LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NOP Veldhoven

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
ton1234
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2009 09:22

NOP Veldhoven

Ongelezen bericht door ton1234 »

:evil:

N.a.v. jullie uitzending nam ik voor vrienden uit Spanje contact op met de stichting A.A.P. in Almere. Mijn vraag was of zij een alternatief hebben voor de misdadige behandeling van papegaaien in Veldhoven.
Ik kreeg directeur David van Gennep aan de lijn die gemotioneerd vertelde dat ook hij erg geschrokken is van deze praktijken. Hij wist wel iets omdat zij in het verleden al hadden gemerkt dat het N.O.P. het niet zo nauw nam met de dieren en dat dit de reden was dat zij zich hebben gedistantieerd van de club. Hij gaf aan dat hij van de overheid niets verwacht (!!!!) omdat dit probleem al 3 maal eerder is aangegeven. Deze zelfde overheid haalt deze beschermde dieren van Schiphol af omdat ze anders tijdens transporten illegaal worden verkocht en dat er dan veel overlijden. Deze zelfde overheid staat al jaren toe dat deze dieren worden vermoord en doorverkocht door het N.O.P.

Mijn suggestie is dat u David van Gennip uitnodigt in uw uitzending en zijn kant van de zaak hoort. Het schijnt nog veel erger te zijn dan u in uw uitzending aangaf!! Wellicht kunt u in uw volgende uitzending een voorbeeldbrief opnemen waarmee kijkers alle politieke partijen en de raad van Toezicht van het N.O.P. kunnen mededelen dat dit onaccepabele praktijken zijn voor een fatsoenlijk land!! Deze misdadige praktijken dienen onmiddelijk te stoppen.

milagro
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2009 09:52

Re: NOP Veldhoven

Ongelezen bericht door milagro »

het verbaasd mij dat niemand tot nu toe hier op heeft gereageerd.het is toch verschrikkelijk wat ze daar doen. ook ik ben een regelmatige bezoekster van het park ik ben zelfs donateur.ik dacht ik doe iets goeds voor deze dieren. niet dus. wat hier aangedaan kan worden weet ik niet. het park sluiten zal rampzalig zijn onder dit beleid ook. dus zal er iets anders moeten gebeuren om deze dieren te helpen en beschermen tegen deze praktijken. zet er deskundige op die wel begaand zijn met deze dieren.DAN KOMT HET MISSCHIEN NOG GOED. als mensen die hun vogel er naar toe hebben gebracht hem aan klagen voor oplichting mishandeling enzo komt hij misschien ook in een veel teklein kooitje met agrassive medemens :evil: :arrow: :arrow: :twisted:

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: NOP Veldhoven

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Geachte ton1234,

Uw opmerkingen raken kant noch wal.

Ten eerste wil ik U er graag van op de hoogte stellen dat er al een forum voor het NOP is naar aanleiding van de belabberde Radar uitzending. U weet dit want U hebt daar ook al menig vuilspuiterij op gezet.

Ten tweede is de NOP, net zoals Stichting AAP lid van de VOND. Wat dat is weet U ook ongetwijffeld.

Ten derde worden door U grote beschuldigingen op dit forum geuit die totaal niet in de buurt van de waarheid komen. David van Gennep zou nooit zulke uitspraken doen omdat ook hij weet dat het allemaal niet waar is. Dus stop met je hetze tegen het NOP.

Het is niet de overheid die de dieren van Schiphol afhaalt, maar de nop zelf. De beschuldiging dat ze anders tijdens transport illegaal verkocht worden en dat er veel overlijden is ook al zo een opruiende uitspraak die nergens op slaat.

Ik heb uw tekst gekopieerd en afgedrukt en zal het NOP adviseren om deze mee te nemen in het onderzoek naar de aanstichters van al het leed.

Daarbij zal ik zelf uitzoeken in welke vorm U nu weer strafbaar bent, zoals ook al op het forum genoemd. U blijft maar nieuwe beschuldigingen uitten.

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: NOP Veldhoven

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Mag ik een ieder verzoeken om het commentaar over het NOP in het juiste forum te zetten?

Moderator van Radar, kunt U hier voor zorgen om de discussie zo zuiver mogelijk te houden?

ton1234
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2009 09:22

Re: NOP Veldhoven

Ongelezen bericht door ton1234 »

:cry:

Geachte schrijver. Ik weet niet wie u bent en waarschijnlijk wil ik dit ook niet weten. U relateert aan mij dat ik vaker "iets "zou hebben gezegd, echter ben ik sinds vandaag voor het eerst op deze site. Uw verdere opmerkingen, net als de rest, slaan dus helemaal nergens op. Helaas voor u deelt onze samenleving uw geweldige dierenliefde niet. Opmerkingen als door u geuit staven de uitzendingsbeelden van TrosRadar niet. Ik wens u veel succes met uw "beschuldigingen "jegens mensen die het slechts goed voor hebben met deze dieren die zichzelf niet kunnen beschermen tegen mensen zoals u.

