LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
basgie
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:42

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door basgie »

En er zijn zelfs meer topics over (geweest). Dus om hier weg te blijven ben ik met je eens. Maar helaas zijn er ook voorbeelden van personen die zijn aangeklaagd voor laster en/of smaad nadat ze hier uitingen hebben geplaatst over oplichting of fraude die ze niet kunnen of konden onderbouwen. In mijn reactie wilde ik alleen aangeven dat de argumenten die je gebruikt geen tekenen van oplichting of fraude zijn, dus of je hier wel of niet een onderbouwing plaatst maakt op zich niet uit, maar zorg wel dat je het voor jezelf kan onderbouwen, want de gevolgen zijn niet licht.[quote][/quote]

ok dank je ik begrijp het.

basgie
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:42

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door basgie »

Ik doe nog steeds iets fout met het quoten word er gek van want de teks van iemand anders wordt niet ingelijst

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Frantic2 »

hele tekst selecteren en dan controleren of de quote en unquote netjes voor en achter de tekst staan..... of gewoon quote aanklikken in het bericht.

basgie
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:42

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door basgie »

Frantic2 schreef:hele tekst selecteren en dan controleren of de quote en unquote netjes voor en achter de tekst staan..... of gewoon quote aanklikken in het bericht.
hmmmmmmm>>>>>>>>> zo dus?
ff proberen.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Frantic2 »

zo simpel kan het leven zijn! :D

basgie
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:42

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door basgie »

basgie schreef:
Frantic2 schreef:hele tekst selecteren en dan controleren of de quote en unquote netjes voor en achter de tekst staan..... of gewoon quote aanklikken in het bericht.
hartstikke bedankt kan eindelijk goed meedoen!!! :D

Kempen
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2012 18:41

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Kempen »

