LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Kwik-Fit Webcare
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:59

Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID

Ongelezen bericht door Kwik-Fit Webcare »

Wij willen graag reageren op dit topic en een toelichting geven op deze gang van zaken.

Zoals ruud_a terecht aangeeft zijn wij verantwoordelijk voor de kwaliteit van het afgeleverde werk en druist het monteren van versleten winterbanden in tegen onze visie. Dit neemt niet weg dat wij hierin weliswaar een adviserende rol moeten spelen, maar dat de klant uiteindelijk zelf bepaalt wat er gemonteerd wordt op zijn of haar auto.

We begrijpen dat er wat onduidelijkheid is over wanneer winterbanden nu versleten zijn. Wettelijk gezien geldt in Nederland een minimum profiel van 1.6mm. Hierbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen zomer- en winterbanden. Voor winterbanden geldt echter wel dat de eigenschappen - die deze banden geschikt maken om te rijden tijdens winterse condities - verloren gaan bij een profieldiepte onder de 4mm. In landen waar een verplichting geldt voor winterbanden in winterse omstandigheden (zoals Duitsland) geldt dan ook deze grens als minimum profiel. Winterbanden onder de 4mm worden daar niet erkend als winterbanden.

De zomerbanden hadden in dit geval meer profiel dat de winterbanden vandaar de vraag vanuit ons filiaal of dit werkelijk de bedoeling was. Het was onzes inziens geen zinvolle actie. Dat dit uiteindelijk is ontaard in een discussie vinden wij vervelend temeer omdat de aanleiding berust op een miscommunicatie. Wij bieden daarvoor onze oprechte excuses aan. Dit filiaal wordt gemiddeld door ons klanten met een 8.5 beoordeeld en staat zeker niet als "slecht" bekend.

Meneer heeft contact met ons hoofdkantoor opgenomen en gaf daarbij aan dat hij toch in ieder geval twee banden wilde laten vervangen. Wij hebben daarbij aangeboden dat hij naar een ander filiaal van ons kon rijden en wij hebben de betreffende Filiaalmanager gebeld om te vragen of hij tijd vrij kon maken voor meneer en tevens gevraagd om (vanwege zijn eerdere slechte ervaring) een aanvullende korting te verlenen op de aanschaf en montage van de nieuwe winterbanden.

Even later heeft meneer teruggebeld dat hij reeds elders andere winterbanden had gekocht en vroeg om een kosteloze montage hiervan in één van onze filialen. Daar zijn wij niet in meegegaan. Ook vroeg hij wat wij precies gingen doen met de betreffende manager, wij hebben daarbij inderdaad aangegeven dat dit een interne kwestie betreft.

Wij beschikken niet over het telefoonnummer van meneer maar komen alsnog graag in contact om dit uit te praten. Mogelijk kan meneer ons via de e-mail een telefoonnumer sturen zodat wij hem kunnen benaderen. Ons e-mail adres is: [email protected]

Met vriendelijke groet,


Kwik-Fit Nederland B.V.
Webcare Team

Alex400
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:23

Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID

Ongelezen bericht door Alex400 »

Dank voor deze aanvulling. Echter

"... En tevens gevraagd om (vanwege zijn eerdere slechte ervaring) een aanvullende korting te verlenen op de aanschaf en montage van de nieuwe winterbanden. "

Dit is nooit aan mij aangeboden.

Dat is de reden dat ik ook zelf uiteindelijk bij een ander bedrijf winterbanden heb aangeschaft. Want deze waren significant goedkoper dan de banden die ik bij Kwikfit kon kopen. En daarom heb ik ook mijn geld terug gevraagd in plaats van gebruik te maken van het aanbod om mijn banden bij een ander filiaal te vervangen! Omdat ik juist zo verbolgen was over het feit dat ondanks de situatie en de tijd die dit alles had gekost, kwikfit alleen aanbood om mijn banden bij een ander filiaal te wisselen.

En ik heb NIET specifiek om gratis montage gevraagd. Ik heb mijn ongenoegen geuit over het feit dat Kwikfit mij niet kon tegemoetkomen in deze situatie. Want ik had ook tijd verloren met deze situatie.