Voor wat betreft uw opmerking dat niet de overheid maar de N.O.P zelf de dieren van Schiphol haalt kan ik kort zijn. Maakt dit het dan wel juist om de dieren zo te behandelen?

docmaster
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2009 17:16

Re: NOP Veldhoven

Ongelezen bericht door docmaster »

Na 23 jaar veel plezier door omstandigheden genoodzaakt voor mijn 2 (kerngezonde) papegaaien iets anders te zoeken. NOP leek me een goede en dier/papegaai vriendelijke oplossing. WAS hier blij mee.
Sept 2006 beide gebracht. Eerst quarantaine, hierna i.v.m. jaargetijde winteropvang en voorjaar dan naar buiten. 1 vogel door raampje nog in winteropvang gezien. Div belletjes, alles OK!!! In maart/april info dat beide vogels in grote voliere geplaatst. Vaak gaan kijken, nooit gezien.
Blijkt nu na info dat beide reeds in de winteropvang dec2006/jan 2007 overleden waren. Blijkbaar om donaties te behouden wordt je gewoon belogen.[/u]

arduinna
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:15

Re: NOP Veldhoven

Ongelezen bericht door arduinna »

:cry:
Wat gedachten over dierenleed: Papegaaien en andere exotische dieren zouden geen opvang nodig moeten hebben, zij horen in hun natuurlijke omgeving. Honden en katten die onwenselijk gedrag vertonen worden zonder pardon naar het asiel getransporteerd. Onverantwoordelijkheid zorgt er tijdens de vakantietijd voor dat men zijn dier op straat dumpt of aan een boom achterlaat. Witte konijnen worden gedwongen om te overleven in het wild. Proefdieren en dieren in de bioindustrie hebben een vreselijk leven. Waarom kunnen we er met ons allen niet naar gaan streven dat dat niet meer mag gebeuren? Dan zal er in de toekomst veel minder dierenleed zijn.

wiheda
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2005 15:14

Re: NOP Veldhoven

Ongelezen bericht door wiheda »

Men zou verplicht moeten worden bij het aankopen van een hond en / of papegaai een cursus te volgen hoe deze dieren te behandelen.
De mensen zorgen zelf door slechte voeding, opvoeding, etc. dat het gedrag van de dieren niet voldoet aan de wensen van de mens.

Tevens zijn papegaaien totaal niet te vergelijken met een hond of kat. Er zijn mensen die maar direct een valkparkiet of papegaai voor hun kind kopen :) Alsof het speelgoed is.
Of een ara in een galerij woning. Je kan er op wachten dat de buren gaan klagen over het schreeuwen wat voor deze vogels een natuurlijk gedrag is. En dat is niet met schelden, met een stok op de kooi slaan (u lees het goed) of de hele dag een doek over de kooi gooien op te lossen.
Wie zijn hier beesten? Het NOP of de mensen die een vogel kopen en deze niet op kunnen voeden. Ik denk de laatste.
De goede gaaienvrienden hier buiten gelaten.

Dat er een hetze is tussen 2 groepen is bekend, of dingen goed dan wel fout gaan kan men volgens mij niet op dit forum over oordelen.

Wat wel waar is, dat is de het stukje over de 2 rode ara's in beeld op tv.

Dit is een poster van het NOP zelf. Er onder staat, deze twee hebben we gered uit dit kooitje.
Jammer dat op tv deze poster uit de begin jaren gebruikt werd alsof de vogels zo bij het NOP zitten.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: NOP Veldhoven

Ongelezen bericht door Henri42 »

Op een andere topic wordt er flink op los geschreven over oa NOP en hun goede en slechte kanten, eea na de minder heldere uitzending van Radar, hoewel er duidelijk aantoonbare missers en procedure fouten zitten bij NOP.

Stand van zaken:
De AID brengt een rapportage uit.
Hr Dorresteijn brengt een verslagje uit op verzoek van NOP.
Er ontbreekt een belangrijk certificaat, komt eraan nadat er regels gewijzigd zijn.
Ex vogelbezitters wisten niets van vlieghal 5 af.
NOP verandert hun beleid.

We mogen niet vergeten dat het gaat om exotische vogels, wel of niet geimporteerd, zelf heb ik verstand van duiven een totaal andere vogelsoort.

Het voordeel van de twijfel ligt bij NOP, we wachten de komende weken af naar de rapportages en een mogelijk media vervolg op de eerdere uitzending of de krantenberichten

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: NOP Veldhoven

Ongelezen bericht door Henri42 »

Het blijft opmerkelijk rustig vanuit de NOP groeperingen ,directie , bestuur en adviseurs. Stilte voor de storm ?(*-*)

piereknots
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: NOP Veldhoven

Ongelezen bericht door piereknots »

