LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies gevraagd

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Advies gevraagd

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik heb een buurvrouw die vrij veel dieren heeft, zo'n 11 stuks waaronder hamsters, ratten, katten en een hond.
Wij wonen in een flat, zij op 3 hoog.
Nu is er tot 3 maal toe een kitten van 3 hoog naar beneden gevallen.
De eerste keer viel er één in de struiken en hield er alleen een bloedende schram aan over.
De tweede maal was ze niet thuis en is de kitten met kleine verwondingen door iemand die haar vond naar de dierenarts gebracht.
Daar heeft zij de kitten weer opgehaald en mee naar huis genomen.
De derde maal was ze thuis en viel een kitten uit het raam die ze later heeft moeten laten inslapen omdat de rug en beide voorpootjes gebroken waren.
Haar eerste reactie toen zij bij de kitten aankwam was "Da's weer € 46, die k..beesten ook!".
Pas na aandringen van mij belde ze de dierenarts.
Ook is een kitten door haar hond doodgebeten toen de kitten uit de voerbak van de hond at.
Die is 10 minuten nadat ze bij de dierenarts kwam gestorven en dat was haar beredenering om de dierenarts niet te bellen nadat kitten nummer 3 uit het raam was gevallen.
Ze wilde zich de kosten van het weekeindeconsult besparen en kijken of de kitten vanzelf dood zou gaan.
Dat de hond een kitten doodbeet vind ik eng, want dit is voernijd en is gevaarlijk.
Ze heeft de hond nog steeds en laat haar los lopen.
Ik heb de dierenbescherming al ingeschakeld, die is bij haar langs geweest, maar volgens een andere buurvrouw waren zij tevreden over hoe zij haar dieren verzorgde en zal er geen actie ondernomen worden.
Is er nog iets wat ik kan doen?
Ik maak me echt zorgen, omdat zij geen enkele actie onderneemt om te zorgen dat haar kittens niet uit het raam of van het balkon af vallen.
Ik heb haar gezegd te investeren in horren om de dieren binnen te houden, maar heb nog niet gezien dat zij daarvoor gezorgd heeft.
Ook haar reactie toen zij haar bloedende en stuiptrekkende kitten op de grond zag liggen vond ik beneden peil.
Heeft iemand advies voor mij?

ieniepienie
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:55

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door ieniepienie »

Jeetje, dat is lastig zeg :shock: wat een kansloos figuur die buurvrouw.
Ik zou zelf gewoon blijven bellen naar de DB, en als er weer een katje valt zou ik weer meteen DB bellen..desnoods pak je het katje op en neem je hem mee naar huis.net zolang tot ze gek van me werden en ook ECHT onderzoek gaan doen.
Zo te horen hebben ze een bliksembezoek gedaan zonder echt te observeren.
Wat je ook nog kan doen is aangifte doen bij de politie van dierenmishandeling.
Weet je bij welke DA ze geweest is voor al die zieke beestjes?
Hij kan de DB meer vertellen over het soort verwondingen, want ik vind het dierenmishandeling.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door VioletPrue »

De dierenarts die ze de laatste keer belde waar ik bij was, is ook mijn dierenarts.
Dit heb ik ook doorgegeven aan de DB.
Ik ga binnenkort zelf met mijn kat naar de dierenarts en dan zal ik haar eens vragen wat zij vindt.
Het zit me echt niet lekker.

stofzuigertje

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast de DB en Dierenarts is de Verhuurder van Flat ook meestal niet blij met dit soort bewoners die overlast geven dus vraag deze ook eens.

De Politie via buurtagent op hoogte houden is ook meestal succesvol.

Klaag nooit alleen maar probeer andere buren ook te vragen of ze U steunen.
Als er steeds meerdere klagen word dit eerder opgelost.

ieniepienie
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:55

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door ieniepienie »

stofzuigertje schreef:Naast de DB en Dierenarts is de Verhuurder van Flat ook meestal niet blij met dit soort bewoners die overlast geven dus vraag deze ook eens.

De Politie via buurtagent op hoogte houden is ook meestal succesvol.

Klaag nooit alleen maar probeer andere buren ook te vragen of ze U steunen.
Als er steeds meerdere klagen word dit eerder opgelost.
Ja dat is idd ook een goed advies !
Ben benieuwd hoe dit eindigt, zielig voor die beestjes hoor.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik heb inmiddels ook voorzichtig met andere buren gesproken en die steunen haar. Ze vinden het geloof ik wel grappig dat er katten naar beneden vallen. Ze is inmiddels wel zo ver dat ze ze in een bench doet als er een raam of deur open staat (zegt ze) maar recentelijk zat er weer een jonge kat op het balkon opgesloten terwijl zij de hond uitliet. Dierenambulance doet niets. Ik blijf het in de gaten houden.

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: Advies gevraagd

Ongelezen bericht door Kicoa »

Heb je de dierenambulance gebeld of de inspectiedienst? De inspectiedienst (telefoon 0900-2021210) doet wel degelijk onderzoek als zulke meldingen binnenkomen. Echter zijn zij ook afhankelijk van wat zij op dat moment kunnen waarnemen, ze gaan niet dagenlang in de struiken zitten wachten tot er een kat naar beneden valt.
Maak indien mogelijk foto's van wat je waarneemt met datum en tijdstip en kijk of je getuigen hiervan kunt vinden. Meldt ook consequent bij de politie wat je waarneemt, doe desnoods aangifte van dierenmishandeling, zij zijn verplicht aangiften op te nemen en te onderzoeken.

Succes, vreselijk als mensen zo nonchalant met hun dieren omgaan, hopelijk komt hier snel een einde aan.

Gesloten