LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bonaire bereid moord op loslopende honden voor

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
dierenvriend
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 mar 2005 13:20

Bonaire bereid moord op loslopende honden voor

Ongelezen bericht door dierenvriend »

Bonaire, straks een gemeente van nederland heeft vergevorderde plannen alle loslopende honden af te maken. Dit doet met op twee verschillende manieren.
A) afschieten van die dieren die in afgelegen gebieden lopen. B0 vangen en vervoeren naar het dierenasiel om afgespoten te worden.

De reden hiervoor is dat in maart een vrouw gebeten werd door een kruising retriever die losgebroken was. De dierenarts die het dier onderzocht verklaarde dat het dier geen ziektes bij zich droeg en dat hij het hield op een puur incident.
Saillant is dat een politieagent die ter plekke kwam weigerde om de vrouw te vervoeren naar het ziekenhuis.

Nu heeft het eilandbestuur besloten tot actie over te gaan. Pure moord is het. Maar nog schrijnender is het dat het lokale dierenasiel dat door nederlanders gerund wordt hieraan mee gaat werken. Als doding station.

De Nederlandse organisatie Dierenhulp venezuela heeft nu aangeboden te helpen door gratis deze dieren te steriliseren.

Via de politiek heeft men ook diverse kanalen aangeboord om deze moord tegen te gaan.

( bron: www.dierenhulp.nl)

Het is toch absurd dat er zo met dieren omgegaan wordt? en dat van een toekomstige gemeente van dit land.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Bonaire bereid moord op loslopende honden voor

Ongelezen bericht door gravedigger »

Je kan het maar niet laten om die site van je te promoten hè?

Ratz
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:56

Re: Bonaire bereid moord op loslopende honden voor

Ongelezen bericht door Ratz »

Misschien dat mensen dan leren om hun hond te laten castreren/steriliseren?
Blijkbaar vinden die Nederlanders die een dierenasiel runnen het ook noodzaak, als ze meewerken.

En een politieagent is geen ambulance(taxi)dienst.

dierenvriend
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 mar 2005 13:20

Re: Bonaire bereid moord op loslopende honden voor

Ongelezen bericht door dierenvriend »

Zeg Ratz het is voor jou je naaste dierbaren te hopen dat ze niet ooit eens gewond raken en dienen te wachten tot er een ambulance komt. Omdat een agent ze niet wil vervoeren.

Ratz
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:56

Re: Bonaire bereid moord op loslopende honden voor

Ongelezen bericht door Ratz »

Zeg dierenvriend.

Wie zegt dat er niet al een ambulance onderweg was?
Was een ambulance wel nodig voor die beet, kon die vrouw niet naar de huisarts/ziekenhuis voor een hechting/prikje, had ze alleen even vervoer nodig omdat de brommer niet wilde starten?
De agent is geen ambulance-medewerker/dokter, en ook bij ernstige verwonding zal zelden of nooit een agent een slachtoffer vervoeren.
Waar lees je het vervolg hiervan?Weet jij wel hoe ambulance en handhavingspersoneel werkt?
Wil jij ook vervoer van een agent als je van je fiets bent gevallen?(zal een agent in Nederland zelden tot nooit doen, behalve eventuele EHBO verlenen)


Dus je opmerking over mijn naasten slaat de plank finaal mis, maar ik heb liever ambulancepersoneel, dan een agent die veelal alleen EHBO kan verlenen.


Tevens lees ik op de site dat honden los laten lopen 'bij de cultuur hoort'.
Kan je dat niet beter aanpassen of wordt dat als racistisch gezien?


Hoever wil je gaan, wqant blijkbaar loop jij te blaten zonder achtergrond te kennen. Misschien je eens verdiepen in zaken, voordat je gaat blaten.

Jammer dat je op blijkbaar delen waarin ik gelijk heb, niet reageert.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Bonaire bereid moord op loslopende honden voor

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Bederf nou niet mijn handeltje.........

Zou "dierenvriend"nu eigenlijk moeten zeggen met zijn clubje voor dieren ergens in een ver Zuid-Amerikaans land.

Het is zijn duidelijke bedoeling dat wij hem sponseren.

Dat probeert hij door zo af en toe even wat sluikreclame op dit forum neer te plempen.

Grootvader

dierenvriend
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 mar 2005 13:20

Re: Bonaire bereid moord op loslopende honden voor

Ongelezen bericht door dierenvriend »

Heyyyy daar hebben we het betweterige oude kanovaardertje weer. de persoon die denkt dat hij iets zinnigs te melden heeft. hahahahaha wat een giller.
De man die denkt dat ik eigenaar ben van weet ik wat voor een websites, hahahahaha

Nee ik lees berichten, plaats af en toe wat en draag een club een warm hart toe.

