Hallo,
In Januari 2011 hebben er voor zover ik weet, totaal 4 gezinnen een pup gekocht in die winkel o.a. ik ,Ilse,Mandy en Anita.
De enige die onkosten vergoed heeft gehad tot nu toe ben ik,na wekenlangtouw trekken,en heb daar echt voor moeten vechten.
Deze winkel is erg associaal en waardeloze garantie vind ik het!
Een hond word gezien (wettelijk) als een produkt,met een wettelijke garantie van 6 mnd.
Overlijdt de pup binnen 6 mnd,door afwijkingen,ziekte,moet er wettelijk geld worden teruggegeven of een andere pup.
Ook bij bijv. Parvo krijgt u de gemaakte onkosten dierenartsen vergoed,tot het aankoopbedrag van de pup.
Voor uw recht te behalen moet u de nederlandse wetgeving overtuigen met het feit dat de pup reeds ziek was bij aankoop.
Bij bijv een kennelvirus is dat moeilijk aangezien het virus binnenin zit en later uitbreekt,maar een heel sterk argument is wel het feit dat een gezonde pup niet zomaar overlijdt, zeker niet na enkele dagen,weken of maanden.
Een gezonde pup leeft minimaal 10 jaar.
Tips:
doe aangifte op
http://www.mijnpolitie.nl - internetoplichting - winkelgegevens.
bij 3 klachten word er een controle gevoerd.
aanvragen l.i.d. vetiranen papier ofzoiets heet het.
De dierenarts vul die in.En je stuurt deze op naar de dierenbescherming.
Geef de dierenbescherming door dat er nog een klacht over de winkel is gemeld van een familie uit Terneuzen-Zeeland.
En probeer de pups uit uw nest te zoeken, door middel van een internet-advertentie.
In Nederland mag u opzoek gaan naar de broertjes/zusjes van uw pup.
De naam van de winkel en plaats mag daarvoor ook geplaatst worden.
Maar adverteren moet wel op een nette manier, u hoeft geen reclame te maken voor de winkel, maar je moet geen kritiek erbij plaatsen, dan kan je in de problemen komen i.v.m. smaad en laster.
Jouw ervaringen mag je delen met mensen maar niet ten nadelen op advertentiesites zoals bijv Marktplaats.
Hopelijk geeft u niet op, en ga gewoon door, als u de kosten terug ontvang, spekt u de rekening niet van deze schandalige hondenhandelaar.
Uit ervaring weet ik dat u het beste kunt onderhandelen via de mail.
Telefonisch levert het alleen frustraties op.
En via de mail heeft u altijd een bewijs.
Ik weet de oorzaak van overlijden van uw pup niet, maar als het een besmettelijk virus betreft,kunt u een bewijs van uw dierenarts bijvoegen.
Als argument dat u geen andere pup mag voor een bepaalde periode.
Uiteraard wilt u puppyleed, en uw kinderen de grote kans op verdriet besparen.
Mischien kunt u in overleg met uw huisarts een papier overleggen dat uw kinderen er momenteel emotioneel niet aan toe zijn om een andere pup te krijgen.Dat zou u kunnen bijvoegen anders weigerd u het aanbod dat deze winkel voor u heeft.
En eindigd u met grote frustraties en verdriet.
Wij hadden nooit verwacht dat deze manier van hondenhandel mogelijk is in NL..
helaas is het wel zo.
Succes, als u nog vragen heeft,reageer dan maar..
Groetjes Kom op voor dieren!