Beste mensen,

Het meeste van de hierboven staande reacties kloppen, ik maak dit nu zelf namelijk ook mee. Ik heb 10-7 een VW passat gehaald bij ABC auto's in Beverwijk, voordat ik daar naar toe ging heb ik gebeld met de handelaar om te vragen hoe het zat met de wagen, of deze goed was, geen mankementen had, geen diepe krassen en het onderhoud verleden. Op deze vragen antwoorden hij vol overtuiging dat de auto in top conditie was, wel een paar gebruikers krassen maar voor de rest totaal geen mankementen aan waren. Ik ben toen vrijdags naar ABC auto's gegaan om te kijken en daar trof ik de passat aan, met wel aan de rechter achterzijde diepe krassen, dashboard kastje kapot en ook het rechter achterraam ging niet open/dicht. Ik heb toen een kleine testrit gemaakt met de passat ( naar de bank want dat willen ze natuurlijk het liefst, geld ) en toen trof ik geen mankementen aan behalve bovengenoemd. Toen had ik gepraat over de garantie en hij beloofde mij dat zeker 1 jaar lang geen grote draaiende delen kapot zouden gaan, toen ik hem vroeg dit zwart op wit te zetten deed hij al weer wat moeilijker en beloofde dat als er iets mis was het gemaakt zou worden, ik heb hem toen in vertrouwen genomen en afgesproken dat het dashboard kastje gemaakt zou worden, het rechter achterraam en dat er een nieuwe APK op zou komen zonder dat er enige punten op het APK formulier zouden komen en er zou een grote beurt gedaan worden. Toen ik na het weekend (dinsdags) de auto ging ophalen was de apk gedaan, het dashboard kastje was nog kapot, en het rechter achterraam was gemaakt ZEI DIE, ik ging dit controleren en het bleek niet gedaan te zijn. Gelukkig had ik een vriend van me bij die volleerd auto technicus is en we hebben afgesproken dat hij zou kijken wat het is en ABC auto's deze schade zou dekken. Toen vroeg ik naar de 2e sleutel die bijgeleverd zou worden, hij zocht deze en kwam er achter dat de collega deze in zijn broekzak had zitten en die verlof had, maar hij zou het slot van het dashboard kastje aangetekend opsturen met daarbij de 2e sleutel, dit zou die de donderdag al doen. Toen ik naar huis reed waren er geen bijzonderheden alleen 1 dag later zag ik al dat de auto niet op temperatuur kwam, de auto na laten kijken en bleek dat de thermostaat kapot was, deze is toen vervangen á €120. De woensdag begon er ook een tik onder de motorkap vandaan te komen en olie lag op de grond op de plek waar de auto stond, dus ik heb gelijk ABC auto's gebeld en gezegt dat de thermostaat kapot was en dat er iets tikt, hij heeft toen gezegd aan de telefoon dat hij zou kijken hoe de auto bij hem kwam en dat dit dan gemaakt zou worden hij zou hier binnen 1 dag over terug bellen, uiteindelijk zijn hier 2 dagen overheen gegaan en ik was niet terug gebeld. De tik onder de motor kap werd steeds erger, dus heb ik besloten om de auto niet meer te gebruiken tot ABC auto's deze kwam halen en gemaakt zou worden, voordat het erger werd en er meer schade aangericht zou kunnen worden. Ik was nog steeds niet terug gebeld en besloot zelf weer ABC auto's te bellen. Toen ik belde zei hij dat hij moest overleggen met zijn collega en dat deze even niet aanwezig was, deze was auto's halen maar ik zou voor 17:00u terug gebeld worden, en weer werd ik niet terug gebeld. Ik heb de dag later weer gebeld en toen hadden ze als excuus dat hij heeft gezegd dat ik terug moest bellen. Ik heb hier van gemaakt dat ik misschien het verkeerd heb verstaan. Ik sprak hem aan over de spullen die opgestuurd zouden worden en of die dit al gedaan had, toen wist hij in een keer nergens van af en zou hij overleggen met zijn collega of deze dit al gedaan had, en hij zou me wederom terug bellen voor 17:00u. Zoals u zou verwachten heeft hij weer niet terug gebeld, dus ik heb ze weer opgebeld om te vragen hoe het zit, en weer kreeg ik het antwoord dat hij moest overleggen met zijn collega maar die was er niet want die was auto's halen in Tilburg en zou zeker voor 15:00u terug zijn dus ik zou voor 17:00 weer iets horen van ABC auto's, Zoals zelf sprekend ben ik niet terug gebeld, en heb de volgende dag weer terug gebeld naar ABC auto's, ik raakte in discussie met deze beste man omdat ik telkens al van het kastje naar de muur gestuurd werd, en ik een vakantie had geboekt die begonnen was en ik niet kon vertrekken omdat de zaak met de passat nog liep, ABC auto's reageerde hier agressief op en besloot de telefoon op te hangen terwijl het gesprek niet afgerond was, kortom heel A-sociaal voor een bedrijf. Toch besloot ik om weer te bellen en ik kreeg de collega aan de telefoon en heb hem verteld dat het niet kan dat zijn collega zomaar ophangt, hij was het hier zeer zeker mee eens en we zouden een oplossing bedenken, uiteraard zou hij me terug bellen na overleg, dit is weer niet gebeurt en is zo nog 21 maal voorgevallen. Nu heb ik de auto zelf weg gebracht naar Garage Walraven en daar kwam uit dat de caterpan gescheurd was en dat de nokkenas kettingspanner kapot was en de draagarm kapot was, totaal heb ik nu €1530 af moeten rekenen voor de reparatie kosten en dit door gebeld naar ABC auto's gisteren, hij zou me weer terug bellen over de oplossing, en dit is weer niet gebeurd. Het totaal plaatje bevat dat NIEMAND een auto moet kopen bij ABC auto's te Beverwijk omdat dit bedrijf niet goed omgaat met zijn klanten en kapotte auto's verkoopt. Zoals ik hier al lees op de site is dit veel meer voorgekomen en hopelijk kan deze zaak heropend worden door radar, en kunnen alle gedupeerde mensen hun geld terug halen bij ABC auto's en voorkomen dat deze praktijken door hun niet verder kunnen gaan. Ik zelf heb alle documenten bewaard zoals; gesprekken, beloftes die zijn gemaakt via telefoon opgeschreven en het factuur van de garage, zodat ik na de vakantie met de advocaat om tafel kan gaan zitten wat ik hier tegen kan doen.

Hopelijk is mijn verhaal gedetailleerd genoeg en kunnen mensen hier hun voordeel uit halen.

mijn oproep aan alle gedupeerde is dat we samen misschien een grote actie kunnen beginnen tegen deze praktijken, en ons gelijk kunnen halen.

Met vriendelijke groet,

F van Kempen

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door thecure »

over wat voor auto hebben we het hier, km-stand, leeftijd, prijs??

en als er bij de bezichtiging al van alles aan mankeert, laat je hem toch lekker staan. genoeg auto's te koop momenteel.

basgie
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:42

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door basgie »

