LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakgarage Straahof, Nieuwe-Wetering Ervaring

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Mart Meershoek
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2013 12:15

Vakgarage Straahof, Nieuwe-Wetering Ervaring

Ongelezen bericht door Mart Meershoek »

Goedendag,

Graag deel ik met u mijn ervaringen betreffende Vakgarage Straathof te Nieuwe-wetering;

Medio 2012 hebben wij een Mercedes E220 CdI aangeschaft bij Vakgarage Straathof. De prijs was redelijk, maar zeker niet de goedkoopste, de inruilprijs voor mijn huidige auto was goed. Aangezien er een Bovag-garantie van 6 maanden bijgesloten was, waren de verwachtingen hoog. 2 maanden na aanschaf begonnen de probleempjes, en heb ik ter analyse de auto aangeboden bij de Mercedes dealer in Naaldwijk, deze constateerde een flink aantal problemen, en door een probleem met de verstuivers kon de auto iet meer rijden. Na telefonisch contact met Straathof is de auto afgesleept naar het bedrijf om 'm daar te repareren. Na een reparatietijd van 10 dagen, werd de auto goed bevonden, en gereed gemeld aan mij. Tijdens mijn rit van het garagebedrijf naar huis, bleek een aantal problemen nog steeds niet opgelost te zijn. Wederom heb ik contact opgenomen met Straathof hoe dit op te lossen, zij gaven aan dat de auto weer terug moest naar hun om een diagnose te stellen, en vervolgens weer te repareren. deze diagnose c.q. reparatie heeft 14 dagen in beslag genomen. De auto heeft inmiddels 24 dagen stil gestaan bij de garage, maar is nog steeds niet probleemloos. Aangezien ik de expertise en de ellenlange reparatietijden flink zat ben, maak ik een afspraak met de bedrijfsmanager om tot een goede oplossing te komen. Tijdens dit gesprek geef ik aan dat de kwaliteit van repareren en diagnosticeren ver onder de maat ligt, en ik het liefst het koopcontract (tegen een respectabele gebruikersvergoeding) zou willen ontbinden. De manager gaat dit intern overleggen, en belt mij nog terug. Na een aantal dagen belt de manager op, en doet mij het voorstel om de auto "terug te kopen", echter de auto is volgens hun wel 40% minder waard dan de aanschafwaarde bij hen. Tevens geeft hij aan dat zij er wel al flinke kosten aan gehad hebben, en dat dit terug te zien is in de door hun geboden prijs. Kort door de bocht komt het er op neer dat ik mag betalen voor de reparaties als ik de auto "terugverkoop" aan hen... Ik besluit dan maar om de auto de laatste keer terug te sturen voor reparatie, en het beste er maar van te hopen. Deze reparatie heeft 7 dagen geduurd, wat de totale reparatiedagen op een schokkende 31 dagen brengt, allen zonder een vervangende auto. De auto functioneert nog steeds niet naar behoren, waaronder falend ABS-systeem, versnellingsbakproblemen, en wordt dan ook ingeruild voor een andere auto, helaas...

U mag uit bovenstaand verhaal zelf uw conclusie trekken of dit autobedrijf uw bezoek waard is.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Vakgarage Straahof, Nieuwe-Wetering Ervaring

Ongelezen bericht door peteroo »

Dit valt dan allemaal binnen die zes maanden BOVAG-garantie, als ik het goed begrijp. Wat zegt de BOVAG? Heeft die een geschillencommissie?
Ik vind het nogal wat. Het lijkt mij dat de koop moet worden ontbonden.

pascalvh
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 apr 2013 09:02

Re: Vakgarage Straahof, Nieuwe-Wetering Ervaring

Ongelezen bericht door pascalvh »

Inderdaad zoals peteroo zegt, de koop moet worden ontbonden volgens de regels.

Gesloten