Papagaai Jansen

Heb al eerder hier een reactie geplaatst. Had eerst wat twijfels over de eenzijdige uitzending van Radar, MAAR....
Afgelopen zomer hebben we gebeld hoe het met onze papagaai Jansen ging. Er werd ons verteld dat het prima met hem ging en dat hij was verhuisd naar de grote kooi 1.
We hebben nu weer gebeld en er wordt ons nu medegedeeld dat hij in januari 2007 is overleden. Ze hebben hem onderzocht(???) en hij is door ouderdom overleden(??? 35 jr. was hij). Mijn financiele ondersteuning is hiermede gestopt. Leugens vertellen voor de centen.
J.Piersma,Koedijk

aknoppert
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: NOP Veldhoven

Ongelezen bericht door aknoppert »

De mijne is schijnt ook aan ouderdom te zijn overleden, hij was 30. ik kan mij er ook maar niet bij neerleggen. Ze hebben hem niet verder onderzocht omdat er niets aan hem te zien was, dus aangeomen werd ouderdom..

angela-33
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2009 11:53

Re: NOP Veldhoven

Ongelezen bericht door angela-33 »

Is er al iets bekend over het onderzoek?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: NOP Veldhoven

Ongelezen bericht door Henri42 »

Is er al iets bekend over het onderzoek?


Natuurlijk zijn de gegevens bekend:

AID is openbaar via het ministerie

Dorrestein uit Blijdorp is als betrokkenen niet van belang

De interne maatregelen cq procedures zijn onbekend ivm de zwijgplicht van de betrokkenen.

angela-33
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2009 11:53

Re: NOP Veldhoven

Ongelezen bericht door angela-33 »

Even afwachten dan maar, het duurt wel lang.
Ik hoop dat het allemaal niet waar is, zou te erg voor woorden zijn.

rebecca77
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 feb 2009 07:24

Re: NOP Veldhoven

Ongelezen bericht door rebecca77 »

Helaas heb ik nu pas gehoord wat er allemaal in Veldhoven is gebeurd! Ik ben erg geschokeerd en ben dan ook gelijk gaan bellen of mijn papegaai nog leeft? Hopend dat mijn papgaai er niet tussen zit en met nog een goed vertrouwen bel ik de eesrt keer om 9uur op! Na mijn telefoonnummer te hebben achtergelaten zouden ze mij binen een uur terug bellen! Na twee uur hebben gewacht weer gebeld, weer een ander aan de telefoon, nou zou die persoon het in behandeling nemen en zou mij binnen 20minutjes terug bellen! Het vertrouwen zakt me steeds minder in mijn schoenen! Na nog twee telefoontjes te hebben gepleegd werd mij om half 5 verteld dat mijn papegaai dood is en of ik geen sectierapport heb thuis gekregen? Nou die heb ik dus nooit gekregen!!
Ik weet zeker dat mijn papgaaai gezond was, werd zelfs door hun verklaard! Voordat de papagaaien in quarentaire komen worden ze altijd nagekeken door een arts!
Ik ben hier erg verdrietig en kapot van en voel mij erg schuldig namens Rocco! Ik wil het hier ook niet bij laten zitten en hoop dat iemand mij hier verder kan helpen hoe ik verdere stappen kan ondernemen?
Groetjes Rebecca

angela-33
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2009 11:53

Re: NOP Veldhoven

Ongelezen bericht door angela-33 »

Hoi Rebecca,

Ik begrijp hoe jeje voelt, ik heb precies hetzelfde verhaal. Krijg je nu wel een sectierapport thuisgestuurd dan?

Judithrr
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 feb 2009 12:25

Re: NOP Veldhoven

Ongelezen bericht door Judithrr »

Hoi Rebecca,
ook hier hetzelfde verhaal. 3 vogels, 2 dood en eentje op dit moment nog vermist. En ook ik voel mij schuldig, ben het vertrouwen in deze organistatie kwijt en zou graag zien dat hier consequenties aan zouden komen te hangen. En graag ook een structureel plan voor het opzetten van een wel goed functionerende opvang onder een ander bestuur.
Er moeten wereldwijd toch cijfers, aantallen, afmetingen, procedures, aanbeveling, etc.. beschikbaar zijn die aan kunnen tonen hoe een dergelijke opvang wel en niet zou moeten functioneren? En ik vind dat daarbij ook ingedachten gehouden zal moeten worden dat papegaaien niet alleen een beschermde, maar ook nog eens een aantoonbare intellligente diersoort zijn en er dus meer dan 1 reden is om hier op een verantwoorde manier mee om te gaan. En misschien het kweken van deze soort in het geheel verbieden tenzij om het behoud van de soort te garanderen en dan alleen met als doelstelling om de in het wild levende populatie in stand te houden indien van toepassing. In ieder geval het kweken voor de particuliere markt misschien gewoon maar eens verbieden ?

omit
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2008 11:29

Re: NOP Veldhoven

Ongelezen bericht door omit »

lees maar eens wat Baardparkiet zijn erbvaringen met het NOP zijn!

zie:

http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=4711&page=6

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: NOP Veldhoven

Ongelezen bericht door Henri42 »

Van dat bericht via http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=4711&page=6 schrik ik echt en kan het nauwelijks geloven, is Baardparkiet te bereiken via een mail of gsm nummer ?

Gesloten