Kempen schreef:Beste mensen,

Het meeste van de hierboven staande reacties kloppen, ik maak dit nu zelf namelijk ook mee. Ik heb 10-7 een VW passat gehaald bij ABC auto's in Beverwijk, voordat ik daar naar toe ging heb ik gebeld met de handelaar om te vragen hoe het zat met de wagen, of deze goed was, geen mankementen had, geen diepe krassen en het onderhoud verleden. Op deze vragen antwoorden hij vol overtuiging dat de auto in top conditie was, wel een paar gebruikers krassen maar voor de rest totaal geen mankementen aan waren. Ik ben toen vrijdags naar ABC auto's gegaan om te kijken en daar trof ik de passat aan, met wel aan de rechter achterzijde diepe krassen, dashboard kastje kapot en ook het rechter achterraam ging niet open/dicht. Ik heb toen een kleine testrit gemaakt met de passat ( naar de bank want dat willen ze natuurlijk het liefst, geld ) en toen trof ik geen mankementen aan behalve bovengenoemd. Toen had ik gepraat over de garantie en hij beloofde mij dat zeker 1 jaar lang geen grote draaiende delen kapot zouden gaan, toen ik hem vroeg dit zwart op wit te zetten deed hij al weer wat moeilijker en beloofde dat als er iets mis was het gemaakt zou worden, ik heb hem toen in vertrouwen genomen en afgesproken dat het dashboard kastje gemaakt zou worden, het rechter achterraam en dat er een nieuwe APK op zou komen zonder dat er enige punten op het APK formulier zouden komen en er zou een grote beurt gedaan worden. Toen ik na het weekend (dinsdags) de auto ging ophalen was de apk gedaan, het dashboard kastje was nog kapot, en het rechter achterraam was gemaakt ZEI DIE, ik ging dit controleren en het bleek niet gedaan te zijn. Gelukkig had ik een vriend van me bij die volleerd auto technicus is en we hebben afgesproken dat hij zou kijken wat het is en ABC auto's deze schade zou dekken. Toen vroeg ik naar de 2e sleutel die bijgeleverd zou worden, hij zocht deze en kwam er achter dat de collega deze in zijn broekzak had zitten en die verlof had, maar hij zou het slot van het dashboard kastje aangetekend opsturen met daarbij de 2e sleutel, dit zou die de donderdag al doen. Toen ik naar huis reed waren er geen bijzonderheden alleen 1 dag later zag ik al dat de auto niet op temperatuur kwam, de auto na laten kijken en bleek dat de thermostaat kapot was, deze is toen vervangen á €120. De woensdag begon er ook een tik onder de motorkap vandaan te komen en olie lag op de grond op de plek waar de auto stond, dus ik heb gelijk ABC auto's gebeld en gezegt dat de thermostaat kapot was en dat er iets tikt, hij heeft toen gezegd aan de telefoon dat hij zou kijken hoe de auto bij hem kwam en dat dit dan gemaakt zou worden hij zou hier binnen 1 dag over terug bellen, uiteindelijk zijn hier 2 dagen overheen gegaan en ik was niet terug gebeld. De tik onder de motor kap werd steeds erger, dus heb ik besloten om de auto niet meer te gebruiken tot ABC auto's deze kwam halen en gemaakt zou worden, voordat het erger werd en er meer schade aangericht zou kunnen worden. Ik was nog steeds niet terug gebeld en besloot zelf weer ABC auto's te bellen. Toen ik belde zei hij dat hij moest overleggen met zijn collega en dat deze even niet aanwezig was, deze was auto's halen maar ik zou voor 17:00u terug gebeld worden, en weer werd ik niet terug gebeld. Ik heb de dag later weer gebeld en toen hadden ze als excuus dat hij heeft gezegd dat ik terug moest bellen. Ik heb hier van gemaakt dat ik misschien het verkeerd heb verstaan. Ik sprak hem aan over de spullen die opgestuurd zouden worden en of die dit al gedaan had, toen wist hij in een keer nergens van af en zou hij overleggen met zijn collega of deze dit al gedaan had, en hij zou me wederom terug bellen voor 17:00u. Zoals u zou verwachten heeft hij weer niet terug gebeld, dus ik heb ze weer opgebeld om te vragen hoe het zit, en weer kreeg ik het antwoord dat hij moest overleggen met zijn collega maar die was er niet want die was auto's halen in Tilburg en zou zeker voor 15:00u terug zijn dus ik zou voor 17:00 weer iets horen van ABC auto's, Zoals zelf sprekend ben ik niet terug gebeld, en heb de volgende dag weer terug gebeld naar ABC auto's, ik raakte in discussie met deze beste man omdat ik telkens al van het kastje naar de muur gestuurd werd, en ik een vakantie had geboekt die begonnen was en ik niet kon vertrekken omdat de zaak met de passat nog liep, ABC auto's reageerde hier agressief op en besloot de telefoon op te hangen terwijl het gesprek niet afgerond was, kortom heel A-sociaal voor een bedrijf. Toch besloot ik om weer te bellen en ik kreeg de collega aan de telefoon en heb hem verteld dat het niet kan dat zijn collega zomaar ophangt, hij was het hier zeer zeker mee eens en we zouden een oplossing bedenken, uiteraard zou hij me terug bellen na overleg, dit is weer niet gebeurt en is zo nog 21 maal voorgevallen. Nu heb ik de auto zelf weg gebracht naar Garage Walraven en daar kwam uit dat de caterpan gescheurd was en dat de nokkenas kettingspanner kapot was en de draagarm kapot was, totaal heb ik nu €1530 af moeten rekenen voor de reparatie kosten en dit door gebeld naar ABC auto's gisteren, hij zou me weer terug bellen over de oplossing, en dit is weer niet gebeurd. Het totaal plaatje bevat dat NIEMAND een auto moet kopen bij ABC auto's te Beverwijk omdat dit bedrijf niet goed omgaat met zijn klanten en kapotte auto's verkoopt. Zoals ik hier al lees op de site is dit veel meer voorgekomen en hopelijk kan deze zaak heropend worden door radar, en kunnen alle gedupeerde mensen hun geld terug halen bij ABC auto's en voorkomen dat deze praktijken door hun niet verder kunnen gaan. Ik zelf heb alle documenten bewaard zoals; gesprekken, beloftes die zijn gemaakt via telefoon opgeschreven en het factuur van de garage, zodat ik na de vakantie met de advocaat om tafel kan gaan zitten wat ik hier tegen kan doen.