Daarop was de vraag van de klantenservice: "Hoe zouden we u dan kunnen tegemoetkomen?" .
Mijn antwoord was hier op dat ik geen geld hoefde. Maar dat enige korting oid wel fijn zou wezen of idd een gratis iets. (sowieso had ik ook nog recht op gratis remmen check en stikstof nav de ANWB leden actie van Kwikfit). Maar het uiteindelijke antwoord was dat Kwikfit mij alleen montage van mijn banden in de vestiging Amstelveen kon doen en voor de rest niets meer kon doen. Vanaf dat punt heb ik hier vanaf gezien en mijn geld terug gevraagd.

Maar nogmaals, als er normaal was gereageerd en ook duidelijk was gecommuniceerd was er niets aan de hand geweest. Deze situatie waren voor mij wijze lessen en ik hoop ook voor Kwikfit.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID

Ongelezen bericht door ruud_a »

Frankko schreef:Kwik Fit pfffff! Het is toch algemeen bekend dat dit de meest waardeloze firma is waar je je auto maar kunt brengen. Je komt voor A en ze proberen je B en C aan te smeren onder het mom dat het vervangen moet worden. Heb je er zelf dan enigzins verstand van dan ben je al gauw een vervelende klant omdat ze niet aan je kunnen verdienen.

Volgens mij is Ruud medewerker gezien hij zo'n beetje alles probeert te weerleggen cq relativeren. Een fatsoenlijk bedrijf bedreigd, intimideert en scheld geen klanten uit wat er ook gebeurd. Je hoeft al medewerker waar dan ook zeker niet alles te pikken maar je staat wel boven bepaalde dingen en laat je nooit verleiden tot verbaal of fysiek fout gedrag en dat heeft de manager van Kwik **** wel gedaan. Foto maken is idd niet slim maar dan nog is zijn gedrag niet gerechtvaardigd.

ik moet u teleurstellen
ik heb geen verstand van auto's
ik heb zelfs geen auto
van het geld dat ik uitspaar omdat ik geen auto heb, kan ik 2 maal per jaar op vakantie

waar ik op reageer is een posting waarbij een bedrijf en een manager zwart worden gemaakt en waarbij ik het gevoel heb, dat er maar een gedeelte van het verhaal wordt verteld en waarbij je uit het verhaal kunt halen dat ook door TS dingen niet goed zijn, zijn gedaan, zoals bijvoorbeeld die foto nemen

ik ga trouwens wel vaker tegen postings in zowel tegen die van klagers, als tegen de bedrijven waar ze over klagen, als die op dit forum antwoord geven

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID

Ongelezen bericht door sjoegel »

De aap is uit de mouw. Er blijkt veel meer aan de hand te zijn. Topicstarter is niet eerlijk geweest er blijkt veel meer gebeurd.

T.S ik neem U niet meer serieus. Kwikfit staat niet al te best bekend maar wanneer U gaat klagen moet U het wel eerlijk doen !

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer een verhaal te gek voor woorden is, klopt het meestal niet.

Ook dit keer weer. Een volstrekt eenzijdig verhaal in de openingspost. En - gelukkig - een uitgebreid weerwoord waardoor iedereen wel een beeld kan krijgen van de situatie.

In de kern van deze geschiedenis denk ik dat de slechte reputatie van Kwik-Fit debet is aan de miscommunicatie. Ik zou het ook niet vertrouwen wanneer een monteur met zo'n verhaal aankwam (zomerbanden zijn in dit geval veiliger dan de aangeboden winterbanden) Gewoon omdat je verwacht dat je een paar banden wordt aangesmeerd. Daarna is het volledig uit de hand gelopen. Klant denkt : daar heb je weer zo'n verkoper, kwikfit denkt : daar heb je weer zo'n eigenwijze klant.

Alex400
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:23

Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID

Ongelezen bericht door Alex400 »

Jammer dat mensen niet goed kunnen lezen en het niet begrijpen. Wellicht handig om alles gewoon duidelijk door te lezen.