Maar ach wat maakt het uit joh, elke dag reageren om aan je quota te komen, zieligggg. hahahahaha

Oh ik zit ook achter deze TROS site hoor, dan weet je dat vast grootvadertje. Pas op je rollator en pak de kano en ga eens varen.
hahahahahaha

En die ander Ratz, kijk op dat eiland is slechts een ambulance. de agent is momenteel diciplinair geschorst omdat deze weigerde eerste hulp te bieden. hem hangt verder een straf boven het hoofd.

wweigerde assistentie te verlenen en direct hulp te vragen.

Bereid je eens voor man als je denkt een punt te hebben. lees de media wereldwijd eens man.

groetjes

een dierenvriend

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Bonaire bereid moord op loslopende honden voor

Ongelezen bericht door antonh »

@dierenvriend???

het is maar dat je het weet.
Bonaire behoort trouwens al heel lang tot Nederland!
Bonaire, straks een gemeente van nederland
Ik vindt dat die loslopende honden gewoon "opgeruimd" moeten worden.
Als er straks een kind gebeten wordt is natuurlijk de duivel los.

Ik vindt trouwens de reactie die jij naar kanovaarder hebt wel erg misselijkmakend.
Heyyyy daar hebben we het betweterige oude kanovaardertje weer. de persoon die denkt dat hij iets zinnigs te melden heeft. hahahahaha wat een giller.
Over loslopende honden maak je je druk maar een mens minacht jij!
Vertel zelf eens wat zinnigs.
Dacht je nou echt dat veel mensen hier in Nederland van dat afschieten wakker liggen.
Worden ze soms ook opgegeten, schijnt wel lekker te zijn.
En dan is dit misschien een handeltje voor jou, koop die kadavers op en verkoop ze naar China.
Misschien iets voor je handeltje bij Dierenhulp.nl als sponsoring.


En misschien kun je in die toekomstige gemeente die bij ons land volgens jou komt in de politiek.
en dat van een toekomstige gemeente van dit land.

Ik had het trouwens nog nergens gelezen hoor,
lees de media wereldwijd eens man.
Een ding, andere volken andere zeden!!
Laatst gewijzigd door antonh op 14 apr 2008 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Bonaire bereid moord op loslopende honden voor

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Waar doet die reactie nou aan denken ????

Tsja, een beetje aan de reacties van TOYS-PLUS en de felle reklame-reacties van de "Dr"Rath en die Simoncini-aanhangers.

Ach man, ga in een Nedrlands dierenasiel zitten of op een dierenambulance.
Er is in Nederland nog genoeg te doen wat betreft dierenleed.

Grootvader

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Bonaire bereid moord op loslopende honden voor

Ongelezen bericht door puma73 »

@dierenvriend,

Hoever wil je gaan, wqant blijkbaar loop jij te blaten zonder achtergrond te kennen. Misschien je eens verdiepen in zaken, voordat je gaat blaten.
Ben jij wel eens op Bonaire geweest? Ik vindt dat jij zeer discriminerende uitspraken doet.

Ik ben er vaak geweest en weet je wat? Ze lachen zich kapot om zo'n stomme hollander die denkt dat hij de boel moet verbeteren.

Weet je wat goede projecten daar zijn? De bescherming van de schildpadden en het ezel asiel. Dat zijn projecten die daar een breed draagvlak hebben.

dierenvriend
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 mar 2005 13:20

Re: Bonaire bereid moord op loslopende honden voor

Ongelezen bericht door dierenvriend »

Hey puma,

lees de website eens van dierenhulp.nl en wat lezen we dan???????

Ze steunen al jaren het ezelproject..... oeps.........

Maar ja genoeg daarover. Ik ga me niet verder bezig houden met jullie want tsja er gelukkig voor jullie nog hoop.
Partij Voor de Vrijheid.

Moonlight
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 apr 2008 23:06

Re: Bonaire bereid moord op loslopende honden voor

Ongelezen bericht door Moonlight »

Waar slaat deze opmerkingen allemaal op? Als je een hekel hebt aan dit soort uitlatingen dierenvriend, waarom blijf je dan topics openen?
Je houdt je dus maar al te graag bezig met ons, anders zat je niet op dit forum.

Er moet altijd een keiharde reden zijn die terecht is waarom dieren eventueel worden afschoten of niet.
Nee in vele projecten heb ik me nog niet verdiept en zeker niet wat daar afspeelt, omdat ik me vooral met dierenleed in Nederland zelf bezig houdt.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Bonaire bereid moord op loslopende honden voor

Ongelezen bericht door puma73 »

@dierenvriend,
Maar ja genoeg daarover. Ik ga me niet verder bezig houden met jullie want tsja er gelukkig voor jullie nog hoop.
Partij Voor de Vrijheid.
Wat kun jij een gigantische onzin uitkramen.

