LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verlaten dieren (bijvoorbeeld in vakantietijd)

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

verlaten dieren (bijvoorbeeld in vakantietijd)

Ongelezen bericht door FerryG »

Vooral in de vakantietijd lopen de asiels weer vol met dieren die op verlaten plekken gevonden zijn, en die daar vermoedelijk zijn achtergelaten door mensen die anders niet op vakantie konden of zoiets.

Ik vraag me dit af: iedereen kent toch wel het aantal huisdieren van z'n buren? Als je buren voor de vakantie een hond hadden en na de vakantie opeens niet meer, dan is het toch op z'n minst wel verdacht. Dus wat doe je dan? Inderdaad: melding maken bij de politie of welke instantie die daarvoor bestaat dan ook. Omschrijf het dier in kwestie, en dan is het heel makkelijk om het dier in de asiels op te sporen. Breng de eigenaar (tegen zijn wil natuurlijk) naar het asiel in kwestie, en het dier zal zijn baas herkennen... en hop, in de boeien!

Waarom gebeurt dit niet?

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: verlaten dieren (bijvoorbeeld in vakantietijd)

Ongelezen bericht door petty1950 »

Jij hebt OF nooit een melding trachten te doen bij politie/ Dierenbescherming OF je hebt het eenmalig gedaan en enorm gesloft dat je zomaar toevallig een luisterend oor vond met hart voor dieren :wink:
Het kan ook zijn dat je gewoon wakker geschud moet worden want beste Ferry, zoooooo simpel als het klinkt en hoe loffelijk ook, HET WERKT NIET ZO IN DIT LAND :idea:
Ik ga niet beschrijven hoe dan wel , zou een eindeloze opsomming worden, maar beperk me ertoe dat mijn ervaring met de politie is dat er toch echt erg weinig prioriteit gegeven wordt aan dit soort zaken (ook t.a.v. meldingen over dierenmishandeling) en de DB wil meestal wel maar is aan talloze regeltjes gebonden waardoor ze pas ECHT iets kunnen als de hond al halfdood geslagen is ,liefst op heterdaad :roll:
En helaas toont het menselijk gedrocht zich alleen in het geniep en zelden in het openbaar :idea:
Voor ''onze'' wet is een dier een ''ding'' en dat verklaart m.i. bijna.....alles. Want de Heilige Koe is beter beschermt dan de echte (vlees)koe en dat is toch echt ,n blikken ding :idea:

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: verlaten dieren (bijvoorbeeld in vakantietijd)

Ongelezen bericht door Pruim »

Geplaatst op 05 Okt 2007 17:13 door FerryG


--------------------------------------------------------------------------------

Vooral in de vakantietijd lopen de asiels weer vol met dieren die op verlaten plekken gevonden zijn, en die daar vermoedelijk zijn achtergelaten door mensen die anders niet op vakantie konden of zoiets.

Ik vraag me dit af: iedereen kent toch wel het aantal huisdieren van z'n buren? Als je buren voor de vakantie een hond hadden en na de vakantie opeens niet meer, dan is het toch op z'n minst wel verdacht. Dus wat doe je dan? Inderdaad: melding maken bij de politie of welke instantie die daarvoor bestaat dan ook. Omschrijf het dier in kwestie, en dan is het heel makkelijk om het dier in de asiels op te sporen. Breng de eigenaar (tegen zijn wil natuurlijk) naar het asiel in kwestie, en het dier zal zijn baas herkennen... en hop, in de boeien!

Waarom gebeurt dit niet?
Ga eens kijken in de grote stad. Daar zijn mensen die nog niet eens weten hoeveel mensen er in het huis naast hun wonen.

Over het kostenplaatje wat jouw ideetje zal gaan kosten, ga ik maar niet over beginnen.

En iemand tegen zijn wil ergens heen brengen?
Als ik jou voor de hond van m'n ouders neerzet, dan reageert dat beest alsof ze al 10 jaar van jou is. Is dat betrouwbaar?

super suus
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 sep 2007 13:21

Re: verlaten dieren (bijvoorbeeld in vakantietijd)

Ongelezen bericht door super suus »

Breng de eigenaar (tegen zijn wil natuurlijk) naar het asiel in kwestie, en het dier zal zijn baas herkennen... en hop, in de boeien!
natuurlijk ben ik het met topic starter eens, een beetje toezicht op elkaar zou heerlijk zijn, en de aanpak van de gedumpte honden moet ook eens afgelopen zijn, maaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.....

je word in Nederland nergens voor gestraft, niet in de boeien, niks.
de hond zal dus zijn baas herkennen en dan?
baasje krijgt geen boeien omdat je die in nederland niet krijgt, hij roept
''eindelijk fikkie!!! ik heb je zo gemist''!
''ik heb de dierenbescherming gebeld, maar hij was toen niet gevonden''!
''oh? kan ik daar de dbs voor bellen"?
''mijn vrouw zou dat regelen''
en nog meer van dat soort onzin...

de hond mag mee met het baasje naar huis,en verdwijnt promt met een steen om zijn nek in de sloot.... :?
of verweg aan een boom.
nee, laat ze maar liever in het asiel terecht komen.

Gesloten