Ik zou niet eerlijk zijn geweest? Waar lieg ik dan over?

Een foto maken is niet goed. Absoluut nooit beweerd dat ik in mijn recht stond of dat dit goed was maar daarna iemand initmideren en zeggen "anders doe ik je wat?" zijn helemaal normale reacties?

Net zoals het schreeuwen naar de monteurs dat alleen mijn banden worden gewisseld en verder niets? Terwijl ik netjes afspraak online gemaakt heb en betaald en omdat ik ANWB lid ben ook nog 2 andere services gratis zou hebben?

En ook mij een kl**tzak noemen is normaal?

En dit alles waar zowel personeel als klanten bij staan?

En ik lieg? Terwijl er keihard wordt gezegd dat er iets aan mij aangeboden is maar wat niet zo is?
Hoe noemt u dat dan?

En als mij is verteld dat mijn banden niet beschikken over wettelijk aantal mm profiel is na een second opinion ook niet waar gebleken, hoe noemt u dit dan?

En ik moet zeggen, ook al ben ik het niet helemaal eens met Ruud_a hij onderbouwt alles wel netjes en sommige dingen heeft hij mij wel degelijk andere inzichten gegeven. Maar mij gewoon dom beschuldigen van liegen en dat er meer aan de hand is, tja.... dat neem ik dan niet serieus.

Ik ben zo opgevoed dat, ook al zijn mensen nog zo onredelijk ik ga niet:

Schelden (Iemand een kl**tzak noemen is ordinair schelden)
Iemand voor paal zetten
Verbaal en fysiek initmideren


Onder -WAT- voor omstandigheden ook. En zeker als je in dienst bent van een bedrijf.

Wat mij betreft was de kous eigenlijk wel zo goed als af, destemeer omdat Kwikfit hier nogmaals haar excuses maakt en ik er ook van uit ga dat de filiaal in manager ook wel door heeft gehad dat hij te ver is gegaan. En tuurlijk ben ik niet een engeltje en heb ik dingen niet goed gedaan. Maar als u de zaken die ik toch elke keer herhaal niet begrijpt dan mist u de kern van het verhaal.

En als laatste, ik had heus wel dingen gehoord van Kwikfit, maar bij grote ketens zijn de ervaringen altijd verschillend. De ervaringcijfer van kwikfit zelf vind ik niet objectief omdat deze beoordeling niet extern wordt gemeten en afgehandeld. En ik ben vaker bij Kwikfit geweest voor simpele dingen en prima geholpen. Want er zijn genoeg vestigingen waar communicatie wel normaal verloopt. En ik vind, mensen kunnen wel dingen zeggen maar ik geef altijd bedrijven en mensen het voordeel van de twijvel. En dat was de reden waarom ik ook bij kwikfit terrecht kwam. Maar helaas dus tegen een filiaal manager aangelopen die waarschijnlijk zijn dag niet had. (om wat voor reden dan ook). En er zijn, naar mij mening, gewoon grenzen overschreden. Maar goed, ik weet ook dat bepaalde mensen andere grenzen hebben en dergelijk gedrag heel normaal vinden. Maar dat is inderdaad gewoon een verschil van mening.
Laatst gewijzigd door Alex400 op 02 nov 2012 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Alex400
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:23

Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID

Ongelezen bericht door Alex400 »

UPDATE:

Ondanks toezeggingen dat ik DIRECT mijn geld terug gestort zou krijgen heb ik nog steeds niet mijn geld terug gekregen dat ik keurig per iDeal heb betaald. Omdat ik zelf werk bij een bank weet ik dat als er direct een bedrag wordt teruggestort dat dit maar 1 dag hoeft te duren. Terwijl er toegezegd "ik ga het direct in orde maken". Maar goed, we wachten af.

PS. Voor de mensen die denken dat ik altijd steen en been klaag. Ik heb 13 jaar lease auto's gereden en ik heb ontzettend veel garages gezien. (ook vaker kwikfit zoals eerder vermeld) maar nergens ben ik zo'n situatie tegen gekomen en ben ik zo waardeloos behandeld als klant.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID

Ongelezen bericht door sjoegel »

Uw gebrul om geld wat er na 1 dag "nog" niet is zegt genoeg in mijn ogen.

Alex400
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:23

Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID

Ongelezen bericht door Alex400 »

sjoegel schreef:Uw gebrul om geld wat er na 1 dag "nog" niet is zegt genoeg in mijn ogen.
Ok prima. Misschien dat ik teveel verwacht van Kwikfit.

Dat kan er nog wel blij nadat er gezegd is dat mijn profiel te weinig was op mijn banden. (wat niet zo was)
Dat mij korting zou zijn aangeboden (wat niet zo was)

En sjoegel, misschien dat u net als Ruud_a, wat beter inhoudelijk kunt reageren in plaats van de "one liner" reacties die u altijd plaatst. Ik wil graag ook luisteren naar andere meningen die wellicht mijn inzicht ook kan veranderen. Maar one liner reacties vind ik dan weer digitaal gebrul.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID

Ongelezen bericht door crazyme »

Alex400 schreef:Ik wil graag ook luisteren naar andere meningen die wellicht mijn inzicht ook kan veranderen. Maar one liner reacties vind ik dan weer digitaal gebrul.
Ik denk dat u kampioen digitaal brullen bent.

En om te voorkomen dat u gaat klagen over one-liners nog een extra zin.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID

Ongelezen bericht door Frantic2 »

waarom........................................................ gaat u naar kwikfit als u al in het bezit bent????? van "uw eigen"monteur???

En waarom bent u in hemelsnaam zo stront eigenwijs om versleten banden op uw auto te willen laten plaatsen? Ieder zichzelf respecterende monteur zal hier niet achter kunnen staan....
Zoals ik het lees hebben ze u een keuze gegeven door gewoon door te rijden op de zomerbanden of 2 nieuwe banden te monteren, dat lijkt me geen gekke keuze, alleen wilde u perse doordrammen dat er 2 versleten benden op kwamen.

Ik ben benieuwd wie u verantwoordelijk had gehouden als u was verongelukt met die versleten banden....

Alex400
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:23

Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID

Ongelezen bericht door Alex400 »

Prima iedereen zijn mening. Ik heb al eerder toegegeven dat de foto maken geen goede actie was
en de situatie niet te goede is gekomen.

Blijf van mening dat ik onbeschoft ben behandeld, geinitimideerd en uitgescholden bij Kwikfit.
Dat kwikfit een uitgebreide antwoord geef kan ik waarderen, maar waar ik niet tegen kan is dat er dingen worden gezegd die niet waar zijn. Dat ik dan ook nog hier wordt afgeschilderd als iemand die liegt en niet serieus wordt genomen vind ik dan weer jammer.

(PS ok ik kan nog wel een beetje glimlachen om de extra zin...)

Alex400
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:23

Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID

Ongelezen bericht door Alex400 »

waarom........................................................ gaat u naar kwikfit als u al in het bezit bent????? van "uw eigen"monteur???
Omdat ik eerder goede ervaringen had bij kwikfit voor bv omwisselen van de banden. En ik was er op geattendeerd door een advertentie van de ANWB. Ik kreeg namelijk gratis remmencheck en stikstof in mijn banden.
En waarom bent u in hemelsnaam zo stront eigenwijs om versleten banden op uw auto te willen laten plaatsen? Ieder zichzelf respecterende monteur zal hier niet achter kunnen staan....
Absoluut mee eens, maar als u terugleest dan weet u dat de banden niet waren versleten en de garage waar ik zelf altijd naar toe heeft bevestigd dat de banden niet versleten waren en voldeden aan de minimale wettelijk aantal mm profiel.
Ik ben benieuwd wie u verantwoordelijk had gehouden als u was verongelukt met die versleten banden....
Ik ben zelf verantwoordelijk want ik heb zelf opdracht gegeven. Ook had ik eerder al gezegd dat de monteur deze opmerking van de banden op mijn opdracht bon mocht vermelden.

