LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies nodig betreffend Garage

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Megel07
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 apr 2012 20:17

Advies nodig betreffend Garage

Ongelezen bericht door Megel07 »

Beste forumgangers,

Vorige week heb ik afscheid genomen van een auto die ik jaren had. Ik vond het wel welletjes en heb de auto verkocht. Ik zocht een leuk auto voor rond de 5000 euro en mijn oog was gevallen op een mooie Opel die bij autobedrijf Wijnne stond. Dat is ongeveer 200 km van mij vandaan maar ging een rijtje auto's af en uiteindelijk koos ik voor de eerder genoemde auto.

De garage houder vertelde mij dat de auto perfect was, ik mocht een rondje op het terrein rijden en gezien de grote van het bedrijf, de hoge score op bovag dacht ik het zal wel goed zitten.

Ik heb wel eens vaker een auto gekocht en ga er altijd wel van uit dat er wat wat moet gebeuren aan de auto ik had geen "garantie"nodig van de garage aangezien de garage te ver weg is en ik soms een klein beetje naief ben.

Terug richting huis de 1ste 100 km op de snelweg was er niet zoveel aan de hand. Opeens begon ik vreemde geluiden te horen bij de voor wielen. sleepwagen gebeld omdat het me niet lekker zat. de auto werd gesleept naar Opel dealer in amsterdam.
Na een diagnose vertelde de medewerker mij letterlijk: "dit heb ik nog nooit meegemaakt in de 20 jaar dat ik hier werk", "een auto mag nooit zo verkocht worden aan een weggebruiker."
Ik was verbijsterd van wat ik zag, de auto mocht niet meer de weg op en was al 400 euro kwijt.

Afbeelding

Dit is de lijstje dat ik mee kreeg:

Linker Fuseekogel stuk
Linker Wielnaaf gebroken!
Linker en rechter spoorstang kogel teveel speling
Midden demper,achter demper stuk.
2 x stabilisator stang te veel speling
Distr snaar waterpomp
Krukas kering lekt olie


Ik wilde dat alleen de wielnaaf werd gerepareerd de rest liet ik maar gaan..
Ik belde de garage dag later op en vertelde wat er aan de hand was, mevrouw vertelde mij (het was een zaterdag) dat het allemaal goed komt en dat de dealer moet stoppen met zijn reparaties (die wilde 1200 euro). Ik moest de auto even langs brengen :roll: (na vertelt te hebben dat de auto de weg niet op mag) kreeg ik te horen dat de auto maandag opgehaald zou worden met een sleepwagen en dat hun de reperaties voor hun rekening zouden nemen.

Nou opgelucht van dit allemaal, heb ik de auto laten staan en gewacht tot maandag....in de middag nog steeds geen telefoontje.

Ik bel ze netjes op om te vragen hoe laat de auto opgehaald zou worden. De medewerker die de telefoon opnam, wilde van niets weten. Hij ging even overleggen en hoorde duidelijk een vervelende belediging (nooit gehoord van een wacht-lijn) waar ik maar niets mee deed.

De medewerker vertelde mij opeens dat ze de auto zouden ophalen met een sleepwagen, ik 500 euro moest betalen en de auto weer moest komen ophalen. Ik bel de Opel dealer, die vond de manier van werken van dit bedrijf schandalig en belde zelf de garage op en vertelde ze dat het echt niet kon.

Ik mail het bedrijf netjes dat ik dit totaal geen oplossing vond en dat als er geen reparatie zou zijn ik me gedwongen voel om het maar juridisch af te dwingen en de bovag in te lichten over wat voor auto ze me hebben verkocht.
Die zowel levensgevaarlijk was voor mij alsmede voor andere weggebruikers.

Krijg de volgende ochtend een mailtje terug, kom de auto maar terug brengen dan krijg je je geld terug.

Ik ben inmiddels al 400 euro kwijt, heb geen auto en om de auto terug te brengen ben ik zeker 250 euro kwijt aan een sleepwagen. Ik wil op zn minst schade vergoeding als ik de auto terug breng.

Wat vinden jullie ?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Advies nodig betreffend Garage

Ongelezen bericht door dhc »

Wat ik vind?
Eerlijk antwoord: je bent dom, heel erg dom!

Niet laten keuren, en als ik je opmerkingen lees "ik dacht", "zal wel goed zitten", "ga er van uit", enz..dan heb je volgens mij je hele leven onder een steen geleefd.

Alle autohandelaren zijn betrouwbaar, toch?