Hopelijk is mijn verhaal gedetailleerd genoeg en kunnen mensen hier hun voordeel uit halen.

mijn oproep aan alle gedupeerde is dat we samen misschien een grote actie kunnen beginnen tegen deze praktijken, en ons gelijk kunnen halen.

Met vriendelijke groet,

F van Kempen
ik zal ff uitleggen wat het probleem is.
ik kwam via marktplaats uit bij dit bedrijf op de foto`s zag de wagen er ok uit en ik was vooral geintreseerd in de km stand die was namelijk best wel laag namelijk 158.000 voor een golfje uit 1999 en de prijs was 1750.

ik dus met mijn vriendin naar beverwijk want de verkoper vertelde mij dat ik zo de auto kan meenemen en dat er geen rare dingen waren en dat de wagen 100% goed was.

het begon al toen ik een proefrit wilde maken, hij wou namelijk dat ik die niet ging maken omdat hij geen groene platen had.
na mijn aandringen echter mocht ik een klein stukje ermee rijden en kwam al snel tot de ontdekking dat de versnellingsbak een mankement had en de koppelingsplaten vervangen moesten worden en dat de uitlaat loszat met name de einddemper.

ik sprak met hem af dat als hij die problemen zou oplosssen ik de auto zou kopen, vervolgens $200 aanbetaald.
2 dagen later mocht ik de wagen ophalen en opgetogen dat ik was stapte in mijn nieuwe wagen maar al snel merkte ik dat er niks aan de wagen gedaan was.

ik kreeg te horen dat ik 2 dagen rustig met de wagen moest rijden omdat de nieuwe onderdelen ingereden moesten worden.
ik heel dom!!! geloofde dat min of meer en had betaald en reed ermee weg met de gedachte ik weet toch waar je zit.

een week later was ik heel pissig want ik kwam tot de ontdekking dat ik dus GENAAID was.
ik was meteen op mijn vrije dag naar abc gereden om een oplossing te vinden.
oplossing kwam na veel geschreeuw van mij eindelijk op tafel.
ik moest de auto achterlaten en hij zou gerepareerd worden liever wou ik mijn geld terug maar daar wou hij niks van af weten.

5 dagen was ik mijn auto kwijt en moest zelf gaan bellen van joch waar blijft mijn auto.
er is niks aan gedaan en heb tegen hem gezegd dat we elkaar wel in de rechtzaal zullen zien, dat vond hij prima en wenste mij heel erg veel success.
wat hij alleen niet weet is dat ik naar de volkswagen dealer ben gereden om mijn auto te laten uitlezen en wat blijkt er is geknoeid met de km stand want mijn wagen heeft op 27-12-2010 188.000 gelopen en ik kocht hem dus met 158.000 km een paar weken terug.

ik raad alle mensen die een auto bij abc hebben gekocht check de km standen!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door basgie op 30 jul 2012 01:21, 1 keer totaal gewijzigd.

basgie
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:42

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door basgie »

thecure schreef:over wat voor auto hebben we het hier, km-stand, leeftijd, prijs??

en als er bij de bezichtiging al van alles aan mankeert, laat je hem toch lekker staan. genoeg auto's te koop momenteel.
Weet je wat het probleem is met die gasten ze zijn heel ontspannen en maken een goeie indruk.
het voelde wel goed.
en je denkt ik koop bij een handelaar dus het zit wel snor, ik weet tenslotte waar hij werkt.