En het ging mij niet om het feit zelf. Als iemand mij op een normale manier en toon professioneel advies geeft aan mij dan neem ik dat ter harte. Maar dat is niet de kern van het verhaal. Het ging om de afhandeling van de situatie.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID

Ongelezen bericht door peteroo »

Even helemaal los van de vraag of de klager liegt, of de Kwikfit, of beiden, snap ik niet dat mensen nog steeds naar dit bedrijf gaan.
Het is inmiddels al even geleden, maar ooit ging ik naar de Kwikfit voor een stel nieuwe banden. Dat zou zo goedkoop zijn, zeiden veel mensen. Mijn apk zat er ook aan te komen en volgens de bedrijfsleider van de Kwikfit waren mijn remschijven voor versleten. Alles bij elkaar zou ik 1000 gulden kwijt zijn. Omdat ik eigenlijk al een afspraak bij mijn vaste garagist voor de apk en beurt, besloot ik toch alleen twee banden te laten vervangen en de keuring af te wachten. De bedrijfsleider was nijdig en zeer onvriendelijk.

Een paar dagen later bracht ik mijn auto naar mijn vaste garage voor de apk. Er moesten wat reparaties worden uitgevoerd, maar over de remmen zei mijn garagist niks. Dus vroeg ik er maar even naar. 'De remmen, die zijn prima', zei hij verbaasd. De kosten voor beurt en apk bedroegen een paar honderd gulden. Vervolgens bleek dat mijn vaste garage ook banden had kunnen leveren voor een vergelijkbare prijs als de Kwikfit. Sindsdien ben ik daar niet meer geweest.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID

Ongelezen bericht door berndv »

peteroo schreef: Het is inmiddels al even geleden, maar ooit ging ik naar de Kwikfit voor een stel nieuwe banden. Dat zou zo goedkoop zijn, zeiden veel mensen.
Dat is dan toch al minimaal bijna 11 jaar geleden, aangezien we al sinds 1-1-2002 de euro hebben.
peteroo schreef:1000 gulden

B38
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2012 19:05

Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID

Ongelezen bericht door B38 »

^Wat maakt dat uit?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wat maakt dat uit?
Toen zat de wereld anders in elkaar.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID

Ongelezen bericht door peteroo »

Klopt, de wereld was toen nog plat, we droegen allemaal kaboutermutsen en roze maillots, Sinterklaas bestond nog en woekerpolissen waren een prima keuze voor je oudedagsreserve. Alleen de Kwikfit was niet te vertrouwen, want die was van Gargamel, de boze tovenaar.

Alex400
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:23

Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID

Ongelezen bericht door Alex400 »

Nog een update:

Vandaag nog steeds geen betaling ontvangen van Kwikfit. Gisteren een email gestuurd en het zou vandaag op mijn rekening moeten staan.

Jammer dat het alsnog wat dagen moest duren. Binnenkort weer naar een andere vestiging van Kwikfit om mijn twee nieuwe winterbanden te monteren. Dit op aanraden van mijn BMW monteur die geen runflats kan demonteren. Mijn monteur kent hier de filiaal manager, en deze is in tegenstelling tot de vestiging Oud-Zuid, wel een nette en fatsoenlijke man. Hoop dat ik dit keer een goede ervaring heb.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Initimidatie en uitgescholden KWIKFIT AMSTERDAM ZUID

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Alex400 schreef:Nog een update:

Vandaag nog steeds geen betaling ontvangen van Kwikfit. Gisteren een email gestuurd en het zou vandaag op mijn rekening moeten staan.

Jammer dat het alsnog wat dagen moest duren. Binnenkort weer naar een andere vestiging van Kwikfit om mijn twee nieuwe winterbanden te monteren. Dit op aanraden van mijn BMW monteur die geen runflats kan demonteren. Mijn monteur kent hier de filiaal manager, en deze is in tegenstelling tot de vestiging Oud-Zuid, wel een nette en fatsoenlijke man. Hoop dat ik dit keer een goede ervaring heb.
Weer naar kwikflut, dat is voor mij 1x geweest en nooit meer en ook
niet naar een andere kwikflut.
Zie de diverse klachten op dit forum over dat bedrijf.

Gesloten