Megel07
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 apr 2012 20:17

Re: Advies nodig betreffend Garage

Ongelezen bericht door Megel07 »

dhc schreef:Wat ik vind?
Eerlijk antwoord: je bent dom, heel erg dom!

Niet laten keuren, en als ik je opmerkingen lees "ik dacht", "zal wel goed zitten", "ga er van uit", enz..dan heb je volgens mij je hele leven onder een steen geleefd.

Alle autohandelaren zijn betrouwbaar, toch?

Oke ik ben dom maar en nu ? daar ging het mij vooral om...verwijten heb ik al genoeg gehad

ik vroeg advies..

nog wat info:
Bouwjaar 2005/ kmstand ong 97.000.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Advies nodig betreffend Garage

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Je hebt wel een punt dhc, maar het is ook een beetje kort door de bocht.

TS is dus gewoon opgelicht. En dat door een bedrijf dat trots op de site vermeld dat ze autobedrijf van het jaar 2008 zijn.

Ik zou de auto terugbrengen en in ieder geval je geld (5000 euro) vorderen. ik zou ook een paar (stevige) vrienden meenemen op het moment dat je met dit wrak teruggaat. Je weet maar nooit.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Advies nodig betreffend Garage

Ongelezen bericht door berndv »

Neem de kosten van die 250 euro op je, breng de auto terug en neem je geld terug. Je hebt dan 650 euro schade, dure les, volgende keer een keuring laten doen, kost je 150 euro, spaart veel geld uit, maar dat zal je inmiddels duidelijk zijn, dus ik zal je geen verwijten maken.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Advies nodig betreffend Garage

Ongelezen bericht door dhc »

Megel07 schreef:
ik vroeg advies..
Je vroeg wat wij vonden en daar krijg je antwoord op....
Zou het advies om je verlies te accepteren maar opvolgen. Kost je €650, maar dan heb je tenminste geleerd je auto altijd VOORAF te laten keuren...

volvopiet
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 jun 2011 20:20

Re: Advies nodig betreffend Garage

Ongelezen bericht door volvopiet »

"TS is dus gewoon opgelicht. En dat door een bedrijf dat trots op de site vermeld dat ze autobedrijf van het jaar 2008 zijn."

Ze melden dat ze finalist waren tijdens de verkiezing autobedrijf 2008. Ze hebben niet gewonnen, dat was autobedrijf Jan Wals. Het is een detail, maar toch...

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Advies nodig betreffend Garage

Ongelezen bericht door hawkwind »

Inderdaad is de beste optie de auto terug te brengen en eieren voor
je geld te kiezen.

Wat ik echter niet begrijp uit uw verhaal : er worden zeker 6 punten vermeld
welke voor een APK afkeur zou hebben geleid.
U heeft er een stukje mee gereden en heeft niets van dit alles opgemerkt.
Een kapotte midden-en einddemper zouden zoiezo moeten zijn opgevallen!!.
Tot wanneer is de APK geldig?.
Indien de APK bijna zou zijn afgelopen is het vrij normaal dat de garage
de auto zou verkopen met een nieuwe APK en zeker voor de prijs die U ervoor heeft betaald . U had er zelf ook om kunnen verzoeken.
Indien de auto recent nog APK gekeurd is, dan klopt er hier iets niet en is
er gesjoemeld met de keuring.

Anno 1965
Berichten: 55
Lid geworden op: 01 apr 2012 19:50

Re: Advies nodig betreffend Garage

Ongelezen bericht door Anno 1965 »

Ik vind niet dat TS iets verweten kan worden.
TS gaat als leek een auto kopen bij een bedrijf wat is aangesloten bij de BOVAG en wordt bedonderd.

Op de site van het bedrijf lees ik het volgende:

"Heeft u een APK-keuring nodig? Is uw auto kapot? Of wilt u onderweg niet voor verrassingen komen te staan? Voor een APK, reparatie en (preventief) onderhoud kunt u terecht bij onze vakkundige monteurs".

Dat is dus schandalige verkooppraat met behulp van die BOVAG.

Kortom, ik zou een brief naar die BOVAG sturen en naar dat waardeloze bedrijf en alle gemaakte kosten terug eisen en dan mogen ze die auto zelf komen halen.
Succes.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Advies nodig betreffend Garage

Ongelezen bericht door berndv »

hawkwind schreef:Inderdaad is de beste optie de auto terug te brengen en eieren voor
je geld te kiezen.