Je moet het een keer hebben meegemaakt om erover te kunnen oordelen maar ik snap je ook wel een beetje, maar tja het is altijd achteraf makkelijk praten.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Linoge »

Kempen schreef:Zoals ik hier al lees op de site is dit veel meer voorgekomen en hopelijk kan deze zaak heropend worden door radar, en kunnen alle gedupeerde mensen hun geld terug halen bij ABC auto's en voorkomen dat deze praktijken door hun niet verder kunnen gaan.
Wat dacht je zelf? Je bent er zelf de oorzaak van dat dit soort praktijken kunnen bestaan. Door de telefoon wordt je voorgelogen. Auto ziet er niet uit en dan nog besluit je hem te kopen. Als je hem dan gaat halen is geen enkele afspraak nagekomen en nog neem je hem mee. En dan ligt alles maar aan ABC?
basgie schreef: het begon al toen ik een proefrit wilde maken, hij wou namelijk dat ik die niet ging maken omdat hij geen groene platen had.
na mijn aandringen echter mocht ik een klein stukje ermee rijden en kwam al snel tot de ontdekking dat de versnellingsbak een mankement had en de koppelingsplaten vervangen moesten worden en dat de uitlaat loszat met name de einddemper.
Zo! Jij hebt er kijk op dat je dat in een klein stukje rijden al ontdekt!
basgie schreef: ik kreeg te horen dat ik 2 dagen rustig met de wagen moest rijden omdat de nieuwe onderdelen ingereden moesten worden.
ik heel dom!!! geloofde dat min of meer
Dat is dan wel weer heel vreemd voor een expert die verschillende mankementen al met een klein stukje rijden kan constateren.

Misschien moet je je verhaal een beetje aanpassen, want zo ben je niet echt geloofwaardig.

basgie
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:42

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door basgie »

Linoge schreef:
Kempen schreef:Zoals ik hier al lees op de site is dit veel meer voorgekomen en hopelijk kan deze zaak heropend worden door radar, en kunnen alle gedupeerde mensen hun geld terug halen bij ABC auto's en voorkomen dat deze praktijken door hun niet verder kunnen gaan.
Wat dacht je zelf? Je bent er zelf de oorzaak van dat dit soort praktijken kunnen bestaan. Door de telefoon wordt je voorgelogen. Auto ziet er niet uit en dan nog besluit je hem te kopen. Als je hem dan gaat halen is geen enkele afspraak nagekomen en nog neem je hem mee. En dan ligt alles maar aan ABC?
basgie schreef: het begon al toen ik een proefrit wilde maken, hij wou namelijk dat ik die niet ging maken omdat hij geen groene platen had.
na mijn aandringen echter mocht ik een klein stukje ermee rijden en kwam al snel tot de ontdekking dat de versnellingsbak een mankement had en de koppelingsplaten vervangen moesten worden en dat de uitlaat loszat met name de einddemper.
Zo! Jij hebt er kijk op dat je dat in een klein stukje rijden al ontdekt!
basgie schreef: ik kreeg te horen dat ik 2 dagen rustig met de wagen moest rijden omdat de nieuwe onderdelen ingereden moesten worden.
ik heel dom!!! geloofde dat min of meer
Dat is dan wel weer heel vreemd voor een expert die verschillende mankementen al met een klein stukje rijden kan constateren.

Misschien moet je je verhaal een beetje aanpassen, want zo ben je niet echt geloofwaardig.
Als je niks hebt om toe te voegen doe het dan ook aub niet we zijn hier bezig om er wat van te maken en niet om lekker negatief te zijn en inderdaad ik ben geen expert maar heb al meerdere malen een auto gekocht en weet waar ik op moet letten.
vervolgens is mijn auto nagekeken door een garage en werden mijn vermoedens bevestigd.

HET RECHT ZAL AAN ONZE KANT STAAN!!!!!!!

basgie
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:42

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door basgie »

Wat dacht je zelf? Je bent er zelf de oorzaak van dat dit soort praktijken kunnen bestaan. Door de telefoon wordt je voorgelogen. Auto ziet er niet uit en dan nog besluit je hem te kopen. Als je hem dan gaat halen is geen enkele afspraak nagekomen en nog neem je hem mee. En dan ligt alles maar aan ABC?
Tuurlijk ligt het aan abc ik ben een goedgelovend persoon.
ik geef iedereen een kans en soms zelfs een tweede en dat de wereld zo naar de knoppen is daar kan ik niks aan doen.
ik zelf ben altijd eerlijk geweest dussss tjaaaa miscchien ligt het een beetje aan jou denkwijze dat jij denkt dat iedereen maar aan het liegen is.

p.s. de auto zag er ok uit!!!

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door cherokee »

basgie schreef:HET RECHT ZAL AAN ONZE KANT STAAN!!!!!!!

Dat geloof ik best, maar dat zegt niks.
Bewijs het eerst allemaal maar eens....en dat valt over het algemeen niet mee.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door Linoge »

basgie schreef: ik ben geen expert maar heb al meerdere malen een auto gekocht en weet waar ik op moet letten.
Misschien had je dat dan ook moeten doen. In no-time kom je er achter dat de versnellingsbak een mankement had en de koppelingsplaten moeten worden vervangen en toch koop je de auto omdat hij er ok uitziet.
basgie schreef: vervolgens is mijn auto nagekeken door een garage en werden mijn vermoedens bevestigd.
Je zou toch denken dat een ervaren autokoper die auto laat nakijken voor hij hem koopt.

overbeek52
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2012 10:04

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door overbeek52 »

Geachte lezers

Ik heb in juli 2011 een seat cordoba vario gekocht bij abc autos bj 2000 op lpg g3 met km stand 161000 .
Ik heb er een testrit meegemaakt en wist dat de schokbrekers vervangen moesten worden wat ik heb gedaan.
De auto [1600 euro] was immers gunstig geprijst.
ABC AUTO had de auto ook nog even gereserveerd[ bedoeling is dan wel dat je gelijk komt en niet een dag wegblijft].
Ik heb er ruim een jaar met plezier in gereden en inmiddels doorverkocht met km stand 201000.
dUS IK HEB ER 40000 KM MEE GEREDEN.
IK WIL OOK EVEN ZEGGEN DAT IK TOTAAL GEEN BELANG CQ AANDELEN HEB BIJ DIT BEDRIJF.
Maar wil maar even aangeven dat er ook positieve kopers zijn .
Opletten bij aankoop moet je altijd wanneer je een auto koopt of neem iemand mee die verstand van autos heeft . [ zelfs bij een blinkende bmw showroom].
Tot slot : bij aankoop van een auto tussen de 1000 en 2000 euro moet je ook wel een beetje geluk hebben tenslotte kan er of niets kapot gaan of je hebt pech.
En laten we niet hypocriet doen,als ik mijn oude auto inruil ga ik toch ook niet zeggen dat bv de auto olie verbruikt , uitgelijnd moet worden, en dat het motortje van de ruitenwisser kapot is .
ik wil maar zeggen : kijk wat je koopt en kom met een bedrag naar voren , onderhandel en kom je er niet uit loop je lekker verder......autos genoeg toch ??????
Ik had geluk. :D

marcussa68
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2012 18:58

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door marcussa68 »

ojee het zal ABC auto's niet weer zijn of te wel auto oele en welke namen ze allemaal niet hebben
het zij grote oplichters

wij zijn er ook ingetrapt bij oele cars in beverwijk we gingen kijken voor een leuk auto'tje een ford escort automaat stond halve wegen de showroom (waar het kantoor overigens een tuinhuisje is )

we zagen de auto wel zitten dus we hadden een aanbetaling gedaan en zouden de auto vrijdag's ophalen
wij de auto vrijdag's overgeschreven en alles was keurig in orde
we reden die zelfde avond nog even naar almere om onze andere auto bij vrienden af te geven want die hadden de auto overgenomen
daar vandaan terug naar zaandam en de volgende dag zouden we naar een optreden van frans duijts in dordrecht en daarvoor nog even bij vrienden in brabant langs

Nou ik kan je vertellen daar is het zaterdag's niet van gekomen want we waren zaandam nog niet uit of de automaten bak van de escort lag eruit !

dus ik de garage gebeld ja sorry meneer maar ik sta vandaag alleen en kan dus niet even de auto ophalen
anwb gebeld maar die konden hem ook niet wegslepen omdat ik in me eigen woonplaats stond !
gegeven moment voor ruim 50 euro verbeld aan prepaid tegoed

een gegeven moment een week later heb ik op zondagmiddag met de kennis uit almere de auto gesleept naar beverwijk maar daar moest hij niet heen want hij moest naar een lugubere garage in velsen !

het heeft ruim 2 weken geduurd voor dat ze een keer wat konden doen aan de auto
eerst was het niemand wist ervan daarna was het weer ze hadden de verkeerde versnellingsbak
en toen was het weer ze hadden de verkeerde versnellingsbak want je hebt verschillende modellen
een gegeven moment was de eigenaar er zelf ook mee aan want die kreeg een boze monteur op zijn dank
dus werd me een andere auto aangeboden (een schakel ipv een auto maat ) maar dat werd snel gecorrigeerd
toen kregen we een saab aangeboden en moesten ook nog even bij betalen ?
nou met deze auto was nog veel mer aan de hand terwijl ze hadden gezegd dat hij hele maal goed was ?
de verlichting deed het niet ,zo af en toe wou hij niet starten
een geven moment was ik er zo klaar mee dat ik de saab heel snel heb verkocht en een mooie renault clio gekocht bij een auto bedrijfje in nederhorst den berg en daar kreeg ik een top service

een week geleden hebben we die auto ingeruild voor een volvo v70 op aardgas op huurkoop basis
met de volvo was een klein probleempje meteen gebeld en er werd gezegd kom maar langs en je krijgt een leen auto mee en dat is bij auto lakeman in amsterdam

dus koop aub geen auto bij ABC auto OF Oele Cars in Beverwijk
want achter de naam ABC auto Staat de naam Oele Cars zit naast een ander auto bedrijf en in een pand achter een schildersbedrijf als je het pad af rijd en links af gaat kom je bij de kade terecht waar ze schepen lossen en laden

autokoper29
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2012 15:55

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door autokoper29 »

door jopeke » 21 mei 2012 13:42

Wij zijn vorige week dinsdag gaan kijken voor een auto bij ABC in Beverwijk. We kwamen eraan en wilde een proefrit maken in de auto, maar ze hadden geen groene platen, ze waren auto's aan het ophalen. De man zou op woensdag terugbellen, dat heeft hij niet gedaan, wij moesten toch die kant op, dus zijn maar even gaan kijken... Hij had nog steeds geen groene platen. Hij zou donderdag bellen (Hemelvaartsdag)... Om 15 uur 's middags had hij nog niet gebeld. Wij bellen hem op en hij zegt dat hij even moet gaan kijken waar zijn groene platen zijn, hij zou binnen 10 minuten terug bellen... Je kan het al raden, hij belde niet terug... En hij heeft nog steeds niet terug gebeld...

Ze willen volgens mij ook helemaal geen auto's verkopen... Het is een rare garage...
jopeke

Berichten: 1
Geregistreerd: 21 mei 2012 13:36

Helaas moet ik dit verhaal beamen. Gisteren wezen kijken voor een volkswagen Fox uit 2005. Alles ging goed tot ik een testritje wenste te maken. Men werd wat zenuwachtig en zij wisten geen houding aan te nemen. Afijn een testrit zou mogelijk zijn na de middag (was daar al om 9 uur). Er waren zoals hierboven vaker gezegd geen ´groene platen´ aanwezig in de zaak. Men wilde niet dat ik met auto een rondje ging rijden. Uiteindelijk werd er gevraagd wat mijn telefoonnummer is. Ik zou zogenaamd teruggebeld worden. Vandaag meerdere malen gebeld, maar de jongens waren nog steeds in Friesland???? Volgens mij hebben zij mijn nummer niet eens genoteerd. Verder zijn er meerdere mensen die tegenstrijdig antwoorden. Ik vroeg over de auto, hoe komt u eraan? 1 medewerker zei; `hij was van mijn vrouw en nu heb ik een zwarte voor haar.` De andere zei hij komt van de dealer, toen ik hier op in ging en vroeg welke dealer en waarom heeft u deze van de dealer gekocht was het heel kort af... ´ik weet dat niet de jongens kopen overal auto´s vandaan.´

Zelfde dag om 14:00 uur gebeld en gevraagd of ik al langs mocht komen voor een testrit en of de ´groene kentekenplaten´ al terug waren. Nee was het antwoord, de jongens zijn nog steeds niet terug. 2 uur heen 2 uur terug en 1 uur bij de dealer dus zodra ze terug zijn zou ik gebeld worden. Ook werd nogmaals gezegd geen zorgen te maken en dat ik gebeld zou worden.

Om 16:30 gebeld nadat ik nog steeds niet gebeld was en de zaak over een half uur dicht zou gaan. Ik had inmiddels op google naar het bedrijf gezocht omdat de medewerkers een vreemd indruk bij mij achterlieten. Ik las op deze forum alle negatieve berichten en herkende precies wat men bedoelde!! Voor de mensen die ze de voordeel van de twijfel geven, zal ik alleen maar zeggen kies een auto en vraag of je er een testrit mee mag maken. Je zult ongetwijfeld hetzelfde meemaken. Afijn, terugkomen op het telefoongesprek. Ik gaf aan te betwijfelen of er wel een groene kentekenplaat was en of de ´jongens´ wel naar Friesland waren om autos te kopen. Hierop kreeg ik een iets bozere medewerker aan de lijn. `Bedoelt u dat wij liegen? Wilt u nu zeggen dat wij geen RDW bedrijf zijn?` Nee was mijn antwoord echter gaf ik aan wel op prijs te stellen te willen weten waar het op staat. Als ik geen testrit mag maken en gewoon moet kopen op eerste indruk moet men dat zeggen en niet beloven mij terug te bellen terwijl ze al weten dat ze dat niet gaan doen! Uiteindelijk zei de beste meneer dat ik wel een testrit mocht maken, ik vroeg hierop of ik morgen langs kon komen. Nee, nee was het antwoord. `Ik zal u morgen wel opbellen.´ Toen ik aangaf dat ik hier geen vertrouwen in had omdat dat vandaag ook niet was gebeurd en zelf aangaf dat ik om 13:00 uur langs zou gaan om een stukje te rijden was het antwoord; ´dat is goed meneer, tot morgen´-

Vandaag werd ik om 09:20 uur gebeld door dezelfde meneer en mij was gezegd dat ik niet langs kon komen omdat de auto gisteravond verkocht was??? Ik gaf aan dat ik ze toch al niet vertrouwde en niet langs zou komen. Op wat boze opmerkingen als; `bedoelt u nu te zeggen we niet te vertrouwen zijn? U hoeft mij niet te geloven!`Ik heb dit afgekapt door te zeggen dat het mij niets uitmaakt en dat ik het bedrijf succes wens.