Overal komen die gekke nederlanders, in griekenland in spanje en overal die zielige arme zwerfhondjes. het liefst naar nederland halen terwijl hier de asiels en opvang uitpuilen.

Moonlight
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 apr 2008 23:06

Re: Bonaire bereid moord op loslopende honden voor

Ongelezen bericht door Moonlight »

@Puma73 ik ben het helemaal met je eens.

dierenvriend
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 mar 2005 13:20

Re: Bonaire bereid moord op loslopende honden voor

Ongelezen bericht door dierenvriend »

Puma en Moonlight leer toch een goed lezen. Ze halen juist die dieren NIET naar nederland....
Dat is ook weer zo een pluspunt. ter plaatse doen ze veel omdat de dieren in nederlandse asiels ook een huis zoeken en daar hopenlijk ook in slagen.

Mensen toch, ik houd me niet met jullie bezig, maareerst lezen. Zo zonde al die onzin.

Hij die zich niet voor bereid heeft zich voorbereid om vergeten te worden.

Gegroet u allen. Ik ga weer kranten lezen en sites....

Moonlight
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 apr 2008 23:06

Re: Bonaire bereid moord op loslopende honden voor

Ongelezen bericht door Moonlight »

Zeggen we dat? NEE! Het gaat om de andere landen, Nederlanders die hondjes vanuit Roemenië, Spanje enz enz halen. Daar praatte Puma over! En dat moet ook tegen gehouden worden.

Verder is je bijdrage hierboven zeer nuttloos, want verder uitleg geven kan je niet. Als je zoveel weet en denkt te weten en je ervoor inzet? Waarom dan niet duidelijk uitleg geven voor leden die het eventueel niet begrijpen volgens jou?

I.P.V nutteloos te zeggen dat je de krant weer gaat lezen en sites.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Bonaire bereid moord op loslopende honden voor

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Ja dierenvriend,

Zoek maar weer in kranten het wereldleed op, huil om de berichten en scheldt je buurman maar weer eens uit.

Er valt hier nog meer dan genoeg te doen!

Grootvader

dierenvriend
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 mar 2005 13:20

Re: Bonaire bereid moord op loslopende honden voor

Ongelezen bericht door dierenvriend »

Dat klopt Grootvadertje.
Genoeg te doen in Nederland. 60 dieren in beslag in Wijhe, zieke koeien geslacht in Leeuwarden tegen alle regels in. Illegale jacht op wild op de Veluwe.

Allemaal in eigen land. En dat beseffen dat de politiek reageert met : Oh daar schrik ik van.

Dan beseffen dat er in den Haag een landelijke club is de DB die op A locaties panden bezitten. beleggen in aandelen heineken en Shell, en die volgend de jaarcijfers maar liefst 42.000.000 lees 42 miljoen euro contant in kas hebben.

Tijd dat ze eens wat gaan doen of niet lijkt me.

En over uitleg, ik meld enkel dat wat relevant is. De verwaaring onstaat door al het geblaat op dergelijke forums. De onzin, het afwijkende van het onderwerp. Immers helemaal bovenaan staat dat op een toekomstige nederlandse gemeente dierenleed massaal voor komt. En al dat zinloze ge.... over dat ze al bij nederland horen.
mensen volg de berichtgeving in de tweede kamer. lees kranten, kijk ook eens over de landsgrenzen.

En nogmaals ik ben geen eigenaar of wat ook van de genoemde site maar draag ze wel een warm hart toe. reden: Ze zeuren niet maar steken de handen uit de mouwen.
Ofwel zoals wij zeggen. NIET LULLEN MAAR POETSEN.

Allen gegroet en maak vooral je eigen invulling en tot het volgende topic.

groet
Oh net weer een bericht op hun site gezien. Venezuela heeft de wet op dierenbescherming niet aangenomen. Stierenvechten blijft mogelijhk en legaal.

Vind ik toch ook wel erg. Maar ja dat vind ik.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Bonaire bereid moord op loslopende honden voor

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik denk dat de Nederlander eerst eens de hand in eigen boezem moet steken voordat hij allerlei zaken gaat roepen over gebruiken en gewoonten in andere landen.

Op het moment dat in hier in Nederland mensen gaan roepen dat sinterklaas een discriminerend feest is omdat de knechten zwart zijn en dan allerlei verwijzingen maken naar slavernij e.d is Nederland te klein.

De kreten "men moet van ONZE traditie's afblijven, het is een Nederlands feest waar bemoeien ze zich mee" zijn dan niet van de lucht.

Dus laten wij ons ook niet bemoeien met traditie's in andere landen, want dat zijn HUN traditie's hoe wreed of afschuwelijk die zijn.

Gesloten