Wat ik echter niet begrijp uit uw verhaal : er worden zeker 6 punten vermeld
welke voor een APK afkeur zou hebben geleid.
U heeft er een stukje mee gereden en heeft niets van dit alles opgemerkt.
Een kapotte midden-en einddemper zouden zoiezo moeten zijn opgevallen!!.
Tot wanneer is de APK geldig?.
Indien de APK bijna zou zijn afgelopen is het vrij normaal dat de garage
de auto zou verkopen met een nieuwe APK en zeker voor de prijs die U ervoor heeft betaald . U had er zelf ook om kunnen verzoeken.
Indien de auto recent nog APK gekeurd is, dan klopt er hier iets niet en is
er gesjoemeld met de keuring.
Wat tser voor betaalt heeft zegt helemaal niets. Ts meld alleen een opel gekocht te hebben, bouwjaar, km stand, type wordt nergens vermeld, dus een mening geven op basis van wat ts er voor betaald heeft kan niet.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Advies nodig betreffend Garage

Ongelezen bericht door hawkwind »

@berndv

Goed lezen vriend , BJ 2005 , kmstand 97000.
Een beetje garage geeft ook altijd een verse APK bij aflevering .

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Advies nodig betreffend Garage

Ongelezen bericht door thecure »

vraag ik mij af wat er met de auto gebeurd is. met zo'n km. stand en leeftijd mag dit niet spontaan breken.
of hij moet teruggedraaid zijn...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Advies nodig betreffend Garage

Ongelezen bericht door berndv »

:oops:

Adda
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2012 13:11

Re: Advies nodig betreffend Garage

Ongelezen bericht door Adda »

Wat een klojoos !!
Ze mogen blij zijn dat er geen ongelukken zijn gebeurt.
Bovag inlichten hierover , je auto laten repareren , en de garage aansprakelijk stellen voor de schade.

Autobedrijf Wijnne
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 apr 2010 09:43

Re: Advies nodig betreffend Garage

Ongelezen bericht door Autobedrijf Wijnne »

Goedenavond,

Ik maak graag van de gelegenheid gebruik een weergave te geven van onze bevindingen. Wij zijn inderdaad een gerenommeerd autobedrijf met zeer veel tevreden klanten en zijn inderdaad in 2008 genomineerd voor de Mijn autobedrijf van het jaar verkiezing. De auto die meneer kocht hadden wij ingeruild van een meneer bij ons uit de buurt. De auto heeft recent (sept 2009) onderhoud gehad bij een Opel Dealer en hier waren onderhoudskosten gemaakt t.b.v 1600,-. Over deze nota beschikt klant ook voordat hij dit op dit forum plaats. Zaterdag 14 april aan het einde van de middag belde deze meneer me inderdaad op.

Meneer had 11 april rond zes uur 's avonds bij ons deze auto gekocht hij wilde hem direct meenemen tegen de laagste prijs. De auto was naar ons weten goed maar als wij een auto klaargemaakt en met BOVAG garantie afleveren wordt de auto de ene week gekocht nagekeken en de volgende week opgehaald. Wij zeggen altijd het is een auto wij maken ze niet verkopen ze alleen maar er kan altijd iets aan stuk zijn. Maar goed nogmaals meneer wilde de auto voor de laagste prijs en direct meenemen.

Die zaterdag einde dag zoals gezegd belde meneer op. De auto had hij toen al laten afslepen en stond al bij een garage. Ik zei tegen die meneer als u zonder mijn toestemming de garage waar de auto staat opdracht geeft te repareren kunt u niets op mij verhalen wacht u tot maandag dan gaan we hier verder mee.

De meneer heeft vervolgens op eigen initiatief de auto weer bij hem thuis laten zetten. Maandag hebben we contact gehad de fotos die onder staan zijn doorgemaild gekregen.

Meneer stelt ons verantwoordelijk voor de kapotte wielnaaf de overige punten worden genoemd maar meneer weet dat de distr riem en spanrollen en waterpomp vorig jaar vervangen zijn. Dit maakt ook dat wij niets kunnen met het hele lijstje overige mankementen die genoemd zijn. De auto is goed onderhouden onderhouds geschiedenis bekend meer kunnen wij niet doen.

Wat de kapotte wielnaaf betreft dit moet opgelost worden. De reparatie zo heeft meneer bij zijn eigen garage geinformeerd zou € 1200 euro gaan kosten wij hebben aangeboden de reparatie inclusief transport (ophalen van de auto) aan te bieden voor €500,- Hier gaat de klant niet mee akkoord. Hij wilde het bij een bedrijf bij hem in de buurt laten repareren en ik moest dan de helf betalen.

