LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door vronie »

Melanie_ schreef:
Chocomelk schreef:
vronie schreef: Ik wordt hier zo moe van.
Dat mensen zich niet inlezen ,op forums en Google
Eer zij een dier aanschaffen
Daar ga je toch niet vanuit dat je een ziek dier gaat kopen...........
En wacht maar tot het jezelf over komt, je wilt dolgraag een pup, ligt er wakker voor omdat het de hele nacht jankt omdat het pijn heeft, steekt je energy er in en dan gaat het dood. Ik heb hier niet voor gekozen maar dat soort dingen gebeuren. Laat staan dat ik mensen gewoon teveel heb vertrouwt en dat doet ook pijn.
Ik weet niet wat jij mee hebt gemaakt vronie maar iedereen kan met dit soort dingen de fout ingaan. En ik zal je vertellen, ik schaam mij ervoor dat ik heb doorgelezen! Ik vind het nogal onterecht en makkelijk gezegd van je.
Ik heb Entius vaak gemaild,over zijn schandalige praktijken.
Nee Melanie,ik heb dit gelukkig niet mee gemaakt.
Maar wel bijna bij een broodfokker,maar dit voelden niet goed.
Veel sterkte Melanie
Sterkte voor jou.

jeami
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:31

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door jeami »

Hoi ik zie dat er nog steeds berichten worden geplaatst over dezelfde fokker. Ook ik ben slachtoffer geworden van zijn praktijken en met mij nog vele anderen. De pups die nu nog steeds worden aangeboden op zijn site. Word hier echt niet goed van. Hij wil met mij niets te maken hebben en laat het aan zijn vrouw over. Dit telefoongesprek was van haar kant alleen maar schreeuwen heb uiteindelijk opgehangen. Ze wil dat dit voor de rechter wordt uitgesproken. Ben nu aan het uitzoeken hoe ik het op de juiste manier kan aanpakken. Willen de mensen die hier ook dupe van zijn geworden reageren. Met zijn allen moet het toch lukken om zo het leed te besparen.

Melanie_
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2011 08:58

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door Melanie_ »

jeami schreef:Hoi ik zie dat er nog steeds berichten worden geplaatst over dezelfde fokker. Ook ik ben slachtoffer geworden van zijn praktijken en met mij nog vele anderen. De pups die nu nog steeds worden aangeboden op zijn site. Word hier echt niet goed van. Hij wil met mij niets te maken hebben en laat het aan zijn vrouw over. Dit telefoongesprek was van haar kant alleen maar schreeuwen heb uiteindelijk opgehangen. Ze wil dat dit voor de rechter wordt uitgesproken. Ben nu aan het uitzoeken hoe ik het op de juiste manier kan aanpakken. Willen de mensen die hier ook dupe van zijn geworden reageren. Met zijn allen moet het toch lukken om zo het leed te besparen.
Ik heb geprobeerd om netjes te blijven en op het gegeven moment heb ik een goede vriend van mij gevraagd om als mijn juridisch adviseur op te bellen.
Dit heeft hij gedaan maar Entius werd er niet warm of koud van. Ook niet met 'dreigementen' om naar de pers/rechter te stappen.
Ik ben nog steeds bezig om het een en ander aan bewijs bij elkaar te sprokkelen om aangifte te doen. Ook heb ik een melding gedaan bij de Dierenbescherming.
Ik werd er nog helemaal naar van om te zien dat hij nog steeds pups verkoopt en ook niet in die smerige met parvo geinvesteerde kennel van hem.

puppylove
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:54

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door puppylove »

wij hebben daar ook een pup gekocht,Jeami kent me,en heeft mijn telefoonnummer,als ik iets kan betekenen stuur dan een pb-tje.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door duiner »

.
met ontsteltenis zit ik dit te lezen, door de jaren heen !!!... :shock: :shock:

al bij de eerste pup met parvo hadden er maatregelen getroffen moeten worden ,
maar NIEMAND deed iets !!.. :shock:

Iedreen heeft het over zijn EIGEN pup, maar niet hoe dit te stoppen !!.. :shock:

Altijd , wordt men pas wakker , als het om zijn eigen spullen gaat , maar kan niemand wat schelen
als het zo al jaren doorgaat .?? ..... schande !!
.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door ciske »

duiner schreef:.
met ontsteltenis zit ik dit te lezen, door de jaren heen !!!... :shock: :shock:

al bij de eerste pup met parvo hadden er maatregelen getroffen moeten worden ,
maar NIEMAND deed iets !!.. :shock:

Iedreen heeft het over zijn EIGEN pup, maar niet hoe dit te stoppen !!.. :shock:

