat hij doet
Zo erg is dat niet wat hij doet en tegen de tijd dat hij om de hoek komt kijken is het ook broodnodig omdat de hond dreigt te ontsporen en wat is het alternatief ? Wachten tot de hond echt de fout in gaat en moet worden afgemaakt als gevaarlijk ? Lijkt me toch ook niet echt diervriendelijk. Of wachten tot deze afgedankt wordt naar een asiel als zijnde onhandelbaar ? ook niet het toppunt van diervriendelijkheid.
inderdaad , hij komt binnen en oogt ontzag .. dat is wat honden al nodig hebben .. :wink:

maar hij raakt ze niet aan, of trekt aan de riem , hij staat er alleen maar .. goed , he ?..

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door bprosman »

Vroeger werd sommige honden als onbehandelbaar gezien>> Ceasar laat zien, dat van elke hond wat te maken valt en dat het ALTIJD ook aan het baasje ligt, als er problemen zijn.
Je bedoeld de honden die door de screening heen zijn gekomen en waar Caesar wel brood in ziet voor een leuke uitzending.
Vaak deelt hij ook (achterwaarts) een klein schopje uit, ook om te corrigeren, maar is uiterst effectief, want de hond verwacht dat niet, ziet dat ook niet aankomen.
Dat is het "geheim" van een goeie correctie.
Werkt dat ook bij kinderen ? :wink:
Laatst gewijzigd door bprosman op 03 jan 2012 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten