Werkwijze hondenopvang Zalikas

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Werkwijze hondenopvang Zalikas

Ongelezen bericht door reggie2 »

Je kan uren doorgaan??
Wat zou je zeggen van de dierenbescherming inschakelen als dat wat jij hierboven schrijft waar is ??

Dan actie ondernemen als jij echt het belang van de dieren voor ogen hebt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Werkwijze hondenopvang Zalikas

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Vanessaknowsbest schreef:
23 aug 2021 19:00
Alle honden in Loerbeek eten van het geld wat de stichting binnen harkt want de oprichster heeft geen baan.
Haar baan is het verzorgen van de vele honden, dit kun je niet naast een baan doen, dus op zich is dit niet zo kwalijk of zorgelijk, vele goede doelen hebben mensen in dienst. Echter in de jaarrekening is niet te vinden dat ze loon krijgt.

https://zalikas.nl/wp-content/uploads/2 ... eknopt.pdf

Wel betalen ze jaarlijks € 64.260 aan het gebruik van de boerderij van haar ouders (zie link hieronder), dit klinkt als een behoorlijk bedrag maar hierin zitten ook de kennels e.d. dus niet eens zo absurd.

Vermoedelijk zal ze van dit bedrag per jaar (bruto) rondkomen, dit zijn dan huurinkomsten en hierover betaal je gewoon belasting, dus z'n goed inkomen is het ook weer niet ondanks dat er geen loonbelasting door de stichting wordt betaald.

https://www.destentor.nl/binnenland/dan ... ~a443c7bc/

In dit artikel staat ook "Ze schat dat er in tien jaar tijd tussen de 20.000 en 30.000 honden zijn gered of geholpen via de stichting." uitgaande van het genoemde bedrag van € 375 voor de adoptie zou de omzet sinds de oprichting in 2018 dus 25.000 x € 375 moeten zijn en dit is € 9.375.000 volgens de jaarcijfers is de omzet echter € 245.730. Ze overdrijf dus behoorlijk de cijfers zeggen dat ze ongeveer 655 honden heeft "gered" over de afgelopen 3 jaar. Het verbaast me dat een journalist bij het noemen van 20.000 a 30.000 honden niet zelf eens na gaat denken dat dit wel erg veel is in 3 jaar tijd dat de stichting bestaat.

Dus ze overdrijf, maar dat doe je zelf ook door te roepen "snel geld verdienen" dit zie ik niet terug in de cijfers van de stichting. Persoonlijk ben ik niet zo van de zwerf/laboratorium importeren, ik twijfel erg of de honden hier wel afkomstig zijn of dat het een manier is om geld te verdienen in het Oostblok waar de regels voor fokken heel anders zijn dan in NL.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Werkwijze hondenopvang Zalikas

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik vind dat elke hond recht heeft op een goed huisje. Ongeacht waar het dier vandaan komt

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Werkwijze hondenopvang Zalikas

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Huurinkomsten zijn normaal gesproken onbelast. Dus als die ouders een deel van hun ruimte verhuren is dat bedrag netto.

sake1987

Re: Werkwijze hondenopvang Zalikas

Ongelezen bericht door sake1987 »

Laat de partij van de dieren eens gaan voor een compleet invoer verbod van honden in Nederland.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Werkwijze hondenopvang Zalikas

Ongelezen bericht door sylvesterb »

reggie2 schreef:
23 aug 2021 21:21
Ik vind dat elke hond recht heeft op een goed huisje. Ongeacht waar het dier vandaan komt
Dus je vind het prima dat in Oostblok landen honden worden gefokt in erbarmelijke omstandigheden om onze dierenwelzijn regelgeving te omzeilen en uit te voeren naar ons land?

De hond kan ik hier weinig aan doen, maar zoals @sake1987 suggereert zou een import verbod een goed idee zijn om dit soort misbruik te voorkomen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Werkwijze hondenopvang Zalikas

Ongelezen bericht door reggie2 »

sake1987 schreef:
23 aug 2021 22:32
Laat de partij van de dieren eens gaan voor een compleet invoer verbod van honden in Nederland.

Nergens voor nodig
Laten ze al die mensen die hier komen maar eens verbieden.
Dieren zijn afhankelijk van de mens en nemen geen huizen af.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Werkwijze hondenopvang Zalikas

Ongelezen bericht door sylvesterb »

reggie2 schreef:
23 aug 2021 22:51
sake1987 schreef:
23 aug 2021 22:32
Laat de partij van de dieren eens gaan voor een compleet invoer verbod van honden in Nederland.
Nergens voor nodig
Laten ze al die mensen die hier komen maar eens verbieden.
Dieren zijn afhankelijk van de mens en nemen geen huizen af.
Klinkt als z'n PVV standpunt waarbij voorbij wordt gegaan dat we arbeidsmigranten nodig hebben voor de banen die de "Nederlanders" niet willen uitvoeren omdat ze zich te goed voelen. Zoals je mogelijk de afgelopen dagen in het nieuws hebt gelezen hebben we meer vacatures dan werkelozen op dit moment, voor die vacatures in te vullen en onze economie te laten groeien heb je dus personeel nodig uit die Oostblok landen. Maar we gaan nu wel heel off-topic van honden naar arbeidsmigratie.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Werkwijze hondenopvang Zalikas

Ongelezen bericht door reggie2 »

Hoe mijn reactie klinkt, boeit mij niet.
Off topic of niet, honden nemen geen huizen af.
Over stichting honden zit je fout met je Oostblok landen, deze dieren zijn zwerfdieren die recht op een goed leven hebben.
Dus sowieso in Nederland.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Werkwijze hondenopvang Zalikas

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nou, je ziet anders steeds vaker dat honden staan op een vrijstaande woning. Een flatje is niet goed genoeg voor ze.

Afbeelding

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Werkwijze hondenopvang Zalikas

Ongelezen bericht door sylvesterb »

reggie2 schreef:
23 aug 2021 23:10
Hoe mijn reactie klinkt, boeit mij niet.
Off topic of niet, honden nemen geen huizen af.
Sommige zaken zijn ook gevoelszaken en kun je ook feitelijk niet onderbouwen een populistische oneliner als " honden nemen geen huizen af" klinkt dan zoveel beter :? :? :? :?
reggie2 schreef:
23 aug 2021 23:10
Over stichting honden zit je fout met je Oostblok landen, deze dieren zijn zwerfdieren die recht op een goed leven hebben.
Dus sowieso in Nederland.
En heb je enig feitelijk materiaal dat het hier echt om zwerfhonden gaat en niet om massaal gefokte honden in illegale fokkerijen waarbij dierenwelzijn geen enkele rol speelt of vind je dit ook weer z'n fijne oneliner.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Werkwijze hondenopvang Zalikas

Ongelezen bericht door reggie2 »

Misschien moet jij je huiswerk eens doen.
Ik zou zeggen doe je best, Google is je vriend.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Werkwijze hondenopvang Zalikas

Ongelezen bericht door sylvesterb »

reggie2 schreef:
24 aug 2021 08:33
Misschien moet jij je huiswerk eens doen.
Ik zou zeggen doe je best, Google is je vriend.
De Belgische onderzoeksjournaliste Annick Hus deed de afgelopen jaren uitgebreid onderzoek naar de import van puppy’s uit het voormalige Oostblok. Ze volgde het spoor van de pups vanuit Slowakije naar België en Nederland. ,,De broodfok vindt hoofdzakelijk plaats bij boeren die zo wat bijverdienen”, vertelt Hus. ,,De hygiënische omstandigheden zijn er verschrikkelijk. De pups verblijven de eerste weken in donkere en vieze hokken, voordat ze - veel te jong nog - door een handelaar worden opgehaald. Vanuit een verzamelcentrum worden ze getransporteerd naar West-Europa.”
https://www.gelderlander.nl/home/grof-g ... ~ae4ae703/

Mijn vermoeden blijkt dus gewoon de waarheid, maar ja die pups nemen geen huizen in dus het is prima.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Werkwijze hondenopvang Zalikas

Ongelezen bericht door Erthanax »

In dit artikel van de redactie van Radar staat o.a.
'Er waren voor corona al veel misstanden in de hondenhandel', zegt Karen Soeters van dierenwelzijnsorganisatie House of Animals. 'Toen was de gemiddelde vraag 150.000 honden per jaar, waarvan 60.000 tot 80.000 uit het buitenland kwamen.'
Overigens vind ik het in de discussie over (al dan niet vermeende) zwerfhonden een opmerkelijke gedachtengang dat buitenlandse honden wél een goed huis verdienen, maar buitenlandse mensen niet.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Werkwijze hondenopvang Zalikas

Ongelezen bericht door Sannietje »

FB_IMG_1590044998877.jpg
(37 KiB) 628 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Kijk mij eens vrolijk zijn hier. Ver weg van de sores in mijn geboorteland Roemenie. Ik heb geen typeles gehad dus typt vrouwtje het hier voor mij.
Ik heb mijn ouders nooit echt gekend, ik ben zeer waarschijnlijk wel bij een gezin in huis geboren maar al snel op straat gedumpt. Denk dat ze de kosten voor mij niet konden betalen. Ik was ook niet de enige in het nestje.

Gedwongen en als angstige baby/peuter begon mijn eenzame leven op straat. Bij regen moest ik ergens zoeken naar een schuilhoeken, bij kou naar een warm plekje wat heel moeilijk is zonder mandje of dekentje. Onweer is doodeng en heeft mij een trauma bezorgd. Veel hondjes als ik hebben vriendjes gevonden en helpen elkaar bij het zoeken en vangen van eten. Soms gaat dat goed maar vak wordt je ook gesnapt en gevangen. Als je geluk hebt doen ze je niets, enkel naar een asiel brengen waar je in een koud kaal en natte kooi moet wachten en hopen. Hopen dat iemand met je meeleeft. Iemand die mijn angst leest en mijn lieve snoetje niet kan weerstaan en mij als vriendje redt uit deze gevangenis. Gevangenis ja omdat ik voor mezelf zorgde. Eten krijg je amper en drinken ook. Het enige water wat er is is de vloer die net schoongespoten is om onze urine en uitwerpselen weg te vegen.
Elke dag moet ik zien dat er soms een hondje wordt meegenomen die vermist was. Maar hondjes als ik worden niet gemist. Adoptie mag ook niet...dus worden na 2 weken hondjes vaak vermoord.
IMG_1697.jpg
(17.34 KiB) 628 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
.

Gelukkig ben ik nooit gepakt omdat ik heel snel ben en schuinbewegingen kan maken. Het heeft mij wel schuw gemaakt.
Tot er 2 lieve dametjes uit Nederland waren die mij liefdevol aanraakten. Ik kreeg liefde en ze namen mij mee naar een reservaat met meer hondjes. Hier kon je wel vrij rondlopen en kreeg ik eten en drinken. Ze hebben mijn wondjes verzorgd, mij gechipt en ontwormt. Ze hebben mij gecastreerd en ik kreeg een naam en Paspoort. Danutz heeft ik nu.

Na 2,5 jaar toen ik wat meer vertrouwen in andere hondjes en mensen kreeg besloten ze mij veilig naar Nederland te halen. Ze hebben een foto van mij geplaatst en een vrouw was hevig verliefd op mij. Het was een lange en niet leuke reis maar wel het einde van een uitzichtloos zwervend en eenzaam bestaan waar je constant op je hoede moet zijn. Eenmaal bij lieve mensen in Nederland begreep ik dat mijn stille aanbidder mij de volgende dag zou ophalen.

Ik werd ineens opgetild en vertroeteld en mee naar buiten genomen. Een lieve vrouw en een man begroetten mij en kwamen mij halen. Immers gaat elke hond die mee naar buiten wordt gehaald mee. Ik moest nog een keer in de auto. Bij vrouwtje op schoot in een warm dekentje. Na een lekkere wandeling kwam ik in huis. Er lag een warm mandje met een kleedje. Knuffels en een waterbakje en voerbakje. Ik heb een paar dagen geslapen als een roos, was doodmoe.

Nu 6 jaar later ben ik nog steeds blij. Ik ben niet van hun af te slaan. Als ik heel af en toe moet logeren mis ik het met hun. Maar ook als ze mij dan weer met open armen ontvangen en knuffelen.

Mijn geluk gun ik elke hond daar. Dit was mijn verhaal. En verhalen van andere honden zijn niet heel veel anders.

Check deze video. Niet geschikt voor zwakke hartjes...Maar de realiteit in de asiels daar.

https://youtu.be/yeJmXscDYdY

Groetjes Danutz

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Werkwijze hondenopvang Zalikas

Ongelezen bericht door reggie2 »

Erthanax schreef:
24 aug 2021 09:16
]Overigens vind ik het in de discussie over (al dan niet vermeende) zwerfhonden een opmerkelijke gedachtengang dat buitenlandse honden wél een goed huis verdienen, maar buitenlandse mensen niet.
Ik dus niet, honden kunnen nog steeds niet praten , zijn ook geen profiteurs dus tel uit je winst.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Werkwijze hondenopvang Zalikas

Ongelezen bericht door Erthanax »

Importhonden zijn toch juist het toonbeeld van profiteurs? Ze zitten achter onze reutjes en teefjes aan, liggen in onze hondemanden, eten ons hondenvoer, doen een beroep op onze dierenartsen, en plegen ook nog eens emotionele chantage door zielig (of juist lief) te kijken en te doen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Werkwijze hondenopvang Zalikas

Ongelezen bericht door reggie2 »

En dat allemaal op kosten van de nieuwe eigenaren, nogmaals.....doe je huiswerk voordat je denkt ergens over te kunnen oordelen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Werkwijze hondenopvang Zalikas

Ongelezen bericht door moederslink »

De asiels hier in Nederland zitten weer propvol met weer gedumpte en afgedankte dieren.
Schandelijk! :evil:
Waar je huisdier ook vandaan komt : goed vooronderzoek is in alle gevallen écht nodig .

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Werkwijze hondenopvang Zalikas

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
24 aug 2021 12:53

Waar je huisdier ook vandaan komt : goed vooronderzoek is in alle gevallen écht nodig .


Mee eens, het is gewoon schofterig om tijdens corona een maatje te nemen en daarna weer af te danken.

Plaats reactie