Altijd , wordt men pas wakker , als het om zijn eigen spullen gaat , maar kan niemand wat schelen
als het zo al jaren doorgaat .?? ..... schande !!
.

nou zou zeggen , doe er wat aan.

alida2
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2012 19:51

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door alida2 »

Ook mijn zoon en schoondochter zijn erin geluisd bij Puppywereld (Entius). Zij kochten 29 april 2012 een pup. Zij gingen naar de winkel toe met allerlei vragen in het hoofd maar toen ze eenmaal het hondje zagen waren ze meteen verkocht.
En daar doelt deze handelaar op, door de emotie die zo'n diertje losmaakt vergeet je wat je allemaal wilde vragen. Nadat wij een paar dagen geleden erachter kwamen van deze misdadige handel, zijn wij naar de dierenarts geweest met de pup. Ons hondje heeft last van diarree maar eet wel gewoon het voer. Zij kreeg een antibioticakuur en een ontwormingsmiddel. Wij gaan 11 mei a.s. terug naar de dierenarts voor de inentingen. Wij hopen dat we zo alle mogelijke ziektes bij onze pup kunnen bestrijden want we willen haar nu niet meer kwijt. Op dit moment blaakt zij van levenslust en dartelt vrolijk in het rond.
Ook wij zijn op zoek naar wegen om deze handel te bestrijden en willen graag van u horen wat we kunnen doen betreffende aangifte enz. Ook hebben wij gelezen dat de dierenarts in Belgie die de pup heeft inge-ent niet op het adres woont dat in het dierenpaspoort staat. Kunnen we hier misschien iets mee? Valsheid in geschrifte of zo? Wij zijn benieuwd naar uw reactie.

ansie
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2012 22:54

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door ansie »

hallo Alida2,
Wij hebben een soort gelijk verhaal meegemaakt. Onze pup is ook binnen een week overleden. Ik heb melding gemaakt bij de dierenbescherming en die hebben mij aangeraden om ook melding te maken bij de dierenpolitie tel: 144
Zij maken hier nu werk van!!!
Bel ze a.u.b. met jouw verhaal en ik raad ook andere gedupeerden aan dit te doen! Samen staan we inderdaad sterker. Heel veel succes...
Ps. voor vragen reageer maar..

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door dhc »

ansie schreef:hallo Alida2,
Wij hebben een soort gelijk verhaal meegemaakt. Onze pup is ook binnen een week overleden. Ik heb melding gemaakt bij de dierenbescherming en die hebben mij aangeraden om ook melding te maken bij de dierenpolitie tel: 144
Zij maken hier nu werk van!!!
Bel ze a.u.b. met jouw verhaal en ik raad ook andere gedupeerden aan dit te doen! Samen staan we inderdaad sterker. Heel veel succes...
Ps. voor vragen reageer maar..

Nou... geloof dat maar niet.
Dierenpolitie is geen prio meer en na het opstappen van de PVV al helemaal geen issue meer.
Geen tijd, geen geld, niet belangrijk.

petraeniwan
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jul 2012 08:01

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door petraeniwan »

hallo

ook onze pup is overleden binnen een week en ook wij hebben melding gemaakt bij 144 en laten het er echt niet bij zitten.
Wij weten dat dit voor onze pup het beste is maar, het verdriet van ons dochter ik wil niet dat hij dit ooit nog doet .
En wij gaan door tot deze vent gepakt word.
Maar niet alleen deze vent maar ook de dierenarts waar meneer zo mee samen werkt.
Meneer entius eisde van mij omdat hij deels het bedrag heeft terug geven dat ik overal moet schrijven hoe goed hij dit wel niet heeft opgelost.
Nou ik vind het schandalig hoe hij om gaat met dieren

maartjestelt
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jul 2012 17:21

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door maartjestelt »

Heel verdrietig.
Ik voel me ontzettend dom.
Maar de pup die wij zondag daar gehaald hebben is nu al dood.
100% Parvo en een gezin met 3 kindren in dik verdriet
En dan lees je ineens dit. Dit moet stoppen.
Bel ook 144 om meldingen te krijgen om wettelijk hem te kunnen stoppen.

Wat een verdriet van al die mensen. En een leed van de pups.
En ja achteraf dom dat ik niet eerder deze site heb geraadpleegd.
Maar ik bereid me wel goed voor, en dan ineens glipt dit er tussendoor omdat je verliefd wordt op een foto op internet. HEEL DOM EN IK HEB Geleerd.
Maar hopelijk kan ik met mijn naïviteit een leermeester zijn voor andere.

En ze zijn bekend bij 144. We waren niet de eerste deze week die belde voor een dode pup in 1 week. Wat een leed en verdriet

Gesloten