Meneer woont in Amsterdam en wij in Doornspijk dit is overigens 100 km in plaats van de genoemde 200 km. Meneeer noemde 100 km ging het goed moet dus ook bijna voor de deur zijn gebeurt en nog zijn er 300 euro aan afsleepkosten gemaakt en dus kennelijk € 100 aan analysekosten. Kosten die ik wat aan de hoge kant vind die kapotte wielnaaf kan iedereen zien hoef je geen € 100 voor te betalen.

Ik heb aangegeven de hele aankoop terug te willen draaien en de auto terug te nemen. De kosten voor ophalen van de auto neem ik ook dan voor mijn rekening meneer weet dit ook gewoon.

Ik heb overigens ook het bedrijf gesproken die bij de meneer bekende garage uit de buurt die aangaf dat het € 1200 moest kosten. Ze belden mij om het bedrag door te geven en vroegen me of ze de meneer ze noemden de klant bij de voornaam konden bellen om het te gaan repareren. Ik heb aangegeven dat de helft van € 600 voor meneer meer was dan de € 500 die wij hebben hadden aangeboden dus dat het voor hem beter was het bij ons te laten doen. De garage had het met mij niet over dat het niet kon zoals meneer in zegt.

Als ik overigens meneer zeg in deze mail bedoel ik meerdere personen ik had eerst een telefoonnummer van een broer maar die zit nu in het buitenland werd toen gebeld door een andere meneer maar de auto blijkt van de vader te zijn die ik naar mijn weten nog nooit gesproken heb.

Het laatste voorstel dat meneer mij heeft voorgelegd is het bij een (tweede?) bevriende garage te laten repareren die het voor € 750 kunnen of ik dan daar de helft van wil betalen.

Inmiddels heb ik meneer gevraagd of we een foto van het euvel mogen zien met daarop duidelijk herkenbaar dat het onze auto is en een foto van de km stand. Niet meer en niet minder. Ik mocht niet argwanen en de BOVAG en RADAR wordt ingeschakeld.

Iedereen op dit forum kan om een oordeel te vellen over ons bedrijf naar onze site gaan en onze foto's zien. De vele reactie zien van tevreden klanten op onze tevredenheids enquete. Meneer echter zelf hoeft niet met de billen bloot en mag elk vervelend verhaal vertellen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Advies nodig betreffend Garage

Ongelezen bericht door berndv »

Tja, elk verhaal heeft altijd 2 kanten.

MAXIEM

Re: Advies nodig betreffend Garage

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Autobedrijf Wijnne

Op zich een goede zaak dat je het andere verhaal hier plaatst. Het vervelende echter is, dat communicatie via een forum vrijwel altijd 2 verliezers oplevert.

Maxiem.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Advies nodig betreffend Garage

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, maar als het autobedrijf niet zou reageren, was er maar één verliezer, dus ik kan het er wel mee eens zijn dat de andere kant van het verhaal is verteld.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Advies nodig betreffend Garage

Ongelezen bericht door hawkwind »

Ik ben van mening dat Wijnne het netjes wil oplossen.
De auto kan retour Wijnne , aankoopsom wordt terugbetaald.
2e optie : Wijnne wil de auto repareren tegen een sterk gereduceerd
tarief.

Ik zou wel willen vermelden dat ik onderhoud welke 2,5 jaar geleden heeft plaatsgevonden ,niet onder de noemer "recent onderhoud" wil plaatsen.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Advies nodig betreffend Garage

Ongelezen bericht door Frantic2 »

2,5 jaar is inderdaad niet recent, maar ik lees tussen de regels door dat Wijnne eerst zeker wil zijn dat de foto wel van de auto is die hij heeft verkocht. Het is natuurlijk al vreemd dat de auto op naam zou staan van een vader die verder zich nergens mee bemoeit blijkbaar.....

Broer A is inmiddels uit Nederland vertrokken en broer B probeert nu hoge reparatiekosten vergoedt te krijgen zonder enig bewijs te willen of kunnen leveren.... Geeneens bewijs dat hij financieel bij deze auto is betrokken! ( ik denk dan aan verzekeringsfraude, premie voor Pa zal veel goedkoper zijn o.i.d.)

M.I. zijn er genoeg twijfels om het hele topic in te trekken, TS heeft een goed aanbod afgeslagen, klaar.

Maar wel een waarschuwing om bij een schadeclaim aan jouw adres altijd goed navraag te doen en de claim te controleren!

Gesloten