Ik geloofde al niet dat de auto verkocht was en keek daarom op marktplaats.nl. Ik zag dat de auto inderdaad op internet te koop stond. Dit maal voor een gunstiger prijsje. Gister stond hij voor 2950 euro te koop. Vandaag voor 2750. Gisteren werd mij gezegd dat 2950 de laagste prijs was. Ik heb 2 screenshots van de pagina gemaakt en kan deze ook voor andere consumenten ter inzage plaatsen.

Wat ik jammer vind, is dat men iets belooft en niet nakomt. Zeg dan gewoon, het is of hier kijken en kopen, of niet kijken en niet kopen. Ze doen alsof er iets niet klopt en dat wekt bij mij geen vertrouwen op in ieder geval! Ik heb het idee dat ze kijken of je op te lichten bent, zo ja gaan ze mee, zo nee wijzen ze je op iedere manier af. Het zou mij niets verbazen dat de FOX nog steeds in de garage zou staan en als ik daar langsga, ze zullen zeggen; `Hij moet nog een beurt krijgen dus daarom staat hij hier nog!`

Mensen ook mijn advies: BLIJF HIER WEG! Ik heb bij menig autohandelaren een auto gekocht, maar zo triest als deze nog nooit meegemaakt. Ik wil niemand zwartmaken, maar dit zijn mijn bevindingen en feiten die ik de afgelopen 2 dagen heb meegemaakt. Achteraf ben ik blij dat ze mij hebben afgewezen om een testrit te maken want als ik de berichten hierboven lees zou dit niet veel positiefs brengen!

P.s. ik ben geen belanghebbende. Heb alleen 1 dag van mijn kostbare tijd aan deze zaak (wachten op telefoon) verloren, wat ik jammer vind. Reden dat ik dit met jullie deel is dat ik vind dat de consument beter tegen zulke bedrijven beschermt moet worden. Ik wil radar dan ook vragen dit probleem nogmaals op te pakken!!

met vriendelijke groet!

http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/6 ... nd=16&fs=1

nolte
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2012 10:22

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door nolte »

eergisteren een auto gevonden op gaspedaal bij abc autos beverwijk. gebeld en de volgende dag zou ik komen kijken. volgens hun was de auto perfect en zou er gelijk apk op komen. gezien de auto perfect was zou dit volgens hun geen probleem zijn. ik nam om 9 uur s'morgens de trein omdat het 2.5 uur rijden was. ik belde hun toen ik ging vertrekken. hij zou de auto laten keuren en ik zou na een uur bellen hoe het ervoor stond. na een uur bel ik en hij zei de ze er aan bezig waren en dat er alleen 3 bandjes op moesten en voor de rest was hij goed gekeurd. ik moest nog 1,5 uur rijden en 3 bandjes is 15 minuten werk. toen ik bijna in beverwijk was belde ik dat ik op schema lag en er bijna was. de man werd inneens erg onvriendelijk en zei "de auto is nog niet klaar dus ik bel je wel als het zo ver is" (ik dacht hij was toch perfect en bijna klaar) ik kom aan op het station in beverwijk en bel weer en zeg dat ik wel naar de zaak kom. de man reageert zeer associaal en zegt tegen mij dat hij niet met klanten op zn zaak gaat zitten wachten want hij heeft wel betere dingen te doen. en hij zegt "je gaat maar een paar uur in de stad lopen tot ik je bel" gelukkig heb ik nog een andere auto opgeschreven daar in de buurt. ik bel die man en leg het uit. hij zegt kom maar lekker hierheen mijn auto is net gekeurd en kan zo mee. ik geef ABC autos nog 1 kans en bel nog 1 keer en zeg dat hij me nu kan komen halen en die auto verkopen of ik koop een ander. plotseling begint deze man mij uit te schelden, einde telefoongesprek. ik bel terug voor de tweede auto en zeg dat ik kom kijken , die man heeft mij keurig opgehaald van het station en de koffie stond klaar. hij en zijn zoon ,welke ook in het bedrijf zit hebben mij keurig geholpen en snapte niet dat je zo met mensen om kunt gaan. ik heb nu een heerlijk autotje gekocht bij HZ autos in nieuw vennep .
ik lees hier veel negatieve verhalen over abc autos en ook dat iemand zijn aanbetaling niet terug kreeg. mij vroegen ze ook 100 of 50 euro vooraf te storten voor de apk keuring. ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan.

basgie
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:42

Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door basgie »

Nolte je hebt heel veel mazzel gehad dat je niet naar abc bent geweest, zou je toch alleen maar spijt krijgen net zoals ik en vele anderen.
Ben blij voor je dat je nu wel een mooie wagen hebt gekocht veel plezier der mee.

Gr bas.

Gesloten